Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:30

magda_90 schreef:
Moontje1991 schreef:
Dus als ik het goed begrijp mag je geen onschuldige kat buiten laten.
Maar wel een bloeddortsige kat eetende hond?

Als je doelt op mijn hond, hij eet geen katten op. Tot nu toe alleen verjagen ;) En op eigen terrein. Tijdens het uitlaten kan ik 10 katten tegenkomen, niets aan de hand. Ik kan zelfs bij iemand op de visite gaan met katten, ook niets aan de hand. Ze moeten alleen niet op zijn terrein komen en die verantwoording ligt bij de eigenaar.

Ik doelde op honden in het algemeen niet zo zeer op jou hond

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:31

Dat probeer ik idd al die tijd al te zeggen :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:31

En inderdaad... Katje zag er niet bijzonder mooi uit en dat heb ik nog eens mogen opruimen terwijl ik een erg grote dierenliefhebber ben, en ja, dat deed pijn omdat dier daar zo te zien liggen en wat was en ben ik boos op de eigenaar van dat dier! Hoe DURF je een dier zo te behandelen? Boos zijn op mijn honden? Sja kan ik niet, het is hun terrein... Ze zijn niet buiten hun terrein gekomen de kat is "ingebroken"... Ze zijn niet vals, ze hebben met kittens samen geleefd dus dat kan niet.

Honden mogen trouwens helemaal niet los lopen moontje. Zouden ze bij katten ook eens mogen invoeren. Of aangelijnd of niet. Enkel in eigen tuin.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-10 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:32

In mijn oude huis (toen hadden we nog geen kat) hadden we schuttingen van 180 hoog met daarop nog een rand kippengaas.

Mijn achter buren hadden katten die iedere keer bij ons de tuin vol scheten en mijn planjes eruit schepten.
Ik heb het er ooit wel eens met haar over gehad dat we langs de bovenrand schrikdraad wilde plaatsen.
Hier was de buv. niet blij mee, een van haar katten had last van zijn hart en een stroomstoot zou dan slecht kunnen aflopen.

Daarom zijn we begonnen met het kippengaas. Dit heeft eigenlijk wel goed geholpen, de meeste katten bleven weg.

Nu wonen we op een boederij en heben we een jonge kat. De kat komt overdag wel buiten s'nachts is ze altijd binnen. De tuin is groot genoeg om er geen last van te hebben.
Van de buurman heb ik ook nog niets vernomen dat hij er last van heeft (over de paarden klaagt hij ook niet).
Ik kom ook regelmatig een kat van de buren tegen in de stallen, Zolang ze niet alles bevuilen heb ik er geen moeite mee (is goed voor de muizen).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:32

Moontje1991 schreef:
Als je dat zat ben dan vraag je de katteneigenaar zijn kat binnen te houden als hij dat niet doet stap je naar de rechter.

Even tellen, dan mag ik stuk of 25 mensen gaan aanklagen bij de rechter, duur grapje.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:33

c_alsemgeest schreef:
Moontje1991 schreef:
Dus als ik het goed begrijp mag je geen onschuldige kat buiten laten.
Maar wel een bloeddortsige kat eetende hond?
)

Nu lees je echt wat je wil lezen zonder de inhoud te begrijpen...
De zogenaamde bloeddorstige hond zit op HAAR terrein, die laat ze dus niet buiten los in jouw tuin.
De kat wordt wel losgelaten in HAAR tuin... met de nare gevolgen van dien.

Denk je dat PG het prettig vind om een dode kat in haar tuin aan te treffen?
Dit is dus maar even een emotionele beschadiging die de katteneigenaar erbovenop doet door de kat in haar tuin te laten.
Zelf ben je je kat kwijt... maar door hem.haar buiten los te laten heb je deze risico's voor lief genomen.

Zoals sommigen mensen hier typen en uitspraken die ik heb gezien denk ik dat inderdaad ja dat sommigen mensen er hier op doelen dat hun hond die kat grijpt.

Ayasha
Blogger

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:33

Moontje: Zoals sommige katteneigenaren hier typen heb ik het idee dat de hele wereld zich maar moet aanpassen. Zo werkt het niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:34

Moggsy schreef:
Ook een bloeddorstige kat etende hond mag niet los lopen.
Want de lijn van het bijten naar een ander dier tot een mens (neem een kind) is dan vrij kort.

Ik denk overigens dat een gezonde normale kat wel weet weg te komen als een een blaffende hond op hem af komt.

Dat is echt onzin. Mijn bouvier heeft dus jaren geleden een kat gegrepen, was trouwens een normale gezonde kat, maar kon niet snel genoeg wegkomen, omdat we rondom een hoge schutting hadden staan. Maar diezelfde bouvier (hij is nu hoogbejaard) heeft nog nooit gegromd, een lip opgetrokken of wat voor agressief gedrag dan ook vertoond naar kinderen. En ik heb er zelf drie (ja, ik heb van alles veel :D ), dus kansen genoeg, zou ik zo zeggen. Echt, een grotere sul kun je je niet voorstellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:34

Moggsy schreef:
Ook een bloeddorstige kat etende hond mag niet los lopen.
Want de lijn van het bijten naar een ander dier tot een mens (neem een kind) is dan vrij kort.

Ik denk overigens dat een gezonde normale kat wel weet weg te komen als een een blaffende hond op hem af komt.

een bloeddorstige katetende hond mag in mijn tuin gewoon loslopen hoor :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:35

Grijpen niet, wegjagen wel. Als de kat daar schade aan ondervind is dat niet mijn schuld.

magda_90

pharagirlke schreef:
Moontje: Zoals sommige katteneigenaren hier typen heb ik het idee dat de hele wereld zich maar moet aanpassen. Zo werkt het niet.

Idd...

Moggsy

Niet iedere tuin is met hoge hekken en gaas te beveiligen.
Ook zwakstroom wil bij een afgesloten tuin helpen om de katten in de eigen tuin te houden.
Een buitenren lost veel op.

Ik heb 3 Bouviers, maar ze waarschuwen wel degelijk, ook de oudste van 15 jaar.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:36

pharagirlke schreef:

Tussen aanpassen en rekening houden zit een groot verschil.
Als katteneigenaaren en Honden eigenaaren rekening met elkaar houden is er geen enkel probleem.

Diablo als jou hond echt zo lief was en zo`n sul was had hij die kat niet gegrepen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:37

Moontje1991 schreef:
pharagirlke schreef:

Als katteneigenaaren en Honden eigenaaren rekening met elkaar houden is er geen enkel probleem.

Diablo als jou hond echt zo lief was en zo`n sul was had hij die kat niet gegrepen

jij houd toch ook geen rekening met mijn hond? Mijn tuin is voldoende afgemaakt.

En mijn jacks hebben ook een kat gegrepen, toch hebben ze samen geleefd met katten thuis (ja, er ook mee alleen gezeten)... Hoe verklaar je dat? Zijn ze nou vals terwijl ze 1 kat hebben gegrepen maar wel met 2 katten hebben samen geleefd voor 2 maanden? Denk dat je een aardige kluif gaat hebben om dat uit te doeken te doen :D

Als je tuin niet katproof te maken is moet je de kat binnen houden of geen kat nemen. Als ik mij tuin niet hondproof kan maken kan ik ook geen honden nemen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-10 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:37

En een Bouvier is van nature niet snel, zeker de ouderwetse types niet.
Dan was het waarschijnlijk een oude, zieke, seniele kat.
Katten hebben extra zintuigen.
Laatst bijgewerkt door Moggsy op 16-01-10 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:38

waarom moet ik mijn honden binnenhouden omdat er een kans is dat de buurkat over de schutting komt gluren?

Moggsy

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:39

beter dan een glurende buurman.

magda_90

KiWiKo schreef:
waarom moet ik mijn honden binnenhouden omdat er een kans is dat de buurkat over de schutting komt gluren?

Dat wou ik net zeggen.

c_alsemgeest

Moontje1991 schreef:
pharagirlke schreef:

Rekening met elkaar houden... dan zorg jij dat de kat niet in de tuin van de buren komt.
Dan zorgt de buurman ervoor dat je kat niet wordt doodgebeten? Prima oplossing?

Diablo

Moontje1991 schreef:

Mijn hond is lief, word er bijna boos van. Mijn lieve boeffie.....zou bijna zeggen, kom eens kennis maken met 'm ,dan stel je je mening wel bij.

Alleen niet naar loslopende katten, dan is hij niet lief, nee (nu trouwens wel hoor, hij is te oud om katten te jagen), maar dat heeft echt helemaal niets te maken met zijn gedrag naar mensen. Mijn kinderen lijken gelukkig op mensen, dus daar is hij echt heel lief voor.

Moontje1991

Ik zou mijn kat, kind, en weet ik veel wat voor loslopends een mens kan heben leeren dat ze absoluut niet bij jou in de tuin of in de buurt mogen komen.
EN dan zou het fijn als jij je tuin of omheind of je hond, kip, cavia, man en weet ik veel wat leert dat ze mijn loslopende goed niet mogen aanvallen

magda_90

Moggsy schreef:
beter dan een glurende buurman.

Daar hebben we een emmer water voor :Y)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:41

Moggsy schreef:
En een Bouvier is van nature niet snel, zeker de ouderwetse types niet.
Dan was het waarschijnlijk een oude, zieke, seniele kat.
Katten hebben extra zintuigen.

Nou, mijn boef was héél snel hoor. En de kat was gewoon een dikke, zwarte, gezonde kater, die weer eens langskwam om tegen mijn tuindeur aan te zeiken, omdat mijn poes daar aan de andere kant woonde.

Moontje1991

c_alsemgeest schreef:
Moontje1991 schreef:

Rekening met elkaar houden... dan zorg jij dat de kat niet in de tuin van de buren komt.
Dan zorgt de buurman ervoor dat je kat niet wordt doodgebeten? Prima oplossing?

Ja inderdaad

Ayasha
Blogger

Moontje1991 schreef:
Ik zou mijn kat, kind, en weet ik veel wat voor loslopends een mens kan heben leeren dat ze absoluut niet bij jou in de tuin of in de buurt mogen komen.
EN dan zou het fijn als jij je tuin of omheind of je hond, kip, cavia, man en weet ik veel wat leert dat ze mijn loslopende goed niet mogen aanvallen

Als jouw kat niet in mijn tuin komt moeten ze dat niet leren, aan de lijn of als we er zijn doen ze dat niet, zijn we er niet beschermen ze hun terrein. Die cavia gaat niet veel katten aanvallen, die hebben we ook terug gevonden geheel verscheurd met nog wat ingewanden er uit hangend.... Als ik dat in een topic vertel is het "dan had je zijn kooi moeten afsluiten". Die was dicht, de cavia kon er niet uit :+ Dus die was cavia-proof, maar de kat, nee die kon er niets aan doen want da's jacht instinct.... Maar wel zeuren als een hond ook zijn instinct volgt. :+