Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LADPR schreef:Op zo'n moment heb je heel niet in de gaten hoe hard je schopt, je enigste doel is om je hond te beschermen en te proberen om die andere hond weg te krijgen.
Suuskipje schreef:jammer dat de ts weer eens helemaal de grond in wordt geboort..
Ze legt duidelijk in haar verhaal uit dat het 's avonds was en er niemand in de buurt was, ja zelfs al zou ik dan een hond hebben die heibel heeft met een bepaalde hond dan zou ik hem alsnog loslaten om even een balletje te gooien. Het is vervelend dat hij dan niet luistert als hij die hond ziet, maar zeker trainbaar en ts heeft dan ook duidelijk aangegeven dat haar moeder op cursus gaat met Lex.
Boven vertelde ts ook al dat ze hem al vastgeklikt had en gestraft en dan toen de andere hondeigenaar Lex een trap gaf. Dat ik vind echt belachelijk, wie doet dat nou? Als je zelf een hond hebt dan doe je dat toch niet bij iemand anders hond, hoe vals die ook mag zijn? als het is om hem los te krijgen van jouw eigen hond, oke dan begrijp ik het maar daarna als de hond al gestraft is lekker nog een natrap geven? belachelijk en absoluut niet acceptabel.
LADPR schreef:Dat de hond gestraft is door de eigenaar zegt me totaal niks het leed is dan al geschied, de eigenaar had dit moeten voorkomen. Honden die niet onder apel staan horen gewoon niet los, zo simpel is dat, buiten dat honden mogen niet eens los, alleen op speciale losloopgebieden. Tenminste hier wel.
Suuskipje schreef:LADPR schreef:Dat de hond gestraft is door de eigenaar zegt me totaal niks het leed is dan al geschied, de eigenaar had dit moeten voorkomen. Honden die niet onder apel staan horen gewoon niet los, zo simpel is dat, buiten dat honden mogen niet eens los, alleen op speciale losloopgebieden. Tenminste hier wel.
jij zou ook schoppen als de hond al vastgeklikt is en gestraft door de eigenaar, en de eigenaar zijn excuses al aangeboden heeft?
Eva1993 schreef:Het is een hele gevoelige hond. Als ik met hem buiten loop, en er loopt en man langs, kijkt hij gelijk naar mijn houding, mijn reactie. Ik voel hem dan verstrakken en hij begint dan te grommen.
Suuskipje schreef:LADPR schreef:Dat de hond gestraft is door de eigenaar zegt me totaal niks het leed is dan al geschied, de eigenaar had dit moeten voorkomen. Honden die niet onder apel staan horen gewoon niet los, zo simpel is dat, buiten dat honden mogen niet eens los, alleen op speciale losloopgebieden. Tenminste hier wel.
jij zou ook schoppen als de hond al vastgeklikt is en gestraft door de eigenaar, en de eigenaar zijn excuses al aangeboden heeft?

hanny_jelke schreef:ik ga niet alle pagina's door lezen.
dus weet niet of het al is gevraagt.
hij valt dat hondje aan, uit jou tekst maak ik op dat hij al een hekelheeft aan het hondje.
wat is de reden daar van.
overigeens zou ik het nooit acksepteeren dat iemand mij hond zo schopt.
door zo iets kan hij namelijk ook vals worden tegen mensen.
ik zou achterhalen waarom jou hond een hekel heeft aan de anderen hond.
en de dierenarts kosten op die mevrouw verhalen.
daar bij zou ik haar toch ook echt een rot schop geven.
dieren vechten dingen uit op hun manier zoals wij dat doen op onze manier.daar horen wij ons eigen niet teveel mee te bemoeien.
veel succes verder.
vooral in die laatste situatie.
Die man heeft met een bezemsteel op de hond staan inslaan, die vervolgens die man bij z'n arm greep.Eva1993 schreef:@ Diesel84. Honden liepen beide los idd.
Mik_ schreef:Ik zou volledig uit m'n plaat gaan tegen die vrouw. Als ze m'n hond zou schoppen op het moment dat hij 1. grommend achter mijn hond aan rent of 2. als mijn hond een ander grijpt. Prima, kan dan bijna niet hard genoegvooral in die laatste situatie.
Wanneer ik mijn hond vast zou hebben en die vrouw zou hem alsnog schoppen. Zo, DAN had ze even een probleem met mij gehad![]()
Overigens ken ik de situatie. Ik liep altijd als 11 jarig hummeltje met mijn jack russell, en de buren om de hoek hadden een dog, een deense. Die was dus knettervals, ze zijn daarom ook verhuisd. Nu peerde de beste hond hem per ongeluk uit de deur, echt perongeluk. Heb die mensen ook nooit wat kwalijk genomen. Hij pakte de mijne bij z'n nek en wilde hem echt doodmaken. Leuk, 11 jarig meisje met een puppyDie man heeft met een bezemsteel op de hond staan inslaan, die vervolgens die man bij z'n arm greep.
Gevolg; man naar het ziekenhuis, mijne naar dierenarts met 3 x een gat van 2 cm in z'n nek, ik over de zeik, zijn vrouw over de zeik... Vervolgens zijn ze maar landelijk gaan wonen, omheining...
't Is gewoon voor beide partijen niet tof...
LADPR schreef:Een excuus zegt me niks, daar heb je niks aan, eigenaar hoort hond vast te houden niet los. Maar nee ik persoonlijk geef geen schop na.
Het is sneu voor de hond maar als de eigenaar netjes de hond vast had gehouden dan had de hond ook geen schop na gekregen. Heel makkelijk om nu die vrouw de schuld te geven. Tuurlijk had ze geen schop na moeten geven maar wij zijn er niet bijgeweest en hebben niet gezien wat er gebeurd is.
Feit blijft dus als de TS netjes haar hond aangelijnd had gehouden had haar hond ook geen schop gekregen.
nicci88 schreef:hanny_jelke schreef:ik ga niet alle pagina's door lezen.
dus weet niet of het al is gevraagt.
hij valt dat hondje aan, uit jou tekst maak ik op dat hij al een hekelheeft aan het hondje.
wat is de reden daar van.
overigeens zou ik het nooit acksepteeren dat iemand mij hond zo schopt.
door zo iets kan hij namelijk ook vals worden tegen mensen.
ik zou achterhalen waarom jou hond een hekel heeft aan de anderen hond.
en de dierenarts kosten op die mevrouw verhalen.
daar bij zou ik haar toch ook echt een rot schop geven.
dieren vechten dingen uit op hun manier zoals wij dat doen op onze manier.daar horen wij ons eigen niet teveel mee te bemoeien.
veel succes verder.
Dat is hij al
dit was geen rangorde kwestie, want hij zag de hond van ver en viel toen uit het niets zomaar aan
Mik_ schreef:Ik zou volledig uit m'n plaat gaan tegen die vrouw. Als ze m'n hond zou schoppen op het moment dat hij 1. grommend achter mijn hond aan rent of 2. als mijn hond een ander grijpt. Prima, kan dan bijna niet hard genoegvooral in die laatste situatie.
Wanneer ik mijn hond vast zou hebben en die vrouw zou hem alsnog schoppen. Zo, DAN had ze even een probleem met mij gehad![]()
Overigens ken ik de situatie. Ik liep altijd als 11 jarig hummeltje met mijn jack russell, en de buren om de hoek hadden een dog, een deense. Die was dus knettervals, ze zijn daarom ook verhuisd. Nu peerde de beste hond hem per ongeluk uit de deur, echt perongeluk. Heb die mensen ook nooit wat kwalijk genomen. Hij pakte de mijne bij z'n nek en wilde hem echt doodmaken. Leuk, 11 jarig meisje met een puppyDie man heeft met een bezemsteel op de hond staan inslaan, die vervolgens die man bij z'n arm greep.
Gevolg; man naar het ziekenhuis, mijne naar dierenarts met 3 x een gat van 2 cm in z'n nek, ik over de zeik, zijn vrouw over de zeik... Vervolgens zijn ze maar landelijk gaan wonen, omheining...
't Is gewoon voor beide partijen niet tof...