De hond waar je een blokje voor om gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:10

Ik heb het hele topic niet gelezen en ga alleen mijn mening geven. Als mijn hond zou worden aangevallen geef ik de hond die aanvalt een goede schop tegen zijn kont/buik [ligt aan hoe groot de hond is], zolang het baasje niet meer zal doen. Best dan zal ik het zelf doen. Gelukkig loopt onze hond [jack russel] alleen op eigen terrein dus hopelijk zal zo iets mij nooit overkomen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:11

LADPR schreef:
Op zo'n moment heb je heel niet in de gaten hoe hard je schopt, je enigste doel is om je hond te beschermen en te proberen om die andere hond weg te krijgen.

precies, mijn hond is alles voor mij.
en het is maar een jack russeltje.
als een grote hond haar aanvalt, ja zeker dat ik opkom voor mijn hond.
en zoals ik al eerder zei, dit is zielig voor die hond omdat het eigenlijk de eigenaars fout is.
maar dit zou wel mijn schrikreactie zijn denk ik.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:12

jammer dat de ts weer eens helemaal de grond in wordt geboort..
Ze legt duidelijk in haar verhaal uit dat het 's avonds was en er niemand in de buurt was, ja zelfs al zou ik dan een hond hebben die heibel heeft met een bepaalde hond dan zou ik hem alsnog loslaten om even een balletje te gooien. Het is vervelend dat hij dan niet luistert als hij die hond ziet, maar zeker trainbaar en ts heeft dan ook duidelijk aangegeven dat haar moeder op cursus gaat met Lex.

Boven vertelde ts ook al dat ze hem al vastgeklikt had en gestraft en dan toen de andere hondeigenaar Lex een trap gaf. Dat ik vind echt belachelijk, wie doet dat nou? Als je zelf een hond hebt dan doe je dat toch niet bij iemand anders hond, hoe vals die ook mag zijn? als het is om hem los te krijgen van jouw eigen hond, oke dan begrijp ik het maar daarna als de hond al gestraft is lekker nog een natrap geven? belachelijk en absoluut niet acceptabel.

LADPR

Re: De hond waar je een blokje voor om gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:14

Dat de hond gestraft is door de eigenaar zegt me totaal niks het leed is dan al geschied, de eigenaar had dit moeten voorkomen. Honden die niet onder apel staan horen gewoon niet los, zo simpel is dat, buiten dat honden mogen niet eens los, alleen op speciale losloopgebieden. Tenminste hier wel.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:15

ik hou mijn poten toch echt niet thuis als mijn hond zonder pardon word aangevallen en de hond die zich dat in zijn kop haalt heeft een maatje 38 op zijn achterste (of voorste net waar ik hem kan raken) staan! Vervolgens krijgt diens eigenaar een serie scheldwoorden naar zijn hoofd waarvan hij de meeste even op zal moeten zoeken....
Mijn hondje is drachtig maar buiten dat bescherm ik haar tegen een of andere aggressieve naarling

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:15

Suuskipje schreef:
jammer dat de ts weer eens helemaal de grond in wordt geboort..
Ze legt duidelijk in haar verhaal uit dat het 's avonds was en er niemand in de buurt was, ja zelfs al zou ik dan een hond hebben die heibel heeft met een bepaalde hond dan zou ik hem alsnog loslaten om even een balletje te gooien. Het is vervelend dat hij dan niet luistert als hij die hond ziet, maar zeker trainbaar en ts heeft dan ook duidelijk aangegeven dat haar moeder op cursus gaat met Lex.

Boven vertelde ts ook al dat ze hem al vastgeklikt had en gestraft en dan toen de andere hondeigenaar Lex een trap gaf. Dat ik vind echt belachelijk, wie doet dat nou? Als je zelf een hond hebt dan doe je dat toch niet bij iemand anders hond, hoe vals die ook mag zijn? als het is om hem los te krijgen van jouw eigen hond, oke dan begrijp ik het maar daarna als de hond al gestraft is lekker nog een natrap geven? belachelijk en absoluut niet acceptabel.

in mijn ogen laat je een hond pas los als deze die training heeft gehad.
ook al is het laat (van mijn part midden in de nacht).
Ze wist dat haar hond niet te vertrouwen is met andere honden.
Je kunt altijd iemand tegen komen.
Ja dan vind ik het haar verantwoordelijkheid.
Nu is het toevallig goed afgelopen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:16

LADPR schreef:
Dat de hond gestraft is door de eigenaar zegt me totaal niks het leed is dan al geschied, de eigenaar had dit moeten voorkomen. Honden die niet onder apel staan horen gewoon niet los, zo simpel is dat, buiten dat honden mogen niet eens los, alleen op speciale losloopgebieden. Tenminste hier wel.

jij zou ook schoppen als de hond al vastgeklikt is en gestraft door de eigenaar, en de eigenaar zijn excuses al aangeboden heeft?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:17

Suuskipje schreef:
LADPR schreef:

jij zou ook schoppen als de hond al vastgeklikt is en gestraft door de eigenaar, en de eigenaar zijn excuses al aangeboden heeft?

wat heb je aan excuses?
ik denk dat het ook meer een schrikreactie van die eigenaar was.
ook al zit de andere dan al aangelijnt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:18

dan nog zou ik die hond nooit trappen als ze zelf ook een hondenliefhebber bent..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:18

Eva1993 schreef:
Het is een hele gevoelige hond. Als ik met hem buiten loop, en er loopt en man langs, kijkt hij gelijk naar mijn houding, mijn reactie. Ik voel hem dan verstrakken en hij begint dan te grommen.

Dit vind ik ook niet geheel normaal overigens.... Of ligt dat aan mij? heb toch vrij veel 'moeilijke' rassen gehad in mijn leven en ook echt wel honden die hun terrein bewaakten maar gewoon op straat naar mensen gaan grommen....?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:20

Suuskipje schreef:
LADPR schreef:

Tsja, ik denk niet dat ze de hond rustig op afstand vast klikte en de vrouw toen aan kwam lopen en hem een schop gaf... ze zegt dat de vreemde hond naar zijn baasje renden en haar hond erachteraan, dat zij hem toen vastklikte (ik neem aan bij/naast/op die andere hond) dus nog steeds in 'de strijd' en ze hem zelf had willen corrigeren maar de vrouw was haar voor (op een harde maar voor mij volledig begrijpelijke manier)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:20

Suuskipje schreef:
dan nog zou ik die hond nooit trappen als ze zelf ook een hondenliefhebber bent..

jawel en puur omdat ik dan toch echt meer van mijn eigen houd, dan van die ander. (die een aantal seconden daarvoor mijn hond aan zou vallen)
en ja ik ben een hondenliefhebster in hart en nieren.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:21

k wil ook even mijn mening geven op jou begin post.
heb niet het hele topic gelezen en zal dan ook een mening geven hoe ik het zie.

Het is never nooit niet aan die vrouw jou hond te schoppen en zou haar hier ook zeker op aanspeken al niet te zeggen dat ik haar dus keihard had terug geschopt ( ja kom niet aan mn beesten geef dan liever mij een klap voor mn harses, dat beest denkt er niet over na )

ook van jou vindt ik het een beetje onnozel dat je de hond los laat terweil je weet dat hij zo kan doen.

zo vindt ik dat jullie beide fout zijn, maar vindt het het aller belachelijkst dat die vrouw de hond schopt :)

wij hebben ook een hond die gromt naar andere en andere honden ook zeker grijpt.
mn schoonouders laten hem ook los.. en hij luisterd voor geen meter, blinde woede komt er bij die hond op..
maar waag het niet hem te schoppen het is de schuld van de baasjes :)
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 27-12-09 14:24, in het totaal 2 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:22

Ik weet heel goed hoe de ts zich voelt.
Heb zelf ook 4 jaar lang zon hond gehad. Maar ik liet haar never nooit niet los.
Trainen, trainen, trainen. En inmiddels kan ze veilig los. Ze weet dat ze een erg groot probleem met mij heeft als ze een andere hond aanvalt.

Eerst heb ik haar met een reu van een vriendin los gelaten. Wat een mooi moment was dat. Sinds die langszaam opgebouwt. Eerst op cursus los trainen. Los volgen ed. Na een tijdje heb ik haar aan het einde van cursus los gelaten tussen de andere honden. Inmiddels zijn we zo ver dat ze gewoon overal los kan lopen, maar nooit meer een andere hond aanvalt.

Ze heeft laatst zelfs gespeeld met een vreemde hond tijdens het wandelen.

Maar vind het niet netjes van de andere persoon om de hond te trappen, terwijl de hond alweer is aangelijnd, en de ts haar excuus heeft aangeboden.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:22

ik ga niet alle pagina's door lezen.
dus weet niet of het al is gevraagt.

hij valt dat hondje aan, uit jou tekst maak ik op dat hij al een hekelheeft aan het hondje.
wat is de reden daar van.
overigeens zou ik het nooit acksepteeren dat iemand mij hond zo schopt.
door zo iets kan hij namelijk ook vals worden tegen mensen.
ik zou achterhalen waarom jou hond een hekel heeft aan de anderen hond.
en de dierenarts kosten op die mevrouw verhalen.
daar bij zou ik haar toch ook echt een rot schop geven.
dieren vechten dingen uit op hun manier zoals wij dat doen op onze manier.
daar horen wij ons eigen niet teveel mee te bemoeien.
veel succes verder.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:24

hanny_jelke schreef:

hij valt dat hondje aan, uit jou tekst maak ik op dat hij al een hekelheeft aan het hondje.
dieren vechten dingen uit op hun manier zoals wij dat doen op onze manier.daar horen wij ons eigen niet teveel mee te bemoeien.
veel succes verder.

Dat is hij al

dit was geen rangorde kwestie, want hij zag de hond van ver en viel toen uit het niets zomaar aan

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:28

Ik zou volledig uit m'n plaat gaan tegen die vrouw. Als ze m'n hond zou schoppen op het moment dat hij 1. grommend achter mijn hond aan rent of 2. als mijn hond een ander grijpt. Prima, kan dan bijna niet hard genoeg :o vooral in die laatste situatie.

Wanneer ik mijn hond vast zou hebben en die vrouw zou hem alsnog schoppen. Zo, DAN had ze even een probleem met mij gehad :=

Overigens ken ik de situatie. Ik liep altijd als 11 jarig hummeltje met mijn jack russell, en de buren om de hoek hadden een dog, een deense. Die was dus knettervals, ze zijn daarom ook verhuisd. Nu peerde de beste hond hem per ongeluk uit de deur, echt perongeluk. Heb die mensen ook nooit wat kwalijk genomen. Hij pakte de mijne bij z'n nek en wilde hem echt doodmaken. Leuk, 11 jarig meisje met een puppy := Die man heeft met een bezemsteel op de hond staan inslaan, die vervolgens die man bij z'n arm greep.

Gevolg; man naar het ziekenhuis, mijne naar dierenarts met 3 x een gat van 2 cm in z'n nek, ik over de zeik, zijn vrouw over de zeik... Vervolgens zijn ze maar landelijk gaan wonen, omheining...

't Is gewoon voor beide partijen niet tof...
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 27-12-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:29

even een quote, de hond zat dus NIET aan de riem
Eva1993 schreef:
@ Diesel84. Honden liepen beide los idd.

althans dat maakt ik hier dan uit op :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:32

Een excuus zegt me niks, daar heb je niks aan, eigenaar hoort hond vast te houden niet los. Maar nee ik persoonlijk geef geen schop na.
Het is sneu voor de hond maar als de eigenaar netjes de hond vast had gehouden dan had de hond ook geen schop na gekregen. Heel makkelijk om nu die vrouw de schuld te geven. Tuurlijk had ze geen schop na moeten geven maar wij zijn er niet bijgeweest en hebben niet gezien wat er gebeurd is.
Feit blijft dus als de TS netjes haar hond aangelijnd had gehouden had haar hond ook geen schop gekregen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:33

Mik_ schreef:
Ik zou volledig uit m'n plaat gaan tegen die vrouw. Als ze m'n hond zou schoppen op het moment dat hij 1. grommend achter mijn hond aan rent of 2. als mijn hond een ander grijpt. Prima, kan dan bijna niet hard genoeg :o vooral in die laatste situatie.

Wanneer ik mijn hond vast zou hebben en die vrouw zou hem alsnog schoppen. Zo, DAN had ze even een probleem met mij gehad :=

Overigens ken ik de situatie. Ik liep altijd als 11 jarig hummeltje met mijn jack russell, en de buren om de hoek hadden een dog, een deense. Die was dus knettervals, ze zijn daarom ook verhuisd. Nu peerde de beste hond hem per ongeluk uit de deur, echt perongeluk. Heb die mensen ook nooit wat kwalijk genomen. Hij pakte de mijne bij z'n nek en wilde hem echt doodmaken. Leuk, 11 jarig meisje met een puppy := Die man heeft met een bezemsteel op de hond staan inslaan, die vervolgens die man bij z'n arm greep.

Gevolg; man naar het ziekenhuis, mijne naar dierenarts met 3 x een gat van 2 cm in z'n nek, ik over de zeik, zijn vrouw over de zeik... Vervolgens zijn ze maar landelijk gaan wonen, omheining...

(ten eerste, maar dit is volledig mijn mening, had ik zo'n hond al laten inslapen)
maar dit vind ik een andere situatie.
hier ontglipte de hond per ongeluk.
de ts heeft haar hond vrijwillig los gelaten, ondanks dat ze weet hoe haar hond is

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:33

LADPR schreef:
Een excuus zegt me niks, daar heb je niks aan, eigenaar hoort hond vast te houden niet los. Maar nee ik persoonlijk geef geen schop na.
Het is sneu voor de hond maar als de eigenaar netjes de hond vast had gehouden dan had de hond ook geen schop na gekregen. Heel makkelijk om nu die vrouw de schuld te geven. Tuurlijk had ze geen schop na moeten geven maar wij zijn er niet bijgeweest en hebben niet gezien wat er gebeurd is.
Feit blijft dus als de TS netjes haar hond aangelijnd had gehouden had haar hond ook geen schop gekregen.

helemaal mijn mening

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:36

Als de hond nog OP mijn hond zat zou ik hem er ook afschoppen (heb zelf zo'n herder gehad. Precioes zo. Lief lief lief, maar niet voor andere reuen. ALTIJD aangelijnd gehad en als hij een ander had gepakt had ik BLIJ geweest dat ze hem eraf schoppen!)
Maar als de dader alweer aan de lijn zit zou ik het zeker niet doen. Dan is de situatie over en kun je beter een gesprek aangaan met de meestal geschrokken eiegnaar. Al zou ik zelfs eerst mijn hond controleren.

Maar ik kan mij de reactie van mevrouw wel voorstellen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:37

nicci88 schreef:
hanny_jelke schreef:

dieren vechten dingen uit op hun manier zoals wij dat doen op onze manier.daar horen wij ons eigen niet teveel mee te bemoeien.
veel succes verder.

Dat is hij al

dit was geen rangorde kwestie, want hij zag de hond van ver en viel toen uit het niets zomaar aan

problemen tussen dieren hoeven niet altijd tussen rangorde te gaan.
wij hebben toch ook niet altijd ruzie over de rangorde.
sterker nog bijna nooit.
een dier lijkt meer op ons dan je zou denken.
wij praten onze ruzzie uit, hun kijken wie de sterkste is om het optelossen.
en al ging het wel om rangorde, dan is het juist logies dat hij aan valt terwijl hij hem al ver van te voren ziet.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:37

Mik_ schreef:

Heb ik gehad met 3 Duitse doggen op mijn 4 maanden ouder Lab. Was op een manege en wat was ik blij met alle zweepslagen die de andere mensen die doggen hebben gegeven! Labje heeft het overleefd al had hij flinke scheurwonden.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:38

hanny, dan zou de hond het doen om de eigenaar te beschermen meen jij denk ik.
nou een hond die dit in zulke maten doet, vind ik niet normaal.