[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:18

Leuk topic, ik ontdek het nu pas!

Ik las iemand die een greyhound wilde....check eens http://www.greyhoundsrescue.nl , er staan hele leukerds op! :P

Ik ga eerst even het topic doorlezen nu :D :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:51

Loiz schreef:
Mijn ervaring: hoe groter de hond, hoe minder ze blaffen ;)
Mijnes is maatje XL (Duitse Dog) en blaft nauwelijks, alleen als ze iets echt niet vertrouwt, maar dan ook 2 of 3 keer en dan is het klaar, dus niet dat aan een stuk door blijven keffen naar elk grassprietje dat beweegt

Heb hier inderdaad ook een mini kruising Jack Russell en Mopshond te logeren. Zij blaft zelfs tegen elk zandkorreltje (Jade, die wel makkelijker uit tapijt en dekens te halen zijn dan haren ;) ) Heb helaas een klagende buurman ;(

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:25

Jennyxx schreef:
Loiz schreef:
Mijn ervaring: hoe groter de hond, hoe minder ze blaffen ;)
Mijnes is maatje XL (Duitse Dog) en blaft nauwelijks, alleen als ze iets echt niet vertrouwt, maar dan ook 2 of 3 keer en dan is het klaar, dus niet dat aan een stuk door blijven keffen naar elk grassprietje dat beweegt

Heb hier inderdaad ook een mini kruising Jack Russell en Mopshond te logeren. Zij blaft zelfs tegen elk zandkorreltje (Jade, die wel makkelijker uit tapijt en dekens te halen zijn dan haren ;) ) Heb helaas een klagende buurman ;(

tapijt?! neenee, daar doe ik niet aan := ik heb 1 kleedje in de slaapkamer en een deurmat, daar houdt het mee op :+
mijn heidewachteltje is behoorlijk waaks en heb ik als pup moeten afleren om onophoudelijk te blaffen als ik uit het zicht verdween, nog nooit eerder een hond meegemaakt die zo hysterisch en volhardend bleef blaffen als je ze aan een paaltje bond en 2 stappen achteruit deed :') in alle andere opzichten de makkelijkste hond die ik heb opgevoed, maar niet de stilste :)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:19

Hebben jullie een tip voor mij?
Voor onze Hollandse herder willen we misschien een maatje aanschaffen.
We willen dan graag een wat kleinere hond, korthaar en sociaal naar
andere honden en kinderen.
Hij hoeft niet super trainbaar te zijn, maar moet wel goed
kunnen leren om te komen als ik hem roep. :D
En moet tegen een stootje kunnen omdat onze herder
best wel onstuimig is met spelen. #)
Weten jullie een leuk ras?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:55

Ik wil echt heel graag een hond, maar mijn ouders denken daar anders over. Ik denk wel dat ik er binnenkort nog eens over ga praten, maar goed... Welk ras? Ik wil het gewoon nu alvast weten. :P Ooit komt er toch wel 1! :7

Goed... Wat ik belangrijk vind, is dat het een hond is die een beetje alert is. Zo'n vrolijk beestje, lekker speels, brutaal, actief... De energie moet wel te stoppen zijn. Maar geen schoothondje. Een Border Collie vind ik bijv. weer te druk. ;) De hond moet echt een lieve, zachte uitstraling hebben, geen Herder of zo. Die hebben dat weer totaal niet. Maar hij mag ook niet sloom zijn! Mag wel een beetje pit in zitten. Qua uiterlijk: liever niet van die krulletjes, dat vind ik echt truttig. :7 Ik vind een slag erin wel weer leuk. :j Haar mag kort zijn, maar ook middellang. En de kleuren... Ik vind dat zo moeilijk! Ik vind 'voskleur' of 'vosbont' wel leuk. ;) Ook zwart of donkerbruin vind ik erg mooi, of die kleuren met wit. Of 3-kleur, of crème! Liever geen hele slanke hond... Hij mag wel wat vet hebben! Liever een stevig, robuust beestje. <3 De maat maakt me niet zo veel uit... Geen hond die heel erg dreigt naar konijnen en cavia's (hoewel dat natuurlijk heel moeilijk te vinden is, of het moet een drijfhond zijn). Het zou leuk zijn als hij erg leergierig is en goed trainbaar.

Bij ons is er meestal wel iemand thuis, tenzij mijn moeder 's ochtends naar de manege is. Dan is er een paar uur niemand thuis. Maar verder is er eigenlijk altijd wel iemand. We hebben dus wel knaagdieren.

Frances

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:03

Rosa_: Onze Friese Stabij heeft wel al die dingen die jij noemt (en nee dit is geen opmerking omdat we die zelf hebben :') het past echt bij de beschrijving :P ) Hij heeft slag op zijn rug en is zwart met zit en zwarte stipjes op zijn poten. Het is een normaal gebouwde hond, dus niet echt stevig, maar ook niet echt een mager beest ofzo :P
Konijnen en cavia's is denk ik een kwestie van als pup aanleren..
Verder voldoet die volgens mij erg goed aan je beschrijving.
foto's staan in mijn profiel. En als je de friese stabij niet leuk vind, denk ik dat soortgelijke honden ook geschikt kunnen zijn zoals een heidewachtel, munsterlander of drentse patrijs.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:08

Ze zijn nog niet zo bekend, maar een perfecte gezinshond is een schotse korhaar collie
Ze zijn (anders dan de langhaar) behoorlijk sportief en geschikt voor verschillende hondensporten
Momenteel heben we een bordercollie van 13 jaar
Erg leuke en slimme hond maar ook last van ADHD

De volgende gaat een korthaar collie worden :j
Ze net wat groter meer waaks en niet neurotisch
Ze zijn er in 3 erkende kleuren http://www.collie-club.nl

Kleur: sable
Afbeelding

blue merle
Afbeelding

zwart
http://www.geocities.com/mabinogion1200 ... en2006.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-04-10 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 afbeeldingen ter illustratie. Derde in link geplaatst.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:53

Kanzi schreef:

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar misschien een Jack Russell? Of is die te druk/blafferig? Kan wel heel leuk spelen *D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:59

Kanzi schreef:

Foxterrier? Beagle? Dwergpinscher?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:11

Hoi

Even een situatie schets ; Mijn neef woont bij mijn opa en oma, mijn oma heeft een hoge bloedruk en is zich nu letterlijk en figuurlijk aan het dood roken.
Vorig jaar wouden wij al een hond aan mijn oma geven zodat ze wat te doen heeft, de hond moet uitlaten, spelen etc. En dat ze dan iets anders doet als alleen maar roken.
Maar mijn opa was het daar absoluut niet mee eens ! Zijn woorden toen der tijd ; Of een hond, of ik.
Wij zijn toen gestopt met de zoektoch en mijn oma omgepraat om geen hond te nemen, maar nu wilt mijn neef ook een hond.
Wat hij wilt is het liefst een boxer,labrador,golden retriever of een stafford.
Helaas denkt mijn oma dat hij nog een zielig jongetje is dus stemde daar in mee.
Mijn opa wilt absuluut geen grote hond, maar is nu wel op de gedachte gekomen dat er een hond mag komen, ook omdat dat veel beter voor mijn oma zou zijn.

Als onze honden bij hun zijn, is mijn oma daar gek op en dan vooral mijn teckel.. Zoiets is dus ook wat voor haar, een hond die ze op schoot kan nemen en daar stoort mijn opa zich ook niet aan. Maar als onze grote der is ( labrador/goldenretriever ) is hij heel erg gespannen, bang voor krassen op de vloer, haren op het tapijt, poten op de bank en mag niet echt spelen.

Dus een grote hond word het hem zowiezo niet, daarvoor hebben ze ook een te klein huis.
Maarja wat voor hond zou der dan passen ? Iets tussen een teckel en labrador in.
Mijn neef wilt er mee spelen, wandelen, rennen ( met onze hond is hij zo 1 uur weg )
Mijn oma moet er mee kunnen wandelen,spelen en het liefst op schoot kunnen nemen.

Dus, wat voor hondjes zijn klein, groot uithoudings vermogen en gewoon een leuk karakter?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:20

LizzyLover:
Een Welsh Corgi Pembroke? Hoewel die misschien wat klein is voor je neef? Verder wel stoere hondjes vind ik.
edit: denk dat deze toch niet echt geschikt is, toch wel erg klein om mee te stoeien.
Of een kooiker? Iets minder stoer, maar wel veel uithoudingvermogen en ook leuk om mee te knuffelen. en weer ietsje groter maar niet heel groot.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:01

Ha ha kom ik weer aan met mijn Jack Russell (terwijl ik er zelf juist geen 1 wil) :D

Hebben jullie trouwens ervaring met een Yorkshire terrier en een dwergpoedel? Ik ben op internet aan het zoeken, maar op de ene site zeggen ze dit en op de andere site precies het tegenovergestelde....

De ene zegt dat een York niet kindvriendelijk is omdat het een terrier is. Bedoelen ze daarmee dat hij fel is ofzo? Maar op de andere site staat dat het kindvriendelijke hondjes zijn...

En over de poedel lees je ook verschillende dingen. De poedel van de buren is een blafmonster. Is dat een uitzondering? Op internet lees je dat het blaffen wel mee valt.. Zijn die kindvriendelijk?

Welke kleine honden zijn kindvriendelijk in jullie ogen? <3

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:12

jennyxx: ik weet niet zoveel over die rassen, ik geloof dat de york idd toch redelijk fel is, misschien anders een cairn terrier?

spaniels zijn over het algemeen hele vriendelijke hondjes :j (springer spaniel, cocker spaniel, king charles spaniel...)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:02

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 00:03

Wij hebben onze keuze gemaakt; over 5 wk krijgen we er een nieuwe bewoonster bij: een Briard :+: !!
Dochterlief en ik hebben vanmiddag een pup uitgezocht :):) . Mams heeft 10 beebjes (5j/5m) en ze zijn nu 3,5 wk oud.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 00:05

Sterre schreef:
Wij hebben onze keuze gemaakt; over 5 wk krijgen we er een nieuwe bewoonster bij: een Briard :+: !!
Dochterlief en ik hebben vanmiddag een pup uitgezocht :):) . Mams heeft 10 beebjes (5j/5m) en ze zijn nu 3,5 wk oud.

haha manlief kon het niet meer tegenhouden :D leuk hoor :D

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:54

Jennyxx schreef:
Ha ha kom ik weer aan met mijn Jack Russell (terwijl ik er zelf juist geen 1 wil) :D

Hebben jullie trouwens ervaring met een Yorkshire terrier en een dwergpoedel? Ik ben op internet aan het zoeken, maar op de ene site zeggen ze dit en op de andere site precies het tegenovergestelde....

De ene zegt dat een York niet kindvriendelijk is omdat het een terrier is. Bedoelen ze daarmee dat hij fel is ofzo? Maar op de andere site staat dat het kindvriendelijke hondjes zijn...

En over de poedel lees je ook verschillende dingen. De poedel van de buren is een blafmonster. Is dat een uitzondering? Op internet lees je dat het blaffen wel mee valt.. Zijn die kindvriendelijk?

Welke kleine honden zijn kindvriendelijk in jullie ogen? <3

Ik heb een middenslag poedeltje. Ik vind haar geen blaffertje. Ze kan in spel wel blaffen maar in huis valt het reuze mee. Van mij mag ze het in principe ook niet, dus misschien dat dat scheelt. Ze is in huis erg rustig maar buiten een hele actieve hond. Kinderen is ze helemaal weg van. Blijft uiteraard wel een hond dus ik zit er met mijn neus bovenop maar tot nu toe vindt ze het alleen maar prachtig. Grote nadeel van een poedel vind ik wel dat de vacht redelijk wat werk is. Tenzijn je ze eens in de 6-8 weken naar de trimmer doet. Ik trim haar zelf en niet met een model, maar als het langer dan 2 mnd geleden is dat ik haar getrimd heb kost het wel wat werk. Maar dat is ze helemaal waard hoor ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:16

Jade schreef:
haha manlief kon het niet meer tegenhouden :D leuk hoor :D

Hij heeft echt z´n best gedaan hoor :+ !
Hij hypert nog niet echt zoals dochterlief en ik, maar dat komt wel als hij de pups over 2 wk ziet <3 .
Zoonlief is er helaas alleen nog niet zo blij mee :\ ; die ziet een nieuwe hond nog vooral als groot verraad aan onze Benson & Bella (zie onderschrift) := ....

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:52

Ik heb ook even een vraagje! :D
Want ik zoek een hondenras, met een aantal eisen:

- Moet niet, of erg weinig verharen.
- middelgroot/groot ras

Wij hebben nu een duitse herder, maar die verhaart echt zó erg!
Of is er iets wat lijkt op de DH maar niet zo verhaard?
Voorderest is het de perfecte hond voor ons :+:

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:23

Frances schreef:
Rosa_: Onze Friese Stabij heeft wel al die dingen die jij noemt (en nee dit is geen opmerking omdat we die zelf hebben :') het past echt bij de beschrijving :P ) Hij heeft slag op zijn rug en is zwart met zit en zwarte stipjes op zijn poten. Het is een normaal gebouwde hond, dus niet echt stevig, maar ook niet echt een mager beest ofzo :P
Konijnen en cavia's is denk ik een kwestie van als pup aanleren..
Verder voldoet die volgens mij erg goed aan je beschrijving.
foto's staan in mijn profiel. En als je de friese stabij niet leuk vind, denk ik dat soortgelijke honden ook geschikt kunnen zijn zoals een heidewachtel, munsterlander of drentse patrijs.

Haha ik dacht ook direct aan de Friese Stabij en als tweede optie een Drentse Patrijs. :D

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:31

essie_blue:
Een labradoedel of een vizsla?

Jildau: Wat grtappig :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:11

Ook ik wil graag jullie mening.

Vriend en ik gaan binnen kort een huisje kopen.
Als we helemaal thuis voelen en alles op orde is in dat hus willen we tog graag een hondje.

De "eisen" aan de hond:
Kleine tot middelmaat hond
Aanhankelijk goedaardig karakter.
Sociaal met kinderen, honden en andere dieren.
Moet per dag ook af en toe alleen kunnen zijn.
Niet langharig.

Woonsituatie:
3 kamer appartement van meer als 100 vierkanten meter. Wonen naast een park/bos dus kunnen gemakkelijk lang lopen met de hond.

Wat raden jullie aan?

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:48

Stabij, al is die denk ik al te snel langharig,
Of een parson jack russel misschien (grote jack russel)

Alleen zijn moet je trainen, dat kunnen doorgaans alle hondenrassen wel (met of zonder bench).

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:08

He handig dit topic! Heb al verschillende testjes op internet gedaan maar komt telkens iets anders uit of juist niks. Maar in ieder geval we zoeken een hond en we zijn er wel al over uit dat het een grotere moet worden ( m'n moeder valt echt voor Duitse of Deense doggen) goed alleen thuis kan blijven, niet al te veel verzorging qua vacht. En wat wandelen betreft het moeten geen dagelijks wandelingen van uren worden. Wel moet ik er even bij zeggen dat we wel een tuin hebben, maar niet al te groot en hij bestaat voor 50% uit water en uit 50% tegels. Enige hond die mij persoonlijk wel redelijk aansprak was een leonberger alleen het puntje van de vacht niet zo dan..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:34

Als je niet 2 uur wilt lopen, is een Duitse Dog niks voor jullie. Plus veel alleen zijn is niks voor hen.
Heb er zelf namelijk een, maar als ze uitgegroeit is moet ze zo'n 2 uur per dag lopen of meer.
Het is trouwens een Duitse Dog, Deense is een verkeerde vertaling van Greate Dane, maar Deense is dus fout.

Hoelang zou de hond alleen zitten? Hoelang wil je dan wandelen?