Ik las iemand die een greyhound wilde....check eens http://www.greyhoundsrescue.nl , er staan hele leukerds op!

Ik ga eerst even het topic doorlezen nu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loiz schreef:Mijn ervaring: hoe groter de hond, hoe minder ze blaffen![]()
Mijnes is maatje XL (Duitse Dog) en blaft nauwelijks, alleen als ze iets echt niet vertrouwt, maar dan ook 2 of 3 keer en dan is het klaar, dus niet dat aan een stuk door blijven keffen naar elk grassprietje dat beweegt
Jennyxx schreef:Loiz schreef:Mijn ervaring: hoe groter de hond, hoe minder ze blaffen![]()
Mijnes is maatje XL (Duitse Dog) en blaft nauwelijks, alleen als ze iets echt niet vertrouwt, maar dan ook 2 of 3 keer en dan is het klaar, dus niet dat aan een stuk door blijven keffen naar elk grassprietje dat beweegt
Heb hier inderdaad ook een mini kruising Jack Russell en Mopshond te logeren. Zij blaft zelfs tegen elk zandkorreltje (Jade, die wel makkelijker uit tapijt en dekens te halen zijn dan haren) Heb helaas een klagende buurman
Kanzi schreef:Hebben jullie een tip voor mij?
Voor onze Hollandse herder willen we misschien een maatje aanschaffen.
We willen dan graag een wat kleinere hond, korthaar en sociaal naar
andere honden en kinderen.
Hij hoeft niet super trainbaar te zijn, maar moet wel goed
kunnen leren om te komen als ik hem roep.![]()
En moet tegen een stootje kunnen omdat onze herder
best wel onstuimig is met spelen.![]()
Weten jullie een leuk ras?
Kanzi schreef:Hebben jullie een tip voor mij?
Voor onze Hollandse herder willen we misschien een maatje aanschaffen.
We willen dan graag een wat kleinere hond, korthaar en sociaal naar
andere honden en kinderen.
Hij hoeft niet super trainbaar te zijn, maar moet wel goed
kunnen leren om te komen als ik hem roep.![]()
En moet tegen een stootje kunnen omdat onze herder
best wel onstuimig is met spelen.![]()
Weten jullie een leuk ras?
Jennyxx schreef:Ha ha kom ik weer aan met mijn Jack Russell (terwijl ik er zelf juist geen 1 wil)![]()
Hebben jullie trouwens ervaring met een Yorkshire terrier en een dwergpoedel? Ik ben op internet aan het zoeken, maar op de ene site zeggen ze dit en op de andere site precies het tegenovergestelde....
De ene zegt dat een York niet kindvriendelijk is omdat het een terrier is. Bedoelen ze daarmee dat hij fel is ofzo? Maar op de andere site staat dat het kindvriendelijke hondjes zijn...
En over de poedel lees je ook verschillende dingen. De poedel van de buren is een blafmonster. Is dat een uitzondering? Op internet lees je dat het blaffen wel mee valt.. Zijn die kindvriendelijk?
Welke kleine honden zijn kindvriendelijk in jullie ogen?
Jade schreef:haha manlief kon het niet meer tegenhoudenleuk hoor
Frances schreef:Rosa_: Onze Friese Stabij heeft wel al die dingen die jij noemt (en nee dit is geen opmerking omdat we die zelf hebbenhet past echt bij de beschrijving
) Hij heeft slag op zijn rug en is zwart met zit en zwarte stipjes op zijn poten. Het is een normaal gebouwde hond, dus niet echt stevig, maar ook niet echt een mager beest ofzo
![]()
Konijnen en cavia's is denk ik een kwestie van als pup aanleren..
Verder voldoet die volgens mij erg goed aan je beschrijving.
foto's staan in mijn profiel. En als je de friese stabij niet leuk vind, denk ik dat soortgelijke honden ook geschikt kunnen zijn zoals een heidewachtel, munsterlander of drentse patrijs.