Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:46

ik geef die hond ook een schop of flinke duw met m'n voet. heb dat helaas al paar keer moeten doen. word gek van al die baasjes die geen controle hebben over hun hond. ik heb altijd braaf m'n honden aan de lijn waar dat verplicht is, maar helaas kom ik vaak mensen tegen die het niet zo nauw nemen met het aan de lijn houden. gevolg dat hun honden naar de mijne komen en mijn honden zijn daar niet van gediend. voor je het weet heb je weer zo'n keffer in de nek hangen van je eigen hond of mijn hond valt uit naar de andere hond. vaak wordt het baasje van de andere hond nog boos dan ook. sorry, hoor, maar ik heb mijn hond WEL aan de lijn. pffff... word doodmoe van die situaties. vaak vraag ik zelfs nog vriendelijk of ze hun hond willen bijhouden, maar daar trekt men zich weinig van aan. kreeg zelfs een keer de opmerking toen ik andersmans hond een trap gaf, dat ik mijn eigen hond niet de baas was... yeah right....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:49

@ pharagirlke, je hond optillen is het domst wat je kan doen.. zo krijg je dus een angstige hond.. hond is bang, baasje tilt hem op liefst nog met lieve woordjes, angst van de hond wordt alleen maar versterkt, nee heel slim hoor om dat te doen :j daarbij kan de andere hond dan juist meer intresse in jou hond tonen omdat het raar is dat hij opgetild wordt..

1 van mijn kleintjes rende eerst weg voor 1 groep honden (zelfde eigenaar) die met zijn 5en blaffend op hem af kwamen rennen, dat was geen agressie.. ik liet hem lopen.. hij loopt niet naar huis, niet van de uitlaatplaats af, uiteindelijk rende hij er heel hard langs omdat ik heel langzaam door liep, en hij toch ook wel met ons mee wou om verder te lopen.. dus ik negeerde hem gewoon.. hij hoeft er niet bang voor te zijn, ze pakken hem niet.. de andere bleef ook gewoon staan en begon te spelen, nu rent hij er vrolijk op af en speelt ook met ze.. het domste wat je kan doen is je hond troosten als hij bang is.. daar wordt het echt niet beter op..

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:55

ikdoemaarwat schreef:
Babsding schreef:
Pas nog meegemaakt...
Jingels keurig los aan de voet, lijn wel bij me.

Komt er een man aan, met een hond waar hij duidelijk moeite mee heeft.
Voor de duidelijkheid ; het gaat om een kruizing beagle-pitbull.
ik klik Jingels even vast, en op dat moment dat ik buk en echt KLIK, gaat het mis.
De man verliest de controle over de hond.
De hond komt recht op Jingels af, en ik ga er nog voorstaan, zodat ik hem evt weg kan schoppen.
Ik vind het zo erg dat dat moet, maar ik laat mijn hond niet opvreten!!!
Jingels is een Jack russel en vrij dominant, maar die kan nooit op tegen zo;n kruising.
Die man schreeuwen en schreeuwen, maar no response van de hond.

De hond blijft rondjes om ons heen draaien en die man gaat op afstand staan KIJKEN!!
Nadat ik naar hem schreeuw dat hij zn hond moet halen, of dat ik hem anders ophang met mijn riem, komt hij in actie..
Op het moment dat hij de hond wil grijpen, wordt hij zelf gebeten! en niet zo'n beetje ook, het bloed loopt uit 2 vingers.
Als reactie schopt hij z'n hond kei en keihard (om te janken gewoon echt)!
en die hond gaat ervandoor.

Ik heb jingels even bij de buurvrouw gebracht, die heeft haar gekalmeerd, en toen ben ik die man toch gaan helpen.
Liever had ik het niet gedaan, maar die hond kon wel onder de auto komen!!
Als ik buitenkom, is de hond aangebonden aan de boom naast mijn flat en de man nergens te bekennen.
Geen penning aan de halsband, niets, en ik durfde de hond ook niet te benaderen. Het schuim stond hem op de bek.
Ik heb de politie en dierenambu maar gebeld, en die hebben de hond opgehaald.
Ik wist niet meer wat ik moest, en voel me nu nog schuldig tegenover die hond...

wow heftig verhaal zeg!! :oo

wat een eikel van een eigenaar :(
als je hond zo gevaarlijk is en je wilt er van af, laat hem dan inslapen

maar aan een boom binden en ook nog eens jezelf het er gemakkelijk afmaken en tevens het risico lopen dat de hond een voorbijganger grijpt
echt ongelofelijk :n

jij hoeft je niet schuldig te voelen, je hebt goed gehandeld

Ja ik heb zeker goed gehandeld, maar ik blijf het verschrikkelijk vinden om voor een hond de dierenambu te bellen en hem afgevoerd zien worden :-(.
Ongelooflijk is pas dat ik die man laatst trof met een andere hond!!!! Daarvoor moet die wet erdoor komen, die in Amerika al geldt!! Gevangenisstraffen en boetes voor slechte dierenverzorgers!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:20

dees_daan schreef:
@ pharagirlke, je hond optillen is het domst wat je kan doen.. zo krijg je dus een angstige hond.. hond is bang, baasje tilt hem op liefst nog met lieve woordjes, angst van de hond wordt alleen maar versterkt, nee heel slim hoor om dat te doen :j daarbij kan de andere hond dan juist meer intresse in jou hond tonen omdat het raar is dat hij opgetild wordt..

1 van mijn kleintjes rende eerst weg voor 1 groep honden (zelfde eigenaar) die met zijn 5en blaffend op hem af kwamen rennen, dat was geen agressie.. ik liet hem lopen.. hij loopt niet naar huis, niet van de uitlaatplaats af, uiteindelijk rende hij er heel hard langs omdat ik heel langzaam door liep, en hij toch ook wel met ons mee wou om verder te lopen.. dus ik negeerde hem gewoon.. hij hoeft er niet bang voor te zijn, ze pakken hem niet.. de andere bleef ook gewoon staan en begon te spelen, nu rent hij er vrolijk op af en speelt ook met ze.. het domste wat je kan doen is je hond troosten als hij bang is.. daar wordt het echt niet beter op..

En wat als er zo'n losgeslagen joekel van een hond jouw kleine hondje op wil vreten? Laat je 'm dan ook gewoon op de grond lopen, zo van: red je maar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:11

dees_daan schreef:

Jij mag me dom vinden. Ik prefereer om mijn hond heel te houden. Als ik de hond ken blijft ze op de grond en dan is ze ook echt niet meer bang. Vroeger wel maar inmiddels niet meer.
Verder ga ik mee met Diablo, als jij je hond verscheurt wil zien worden waar je bij staat doe je maar, maar ik niet :+

Brando090309: Als hij braaf langs haar mee liep, dan vind ik het enigszins overdreven maar alsnog vind ik het idioot om er dan zo op te reageren. Als die dame nu heel erg bezorgt was om haar woef is het toch haar goed recht? Waarschijnlijk tilt ze dat dier ook op bij eender welke andere grote hond. Wat houd "wakkerder uit de ogen kijken" in. Als er een grote hond komt die heeeel erg gefixeerd naar die van mij aan het kijken is pak ik haar ook op. Net zoals veel mensen er niet van uit gaan dat die "agressieve kleine keffertjes" opgevoed zijn, ga ik er niet van uit dat mensen hun grote hond onder controle kunnen houden en dan heb ik die kleine van me liever boven de grond dan dat dat mormeltje het eerste is waar ie aan geraakt.

Brando090309

Re: Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:15

Ga je dan ook zoiezo je hond oppakken elke keer je iemand ziet komen met een grote hond? Wat daar ging het hier namelijk wel om.... ik heb het ook al gehad met m'n hond en mijn hond is anders helemaal geen agressieve hond dus ik begreep helemaal niet waarom de dame in kwestie zo nodig haar hond moest opnemen omdat er een grote hond naderde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:17

Brando: jij weet dat, maar zij weet dat niet, als hij inderdaad wakkerder keek kan ik voorstellen dat ze hem op pakt. Als er eentje voorbij komt die net zo weinig interesse in die van mij toont als die van mij in hem dan pak ik haar niet op, als er genoeg ruimte is om elkaar te passeren dan ook niet, anders wel. En wat dan nog als ik haar telkens zou oppakken. Dat is toch jouw zaak niet en al evenmin jouw probleem? :) Ik zie niet in waarom je dan zo'n steek zou moeten geven om de bewuste mevrouw.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:20

Het gaat niet alleen om het bijten van grote honden t.o.v kleine honden.
Het zijn gewoon geen geschikte speelmaatjes. Uiteraard zijn er uitzonderingen hier en daar, maar dat weet je niet als er een grote vreemde lobbes op je kleine hondje aan komt rennen.

Ik heb de liefste grote lobbes van de wereld maar ze mag van mij niet zomaar met kleine hondjes spelen, moet er niet aan denken dat ze een poot op zo'n kwetsbaar ruggetje zet.

Ik vind het onverantwoord.
Wat angst betreft, je kan als je wel controle wil houden, je hondje op de arm nemen en als de hond vriendelijk is door je hurken zakken.
Zo hebben ze het mij tenminste op cursus geleerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:22

Op de hurken zakken doe ik inderdaad ook vaak als de situatie het toe laat. Dan blijft ze op de grond, heeft ze wat "steun" aan baasje terwijl ze de grote hond trotseert en als ik zie dat het mis dreigt te gaan bij de grote hond (als ie aan de lijn gaat trekken enz) heb ik haar zo omhoog :')

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:25

Neen, tuurlijk is dat mijn probleem niet maar ik vind het belachelijk en dat recht heb ik dan wel om dat te denken ;) wat ik wel ergelijk vind is dat die mensen dan soms nog een een 'vuile' blik naar je hond werpen zo van; 'jakkes, vies groot mormel' (dat komt echt wel voor) en dan heb ik soms echt zin om te zeggen 'pak ze' en dan de dame haar gezicht te zien :)

ps: mijn hond kent het commando 'pak ze' uiteraard niet, dus ze zou me een beetje vreemd aankijken denk ik :D

Uiteraard ben ik ook niet zo dom om mijn grote lobbes te laten spelen met een klein hondje, maar als beide honden aan de leiband vast zijn, dan zie ik niet in waarom je in godsnaam die hond nog zou opnemen want dan denk ik als eigenaar van m'n hond 'ja hallo, ik heb m'n lobbes echt wel onder controle hoor'
Trouwens,het is mijn ervaring dat kleinere honden agressiever zijn dan grotere honden...

Edit: mijn hond heeft eigenlijk al met kleine honden en puppy's gespeeld en was nooit een probleem, ze is wel duidelijk voorzichtiger bij kleinere hondjes :)
Laatst bijgewerkt door Brando090309 op 30-10-09 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:25

Als mijn honden aan de lijn worden aangevallen trek ik ze terug en maak ze zo snel mogelijk los (lukt dat niet dan loop ik door).
Ik heb twee kleine jack russels, JACK RUSSELS ja maar wel goed opgevoed en daar ben ik best trots op :D
Ik kan de mijne rustig los laten lopen omdat ze heel goed luisteren maar als die valse rotherder (er is niks mis met herders hoor maar deze is echt vals) die aan de overkant loopt ze toch komt aanvallen rennen mijn honden regelrecht naar de voordeur :+ Bij andere honden waar ze mot mee krijgen lopen ze een paar meter weg en komen daarna weer bij me terug dus echt ingrijpen heb ik nog nooit hoeven doen.
Mijn honden zijn zelf nog nooit ergens achter aan gegaan behalve tennisballen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:29

Brando: lees het beginbericht eens. Moet je mensen eens zien kijken naar een Jack Russel. Kan me daar echt niet druk om maken. Zolang jij maar weet hoe jouw hond is toch?

Dat jij het belachelijk vind is jouw mening, maar die hoef je dan nog niet perse te uiten, doe je dat wel, moet je IMO ook niet gaan klagen dat andere mensen jouw hond "vies" aankijken, dat is nl ook hún mening ;) En wat agressiever is hangt af van wat je hebt, ik met mijn kleintje kom een hoop agressieve grote honden tegen. Het is maar net waar je op let. :)

Ik voorkom liever dat, eender welke hond (of dat nu een chichuachau is of een duitse herder) mijn hond vast heeft. De kans dat ze die kleine doodbijten/dat ik ze niet uit elkaar krijg en dat ze alsnog serieuze verwondingen heeft is me veel te groot. Dat kleine ding betekent een hoop voor me en ik ga echt niet het risico nemen dat eender welke hond haar aanvalt enkel omdat de eigenaar me misschien belachelijk zou vinden. Het is makkelijk denken met een joekel van een hond. ;)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:39

pharagirlke schreef:
Brando: lees het beginbericht eens. Moet je mensen eens zien kijken naar een Jack Russel. Kan me daar echt niet druk om maken. Zolang jij maar weet hoe jouw hond is toch?

Dat jij het belachelijk vind is jouw mening, maar die hoef je dan nog niet perse te uiten, doe je dat wel, moet je IMO ook niet gaan klagen dat andere mensen jouw hond "vies" aankijken, dat is nl ook hún mening ;) En wat agressiever is hangt af van wat je hebt, ik met mijn kleintje kom een hoop agressieve grote honden tegen. Het is maar net waar je op let. :)

Ik voorkom liever dat, eender welke hond (of dat nu een chichuachau is of een duitse herder) mijn hond vast heeft. De kans dat ze die kleine doodbijten/dat ik ze niet uit elkaar krijg en dat ze alsnog serieuze verwondingen heeft is me veel te groot. Dat kleine ding betekent een hoop voor me en ik ga echt niet het risico nemen dat eender welke hond haar aanvalt enkel omdat de eigenaar me misschien belachelijk zou vinden. Het is makkelijk denken met een joekel van een hond. ;)

Dat vind ik persoonlijk dus niet hetzelfde, ik denk op dat moment dat ik dat belachelijk vind maar ik ga dat niet tegen de persoon in kwestie zeggen, dat moeten zij zelf dan maar weten. Maar wanneer zij een vieze blik naar m'n hond werpen omdat ze het niet hebben voor m'n hond ja, daar heb ik dan wel moeite mee, zeker als mijn hond netjes naast mij loopt. Je kan op dat moment ook denken dat je niet van grote honden houdt, maar daarom hoef je dat nog niet duidelijk te maken door vies te kijken...

Denk jij trouwens niet dat ik niet nadenk over zulke dingen als ik met m'n joekel over straat ga en ik zie een kleine hond naderen, ik zou er het hart van inzijn als mijn hond iemand anders z'n hond dodelijk zou verwonden hoor! Maar je kan toch ook een beetje vertrouwen tonen in de hondeneigenaar? Ik zou bevoorbeeld wel begrijpen dat je een beetje verder omgaat en de honden niet aan elkaar laat ruiken bv..
daarom dat ik altijd boos ben als ik iemand zie komen die z'n honden los heeft lopen en daarbij geen controle heeft, als 1 van die honden mijn hond zou aanvallen dat maakt de andere hond geen schijn van kans en dan ben ik niet in fout maar dan moet ik wel verder met het feit dat mijn hond een andere zijn geliefde huisdier heeft omzeep geholpen...

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:40

Wij hebben zelf een nogal dominante herder tegenover andere honden..

Hij is nu twee keer aangevallen door een Jack Russel en nu kan hij niet meer los. Hij heeft namelijk laatst ruzie gehad met een Jack en zo'n kleintje kan niet tegen een volwassen Mechelaar op.
Als dat hondje dat nou zelf in had gezien en onze hond niet nog een keer naar de keel was gevlogen was die er misschien heel afgekomen...

Nou dan mag iedereen in de buurt ook mijn hond een rotschop geven om het te stoppen.. Gelukkig was mijn vader er redelijk op tijd bij en leeft het hondje nog.. Inmiddels al weer beter en heeft er niks van geleerd..

Ik heb zelf de hond dus gewoon vast. Vandaag liep ik in het bos en kwam er een vrouw aan met een loslopende hond. Heb eerlijk gezegd dat mijne ereg dominant is, maar wanneer een hond op de rug gaat liggen is het klaar.

Die hond komt er dus aan en die van mij wou wel even stoer doen, dus hij krijgt van mij een knal. Een beetje bovenopelkaar springen vind ik niet erg, maar hij was echt aan het grommen en het was niet meer spelen.
Maar dat mocht ik niet doen van die vrouw... Nou ik denk dat ik zelf wel weet waar mijn hond wel en niet op reageerd. Denk dat zij gewoon blij moet zijn dat ik dat deed, want de mijne had de hond al wel zo met zijn poten geklemd dat het niet goed gegaan was.
Nadat ik mijn hond die knal had gegeven kon hij weer gewoon zitten en was er geen probleem meer met die hond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:49

Brando090309 schreef:
pharagirlke schreef:

Dat vind ik persoonlijk dus niet hetzelfde, ik denk op dat moment dat ik dat belachelijk vind maar ik ga dat niet tegen de persoon in kwestie zeggen, dat moeten zij zelf dan maar weten. Maar wanneer zij een vieze blik naar m'n hond werpen omdat ze het niet hebben voor m'n hond ja, daar heb ik dan wel moeite mee, zeker als mijn hond netjes naast mij loopt. Je kan op dat moment ook denken dat je niet van grote honden houdt, maar daarom hoef je dat nog niet duidelijk te maken door vies te kijken...

Denk jij trouwens niet dat ik niet nadenk over zulke dingen als ik met m'n joekel over straat ga en ik zie een kleine hond naderen, ik zou er het hart van inzijn als mijn hond iemand anders z'n hond dodelijk zou verwonden hoor! Maar je kan toch ook een beetje vertrouwen tonen in de hondeneigenaar? Ik zou bevoorbeeld wel begrijpen dat je een beetje verder omgaat en de honden niet aan elkaar laat ruiken bv..
daarom dat ik altijd boos ben als ik iemand zie komen die z'n honden los heeft lopen en daarbij geen controle heeft, als 1 van die honden mijn hond zou aanvallen dat maakt de andere hond geen schijn van kans en dan ben ik niet in fout maar dan moet ik wel verder met het feit dat mijn hond een andere zijn geliefde huisdier heeft omzeep geholpen...

Nee tuurlijk vind jij dat niet hetzelfde want in dit geval is het naar jouw hond. :+ Je bent het toch eens met Chiqa haar reactie? Want mij ging het niet om het feit dat ze het belachelijk vond, maar om het feit dat ze daar minstens even belachelijk op moesten reageren. :+

En nee, ik heb nog heel weinig vertrouwen in hondeneigenaren. Er lopen te veel onopgevoede dieren rond die verpest zijn door hun eigenaren. Kan de hond niets aan doen maar goed, mijn hond ook niet. :)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:09

Ach ja, ik vond het wel grappig dat ze die bullmastiff ook gingen opnemen, meer is het niet hoor, dat wilt daarom niet zeggen dat ik op dezelfde manier zou reageren :)

Ach ja, ik kan ergens wel begrijpen dat je met je kleine hondje voorzichtiger bent naar grote honden toe, trouwens wij wonen niet zo heel ver van elkaar dus wie weet ben ik wel volgende keer de eigenaar met de grote hond, haha :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:10

Hier nog een die zich ZOOOOO kan ergeren aan mensen die hun hond los hebben, welke ze niet onder controle hebben!!!
Eerder hadden wij een Akita. Dit zijn niet de meest vriendelijke honden tegen andere honden :P en de pech daarbij is dat ze super sterk zijn!! (ze werden gebruikt voor de berenjacht, dus om een beetje een idee te geven...)
Vooral aan bepaalde honden had ze een bloedhekel. Dan ga je al helemaal ver in de kant staan, je hond bijna ophangend aan haar riem.... Komt er van de andere kant zo'n muts (hondje dus los). Laat maar hoor, dat gaat prima!'..................... Maar ALS die van mij dat hondje te pakken zou krijgen, zag dat er echt niet best uit voor die ander...

Dan liep er bij ons in de buurt ook nog een zeer verknipte labrador (dat was echt hoor! Al die honden uit dat nest klopten niet!) ALTIJD los en dan was d'r baasje bijna nog thuis wanneer je haar tegen kwam....
Op een gegeven moment komt m'n vriend met onze hond van het pad af, komt dat takke beest eraan gerend. M'n vriend probeerde zelfs nog de andere kant op te rennen (want ja, je wil een gevecht gewoon voorkomen), maar dat was echt te laat. Die labrador er boven op. Het duurde niet lang voordat die lab afdroop. (en toen nog was de eigenaar niet ter plaatse!!!!!) Er lag me toch een plas bloed!! Die van ons had dus een ader in haar poot te pakken gehad....
Het is weer goedgekomen en die vent durfde zich niet meer in de buurt te vertonen.

Nu hebben we 2 kleinere honden.
Altijd vast want luisteren doen ze op training perfect, maar met uitlaten zijn ze dat even kwijt :+
Loopt er bij ons in de buurt (je zou bijna denken 'wat een lekker buurtje' :D ) weer een hond die niet helemaal tof is (pakt echt bijna iedere hond!!)
En je raadt het al...... vaak los dus!!
Hij heeft die van ons al 2x te pakken gehad.................. De eerste keer wil je niet al te moeilijk doen. Gras was echt heel hoog. Kwamen allebei de bocht om en konden elkaar echt niet zien.
Volgende keer was haar moeder met die hond. Stond te ouwehoeren bij iemand aan de deur. Hond zat midden op de weg (LOS) te wachten. Ik kwam met m'n mannetjes de hoek om en het was meteen te laat om om te keren.
En dan kun je wel zeggen 'schop hem eraf', maar geloof me, vast was vast!! Zij eindelijk erbij..... Een paar rotklappen met de riem gegeven en toen liet hij even los.
Ze hebben de dierenarts rekening wel betaald en een kaart door de bus gedaan, maar ALS ZE ER NU VAN GELEERD HADDEN!?!? Mocht het nog een keer gebeuren, doen we echt aangifte bij de politie, maar voor m'n beestjes vindt ik het verschrikkelijk!!!

Ik snap werkelijk niet waar het verstand bij zulke mensen zit?!?
En ik blijft het verschrikkelijk vinden om een andere hond een rotschop te geven, terwijl het eigenlijk gewoon het baasje is dat zo stom bezig is!!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:42

idd, dat is ook niet leuk om een ander z'n hond een schop te geven maar soms heb je niet echt keuze he...

Wij hebben in het dorp ook zo'n hond gehad, agressief en liep ook altijd los,een rotweiller, maar die was naar mensen ook behoorlijk agressief, ik speelde vroeger altijd met vriendinnen op een pleintje niet ver van het huis waar die hond verbleef en op een keer begon die rotweiller achter ons te lopen. Wij met een rotvaart weglopen, gelukkig was er niemand gewond geraakt maar we durfde niet meer naar dat pleintje gaan..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:12

Brando: als jouw hond gewoon netjes naast je loopt (net zoals dat kleine ding van mij) pak ik haar niet op hoor. Het is enkel als ik zie dat de hond aan de lijn al niet echt onder controle is zonder dat er een andere hond in de buurt is. :) Dan reken ik er niet op dat ze hem ineens wel gaan controleren als er wel een hondje in de buurt komt en dan gaat ze omhoog :j

Woon je niet zo ver van me ? :D Ik wandel niet zo vaak met haar, we hebben hier een hele grote tuin en ze loopt dagelijks los bij de paarden :') De zin om nog te gaan wandelen is er dan vaak niet meer bij haar (die wil gaan slapen dan :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:20

Brando090309 schreef:
Ach ja, ik vond het wel grappig dat ze die bullmastiff ook gingen opnemen, meer is het niet hoor, dat wilt daarom niet zeggen dat ik op dezelfde manier zou reageren :)

Ach ja, ik kan ergens wel begrijpen dat je met je kleine hondje voorzichtiger bent naar grote honden toe, trouwens wij wonen niet zo heel ver van elkaar dus wie weet ben ik wel volgende keer de eigenaar met de grote hond, haha :)

Kleine hondjes kunnen prima van zich afbijten zal niet de eerst ekeer zijn dat een JR meer indruk maakt met zijn gekef dan een grote deense dog :+ die met de staart tussen de benen afdruipt.

Als mensen zo verschrikkelijk hoog op hebben met hun hondjes, laat ze dan lekker op hun pootjes staan.
Kunnen ze een eigen gedrag ontwikkelen om zichzelf te beschermen tegen grotere honden of andere soortgenoten.

Je maakt het diertje alleen maar verschrikkelijk bang of agressief omdat het zijn emotie's niet kwijt kan en hoppa! dwars tegen de natuur in de lucht in wordt getild.
Imo heb je dan niet echt op zitten letten tijdens de hondenles......

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:27

In de straat naast ons woont een gezin met een soort wollige terrier. Dat beest bijt iedereen in zijn voeten. En mijn hond en die terrier hebben dus altijd ruzie. Ik laat hem dan ook altijd aangelijnd. Op een dag liep ik met mijn hond. En toen kwam ineen keer die terrier los op ons af gerend. Dus ik heb snel die hond weggeduwd met mijn been en toen kwam die baas er aan. Sorry zei ze gelukkig wel. Dit is onderhand al een paar keer gebeurd en ik ben als de dood voor dat beest :S

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:35

Mijn hondje (boomer x poedel) werd eens aangevallen door een rottweiler..
Mijn moeder had hem toen vast en reageerde door ons hondje aan de lijn in de rondte te slingeren en
uiteindelijk omhoog trekken en helemaal vasthouden en toen huis ingerent..
Heel zielig maar ander was hij er niet meer geweest.. das misschien wel 10 jaar terug en hij leeft nog steeds!
hij is nu alleen wel boos op alle honden die groter als hem zijn :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:38

Chiqa schreef:
Brando090309 schreef:

Kleine hondjes kunnen prima van zich afbijten zal niet de eerst ekeer zijn dat een JR meer indruk maakt met zijn gekef dan een grote deense dog :+ die met de staart tussen de benen afdruipt.

Als mensen zo verschrikkelijk hoog op hebben met hun hondjes, laat ze dan lekker op hun pootjes staan.
Kunnen ze een eigen gedrag ontwikkelen om zichzelf te beschermen tegen grotere honden of andere soortgenoten.

Je maakt het diertje alleen maar verschrikkelijk bang of agressief omdat het zijn emotie's niet kwijt kan en hoppa! dwars tegen de natuur in de lucht in wordt getild.
Imo heb je dan niet echt op zitten letten tijdens de hondenles......

Ha, dus mijn jack is per definitie agressief gezien ik het al twee jaar zo doe? Iig als ik jouw redenering volg?
Nou, als jouw hond sociaal is naar anderen honden mag je langs komen. Ik garandeer je dat die van mij zelfs niet een heel iniminie beetje agressief uit de hoek zal komen. Ze heeft wel effe tijd nodig om los te komen bij nieuwe honden (bij honden die ze kent niet maar bij nieuwe honden wel.)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:39

Mijn hond is een onwijs grote slungel, ze kan het eigenlijk met elke hond vinden, ook met de kleintjes... Alleen loopt er een herder bij ons in de buurt, die heeft mijn hond gegrepen terwijl ze op der rug lag in het gras (onderdanigheid) en sinds die dag heeft ze er een hekel aan. Als die hond haar niets doet kijkt ze ook niet op of om maar mocht ie te dicht in de buurt komen tilt ze haar lip omhoog en gromt. Gelukkig loopt die vrouw nu een ander blok, aangezien die hond het bij meerdere heeft gedaan. Verder heb ik wel een hekel aan reuen die de hele tijd boven op haar springen (ze is wel gesterriliseerd), gelukkig is ze dat ook zat en gaat ook het lipje omhoog of ze rent weg. Verder loopt mijn hond altijd los, ik ken de honden in de buurt en ze kennen haar en wanneer ik mensen niet ken vraag ik altijd even of ze los kan blijven of vast moet. :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:43

Brando090309 schreef:
Neen, tuurlijk is dat mijn probleem niet maar ik vind het belachelijk en dat recht heb ik dan wel om dat te denken ;) wat ik wel ergelijk vind is dat die mensen dan soms nog een een 'vuile' blik naar je hond werpen zo van; 'jakkes, vies groot mormel' (dat komt echt wel voor) en dan heb ik soms echt zin om te zeggen 'pak ze' en dan de dame haar gezicht te zien :)

ps: mijn hond kent het commando 'pak ze' uiteraard niet, dus ze zou me een beetje vreemd aankijken denk ik :D

Uiteraard ben ik ook niet zo dom om mijn grote lobbes te laten spelen met een klein hondje, maar als beide honden aan de leiband vast zijn, dan zie ik niet in waarom je in godsnaam die hond nog zou opnemen want dan denk ik als eigenaar van m'n hond 'ja hallo, ik heb m'n lobbes echt wel onder controle hoor'
Trouwens,het is mijn ervaring dat kleinere honden agressiever zijn dan grotere honden...

Edit: mijn hond heeft eigenlijk al met kleine honden en puppy's gespeeld en was nooit een probleem, ze is wel duidelijk voorzichtiger bij kleinere hondjes :)

Ik sluit me hier volledig bij aan, die gezichten krijg ik ook vaak inderdaad, terwijl ze hartstikke sociaal is naar andere honden!