Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ikdoemaarwat schreef:Babsding schreef:Pas nog meegemaakt...
Jingels keurig los aan de voet, lijn wel bij me.
Komt er een man aan, met een hond waar hij duidelijk moeite mee heeft.
Voor de duidelijkheid ; het gaat om een kruizing beagle-pitbull.
ik klik Jingels even vast, en op dat moment dat ik buk en echt KLIK, gaat het mis.
De man verliest de controle over de hond.
De hond komt recht op Jingels af, en ik ga er nog voorstaan, zodat ik hem evt weg kan schoppen.
Ik vind het zo erg dat dat moet, maar ik laat mijn hond niet opvreten!!!
Jingels is een Jack russel en vrij dominant, maar die kan nooit op tegen zo;n kruising.
Die man schreeuwen en schreeuwen, maar no response van de hond.
De hond blijft rondjes om ons heen draaien en die man gaat op afstand staan KIJKEN!!
Nadat ik naar hem schreeuw dat hij zn hond moet halen, of dat ik hem anders ophang met mijn riem, komt hij in actie..
Op het moment dat hij de hond wil grijpen, wordt hij zelf gebeten! en niet zo'n beetje ook, het bloed loopt uit 2 vingers.
Als reactie schopt hij z'n hond kei en keihard (om te janken gewoon echt)!
en die hond gaat ervandoor.
Ik heb jingels even bij de buurvrouw gebracht, die heeft haar gekalmeerd, en toen ben ik die man toch gaan helpen.
Liever had ik het niet gedaan, maar die hond kon wel onder de auto komen!!
Als ik buitenkom, is de hond aangebonden aan de boom naast mijn flat en de man nergens te bekennen.
Geen penning aan de halsband, niets, en ik durfde de hond ook niet te benaderen. Het schuim stond hem op de bek.
Ik heb de politie en dierenambu maar gebeld, en die hebben de hond opgehaald.
Ik wist niet meer wat ik moest, en voel me nu nog schuldig tegenover die hond...
wow heftig verhaal zeg!!
wat een eikel van een eigenaar
als je hond zo gevaarlijk is en je wilt er van af, laat hem dan inslapen
maar aan een boom binden en ook nog eens jezelf het er gemakkelijk afmaken en tevens het risico lopen dat de hond een voorbijganger grijpt
echt ongelofelijk
jij hoeft je niet schuldig te voelen, je hebt goed gehandeld
dees_daan schreef:@ pharagirlke, je hond optillen is het domst wat je kan doen.. zo krijg je dus een angstige hond.. hond is bang, baasje tilt hem op liefst nog met lieve woordjes, angst van de hond wordt alleen maar versterkt, nee heel slim hoor om dat te doendaarbij kan de andere hond dan juist meer intresse in jou hond tonen omdat het raar is dat hij opgetild wordt..
1 van mijn kleintjes rende eerst weg voor 1 groep honden (zelfde eigenaar) die met zijn 5en blaffend op hem af kwamen rennen, dat was geen agressie.. ik liet hem lopen.. hij loopt niet naar huis, niet van de uitlaatplaats af, uiteindelijk rende hij er heel hard langs omdat ik heel langzaam door liep, en hij toch ook wel met ons mee wou om verder te lopen.. dus ik negeerde hem gewoon.. hij hoeft er niet bang voor te zijn, ze pakken hem niet.. de andere bleef ook gewoon staan en begon te spelen, nu rent hij er vrolijk op af en speelt ook met ze.. het domste wat je kan doen is je hond troosten als hij bang is.. daar wordt het echt niet beter op..
dees_daan schreef:@ pharagirlke, je hond optillen is het domst wat je kan doen.. zo krijg je dus een angstige hond.. hond is bang, baasje tilt hem op liefst nog met lieve woordjes, angst van de hond wordt alleen maar versterkt, nee heel slim hoor om dat te doendaarbij kan de andere hond dan juist meer intresse in jou hond tonen omdat het raar is dat hij opgetild wordt..
1 van mijn kleintjes rende eerst weg voor 1 groep honden (zelfde eigenaar) die met zijn 5en blaffend op hem af kwamen rennen, dat was geen agressie.. ik liet hem lopen.. hij loopt niet naar huis, niet van de uitlaatplaats af, uiteindelijk rende hij er heel hard langs omdat ik heel langzaam door liep, en hij toch ook wel met ons mee wou om verder te lopen.. dus ik negeerde hem gewoon.. hij hoeft er niet bang voor te zijn, ze pakken hem niet.. de andere bleef ook gewoon staan en begon te spelen, nu rent hij er vrolijk op af en speelt ook met ze.. het domste wat je kan doen is je hond troosten als hij bang is.. daar wordt het echt niet beter op..
pharagirlke schreef:Brando: lees het beginbericht eens. Moet je mensen eens zien kijken naar een Jack Russel. Kan me daar echt niet druk om maken. Zolang jij maar weet hoe jouw hond is toch?
Dat jij het belachelijk vind is jouw mening, maar die hoef je dan nog niet perse te uiten, doe je dat wel, moet je IMO ook niet gaan klagen dat andere mensen jouw hond "vies" aankijken, dat is nl ook hún meningEn wat agressiever is hangt af van wat je hebt, ik met mijn kleintje kom een hoop agressieve grote honden tegen. Het is maar net waar je op let.
Ik voorkom liever dat, eender welke hond (of dat nu een chichuachau is of een duitse herder) mijn hond vast heeft. De kans dat ze die kleine doodbijten/dat ik ze niet uit elkaar krijg en dat ze alsnog serieuze verwondingen heeft is me veel te groot. Dat kleine ding betekent een hoop voor me en ik ga echt niet het risico nemen dat eender welke hond haar aanvalt enkel omdat de eigenaar me misschien belachelijk zou vinden. Het is makkelijk denken met een joekel van een hond.
Brando090309 schreef:pharagirlke schreef:Brando: lees het beginbericht eens. Moet je mensen eens zien kijken naar een Jack Russel. Kan me daar echt niet druk om maken. Zolang jij maar weet hoe jouw hond is toch?
Dat jij het belachelijk vind is jouw mening, maar die hoef je dan nog niet perse te uiten, doe je dat wel, moet je IMO ook niet gaan klagen dat andere mensen jouw hond "vies" aankijken, dat is nl ook hún meningEn wat agressiever is hangt af van wat je hebt, ik met mijn kleintje kom een hoop agressieve grote honden tegen. Het is maar net waar je op let.
Ik voorkom liever dat, eender welke hond (of dat nu een chichuachau is of een duitse herder) mijn hond vast heeft. De kans dat ze die kleine doodbijten/dat ik ze niet uit elkaar krijg en dat ze alsnog serieuze verwondingen heeft is me veel te groot. Dat kleine ding betekent een hoop voor me en ik ga echt niet het risico nemen dat eender welke hond haar aanvalt enkel omdat de eigenaar me misschien belachelijk zou vinden. Het is makkelijk denken met een joekel van een hond.
Dat vind ik persoonlijk dus niet hetzelfde, ik denk op dat moment dat ik dat belachelijk vind maar ik ga dat niet tegen de persoon in kwestie zeggen, dat moeten zij zelf dan maar weten. Maar wanneer zij een vieze blik naar m'n hond werpen omdat ze het niet hebben voor m'n hond ja, daar heb ik dan wel moeite mee, zeker als mijn hond netjes naast mij loopt. Je kan op dat moment ook denken dat je niet van grote honden houdt, maar daarom hoef je dat nog niet duidelijk te maken door vies te kijken...
Denk jij trouwens niet dat ik niet nadenk over zulke dingen als ik met m'n joekel over straat ga en ik zie een kleine hond naderen, ik zou er het hart van inzijn als mijn hond iemand anders z'n hond dodelijk zou verwonden hoor! Maar je kan toch ook een beetje vertrouwen tonen in de hondeneigenaar? Ik zou bevoorbeeld wel begrijpen dat je een beetje verder omgaat en de honden niet aan elkaar laat ruiken bv..
daarom dat ik altijd boos ben als ik iemand zie komen die z'n honden los heeft lopen en daarbij geen controle heeft, als 1 van die honden mijn hond zou aanvallen dat maakt de andere hond geen schijn van kans en dan ben ik niet in fout maar dan moet ik wel verder met het feit dat mijn hond een andere zijn geliefde huisdier heeft omzeep geholpen...
Brando090309 schreef:Ach ja, ik vond het wel grappig dat ze die bullmastiff ook gingen opnemen, meer is het niet hoor, dat wilt daarom niet zeggen dat ik op dezelfde manier zou reageren
Ach ja, ik kan ergens wel begrijpen dat je met je kleine hondje voorzichtiger bent naar grote honden toe, trouwens wij wonen niet zo heel ver van elkaar dus wie weet ben ik wel volgende keer de eigenaar met de grote hond, haha
Chiqa schreef:Brando090309 schreef:Ach ja, ik vond het wel grappig dat ze die bullmastiff ook gingen opnemen, meer is het niet hoor, dat wilt daarom niet zeggen dat ik op dezelfde manier zou reageren
Ach ja, ik kan ergens wel begrijpen dat je met je kleine hondje voorzichtiger bent naar grote honden toe, trouwens wij wonen niet zo heel ver van elkaar dus wie weet ben ik wel volgende keer de eigenaar met de grote hond, haha
Kleine hondjes kunnen prima van zich afbijten zal niet de eerst ekeer zijn dat een JR meer indruk maakt met zijn gekef dan een grote deense dogdie met de staart tussen de benen afdruipt.
Als mensen zo verschrikkelijk hoog op hebben met hun hondjes, laat ze dan lekker op hun pootjes staan.
Kunnen ze een eigen gedrag ontwikkelen om zichzelf te beschermen tegen grotere honden of andere soortgenoten.
Je maakt het diertje alleen maar verschrikkelijk bang of agressief omdat het zijn emotie's niet kwijt kan en hoppa! dwars tegen de natuur in de lucht in wordt getild.
Imo heb je dan niet echt op zitten letten tijdens de hondenles......
Brando090309 schreef:Neen, tuurlijk is dat mijn probleem niet maar ik vind het belachelijk en dat recht heb ik dan wel om dat te denkenwat ik wel ergelijk vind is dat die mensen dan soms nog een een 'vuile' blik naar je hond werpen zo van; 'jakkes, vies groot mormel' (dat komt echt wel voor) en dan heb ik soms echt zin om te zeggen 'pak ze' en dan de dame haar gezicht te zien
ps: mijn hond kent het commando 'pak ze' uiteraard niet, dus ze zou me een beetje vreemd aankijken denk ik![]()
Uiteraard ben ik ook niet zo dom om mijn grote lobbes te laten spelen met een klein hondje, maar als beide honden aan de leiband vast zijn, dan zie ik niet in waarom je in godsnaam die hond nog zou opnemen want dan denk ik als eigenaar van m'n hond 'ja hallo, ik heb m'n lobbes echt wel onder controle hoor'
Trouwens,het is mijn ervaring dat kleinere honden agressiever zijn dan grotere honden...
Edit: mijn hond heeft eigenlijk al met kleine honden en puppy's gespeeld en was nooit een probleem, ze is wel duidelijk voorzichtiger bij kleinere hondjes