Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:nou ja,streep door wat niet van toepassing is,hadden jullie nu al jullie tuin afgezet???
onee de mensen die er last van hebben moeten actie ondernemen,toch???
Suuskipje schreef:scheer lekker alles over 1 kam kimmie261
lifaya schreef:Suuskipje schreef:scheer lekker alles over 1 kam kimmie261
moet eerlijk zijn, dacht ik ook even
Ben dus ook katteneigenaar, en ikzelf heb er geen last van als er katten in onze tuin lopen,
er zal er echter nooit 1 in huis komen, want onze poes is erg dominant en agresief naar andere
katten op haar terretorium dus dat laten ze wel uit hun hooft. Verder doet Puk zelf al haar
behoefte in de kattenbak of achter ons huis in de bosjes, dus daar heeft ook niemand last
van, tevens doen bijna alle katten uit de buurt daar of in de bak de behoeftes, niemand
heeft er dus last van. Prima oplossing, geen ruzie etc en de kat kan lekker buiten rondlopen
Ik zou namelijk zelf nooit onze tuin afzetten etc. Ik heb een gehandicapt broertje en dat is
echt niet te doenkatten ontsnappen zoiezo door hem, hij doet het meestal expres.
Maar helaas heeft niet elke wijk die mogelijkheid, dus snap dat er wel eens problemen kunnen
onstaan en die moet je samen oplossen. Niet alles bij 1 iemand leggen.
Suuskipje schreef:Bovendien, hoe wil ik dat in de zomer doen als de deuren gewoon openstaan?
kimmie261 schreef:zo snel zullen jullie katten niet opgegeten worden door mijn honden,woon iets te ver weg...
en suuskipje,ja het is uiteindelijk maar een soort een rotstuin geworden,het bestond uiteindelijk alleen nog maar uit stenen...![]()
we hadden zo'n klein open voortuintje voor het huis,je kent het wel,een tuintje van 1,5 meter diep en voor het grote keukenraam,om daar nu een heel net voor te gaan spannen
en ja we hebben wel katten een emmer water over hun kop gemieterd,maar een uur later zaten ze weer heerlijk in het zonnetje hoor,hadden er echt helemaal niets van,en voor de 3 die je wegjoeg kreeg je er 5 andere voor terug...
cissie schreef:Maar vele maken negatieve opmerkingen over katteneigenaren, dus dan mag het ook best benadrukt worden dat er ook katteneigenaren zijn die wel rekening houden met de buurt.
Chubby schreef:Wat ik niet helemaal begrijp is dat mensen op een bepaald moment hun kat toestaan naar buiten te gaan. En inderdaad, een kat die al járen buiten mag vertoeven, is lastig binnen te houden. Maar ooit is die bewuste keuze gemaakt extra risico's te lopen met je lieveling én mogelijk overlast te bezorgen aan de buurt... Toch?
Mijn katten zitten binnen en alhoewel onze naakterd 'buiten' reuze interessant vindt, zal hij nooit echt weten wat hij mist. En nee, hij zal uiteindelijk niet onhandelbaar en idioot gaan wezen hierom hoor!
Overigens: niemand die het gek van mij vindt dat ik mijn dure lieve raskat niet die vrijheid geef? Niemand die dat dan mishandeling noemt. Terwijl er wel moord en brand wordt geschreeuwd over een HTK kat die niet buiten mag, want jeetje wat ontneem je je beesten een boel natuurlijk gedragWaar zit 'm dat verschil in dan?
Suuskipje schreef:Ik snap dat het voor jullie ook vervelend is, maar hebben jullie ooit maatregelen genomen dan. heel vervelend dat de katteneigenaren niet meewerkten, maar ik heb zoiets van als zij niet willen meewerken dan moet je toch zelf iets doen wil je die katten uit je tuin houden. Ook al is het officieel jouw pakkie an niet (uiteraard ben ik een katteneigenaar die wél mee wil werken en enkele suggesties had gedaan) als jij zelf je tuin mooi wil houden en de eigenaren niet mee willen werken dan zal je eht zelf op moeten lossen.
)
Suuskipje schreef:Maar ik zou het sneu vinden mijn kat die al 12 jaar met veel plezier buitenloopt op te moeten sluiten in huis.
Bovendien, hoe wil ik dat in de zomer doen als de deuren gewoon openstaan?