Niemand heeft haar nicht gezien of de konijnen die ze fokt!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Marr schreef:Ik hoef niet te kalmeren ik zeg gewoon wat ik vind.
Ik vind het nu ook erg jammer dat ik op de vragen geen antwoorden krijg, is daar gewoon geen antwoord voor?
Hmm mag ik vragen hoe oud jij dan bent?
Want dan zou je toch juist beter moeten snappen dat je zo het konijnenoverschot gigantisch in stand houdt als je alleen voor de leuk konijnen fokt. Als ik dat namelijk al snap op een 19 jarige leeftijd...
Lijkt mij toch een behoorlijk logische redenering?
Overigens is mij al geleerd op de middelbare school om argumenten te geven als je je mening geeft...
En als er een groot paardenoverschot zou zijn waardoor er jaarlijks duizenden paarden worden geslacht, zou je dan ook vrolijk door blijven fokken?
x_Marr schreef:Waar gaan die konijnen dan heen die ze fokt?
Met fokken vermeerder je toch?
Dus of je dan nou wil of niet, het overschot wordt groter.
De vragen op de vorige pagina, heb er al 2 keer nu naar verwezen...
ThePast03 schreef:En ondertussen sterven er nog steeds gemiddeld 700 jonge konijntjes per week een gruwelijke dood zonder ooit een opvang gezien te hebben. Die hebben helemaal geen enkele kans als dit probleem niet bij de basis worden aangepakt.
Yinnar schreef:wopkelover schreef:ik werk op de dieren ambulance en bij onze asiels kost dat 150.00 euro
Ik heb er ook op gewerkt en bij het asiel in onze regio kost de adoptie van een kat € 90,00. Daar zit dan bij een castratie/sterilisatie, chip, en alle benodigde entingen. Haal jij maar een kitten van marktplaats en laat dat op je eigen kosten doen. Jij betaalt dan geen € 90,00 en meer dan € 150,00. Als medewerkster van een dierenambulance zou je dit juist moeten toejuichen ipv af te kraken. Dan zit je daar niet op je plek lijkt mij.
breezy302 schreef:Menen jullie dit nou? Is het echt zo duur om bij jullie een kat uit het asiel te halen? Ik heb hier in Vlaardingen ook een kater uit het asiel gehaald. Ik heb 45 euro betaald en hij was gecastreerd, we hebben tegoedbonnen voor de DA gehad ( de eerste 2x dat de kat een DA nodig heeft is dat gratis en hoef je alleen die bonnen te laten zien) en hij was geent en alles! Ok hij bleek uiteindelijk doodziek te zijn en we hebben hem ook niet meer maar ik zou echt geen konijn voor die prijs kopen! Dat is een beetje hetzelfde als een guppie kopen voor 30 euro.
breezy302 schreef:Menen jullie dit nou? Is het echt zo duur om bij jullie een kat uit het asiel te halen? Ik heb hier in Vlaardingen ook een kater uit het asiel gehaald. Ik heb 45 euro betaald en hij was gecastreerd, we hebben tegoedbonnen voor de DA gehad ( de eerste 2x dat de kat een DA nodig heeft is dat gratis en hoef je alleen die bonnen te laten zien) en hij was geent en alles! Ok hij bleek uiteindelijk doodziek te zijn en we hebben hem ook niet meer maar ik zou echt geen konijn voor die prijs kopen! Dat is een beetje hetzelfde als een guppie kopen voor 30 euro.
Yinnar schreef:Jaaahaaaaa, maar die gebruiken dat voor hun doeleinden. Onder andere de media om de mensen te blijven informeren en vele andere zaken.
De vestigen in het land moeten roeien met de riemen die ze hebben. Die hebben het niet breed. Ik heb gewerkt voor die instantie dus ik weet hoe het ervoor stond. Ik l*l niet uit mijn nek! Als de chipreader stuk was bv was er geen geld voor een nieuwe. Dan moest de oude gerepareerd worden. Den Haag heeft genoeg maar dat geld is niet voor de konijnenopvangen. Die moeten het doen van giften en sponsoren.
Als je de de berichten nou eens een paar keer leest. Misschien dat dit helpt.
Mariska_28 schreef:Vroeg me af wat er met die konijnen gebeurd dan? En wat de bron is van die gegevens.
ThePast03 schreef:Yinnar schreef:Jaaahaaaaa, maar die gebruiken dat voor hun doeleinden. Onder andere de media om de mensen te blijven informeren en vele andere zaken.
De vestigen in het land moeten roeien met de riemen die ze hebben. Die hebben het niet breed. Ik heb gewerkt voor die instantie dus ik weet hoe het ervoor stond. Ik l*l niet uit mijn nek! Als de chipreader stuk was bv was er geen geld voor een nieuwe. Dan moest de oude gerepareerd worden. Den Haag heeft genoeg maar dat geld is niet voor de konijnenopvangen. Die moeten het doen van giften en sponsoren.
Als je de de berichten nou eens een paar keer leest. Misschien dat dit helpt.
Als je elke keer maar een klein deel van mijn post weglaat en het belangrijkste deel weg laat krijg je inderdaad hele rare discussies en kun je 20x blijven herhalen. Dit heeft geen zin.