Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:51

Heb je gelijk in Kiwiko, die honden horen het niet te doen, maar ik ben ook wel benieuwd in wat voor een vorm hun die honden daar hielden. Waren het echt huisdieren of voor de sport/vecht?
Als het echt vechthonden waren geweest lijkt mij niet dat je een kind erbij laat. Maar dan zouden ze ook apart zitten en niet bij elkaar...
Dus het was gewoon voor de hobby/fok? Ik ben wel benieuwd hoe die mensen met de honden zijn omgegaan... dat kan ook een hoop verklaren namelijk. Het is alsnog geen excuus, maar het zou wel een verklaring zijn voor het gedrag.

KiWiKo

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:53

ik roep ook al die tijd al.......... dat het de verantwooredelijkheid is van het wezen mens............

echter hebben de honden het gedaan, en zijn toch de honden schuldig

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:56

KiWiKo schreef:
het paard in kwestie zeker......... veulen kan je nog alle kanten mee op.......
maar als ik een paard tegenkom die om welke reden dan ook for the kill gaat........... dan is manege stegemann echt mijn beste vriend :)

Ik heb hier een ponietje, 1.15m. hoog, echt een schat van een beestje. Mijn kinderen heeft ze allemaal geleerd met paarden om te gaan, ze heeft ze ook leren rijden. Echt, een liever, makker dier kun je je niet wensen.
Maarrrrr....als ze een veulen heeft, laat er dan geen klein kind bijkomen de eerste dagen (we moeten zelf ook donders opassen trouwens), want ik weet zeker dat die er niet goed vanaf komt.
Totdat het veulen een week (of twee) oud is, dan is ze weer haar eigen lieve zelf. Wat vind jij? Inslaapwaardig?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:57

Diablo schreef:
KiWiKo schreef:
het paard in kwestie zeker......... veulen kan je nog alle kanten mee op.......
maar als ik een paard tegenkom die om welke reden dan ook for the kill gaat........... dan is manege stegemann echt mijn beste vriend :)

Ik heb hier een ponietje, 1.15m. hoog, echt een schat van een beestje. Mijn kinderen heeft ze allemaal geleerd met paarden om te gaan, ze heeft ze ook leren rijden. Echt, een liever, makker dier kun je je niet wensen.
Maarrrrr....als ze een veulen heeft, laat er dan geen klein kind bijkomen de eerste dagen (we moeten zelf ook donders opassen trouwens), want ik weet zeker dat die er niet goed vanaf komt.
Totdat het veulen een week (of twee) oud is, dan is ze weer haar eigen lieve zelf. Wat vind jij? Inslaapwaardig?

Zo gauw die pony een kind doodslaat, is ie rijp voor de slacht of de kogel :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:00

als een paard dat doet als het een veulen heeft, kan het dit ook doen als het ergens anders geen zin in heeft............

en ja........... je wil denk ik niet wachten op het moment dat dit gebeurd........

Ook al is ze nog zo lief en nog zo zoet.......... het zit er kennelijk in, en als het erin zit komt het er ook een keer uit.........

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:01

KiWiKo schreef:
dus als ik mijn 11 jarige dochter naar huis laat fietsen vanuit school (zo een kilometer ongeveer) en ze word gevonden vermoord........ dan is het mijn schuld want ik had haar niet alleen naar huis mogen laten fietsen?

OF heeft degene die de moord begaan heeft er ook nog enige schuld aan?

je moet ervan uit kunnen gaan dat een 11 jarige op een veilige weg gewoon heel goed zelfstandig van en naar school kan gaan....... toch?

je kan een mens niet vergelijken met een hond qua doen en laten
wij, als mens, willen de hond als huisdier.. een in principe wild dier dat getemt moet worden

een mens die een meisje van 11 vermoord weet dat hij verkeerd bezig is..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:02

Of ze werkelijk zal doodslaan, weet ik niet, ik heb het nog nooit geprobeerd. Maar één ding is zeker, vriendelijk is ze zeker niet. Ik denk ook echt dat ze in staat is een kind de stal uit te trappen als ze een veulen heeft. Dit duurt een week, dan is het over. Echt, dan kun je je geen betrouwbaarder dier wensen.
Dus slacht? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Kinderen leren dat ze een dier met jongen moeten respecteren? Ja, dat is een beter idee. Overigens begrijpen mijn kinderen die taal heel goed, en laten ze moeder en kind met rust.

Ik ga echt geen pony laten slachten omdat ze haar instinct volgt en één week per jaar haar kind wil beschermen. Deze natuurwet verander je nu eenmaal niet en die behoefte heb ik ook niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:03

weet ik niet Lima........ volgens mij is zo iemand heel basaal gewoon gek.......... en die zal zich op het moment echt net realiseren dat die verkeerd bezig is...........

noem het dierlijk gedrag van het wezen mens......... als in niet gedomesticeerd :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:04

KiWiKo schreef:
als een paard dat doet als het een veulen heeft, kan het dit ook doen als het ergens anders geen zin in heeft............

en ja........... je wil denk ik niet wachten op het moment dat dit gebeurd........

Ook al is ze nog zo lief en nog zo zoet.......... het zit er kennelijk in, en als het erin zit komt het er ook een keer uit.........

Ja, tuurlijk kan dat. Alleen heeft ze dat in alle jaren dat ze bij ons is, nog nóóit gedaan en ik verwacht dat ook niet.
Een hond echter, die ik ook al jaren had en nooit agressie had vertoond, viel wel mijn toen tweejarige dochter aan. Dus dan kun je geen enkel dier meer vertrouwen en is alles inslaapwaardig.

Bovendien ben ik van mening dat een dier, dat haar jong beschermt, niet vals of inslaapwaardig is.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:05

gaat het nou over honden of paarden? Laatste keer dat ik heb gekeken waren het nog honden hoor... weer een kwestie van appels met peren vergelijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:06

Diablo schreef:
Of ze werkelijk zal doodslaan, weet ik niet, ik heb het nog nooit geprobeerd. Maar één ding is zeker, vriendelijk is ze zeker niet. Ik denk ook echt dat ze in staat is een kind de stal uit te trappen als ze een veulen heeft. Dit duurt een week, dan is het over. Echt, dan kun je je geen betrouwbaarder dier wensen.
Dus slacht? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Kinderen leren dat ze een dier met jongen moeten respecteren? Ja, dat is een beter idee. Overigens begrijpen mijn kinderen die taal heel goed, en laten ze moeder en kind met rust.

Ik ga echt geen pony laten slachten omdat ze haar instinct volgt en één week per jaar haar kind wil beschermen. Deze natuurwet verander je nu eenmaal niet en die behoefte heb ik ook niet.

doe je helemaal super hoor!!! :) kind moet dier leren lezen....... dier weet het allemaal wel :)

maar dan alsnog.......... wat als kindlief het dier onder de kraan wil zetten....... en merrie wil niet??? gaat ze dan niet hetzelfde gedrag vertonen? Of als kind merrie mee wil nemen na die drie weken???

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:07

KiWiKo schreef:
weet ik niet Lima........ volgens mij is zo iemand heel basaal gewoon gek.......... en die zal zich op het moment echt net realiseren dat die verkeerd bezig is...........

noem het dierlijk gedrag van het wezen mens......... als in niet gedomesticeerd :)

maar tegen een persoon kan je nog zeggen of iets wenselijk is of niet
maar een kind tegen een hond laten zeggen dat het niet haar pups mag beschermen is onbegonnen werk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:07

Diablo schreef:
KiWiKo schreef:

Ja, tuurlijk kan dat. Alleen heeft ze dat in alle jaren dat ze bij ons is, nog nóóit gedaan en ik verwacht dat ook niet.
Een hond echter, die ik ook al jaren had en nooit agressie had vertoond, viel wel mijn toen tweejarige dochter aan. Dus dan kun je geen enkel dier meer vertrouwen en is alles inslaapwaardig.

Bovendien ben ik van mening dat een dier, dat haar jong beschermt, niet vals of inslaapwaardig is.

het ligt eraan hoe :) :)

een kind verscheuren is imo toch wel wat inslaapwaardig zegmaar :)

oren naar achteren en dreigen maar het niet doen is niet inslaapwaardig.........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:08

LimaMambo schreef:
KiWiKo schreef:

maar een kind tegen een hond laten zeggen dat het niet haar pups mag beschermen is onbegonnen werk

niet tegen een gek die 11 jarigen wil vermoorden............ want die 11 jarige zegt op zo een moment echt niet dat deze het er helemaal mee eens is

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:09

KiWiKo schreef:
doe je helemaal super hoor!!! :) kind moet dier leren lezen....... dier weet het allemaal wel :)

maar dan alsnog.......... wat als kindlief het dier onder de kraan wil zetten....... en merrie wil niet??? gaat ze dan niet hetzelfde gedrag vertonen? Of als kind merrie mee wil nemen na die drie weken???

Mijn kinderen zetten paarden niet onder de kraan en nemen ook geen paarden mee zonder dat ik er bij ben. Dus bij mij zal dat niet snel gebeuren, ik neem wat dat betreft mijn verantwoordelijkheid en onderken dat een dier altijd iets ongewensts kan doen. Maar dat doe ik bij ieder paard wat hier staat, niet aleen bij mijn superagressieve ponietje, die een echte kindervriend is.
Ik zou bijna zeggen: kom eens bij me langs en maak kennis met dit ponietje, dan snap je me wel. Ze doet werkelijk geen vlieg kwaad, ze is haar gewicht in goud waard (eigenlijk nog veel meer). Alleen niet als haar veulen nog geen week oud is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:12

KiWiKo schreef:

niet tegen een gek die 11 jarigen wil vermoorden............ want die 11 jarige zegt op zo een moment echt niet dat deze het er helemaal mee eens is[/quote]

maar dan nog.. een hond die haar pups wil beschermen op terratoriaal terrein kan je niet vergelijken met een man die een meisje van 11 vermoord

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:12

ik snap je heel goed :) en ik versta ook wat je zegt........... JIJ neemt je verantwoordelijkheid...... en dat doe je goed, heel goed.......

echter zit dit gedrag er bij dit dier er wel in......... JIJ laat het niet gebeuren..... en dat siert je.......

maar dat neemt niet weg dat zo een ponnietje in andere handen een vreselijk monster kan worden......... en dus inslaapwaardig :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:14

LimaMambo schreef:

KiWiKo schreef:
niet tegen een gek die 11 jarigen wil vermoorden............ want die 11 jarige zegt op zo een moment echt niet dat deze het er helemaal mee eens is

maar dan nog.. een hond die haar pups wil beschermen op terratoriaal terrein kan je niet vergelijken met een man die een meisje van 11 vermoord[/quote]
weet ik niet.......... de hond heeft vermoord uit dierlijk gedrag......... de man heeft vermoord uit dierlijk gedrag......

wat is het verschil? behalve dat we de man de moord in de schoenen schuiven en de hond niet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:15

@Diablo: in de tijd dat ze niet te vertrouwen is, zorg jij als baas dat ze geen verkeerde dingen kan doen. Echter als een ander kind tòch de kans gegeven wordt erbij te komen, dan zou ik het niet meer dan normaal vinden dat als ze het kind zou doden dat ze ingeslapen wordt.

Denk dat je ook het beeld nooit meer zou kwijt raken :n

Maar we hebben het hier over honden dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:16

Laika schreef:
Labradors en dat soort rassen komen minder in het nieuws omdat deze beten doorgaans binnen het gezin plaatsvinden. Je gaat zelf van een bijtincident met je eigen hond geen aangifte doen.
Als iemand door een labrador gebeten wordt wordt dat doorgaans wat banketstaaf afgedaan. Maar als het een pittbullachtige betreft weet men niet hoe snel daar aangifte van gedaan moet worden omdat deze immers bekend staan als "levensgevaarlijk" En als-ie dan eens bijt, dan heeft de mens weer gelijk.

In het geval van dit kind.... ik heb een jack russel die niets van kids moet hebben. Als deze in een hok gezeten zou hebben met pups, dan zou zij ook dat kind verscheurt hebben.

dan nog zou het een beetje typisch zijn dat pitbulls alleen anderen bijten en labradors alleen un baas :? Dat zal wel gelijk zijn denk ik hoor...

Limanade

KiWiKo schreef:
weet ik niet.......... de hond heeft vermoord uit dierlijk gedrag......... de man heeft vermoord uit dierlijk gedrag......

wat is het verschil? behalve dat we de man de moord in de schoenen schuiven en de hond niet?

die man moord niet uit dierlijk gedrag maar uit gestoord gedrag ;)

Diablo

Ach Kiwiko, ik kan het nog steeds niet met je eens zijn. Als alle merries ingeslapen moeten worden die de eerste dagen agressief zijn als er iemand bij hun veulen komt, dat zijn er heel wat hoor. En die zijn alleen agressief omdat je aan hun kind komt en dat is een natuurwet. Heeft niets met karakter te maken.

Dus inslaapwaardig is ze zeker niet.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:17

Het verschil is dat de mens doodt en ervan geniet, een dier doodt puur uit instinct. Een dier doodt om te eten of om zich te verdedigen.Meer is er niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:18

LimaMambo schreef:
KiWiKo schreef:

Mag toch van je aannemen dat jij ook vindt dat deze honden gestoord zijn? Of is dit normaal gedrag bij pitjes volgens jou?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:19

LimaMambo schreef:
KiWiKo schreef:

en een hond vermoord niet een 6 jarig kind uit gestoord gedrag?

ik vind het namelijk best gestoord gedrag :)........ ken honderden honden die dit namelijk niet zouden doen