Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:het paard in kwestie zeker......... veulen kan je nog alle kanten mee op.......
maar als ik een paard tegenkom die om welke reden dan ook for the kill gaat........... dan is manege stegemann echt mijn beste vriend
Diablo schreef:KiWiKo schreef:het paard in kwestie zeker......... veulen kan je nog alle kanten mee op.......
maar als ik een paard tegenkom die om welke reden dan ook for the kill gaat........... dan is manege stegemann echt mijn beste vriend
Ik heb hier een ponietje, 1.15m. hoog, echt een schat van een beestje. Mijn kinderen heeft ze allemaal geleerd met paarden om te gaan, ze heeft ze ook leren rijden. Echt, een liever, makker dier kun je je niet wensen.
Maarrrrr....als ze een veulen heeft, laat er dan geen klein kind bijkomen de eerste dagen (we moeten zelf ook donders opassen trouwens), want ik weet zeker dat die er niet goed vanaf komt.
Totdat het veulen een week (of twee) oud is, dan is ze weer haar eigen lieve zelf. Wat vind jij? Inslaapwaardig?
KiWiKo schreef:dus als ik mijn 11 jarige dochter naar huis laat fietsen vanuit school (zo een kilometer ongeveer) en ze word gevonden vermoord........ dan is het mijn schuld want ik had haar niet alleen naar huis mogen laten fietsen?
OF heeft degene die de moord begaan heeft er ook nog enige schuld aan?
je moet ervan uit kunnen gaan dat een 11 jarige op een veilige weg gewoon heel goed zelfstandig van en naar school kan gaan....... toch?
KiWiKo schreef:als een paard dat doet als het een veulen heeft, kan het dit ook doen als het ergens anders geen zin in heeft............
en ja........... je wil denk ik niet wachten op het moment dat dit gebeurd........
Ook al is ze nog zo lief en nog zo zoet.......... het zit er kennelijk in, en als het erin zit komt het er ook een keer uit.........
Diablo schreef:Of ze werkelijk zal doodslaan, weet ik niet, ik heb het nog nooit geprobeerd. Maar één ding is zeker, vriendelijk is ze zeker niet. Ik denk ook echt dat ze in staat is een kind de stal uit te trappen als ze een veulen heeft. Dit duurt een week, dan is het over. Echt, dan kun je je geen betrouwbaarder dier wensen.
Dus slacht? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Kinderen leren dat ze een dier met jongen moeten respecteren? Ja, dat is een beter idee. Overigens begrijpen mijn kinderen die taal heel goed, en laten ze moeder en kind met rust.
Ik ga echt geen pony laten slachten omdat ze haar instinct volgt en één week per jaar haar kind wil beschermen. Deze natuurwet verander je nu eenmaal niet en die behoefte heb ik ook niet.
KiWiKo schreef:weet ik niet Lima........ volgens mij is zo iemand heel basaal gewoon gek.......... en die zal zich op het moment echt net realiseren dat die verkeerd bezig is...........
noem het dierlijk gedrag van het wezen mens......... als in niet gedomesticeerd
Diablo schreef:KiWiKo schreef:als een paard dat doet als het een veulen heeft, kan het dit ook doen als het ergens anders geen zin in heeft............
en ja........... je wil denk ik niet wachten op het moment dat dit gebeurd........
Ook al is ze nog zo lief en nog zo zoet.......... het zit er kennelijk in, en als het erin zit komt het er ook een keer uit.........
Ja, tuurlijk kan dat. Alleen heeft ze dat in alle jaren dat ze bij ons is, nog nóóit gedaan en ik verwacht dat ook niet.
Een hond echter, die ik ook al jaren had en nooit agressie had vertoond, viel wel mijn toen tweejarige dochter aan. Dus dan kun je geen enkel dier meer vertrouwen en is alles inslaapwaardig.
Bovendien ben ik van mening dat een dier, dat haar jong beschermt, niet vals of inslaapwaardig is.
LimaMambo schreef:KiWiKo schreef:weet ik niet Lima........ volgens mij is zo iemand heel basaal gewoon gek.......... en die zal zich op het moment echt net realiseren dat die verkeerd bezig is...........
noem het dierlijk gedrag van het wezen mens......... als in niet gedomesticeerd
maar tegen een persoon kan je nog zeggen of iets wenselijk is of niet
maar een kind tegen een hond laten zeggen dat het niet haar pups mag beschermen is onbegonnen werk
KiWiKo schreef:doe je helemaal super hoor!!!kind moet dier leren lezen....... dier weet het allemaal wel
maar dan alsnog.......... wat als kindlief het dier onder de kraan wil zetten....... en merrie wil niet??? gaat ze dan niet hetzelfde gedrag vertonen? Of als kind merrie mee wil nemen na die drie weken???
KiWiKo schreef:maar tegen een persoon kan je nog zeggen of iets wenselijk is of niet
maar een kind tegen een hond laten zeggen dat het niet haar pups mag beschermen is onbegonnen werk
LimaMambo schreef:maar tegen een persoon kan je nog zeggen of iets wenselijk is of niet
KiWiKo schreef:niet tegen een gek die 11 jarigen wil vermoorden............ want die 11 jarige zegt op zo een moment echt niet dat deze het er helemaal mee eens is
Laika schreef:Labradors en dat soort rassen komen minder in het nieuws omdat deze beten doorgaans binnen het gezin plaatsvinden. Je gaat zelf van een bijtincident met je eigen hond geen aangifte doen.
Als iemand door een labrador gebeten wordt wordt dat doorgaans wat banketstaaf afgedaan. Maar als het een pittbullachtige betreft weet men niet hoe snel daar aangifte van gedaan moet worden omdat deze immers bekend staan als "levensgevaarlijk" En als-ie dan eens bijt, dan heeft de mens weer gelijk.
In het geval van dit kind.... ik heb een jack russel die niets van kids moet hebben. Als deze in een hok gezeten zou hebben met pups, dan zou zij ook dat kind verscheurt hebben.
LimaMambo schreef:KiWiKo schreef:weet ik niet.......... de hond heeft vermoord uit dierlijk gedrag......... de man heeft vermoord uit dierlijk gedrag......
wat is het verschil? behalve dat we de man de moord in de schoenen schuiven en de hond niet?
die man moord niet uit dierlijk gedrag maar uit gestoord gedrag
LimaMambo schreef:KiWiKo schreef:weet ik niet.......... de hond heeft vermoord uit dierlijk gedrag......... de man heeft vermoord uit dierlijk gedrag......
wat is het verschil? behalve dat we de man de moord in de schoenen schuiven en de hond niet?
die man moord niet uit dierlijk gedrag maar uit gestoord gedrag