nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:11

Als het vragen om aandacht is kun je het beter helemaal negeren, immers; negatieve aandacht is ook aandacht.

Maar je hebt het nu over 2 verschillende dingen, het likken aan het geslacht van de ander is een ander probleem dan het likken aan jouw benen.
Dat laatste is wss omdat hij het zout uit je zweet lekker vind, het kan zijn dat hij mineralen (zout) tekort komt maar het kan ook dat hij het gewoon lekker vind. Ik denk niet dat het perse vragen om aandacht is maar dat valt natuurlijk moeilijk te beoordelen zo. Als je 't niet wilt hebben moet je het straffen en het niet accepteren als hij doorgaat terwijl jij nee zegt, kwestie van consequent zijn, heel belangrijk als je een hond wilt opvoeden.

Het likken aan het geslacht van de ander kan ook meerdere oorzaken hebben. Milo is een reu begrijp ik?
Het kan onderdanigheid zijn maar juist ook dominantie, dat ligt aan zijn en Milo's gedrag, als ik je zo hoor lijkt het eerder dominantie. Persoonlijk zou ik me daar niet teveel in mengen, de honden moeten zelf bepalen wie er de baas is in huis en als jij je daarmee bemoeit trek je enkel de verhoudingen scheef.

@ ikdoemaarwat; zoiets is voor een hond van een jaar niet zo vreemd hoor, sommigen zijn er nu eenmaal vroeg bij. Ik ken zelfs en reu die nog géén 12 maanden was toen zijn eigen kindertjes geboren werden; 12 stuks! Misschien ongebruikelijk maar echt raar is het niet hoor.

Citaat:
@anneliesdj; ik geloof niet dat dat veel uitmaakt want het gaat alleen om een plasje in de ochtend en ooit als hij druk aan het spelen is

Dat plasje in de ochtend maakt dus wel uit, als hij dat (bijna) elke ochtend doet heeft hij dus nog niet begrepen dat hij niet binnen mag plassen. En met spelen is hetzelfde verhaal; een hond van een jaar kan prima zijn plas ophouden tijdens het spelen, het kan dominantie zijn, onderdanigheid of gewoon luiheid. Wat het is zul je zelf moeten bepalen en afhankelijk daarvan bepaal je ook de aanpak.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 17:21

ikdoemaarwat schreef:
als ik dit alles zo lees...........ga ik twijfelen of hij wel echt 1 jaar oud is :?

hoe oud denk jij dan dat hij is?
in het asiel zeiden ze max 1 jaar oud en op de training dachten ze een maand of 10 oud ong.
ik denk zelf ook dat hij zo n 10 maanden oud is

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 17:26

bedankt voor je reactie
maar ik zelf denk dat het echt een teken van onderdanigheid is
hij deed dit namelijk al vanaf de eerste kennismaking met milo(reu) en zodra milo snauwt gaat hij meestal ook ff vlug op zijn rug liggen
daarna probeert hij het weer ;)
hij likt ons ook als we niet zweten; dus met zouttekort kan het niks te maken hebben waarschijnlijk ook onderdanigheid maar ik vind het niet prettig en we zijndaarom vanaf het begin al heel consequent hierin; NEE
anneliesdj schreef:
Als het vragen om aandacht is kun je het beter helemaal negeren, immers; negatieve aandacht is ook aandacht.

Maar je hebt het nu over 2 verschillende dingen, het likken aan het geslacht van de ander is een ander probleem dan het likken aan jouw benen.
Dat laatste is wss omdat hij het zout uit je zweet lekker vind, het kan zijn dat hij mineralen (zout) tekort komt maar het kan ook dat hij het gewoon lekker vind. Ik denk niet dat het perse vragen om aandacht is maar dat valt natuurlijk moeilijk te beoordelen zo. Als je 't niet wilt hebben moet je het straffen en het niet accepteren als hij doorgaat terwijl jij nee zegt, kwestie van consequent zijn, heel belangrijk als je een hond wilt opvoeden.

Het likken aan het geslacht van de ander kan ook meerdere oorzaken hebben. Milo is een reu begrijp ik?
Het kan onderdanigheid zijn maar juist ook dominantie, dat ligt aan zijn en Milo's gedrag, als ik je zo hoor lijkt het eerder dominantie. Persoonlijk zou ik me daar niet teveel in mengen, de honden moeten zelf bepalen wie er de baas is in huis en als jij je daarmee bemoeit trek je enkel de verhoudingen scheef.

@ ikdoemaarwat; zoiets is voor een hond van een jaar niet zo vreemd hoor, sommigen zijn er nu eenmaal vroeg bij. Ik ken zelfs en reu die nog géén 12 maanden was toen zijn eigen kindertjes geboren werden; 12 stuks! Misschien ongebruikelijk maar echt raar is het niet hoor.

Citaat:
@anneliesdj; ik geloof niet dat dat veel uitmaakt want het gaat alleen om een plasje in de ochtend en ooit als hij druk aan het spelen is

Dat plasje in de ochtend maakt dus wel uit, als hij dat (bijna) elke ochtend doet heeft hij dus nog niet begrepen dat hij niet binnen mag plassen. En met spelen is hetzelfde verhaal; een hond van een jaar kan prima zijn plas ophouden tijdens het spelen, het kan dominantie zijn, onderdanigheid of gewoon luiheid. Wat het is zul je zelf moeten bepalen en afhankelijk daarvan bepaal je ook de aanpak.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:45

tamaramt schreef:
ikdoemaarwat schreef:
als ik dit alles zo lees...........ga ik twijfelen of hij wel echt 1 jaar oud is :?

hoe oud denk jij dan dat hij is?
in het asiel zeiden ze max 1 jaar oud en op de training dachten ze een maand of 10 oud ong.
ik denk zelf ook dat hij zo n 10 maanden oud is

ik denk zelf zo aan 8 a 9 maanden....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:46

anneliesdj schreef:

.

ik vind hem juist nog zo jong kwa gedrag enz als ik de verhalen lees.....

tamaramt

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 19:24

ja, ik vind hem ook jong qua gedrag en ook qua uiterlijk; slungelig nog
denk zelf idd jonger dan 1 jaar ; tussen de 8 en 10 maanden in ieder geval
kom net terug van de dierenwinkel en heb voor milo en rocky beide zo n kong(nepperd) gekocht
deze zouden net zo goed als de echte zijn alleen wat goedkoper
qua sterkte waren ze even sterk
ik heb een middelgrote voor rocky en een kleine voor milo
en heb er net pindakaas met stukjes koekjes en brokjes ingedaan
milo geeft normaal helemaal niks om speeltjes maar nu er eten inzit wel ;)
rocky vind het ook prachtig
alleen ik vraag me wel af hoe ze het spul eruit krijgen wat helemaal achterin erin zit
want volgens kunnen ze daar niet bij en ik ook niet met schoonmaken enz

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:27

pindakaas is niet superslecht, de olie is goed voor de vacht
maar! overdaad schaad in deze.....
ook bekend is dat pinda's slecht zijn voor de hond zijn nieren...
dus pas op met de hoeveelheid die je geeft, leverpastei of een blikje hondenpate is vele malen beter :j

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 19:51

ok,
bedankt voor je tip
heb er maar een kleine hoeveelheid pindakaas met wat snoepjes/brokje ertussen in gedaan
ik kwam op dit idee omdat ze in de dierenwinkel speciale pasta hadden om de kong mee te vullen
de ene pasta was van pindakaas en de andere van leverpastei

maar ik ga morgen wat leverpastei halen
ik wist trouwens niet dat er speciale hondenpate bestaat

wat doen jullie dan altijd in de kong??

ikdoemaarwat schreef:
pindakaas is niet superslecht, de olie is goed voor de vacht
maar! overdaad schaad in deze.....
ook bekend is dat pinda's slecht zijn voor de hond zijn nieren...
dus pas op met de hoeveelheid die je geeft, leverpastei of een blikje hondenpate is vele malen beter :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:52

hondepate bedoel ik gewoon blikjes hondenvoer uit de supermarkt ;)
die neem je dan in patevariant en zijn dus ideaal om de kong mee te vullen
je kan ook rodiworst prakken en erin douwen ,maar is best prijzig en kan je beter een bolletje leverpastei nemen van 30 cent ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 20:36

ok, dat ga ik proberen ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:53

De kong kun je vullen met wat je maar wilt, dat is juist zo leuk, het is altijd een verrassing.
Pastei, brokjes, pindakaas, stukjes fruit, yoghurt, kwark, brood, kaas enz.
Ook leuk is brood met een paar stukjes kaas ertussen en dan even in de magnetron, even afkoelen en aanvallen maar, vermaken ze zich lang mee omdat de kaas gesmolten is en dus niet zo makkelijk eruit komt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:02

Fijn dat het zo goed gaat!

Tip voor de kong schoon te maken, vaatwasser :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 09:20

Nikki__ schreef:
Fijn dat het zo goed gaat!

Tip voor de kong schoon te maken, vaatwasser :D

heb ik geen (vaatwasser) :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 09:23

we hebben rocky vanochtend voor de 1e keer ff 30 min in de bench gedaan om hem wat ten laten wennen
speeltje in de bench gedaan en hij liep er zo in
milo liep gewoon los
rocky heeft af en toen wat gepiept enzo maar dat hebben we gewoon genegeerd
en na 30 min (toen hij ff niet piepte) hebben we de deur weer open gezet en een lekker knauwstokje gegeven zodat hij de bench gaat associeren met iets leuks

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:54

ik had maandag zowel milo als rocky een kon gegeven gevuld met leverpastei en stukjes hondenkoekjes voordat ik naar mijn werk ging
ze hadden alles eruit gehaald en opgegeten alleen milo blijkt niet zo goed tegen pastei te kunnen en heeft de hele dag moeite gehad met zijn ontlasting; dag erna was het weer goed
rocky had nergens last van en vond het prachtig ;)
gisterochtend en vanochtend rocky weer ff in de bench gedaan; ong 1 uur maar vandaag vond hij er niks aan; piepen, janken en af en toe blaffen; ik heb het gewoon genegeerd en toen het op een gegeven moment echt te erg werd heb ik gemopperd
daarna toen hij rustig was weer wat lekkers gegeven in de bench en beloond ;)
ik probeer rocky langzaam aan te laten wennen aan de bench zodat we hem helemaal `100 % zindelijk kunnen maken want qua zindelijkheid gaat het kei goed; alleen elke ochtend tussen 7.00 en 10.00 doet hij een plasje binnen als we niet thuis zijn
als we wel thuis zijn doet hij dat niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:56

Donna ik ziek..
Kwam vanmiddag thuis en ze had de hele bench onder gescheten en gekotst, alles schoongemaakt (Wat een puinhoop!!) getempt, (37.8) en nu zit ze heel zielig inelkaar in de tuin, heb de DA gebeld en als het vanmiddag nog steeds zo is kan ik om 4 uur terecht.
Want ze heeft gisteravond iets in de berm zitten vreten :( (Geen idee wat het was) Dus ben even uit mn doen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 15:15

he chiqa,

dat is dus zwaar s... dat donna ziek is
let wel goed op dat ze niet gaan schuimbekken of stuiptrekken
dit kan duiden op vergiftiging
2 jaar geleden zijn in ons dorp zo vele katten en honden vergiftigd en ook gestorven
ik let ook altijd heel goed op mijn honden dat ze niks kunnen eten onderweg maar ooit gaat dat zo snel ; daar kun je niks aan doen
weet je waar ong. donna vanuit de berm iets heeft gegeten?
anders zou ik ff teruggaan naar die betreffende plek en kijken of je nog iets kan vinden waarvan ze gegeten heeft
hopelijk knapt ze snel op; veel beterschap ermee :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:40

Ja dat was lastig te zien, het was hoog gras en weet niet precies waar. Ze lijkt nu weer wat op te knappen. Was weer alert en heeft dr water dr ingehouden. Ook geen spuitpoep meer, dus dr zat overduidelijk iets niet goed in die ingewanden.
Heb de DA afgebeld en zij noemde jou punten ook op ivm vergiftiging, ik denk dat dit gelukkig niet het geval is duidelijk iets wat verrot is geweest.
Ik geef dr zowiezo morgen pas weer te eten en hele kleine beetjes.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:30

misschien dat je haar vanavond later op de avond wel nog wat kunt geven maar dan niet haar eigen brok maar gekookte rijst met wat gekookte kipfilet
dat is licht op de maag en helpt tevens ook erg goed tegen diarree
(helaas heb ik daar ervaring mee; taz mijn vorige hond heeft het 6 maanden gehad en is er uiteindelijk aan gestorven; zie voor het hele verhaal mijn topic in mijn onderschrift)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:51

Heb je verhaal gelezen Tam, wat verschrikkelijk om op zo'n manier afscheid te moeten nemen, afscheid nemen is zoewiezo iets wat niemand meemaken wilt...
Donna gaat goed hoor, heb besloten morgen weer wat eten te geven. Gewoon dr eigen voer, dat zei de DA ook alleen een klein beetje.
Ik heb werkelijk geen flauw idee waarom ze ziek was vanmiddag ze is namelijk nooit ziek.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:34

@chica; het was idd een verschrikking om mee te maken en heb er nog steeds heel veel verdriet van
6 maanden lang ziek en vele onderzoeken, medicijnen, hele hoge onkosten enz enz en een hond die superzindelijk was maar niks meer op kon houden en alles liet lopen en dan vervolgens in elkaar dook
dag en nacht heb ik me zorgen gemaakt om haar ; 6 maanden slapeloosheid gehad door alle zorgen om haar en uiteindelijk mocht het allemaal niet baten
mijn lieve taz; ze is nu een engel die over ons waakt
uit het oog maar nooit uit het hart |( |(
zelfs mijn naam tamaramt = tamaramilotaz is aan haar gericht
mijn god wat mis ik haar; tranen stromen al weer over mijn wangen; alle fotos van haar hangen nog in de kamer en de gang; had tot 4 weken terug haar foto nog op mijn gsm als screensaver
het schilderij van taz en milo hangt ook nog in de kamer en dat blijft ook hangen
tezijnertijd zal ik ook een schilderij van milo en rocky samen laten maken
helaas komt taz nooit meer terug en alhoewel rocky haar nooit zal kunnen vervangen hoop ik wel een hele fijne en gelukkige tijd met rocky tegemoet te gaan

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 22:38

onze puber rocky wordt al een echte man ;)
hij heeft vandaag bijna alle plasjes staand op 1 achterbeen gedaan ;)
en hij weet nu ook hoe hij zijn territorium moet bakenen :+
dat heeft hij van milo geleerd
die plast als sinds puber af aan elke paar minuten om zijn terrein af te bakenen :P en rocky begint dit dus nu ook te doen
vandaag weer via internet veel knauwstaven, speeltjes enz gekocht
hahaha; ik kan ze niet genoeg verwennen en ze verdienen het allerbeste :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:44

Dat is een goed teken betekend dat hij zich zekerder begint te voelen dus je bent goed bezig met hem!!
Hoe gaat het nu met de bench?

Een dier verliezen kan dr flink inhakken, je kan het haast niet vergelijken met een mens. Ze kunnen niet praten, zijn van jou afhankelijk en als het niet meer gaat moet je ook nog eens beslissen of dit nog wel dierwaardig is allemaal.

Heb je hem laten begraven of cremeren?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 22:52

hij gaat af en toen zelf de bench in om ff te slapen(5 min als we er zijn als we er niet zijn weet ik het niet)en om zijn speeltjes erin te leggen(als ik van huis ga en thuis kom liggen er wat speeltjes in)
we doen hem er ook 1 a 2 x keer per dag er ff in (max 1 uur ) met een speeltje en of bot
gisteren had hij wel in de bench geplast op zijn kussen maar ja was een ongelukje denk ik

een dier verliezen is verschrikkelijk maar voor mij helemaal
heb namelijk al heel veel verschrikkelijke dingen meegemaakt in mijn leven en dankzij mijn honden ben ik weer gelukkig geworden
ik zal taz daarom nooooooooooiiiit vergeten
taz is begraven in de tuin van mijn schoonouders(die bij ons in de straat wonen) ; zij waren er ook bij toen ik taz thuis in liet slapen en zij waren ook dol op taz
taz ligt vlakbij haar favoriete plek begraven
achter de notenboom bij een bankje
als ik op dat bankje zit ligt ze zo n 5 meter verderop
we hebben geen grafsteen of zo maar ik weet precies waar ze ligt maar echt bij het graf zelf gaan zitten of zo heb ik tot op heden nog nooit gedaan
ik kan het niet; te emotioneel en het is tenslotte de tuin van mijn schoonouders en alhoewel ik er een hele goed band mee heb en er vaak kom vind ik het raar om dan ineens naar die plek te lopen en emotioneel te gaan zitten doen
ben niet zo goed in emoties tonen bij anderen dus doe dat ook liever niet

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 20:16

nieuw probleem :o
rocky plast sinds 2 dagen bijna alle plasjes met 1 achterbeen omhoog en had al 2 dagen niks in huis gedaan
straks was ik wat aan de late kant met uitlaten en toen deed hij het dus in huis(is helemaal mijn schuld) maar dat hij in huis plast vond ik tot nu toe niet zo erg
ik ruimde het op met een handdoek en de handdoek in de wasmachine maar wat deed rocky straks :(
hij had hoge nood; loopt opeens van me weg en naar de gang en tilt daar zijn poot op en plast tegen de muur
ik hoop echt dat dit eens was maar nooit meer anders gaan de muren en alle andere spullen eraan
dan liever plasjes op de vloer