Maar je hebt het nu over 2 verschillende dingen, het likken aan het geslacht van de ander is een ander probleem dan het likken aan jouw benen.
Dat laatste is wss omdat hij het zout uit je zweet lekker vind, het kan zijn dat hij mineralen (zout) tekort komt maar het kan ook dat hij het gewoon lekker vind. Ik denk niet dat het perse vragen om aandacht is maar dat valt natuurlijk moeilijk te beoordelen zo. Als je 't niet wilt hebben moet je het straffen en het niet accepteren als hij doorgaat terwijl jij nee zegt, kwestie van consequent zijn, heel belangrijk als je een hond wilt opvoeden.
Het likken aan het geslacht van de ander kan ook meerdere oorzaken hebben. Milo is een reu begrijp ik?
Het kan onderdanigheid zijn maar juist ook dominantie, dat ligt aan zijn en Milo's gedrag, als ik je zo hoor lijkt het eerder dominantie. Persoonlijk zou ik me daar niet teveel in mengen, de honden moeten zelf bepalen wie er de baas is in huis en als jij je daarmee bemoeit trek je enkel de verhoudingen scheef.
@ ikdoemaarwat; zoiets is voor een hond van een jaar niet zo vreemd hoor, sommigen zijn er nu eenmaal vroeg bij. Ik ken zelfs en reu die nog géén 12 maanden was toen zijn eigen kindertjes geboren werden; 12 stuks! Misschien ongebruikelijk maar echt raar is het niet hoor.
Citaat:@anneliesdj; ik geloof niet dat dat veel uitmaakt want het gaat alleen om een plasje in de ochtend en ooit als hij druk aan het spelen is
Dat plasje in de ochtend maakt dus wel uit, als hij dat (bijna) elke ochtend doet heeft hij dus nog niet begrepen dat hij niet binnen mag plassen. En met spelen is hetzelfde verhaal; een hond van een jaar kan prima zijn plas ophouden tijdens het spelen, het kan dominantie zijn, onderdanigheid of gewoon luiheid. Wat het is zul je zelf moeten bepalen en afhankelijk daarvan bepaal je ook de aanpak.