Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shahazai schreef:Mika, dat zullen er dan een paar zijn, maar de meeste politiehonden worden nog steeds op de "oude" manier getraind. Ik wil mijn hond niet zoiets aandoen, die dingen die jij daar neerzet zullen niet voor de eerste keer zenuwletsel veroorzaken. Nee doe mij dan maar de slip ketting.
HBVisser schreef:![]()
![]()
Ik lees weer eens dat er dominantie in het spel is.
Ik denk niet dat er zoiets als dominantie bestaat. Om verschillende redenen: honden zijn geen wolven, wij mensen zijn geen honden dus geen soortgenoten en als laatste zijn er maar heel weinig honden echt dominant. Dominantie is geen vies woord, het maakt een hond een geschikte leider. Een echt dominante hond zal nooit vechten, hiermee zet hij zijn alfaschap op het spel. Dus zal hij ook niet tegen zijn "mens" in gaan. Het levert hem immers niks op, hij gaat er dan alleen maar op achteruit.
Waar ik wel in geloof zijn termen zoals bezitsagressie (vaak honden die "hun" voerbak bewaken) of bijvoorbeeld angstagressie.
Maar dominantie, nee, dat gaat er bij mij niet in.
Ik verbaas me er echt over dat mensen hun hond nog steeds willen trainen dmv een pijnprikkel terwijl er wel alternatieven worden geboden.
Misschien dat de die-hard slipkettinggebruikers kunnen uitleggen waarom zij niet voor een ander alternatief kiezen?
Hebben jullie geen vertrouwen in de nieuwe hulpmiddelen of bieden ze niet snel genoeg het gewenste resultaat? En heb je uberhaupt al eens een andere methode geprobeerd?
zipje71 schreef:ik vind een halti niks. Hond kan zich niet natuurlijk gedragen en kan ook geen kalmerende signalen afgeven aan andere honden
HBVisser schreef:![]()
![]()
Ik lees weer eens dat er dominantie in het spel is.
Ik denk niet dat er zoiets als dominantie bestaat. Om verschillende redenen: honden zijn geen wolven, wij mensen zijn geen honden dus geen soortgenoten en als laatste zijn er maar heel weinig honden echt dominant. Dominantie is geen vies woord, het maakt een hond een geschikte leider. Een echt dominante hond zal nooit vechten, hiermee zet hij zijn alfaschap op het spel. Dus zal hij ook niet tegen zijn "mens" in gaan. Het levert hem immers niks op, hij gaat er dan alleen maar op achteruit.
Waar ik wel in geloof zijn termen zoals bezitsagressie (vaak honden die "hun" voerbak bewaken) of bijvoorbeeld angstagressie.
Maar dominantie, nee, dat gaat er bij mij niet in.
Ik verbaas me er echt over dat mensen hun hond nog steeds willen trainen dmv een pijnprikkel terwijl er wel alternatieven worden geboden.
Misschien dat de die-hard slipkettinggebruikers kunnen uitleggen waarom zij niet voor een ander alternatief kiezen?
Hebben jullie geen vertrouwen in de nieuwe hulpmiddelen of bieden ze niet snel genoeg het gewenste resultaat? En heb je uberhaupt al eens een andere methode geprobeerd?
Nijn schreef:Nou ik ken geen 1 politiehond die daar getraind is of met een clicker getraind wordt, ken er toch aardig wat
Lante schreef:Lijkt me voor de pakwerker prettig dat je tijdens de opleiding de hond ook weer leert loslaten... Heb je wel eens een OPGELEIDE politiehond met dit spul om zien lopen..? Ik niet, maar misschien heb ik het mis hoor!
Loody schreef:ik geloof dat wij als eens eerder een meningsverschil hadden over dominatie
Ik denk dus wel dat er dominatie bestaat en geloof me zodra je mijn hond hebt ontmoet weet ik zeker dat jij het dan toch moet aannemen als dominantie
Ik ben zeker een diehard slipketting gebruiker maar gebruik ook een halti of helemaal niets
zipje71 schreef:ik vind een halti niks. Hond kan zich niet natuurlijk gedragen en kan ook geen kalmerende signalen afgeven aan andere honden
liedje89 schreef:Maar ik zie het toch niet zitten om het te gaan proberen om me een beter oordeel te vormen. En dat komt misschien gedeeltlijk ook wel door mijn vooroordeel dat het perce onvriendelijk is.(Terwijl ik begin te denken dat dat oordeel misschien meer komt door mensen die de methode verkeer gebruiken.)