Bengaal 2B X .... van het dorp. Update: Bevalling bezig! P7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:23

zijn alle kittens al "vergeven"? wij zijn namelijk opzoek naar een katertje...

Poosje81

Re: Bengaal 2B X .... van het dorp. Update: Bevalling bezig! P7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:42

Er zijn nog geen vaste reserveringen, daar doe ik het rustig aan mee.
Ze zijn vandaag 3 weken en 1 dag oud ondertussen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:59

oke, tegen de tijd dat ze het nest mogen verlaten (over 5 weken?) houd ik me aanbevolen :) wat vraag je voor een kitten (via pb?)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 22:03

Bij mij verlaten ze het nest wel pas met minimaal 11 weken en als het kan zelfs nog later.

Ik zal je een pb sturen :j

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:19

Zeg leonoor, wat voer jij de moederpoes eigenlijk? Wij hebben dus die moederpoes met 6 kittens en ze is vreselijk mager, echt een scharminkel. Ze krijgt zo'n 6 - 7 keer per dag eten, maar aangezien het niet mijn eigen is, maar een asielkat krijg ik ook voer van het asiel. Gewoon goedkoop aldi-blikvlees. ik voer haar wel vis bij en gekookte kip en lamshart- hamburgers van de Rodi. En gewoon harde brokjes. Ze vindt gelukkig ook alles lekker. Het wordt alleen voor mij een aardig dure grappemakerij als ik al het voer zelf ga betalen. Dus blikvlees zal ze wel krijgen. Heb jij nog tips om het beest een beetje op krachten te houden met 6 van die slurpende monsters? Ik ben wel begonnen om de kleintjes iets kittenmelk bij te voeren omdat ze naar mijn idee iets te weinig groeien. En mams mag dan een restje kittenmelk opdrinken. (niet te veel, krijgt ze diarree). De kittens waren bij de geboorte ook niet zo groot als die dikbillen van jou. Dus dat is geen vergelijk. Maar ik vind mams zo zielig, zo mager. En ze heeft er wel 6. Maar mams glimt wel. ze heeft een mooi tabby vachtje en de donkere vlekken glimmen je tegemoet. De kittens zijn zo schattig. De oogjes zijn open en nu beginnen ze al op mijn stem te reageren.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 00:16

Pff, is een moeilijke hoor, want die van mij is met haar 6 kittens ook brood en broodmager, enorm sneu. Bijvoeden van de kittens is in jouw geval wel verstandig, hier groeien ze nog steeds als kool.

Heb vanavond toevallig nog 4 blikjes Hills A/d gekocht, astronautenvoer, echter stoppen ze volgens mij echt alles in de kittens, wat je ze ook voert.

Regelmatig een slok kittenmelk/volle koffiemelk/rauw eitje kan wonderen doen, maar heb ook het idee dat ze er gewoon 'doorheen' moeten.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:31

Leonoor: bedankt voor de tips. "blij" dat jij met hetzelfde probleem zit met een magere mamapoes. Gelukkig zorgt onze mams erg goed voor de kleintjes. Vandaag waren ze inderdaad iets beter gegroeid. Ze vindt het wel fijn dat we haar beebs wat bijvoeren. Waar koop je die Hills A/d? gewoon bij de dierenwinkel of bij de DA?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:39

A/D kan je kopen bij de DA, niet bij de dierenwinkel. Als de kittens rond de 4 weken zijn gaan ze het zelf ook wel mee-eten.
Ik kan bij dit nest niet wachten tot ze vast voer gaan meeknagen! Onlast meteen moeders een beetje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:43

Leonoor schreef:
Even een update, vanavond het 7 tal meegenomen naar de DA. Alles is goedgekeurd en 2B is nogmaals negatief getest voor Fiv/Felv. *\o/* Dat was ook de reden om te gaan, ivm incubatietijd.

Gefeliciteerd en wat zal dat een opluchting voor je zijn!!!!!!
Zo te zien gaat het super met je kittens en 2B heb het er maar zwaar mee zo te zien :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 23:08

En nog mooier nieuws, ze beginnen vast voer te eten *\o/*

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:02

Mooi man ! :D Heb je alweer een foto update? ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 20:12

Zit wel te kijken of ik die zo nog even kan maken idd!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 21:46

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:48

Och ze zijn echt geweldig!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:12

Wat een heerlijke muppies om te zien !!! :+: Vind ze toch wel erg mooi !

Hebben ze iets weg van een bengaal wat betreft aftekeningen? Of kun je er maar weinig aan ontdekken?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:16

Leonoor ze zijn echt geweldig!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 22:26

Eejj schreef:
Wat een heerlijke muppies om te zien !!! :+: Vind ze toch wel erg mooi !

Hebben ze iets weg van een bengaal wat betreft aftekeningen? Of kun je er maar weinig aan ontdekken?

Steeds meer ga ik er bengaal in zien. Bij veel trekt de tekening deels open, worden spots en ze hebben ook de kenmerkende schoudertekeningen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:48

Wat een heerlijke smoeltjes hebben ze!!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:30

Mijn ukjes zijn nu 3,5 weken oud en ze hebben vanaf vandaag besloten dat ze mee gaan eten met mama! Jippie! Kleine Elvis wil geen kittenmelk van mij, maar groeit net zo als de rest, dus dat gaat wel goed. Maar ze begon vandaag aan de harde brokjes van mamapoes. Dus ik heb wat blikvlees gepakt en fijngeprakt en dat at ze zo op. En een paar anderen deden ook spontaan mee. ik wilde zo rond of na het weekend beginnen met proberen of ze wat ander voer willen. Maar dat hoeft dus niet meer; ze zijn zelf al begonnen. Het wordt een lekker gesmeer en ze smakken dat het een lieve lust is! Zo schattig. Ook sinds vandaag klimmen ze uit hun mand en ook dus uit de bench en zo lopen ze dus rond in de huiskamer. Zo alles in 1 keer.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:41

sheela schreef:
Mijn ukjes zijn nu 3,5 weken oud en ze hebben vanaf vandaag besloten dat ze mee gaan eten met mama! Jippie! Kleine Elvis wil geen kittenmelk van mij, maar groeit net zo als de rest, dus dat gaat wel goed. Maar ze begon vandaag aan de harde brokjes van mamapoes. Dus ik heb wat blikvlees gepakt en fijngeprakt en dat at ze zo op. En een paar anderen deden ook spontaan mee. ik wilde zo rond of na het weekend beginnen met proberen of ze wat ander voer willen. Maar dat hoeft dus niet meer; ze zijn zelf al begonnen. Het wordt een lekker gesmeer en ze smakken dat het een lieve lust is! Zo schattig. Ook sinds vandaag klimmen ze uit hun mand en ook dus uit de bench en zo lopen ze dus rond in de huiskamer. Zo alles in 1 keer.

Das helemaal super joh! Beginnen het opeens echte katjes te worden ipv hulpeloze kittens!

Hier eten ze inmiddels elk soort vast voer en doen het waanzinnig goed. Enige waar we op moeten letten is waar we lopen :o

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:58

Og, ze zijn er en wat zijn ze lieeeeeef !!!
Het is dat ik zoveel zorg moet besteden aan mijn oudje (kwart Siamees), anders was er zeker een poesje bijgekomen :+:

*Houd Leonoor in de gaten* :D