Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:46

Stevige Mecchelaar dan, vind de meeste wat iel.

Maar ik vind hem erg mooi, ik zou zo'n hond willen africhten voor bewakingswerk, mss Schützhund. Hij zou er denk ik goed in zijn, Mechelaars zijn over het algemeen goed af te richten, en ze vinden het leuk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:57

cp112 schreef:
Nee is een raszuivere Mechelaar :j

Heb je er papieren bij dan?
Ik vind hem wat te langharig en te kort op de poten voor een Mechelaar, ben benieuwd of je weet uit watvoor ouders hij komt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:39

Weet niet uit wat voor ouders hij komt, maar de fokker zit hier in de buurt die fokt pure mechelaars.
Wij hebben hem 6 maand geleden oid overgenomen van de vorige eigenaren, geen idee of er papieren bijzitten, t'is een waakhond, verder maakt het ons niet zoveel uit.

Het nadeel is dat deze hond inmiddels 9 jaar is en helaas nooit opvoeding heeft gehad. Waardoor hij dus echt niet te vertrouwen is en een erg kort lontje heeft helaas.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:41

Yamcha schreef:
Stevige Mecchelaar dan, vind de meeste wat iel.

Maar ik vind hem erg mooi, ik zou zo'n hond willen africhten voor bewakingswerk, mss Schützhund. Hij zou er denk ik goed in zijn, Mechelaars zijn over het algemeen goed af te richten, en ze vinden het leuk.

Daar was het vast een mooie hond voor geweest. :j Hij is inderdaad, zeker voor een mechelaar, behoorlijk stevig.
Ik vind het om te zien een erg mooie hond, maar om te hebben, Nee ik had wel voor wat anders gekozen maarja, anders ging hij naar het asiel en wat moet een waakhond daar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:47

Nee, is ook sneu.

Jammer dat ik niet een grote boerderij heb, had het monster zo van je oovergenomen.
Vind naar het asiel doen wel het gemeenste wat je een hond an kan doen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:50

Ja, die mensen had ik het niet kwalijk genomen hoor, zijn al in de 70, gingen van de boerderij af in een gewoon lekker vrijstaand huisje, en tja, wat moet je dan met zo'n hond. Waarshcijnlijk was hij dan ingeslapen. En ach, met het spul wat hier achter staat hadden we zoiets van een goede waakhond kan geen kwaad. Maarja, nu zitten wij er wel mee in ons maag want wat moeten we nou met hem. Als onze pup straks groot is dan is het de bedoeling dat hij de boel overneemt, en Max (mechelaar) kan niet met andere honden....
Nouja, tot die tijd loopt hij nog vrolijk rond, we zien wel wat we doen als het zover is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:12

wat een lieve jack russel!

eh, het is een boeren fox terrier...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:20

Mijne wordt altijd voor poedel of snauzer uitgescholden.

Nou is het niet 100% zeker wat het is. Maar in ieder geval niet bovenstaande :)
Volgens asiel malthezer x shi

Ik ben zelf aardig bekend in de wat zeldzamere hondenrassen. Is ook best grappig.
Vorige week was ik bij mensen thuis en die hebben een heeeele mooie vizsla. Dus ik loop binnen, hond komt mij begroeten. En ik zeg wauw wat een mooie vizsla. Mensen keken mij raar aan. Wat? Ken jij het ras? Ik jazeker staat op mijn favo hondenrassen lijstje :) Waren helemaal verbouwereerd. Ze waren nog nooit iemand tegen gekomen die het ras kende :)

En ach zo kom ik heel vaak honden tegen waarvan ik het ras meteen herken. Maar de baasjes gaan mijn hond meteen uitschelden voor poedel.
Nou de poedel staat echt boven aan de lijst van honden die ik echt niet wil :)
Mijn hond zou sowieso niet een ras zijn wat ik snel zou kopen. Maar hij keek mij in het asiel zo ontzettend lief aan. En krop meteen op schoot om vervolgens nooit weer afstand van mij te doen. Nou ik had de tranen in mijn ogen. Zeker nadat ik zijn verhaal hoorde. Dus heb ik hem meegenomen :)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:22

smokey17 schreef:
Mijne wordt altijd voor poedel of snauzer uitgescholden.

Nou is het niet 100% zeker wat het is. Maar in ieder geval niet bovenstaande :)
Volgens asiel malthezer x shi

Ik ben zelf aardig bekend in de wat zeldzamere hondenrassen. Is ook best grappig.
Vorige week was ik bij mensen thuis en die hebben een heeeele mooie vizsla. Dus ik loop binnen, hond komt mij begroeten. En ik zeg wauw wat een mooie vizsla. Mensen keken mij raar aan. Wat? Ken jij het ras? Ik jazeker staat op mijn favo hondenrassen lijstje :) Waren helemaal verbouwereerd. Ze waren nog nooit iemand tegen gekomen die het ras kende :)

En ach zo kom ik heel vaak honden tegen waarvan ik het ras meteen herken. Maar de baasjes gaan mijn hond meteen uitschelden voor poedel.
Nou de poedel staat echt boven aan de lijst van honden die ik echt niet wil :)
Mijn hond zou sowieso niet een ras zijn wat ik snel zou kopen. Maar hij keek mij in het asiel zo ontzettend lief aan. En krop meteen op schoot om vervolgens nooit weer afstand van mij te doen. Nou ik had de tranen in mijn ogen. Zeker nadat ik zijn verhaal hoorde. Dus heb ik hem meegenomen :)

Mijn poedel wordt dan weer vaak niet herkend als poedel. Behalve door kinderen, die roepen meteen: kijk een poedel! MAar volwassenen denken dat poedels alleen maar bolletjeskapsels kunnen hebben ofzo. Omdat ze gewoon vrij "normaal" is getrimd wordt ze ook nog wel eens aangezien voor labradoodle :roll: