Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:50

jemig wat een verhaal. straks heb je iemand anders zn kat mee genomen :+

joyce2

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 18:27

Nou, ik ga jullie uit je spanning halen....

We zijn naar de DA geweest en het chipnummer uit Bliss zijn paspoort kwam niet overeen met het chipnummer dat in de kat zat. Bij de DA dachten ze dat de chipnummers van Isis en Bliss misschien verwisseld waren, dus dat heb ik thuis gechecked. Maar het was ook niet het chipnummer van Isis....

Toen heb ik op de website van NDG gekeken en daar stonden idd de gegevens op van de mensen die hun kat sinds zondag kwijt waren. Voor de zekerheid heb ik na laten vragen sinds wanneer die kat gechipt was en ze hadden hem in oktober laten chippen en bliss is pas sinds januari weg. Toen kon het dus niet anders dan dat wij toch niet Bliss in huis hadden, maar de kat van die mensen....

Ik heb die man gelijk opgebeld en hij kon er wel om lachen. Vooral omdat die kat zich zo super heeft aangepast bij ons in huis! Hij kon het bijna niet geloven... Toen ik uit mn werk kwam, zijn mn vriend en ik Sieb (ja, zo heet de kat) naar huis gaan brengen. Met een fles wijn erbij voor die mensen, omdat ik me zooooo ontzettend schuldig voel. Ik heb gewoon hun kat gejat!! En ik heb 8 foto's uitgeprint met de foto's van Sieb & Bliss door elkaar, om te kijken of hij zijn kat kon herkennen. 2 foto's had hij goed gegokt en de 3e foto kon hij niet vinden. Hij kon dus ook helemaal begrijpen dat wij ervan overtuigd waren dat het Bliss was, hij zou hetzelfde hebben gehandeld zei hij.

Wij dacht ook dat het Bliss was, omdat hij een klein zwart vlekje boven zijn lip heeft en Sieb heeft dat dus ook en zo waren er nog veel meer overeenkomsten. Ik vind het alleen zo bizar dat onze Isis er ook in is gestonken! En het was natuurlijk ook wel een beetje emotioneel, omdat ik hoopte dat ik mn kat weer terug had en dat bleek dus niet zo te zijn... Dus zijn we weer terug bij af... En Isis raakte voor een 2e keer zijn speelmaatje kwijt.

Maar goed, ik zou nooit een kat van iemand anders in huis willen hebben, dus ik ben blij dat hij weer lekker terug is bij zijn baasje! Zijn rode broertje wou overigens niets van hem weten, hij werd gelijk in de pan gehakt, kreeg een paar rake klappen. Werd hij bij ons toch beter onthaald ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:30

Zo dan! gelukkig dat Sieb weer naar die mensen is, zijn zij in ieder geval blij dat ze hun kat terug hebben. Nou jij nog... denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen, ze lijken zó veel op elkaar!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:30

Jeetje Joyce, wat een ontknoping. ;(
Echt balen dat het Bliss toch niet was, maar gelukkig is Sieb weer waar hij hoort.

Super van die mensen ook dat ze zo begripvol reageerden, je hebt het ook niet bewust gedaan dus ja.
Ik hoop heel hard dat Bliss alsnog gevonden wordt meid!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:40

jeetje zeg.....

wel geluk dat ze beide gechipt zijn, anders had je niks geweten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:42

Jammer, maar gelukkig heb je de chip gecheckt (had je dat ook gedaan als er geen buurtkat vermist bleek die als 2 druppels water op Bliss leek?)!!!!!

Hopelijk vind je Blissje nog ergens...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 18:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het enige wat wij gister opeens zagen, was dat die andere kat iets ander strepen patroon op zijn poten heeft.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:49

Ik zou de volgende keer toch eerst uitsluitend dat het wel echt je kat is voor je weer een kat mee neemt.
Voor het zelfde geld hadden deze mensen kinderen en waren de kinderen ontroostbaar. Dat is een beetje sneu dan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:00

Alsof wij dat express hebben gedaan, zelfs bij Amivedi en de DA konden ze bijna niet geloven dat er 2 katten zo dicht bij elkaar wonen, die zo op elkaar lijken dat de eigenaars ze niet uit elkaar kunnen houden! Ook omdat Isis en Sieb elkaar gelijk accepteerden, zelfs elkaar likken en bij elkaar gingen liggen, dat is zo bizar. Je wilt niet weten hoe schuldig ik me erover voel, maar als jij je kat al 2,5 maand kwijt bent en je ziet een kat lopen die als 2 druppels water erop lijkt, die reageerd op zijn naam, zou je die toch ook niet laten lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:04

Joyce, ik denk niet dat Nathalie het als aanval bedoelt maar meer als 'volgende keer meteen even naar de DA om de chip te laten checken', die mensen hebben nu natuurlijk voor niks hun kat gemist. Tuurlijk deed je dat niet expres, ik kan me ook voorstellen dat je je er rot bij voelt, dat zou ik ook (en wij allemaal denk ik).

Ik baal er helemaal van voor jou, nu ben je Bliss nog steeds kwijt...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:09

joyce, jou kan niks verweten worden, ik had hetzelfde gedaan als jij, en ik denk de meesten hier wel.
Jammer dat het hem niet is, nou weet je nog niks en ben je voor niks blij geweest. Maar je hebt er nu wel mensen bij die naar jouw kat gaan uitkijken hoop ik?
Waarschijnlijk kende Isis Sieb dus al wel van het buiten spelen en is hij daarom zo makkelijk geaccepteerd.

even een testje, van de laatste foto´s is Sieb de middelste en de andere 2 foto´s zijn van Bliss?

Ffortuna, het bezoekje aan de DA om chip te checken was toch al gepland maar nu kwam die vermissing van Sieb ertussendoor en moest ze dus eerder. Joyce wilde toch zelf ook weten of de chip wel werkte.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:10

Wat wel grappig is, besschrijf je kat eens zonder dat je naar hem kijkt. Ik doe het bij ons op de praktijk ook af en toe en niemand kan exact vertellen hoe zijn kat er uit ziet..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:13

Ik verwijt je ook niks. Je dacht je kat terug gevonden te hebben.
Maar ik vind wel dat je eerder naar de da had moeten gaan om het na te laten kijken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:19

De middelste foto is Sieb... Lastig he? ;)

Edit: Sorry dat ik zo fel reageer, maar ik voel me gewoon heel banketstaaf en heb goed willen handelen. Het bezoek aan de DA stond voor vanavond geplanned, omdat wij gewoon niet eerder konden. Maar goed, door die vermissing dus een gaatje weten te ontfrutselen bij de DA ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:23

je hebt je best gedaan joyce, meer kun je niet doen. Helaas voor jou is het niet Bliss maar Sieb is ook weer lekker thuis en aangezien die mensen heel goed snapten waarom je hem hebt meegenomen moet je je daar niet schuldig over voelen.

die foto goed geraden dus, Sieb is echt lichter!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:39

Jammer Joyce, maar neem jezelf niks kwalijk!
Wij zagen het verschil ook niet, echt niet gek dat niemand het zag, 2 druppels water zijn het.
Ik hoop dat je toch Bliss binnenkort terug zal vinden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:52

@ Cissy, sorry verkeerd gelezen, haha. Dacht dat er stond dat de laatste foto Sieb was, maar zie nu dat er staat, van de laatste foto's ;)

Het blijft gewoon rot dat het Bliss niet is, maarja, ik heb me er maar bij neergelegd. De dame van Amivedi plaatst Bliss weer overnieuw op de website en zorgt dat hij nog een keer in de krant komt te staan, om hem weer overnieuw onder de aandacht te brengen. Ze zegt dat we hoop moeten blijven houden, want er zijn ook regelmatig katten die pas na 4 maanden weer terug komen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:17

He wat jammer nou dat het niet jullie kat was. Gelukkig konden die andere mensen er wel om lachen, er zouden genoeg mensen zijn die er moeilijk over zouden doen. Niet dat het jou te wijten valt, ik zou ook bij elke kat die erop leek gelijk roepen en alles ;) Dat is het "moederinstinct" dat je ontwikkeld :P.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:04

Inderdaad jammer dat het jullie Bliss niet is. Maar je hebt jezelf absoluut niets te verwijten hoor, je hebt goed gehandeld!
Ik duim nog steeds met jullie mee dat Bliss terug boven water komt. Ze lijken inderdaad als 2 druppels water op elkaar.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:40

__Nathalie__ schreef:
Ik verwijt je ook niks. Je dacht je kat terug gevonden te hebben.
Maar ik vind wel dat je eerder naar de da had moeten gaan om het na te laten kijken.

Ik snap werkelijk niet waarom TS nu voor de zo'n beetje 15e keer gedwongen wordt uit te leggen waarom ze niet eerder naar de DA kon gaan.

Wat helpt het haar om achteraf met een vingertje te gaan wijzen? De situatie is al banketstaaf genoeg en ze is zo eerlijk geweest de hele situatie tot op de bodem uit te zoeken. En nog erger, ze heeft haar kat nog steeds niet terug.

Sterkte TS, ik leef echt heel erg met je mee. Mijn Harry is een keertje een nacht weggebleven, ik heb geen oog dichtgedaan dus kan me goed voorstellen dat dit een hele nare situatie is.
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 02-04-09 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:40

He, jeetje zeg. Ondanks dat ik er al een beetje bang voor was, is het natuurlijk behoolijk balen. Zal best moeilijk zijn geweest, om hem weg te brengen.
Je hebt nu een schuldgevoel en bent weer terug bij af :\

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:50

Wat een historie... vind ze ook erg op elkaar lijken op de foto, echt vreemd gewoon ... Wel heel vervelend om dit te moeten meemaken natuurlijk...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 00:44

Meid, ik was ook niet eerder naar de Da gegaan, de kat is/was niet ziek, en heeft dus ook geen haast. t was gewoon om iets zeker te weten.

en sterkte :(:) Mijn poes die bij me tante woont is altijd de hele zomer weg en komt pas terug als de vakantie parken rustiger zijn. Ze word daar vol gepropt lekker eten. Elke winter is ze er, zomers dus altijd weg. :(:) Wie weet doet jou kat dat ook wel.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 01:09

Nou ik zou de kat niet hebben meegenomen, sorry.

Natuurlijk snap ik wat je voelt mijn kat is gejat (hier kwam ik maanden later achter)

De kat die mij elke morgen om 06:30 wakker mauwde.
De kat die altijd stiekem bij mij kwam liggen.
De kat die ik uit een boom heb gered, hij kon er niet uit, uiteindelijk is hij in mijn arme gesprongen.
De kat die echt mijn maatje was.
Maar een kat die op zoveel katten lijkt, ik ben zelfs in het natuurplekje gaan zoeken (met drijfzand, jachtplaats etc.) heel het dorp afgestruind, internet volgegooid, posters opgehangen.
Langs huizen geweest, katten gezien die er precies op leken, maar nee ik nam er geen mee naar huis.

Sterkte nog, dit moet moeilijk zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 08:31

We wachten het gewoon weer verder af en dan zien we wel of hij weer ergens opduikt! Ik ben al lang blij dat Isis (broertje van Bliss) niet helemaal uit zijn doen is geraakt toen ik Sieb weer terug bracht. Hij heeft wel even gezocht, maar hij had heel snel door dat ie toch echt weg was. K ben blij dat hij zich nu ook goed in zijn eentje kan vermaken, maar ik heb wel gemerkt dat hij echt heel erg opleeft als er een andere kat komt spelen. Dus gaan we er wel een kat bij nemen, zodat hij weer lekker kan ravotten.