Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Billy schreef:
Billy schreef:DAarbij is het nu goed afgelopen met een vergeten riem, maar wat als de hond niet ergens naar binnen maar over de weg was gerend en onder een auto gekomen was? Had je dan ook gezegd: domme fout, niet weer doen?
Citaat:Ik vind het erg triest dat iemand keer op keer de hand boven het hoofd wordt gehouden met dit gedrag.
Billy schreef:DAarbij is het nu goed afgelopen met een vergeten riem, maar wat als de hond niet ergens naar binnen maar over de weg was gerend en onder een auto gekomen was? Had je dan ook gezegd: domme fout, niet weer doen?
[***] schreef:Hmmm.... Trouwens.
Iedereen lijkt hier als de dood te zijn voor wat er had KUNNEN gebeuren. STEL DAT de hond was aangereden, STEL DAT er een rotje naar de hond was gegooid, STEL DAT 'ie was weggelopen, STEL DAT 'ie bij die mensen uit huis was getrapt en STEL DAT 'ie was aangevlogen door een andere hond.
En niets van dat alles is gebeurd, dus waar hebben we het eigenlijk over...
Tuurlijk, er HAD van alles kunnen gebeuren, dat ben ik helemaal met jullie eens, maar er IS niks gebeurd.
Daarbij; ik heb jarenlang een dove zwerfhond gehad. Juist ja, van straat geplukt als zwerver, DOOF. Gezien de staat waarin ze werd aangetroffen waarschijnlijk weken zo niet maanden in staat geweest zichzelf te redden. Los lopend, doof. Extreem vermagerd, maar zonder lichamelijke kleerscheuren van straat geplukt.
Als zelfs een klein doof hondje het voor elkaar krijgt zichzelf weken tot maanden te redden zonder ruzie met andere honden of katten en zonder aangereden te worden, hoe groot is dan de kans dat de hond van Lonneke (horend en in principe betrouwbaar) niet heel thuis was gekomen?
IPV dat iedereen nu gewoon blij is dat er niks is gebeurd...
Adil18 schreef:@ [***]: Preventie is de beste maatregel!
Yamcha schreef:lonneke schreef:heb mijn lesje wel geleerd. een curus heeft ze al gedaan dus dat heeft weinig zin. ze heeft gewoon van die buien dat ze net doet alsof ze doof is. .
Cursus heeft imo altijd zin. Vooral als je zoals jij je hond totaal niet onder appèl hebt........
Chiqa schreef:Yamcha schreef:Die van mij heeft ook wel de dolle 3 minuten, maar 1 fluitje en hij staat naast me.
Als je moet schreeuwen om je hond terug te krijgen, heb je hem imo niet onder appèl.
Presies, en daarom dus ook mijn vraag aan Lonneke of ze zelf een cursus heeft gedaan met die hond
Billy schreef:JA hoor, laatst nog een paar kittens waarvan er een overleden is omdat ze niet geënt waren...
Billy schreef:Idem hier, ik zou ook nooit een pup aan dr verkopen.....
En ja, ik ken Lonneke net zo lang als Lia, dus heb het hele proces meegemaakt...
Marr, kijk voor de lol eens Lonneke dr berichten na van het afgelopen half jaar, wat ze gekocht heeft, wat ze verkocht heeft etc....
russel schreef:Maar misschien wijdt zij dingen snel aan haar borderline, dingen die iemand zonder borderline ook doet, maar daar geen lading aan geeft. Ze is gestimatiseerd en doet het zelf ook omdat anderen dat voor haar doen, makkelijk zat neem je dat dan over.
Dus alles wat ze fout doet, impulsief doet (sommige mensen zijn impulsief) is een bij Lonneke extra verkeerd, omdat ze borderliner is.
Doortje58 schreef:Lonneke, laat ze lekker lüllen, joh!![]()
Bijna iedereen hier op Bokt maakt wel eens fouten, maar zij vinden allemaal dat ze "normaal" zijn!
Dan mag je schijnbaar fouten maken.
Maar zo gauw er iemand een etiket op je geplakt heeft, zit je in een glazen huisje en mag je helemaal geen fouten meer maken!!!!![]()
Ik heb liever dat mijn hond bij iemand naar binnen schiet, als dat mijn paard flink geblesseerd raakt omdat er iemand zo dom is er een hengst naast te zetten tijdens transport..............Of had die man niet verteld dat ie "gestoord" was?
lonneke schreef:nee, ik heb geen cursus gedaan met de hond. de vorige eigenaar wel, ze heeft de elementaire gehoorzaamheids cursus gedaan. ze luisterd heel erg goed, maar soms heeft ze haar bokkepruik op
Nouks schreef:Adil18 schreef:@ Nouks: Preventie is de beste maatregel!
Tuurlijk, ben ik het mee eens.
Maar als half Bokt wel eens de riem vergeten, wel eens per ongeluk een hond heeft laten weglopen, wel eens een hond bij de buren naar binnen heeft zien banjeren, waarom valt iedereen er dan zo over dat LONNEKE het gebeurt en worden er nauwelijks woorden aan vuil gemaakt dat het DE REST OOK is gebeurd?
lonneke schreef:tja als ik van ver af aan al had kunnen zien dat die deur open stond had ik haar bij me kunnen houden. wnat ze kan netjes volgen zonder riem. maar ik kan van een afstand niet zien dat er verderop een deur openstaat. ze liep een klein stukje voor me uit en rende toen die deur binnen
ellenAST schreef:heb je gelijk in adil18 het blijft internet en je kan dingen dan net even anders opvatten dan het bedoeld is!
maar ik snap eigenlijk niet hoe je de riem kunt vergeten![]()
als je de hond meeneemt is dat toch t eerste waar je aan denkt....?
tenminste ik wel,ik pak altyd eerst de riemen en dan pas de honden
Citaat:Dan nog kun je lang niet alles voorkomen, dat zie ik ook in...maar kom op, een hondenriem vergeten? Ik laat de hond uit en neem mee..........Nou, in ieder geval geen hondenriem
Met opzet thuislaten is mij ook al eens overkomen, maar vergeten....nee...
Adil18 schreef:ellenAST schreef:heb je gelijk in adil18 het blijft internet en je kan dingen dan net even anders opvatten dan het bedoeld is!
maar ik snap eigenlijk niet hoe je de riem kunt vergeten![]()
als je de hond meeneemt is dat toch t eerste waar je aan denkt....?
tenminste ik wel,ik pak altyd eerst de riemen en dan pas de honden
Quote van mezelf hierboven:Citaat:Dan nog kun je lang niet alles voorkomen, dat zie ik ook in...maar kom op, een hondenriem vergeten? Ik laat de hond uit en neem mee..........Nou, in ieder geval geen hondenriem
Met opzet thuislaten is mij ook al eens overkomen, maar vergeten....nee...
Ben het dus volledig met je eens