jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:30

Billy, mijn jack toen hij nog een jonge hond was en ik in het bos hem los liet, jonge honden moeten kunnen rennen, toch? Hij neemt de spat, ik er achter aan en ik hoor een auto met gierende banden remmen. Ik in paniek naar de weg gerend en dat was best een end van het pad af, dier op de weg naast auto. Man doet portier open om te kijken, hond wil naar binnen in de auto, reageert totaal niet op mij.

Ik met trillende benen pak hond op gooi hem in de berm en was zoo boos zoo ontzettend boos. Hond trillend, liggend in de berm. Hond nooit meer gedaan. Kijk, mij overkwam het ook en ik wordt soms gek van mijn verantwoordelijkheids gevoel. Moet ik regelmatig even voor worden afgeremd anders gaat het ook niet meer goed met mij. Heb geen borderline. Mag mijn hond nooit meer los in het bos??

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:38

Nouks: laat gaan, er is hier niks tegen te beginnen. Of ze kunnen het gewoonweg niet begrijpen of ze willen het niet begrijpen.
Dat hun zo lastig doen over een ''vergeten riem'' kan ik met mijn hoofd niet bij er is tenslot niks gebeurd.

Nou Lonneke, ik hoop dat je je hier niet teveel van aantrekt en ik vind het iniedergeval knap dat jij zo open en eerlijk durft te zijn.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:06

Billy schreef:

idd.
En telkens het zelfde zinnetje 'gelukkig is het met een sisser afgelopen. Ik heb mijn lesje nu wel geleerd'.

Zijn die lesjes echt altijd nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:18

Billy schreef:
DAarbij is het nu goed afgelopen met een vergeten riem, maar wat als de hond niet ergens naar binnen maar over de weg was gerend en onder een auto gekomen was? Had je dan ook gezegd: domme fout, niet weer doen?

Dat IS niet gebeurd. Dan kun je ook gaan roepen "goh Billy, dom van je dat je gister op straat hebt gelopen, stel nu dat je was aangereden door die ene auto?", "Goh Billy, als ik jou was zou ik niet meer gaan paardrijden, straks val je er nog vanaf".

Citaat:
Ik vind het erg triest dat iemand keer op keer de hand boven het hoofd wordt gehouden met dit gedrag.

En ik vind het erg triest dat iemand keer op keer de grond in wordt gestamt vanwege een actie die totaal met het commentaar niets te maken heeft. Ze is haar riem vergeten, hier is helemaal geen SPRAKE van het wegdoen van haar hond, ZEIK er dan ook niet over. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:20

Billy schreef:
DAarbij is het nu goed afgelopen met een vergeten riem, maar wat als de hond niet ergens naar binnen maar over de weg was gerend en onder een auto gekomen was? Had je dan ook gezegd: domme fout, niet weer doen?

Trouwens, wat ik gister al zei over die honden die zogenaamd massaal worden aangereden:

[***] schreef:
Hmmm.... Trouwens.

Iedereen lijkt hier als de dood te zijn voor wat er had KUNNEN gebeuren. STEL DAT de hond was aangereden, STEL DAT er een rotje naar de hond was gegooid, STEL DAT 'ie was weggelopen, STEL DAT 'ie bij die mensen uit huis was getrapt en STEL DAT 'ie was aangevlogen door een andere hond.

En niets van dat alles is gebeurd, dus waar hebben we het eigenlijk over...

Tuurlijk, er HAD van alles kunnen gebeuren, dat ben ik helemaal met jullie eens, maar er IS niks gebeurd.

Daarbij; ik heb jarenlang een dove zwerfhond gehad. Juist ja, van straat geplukt als zwerver, DOOF. Gezien de staat waarin ze werd aangetroffen waarschijnlijk weken zo niet maanden in staat geweest zichzelf te redden. Los lopend, doof. Extreem vermagerd, maar zonder lichamelijke kleerscheuren van straat geplukt.

Als zelfs een klein doof hondje het voor elkaar krijgt zichzelf weken tot maanden te redden zonder ruzie met andere honden of katten en zonder aangereden te worden, hoe groot is dan de kans dat de hond van Lonneke (horend en in principe betrouwbaar) niet heel thuis was gekomen?

IPV dat iedereen nu gewoon blij is dat er niks is gebeurd...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:22

@ Nouks: Preventie is de beste maatregel! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:23

Adil18 schreef:
@ [***]: Preventie is de beste maatregel! Knipoog

Tuurlijk, ben ik het mee eens.

Maar als half Bokt wel eens de riem vergeten, wel eens per ongeluk een hond heeft laten weglopen, wel eens een hond bij de buren naar binnen heeft zien banjeren, waarom valt iedereen er dan zo over dat LONNEKE het gebeurt en worden er nauwelijks woorden aan vuil gemaakt dat het DE REST OOK is gebeurd?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 13:24

Yamcha schreef:
lonneke schreef:
heb mijn lesje wel geleerd. een curus heeft ze al gedaan dus dat heeft weinig zin. ze heeft gewoon van die buien dat ze net doet alsof ze doof is. .

Cursus heeft imo altijd zin. Vooral als je zoals jij je hond totaal niet onder appèl hebt........

je moet niet gaan overdrijven. normaal gesproken luisterd ze heel goed. heel soms is ze oostindische doof en kan ze haar eigen plan trekken. maar om nou te zeggen dat ik haar totaal niet onder appél heb vind ik wat ver gezocht.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 13:27

Chiqa schreef:
Yamcha schreef:
Die van mij heeft ook wel de dolle 3 minuten, maar 1 fluitje en hij staat naast me.
Als je moet schreeuwen om je hond terug te krijgen, heb je hem imo niet onder appèl.

Presies, en daarom dus ook mijn vraag aan Lonneke of ze zelf een cursus heeft gedaan met die hond Lachen

nee, ik heb geen cursus gedaan met de hond. de vorige eigenaar wel, ze heeft de elementaire gehoorzaamheids cursus gedaan. ze luisterd heel erg goed, maar soms heeft ze haar bokkepruik op en dan kun je het schudden. dat is ook de rede waarom ik normaal ALTIJD een riem bij me heb. nu vertrouwde ik er op dat mijn hond bij me zou blijven en er dus geen probleem zou ontstaan. maar iedereen maakt wel eens een foute inschatting alleen word het nu gelijk weer op mijn verleden gegood.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:58

nou een cursus zegt ook niet alles hoor.....de schapendoes van m'n moeder had al zijn diploma's ....tja,als je alleen luistert tijdens het examen,dan slaag je als hond wel...
ik vraag mij af wat al die goed afgerichtte honden hier doen als er een hert voorbij schiet....in de bossen dan bedoel ik,herten zie je doorgaans niet in de stad...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:01

Billy schreef:
JA hoor, laatst nog een paar kittens waarvan er een overleden is omdat ze niet geënt waren...

Daar kun je wel over blijven zagen, maar daar kon Lonneke echt niks aan doen. De nieuwe eigenares wist daarvan, heeft de kittens OOK niet laten enten EN is er niet mee naar de DA gegaan toen er een ziek werd. Dat kun je ECHT Lonneke NIET in de schoenen schuiven en vind ik ook niet eerlijk.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:06

moet even bijvallen met cursus.. wij hebben redelijk hoog cursus gehad met onze hond, met rapporten 7 en 8, maar ook nullen als ze geen zin had. ze kon het wel maar dat wil niet zeggen dat ze het doet.

die hond heb ik nog steeds. laat haar ook los lopen, in mijn ogen heeft een dier die vrijheid nodig, dan maar dat risico lopen. ik had vandaag ook nog dat ik achter haar aan kon rennen, volop in haar nekvel gepakt, dan is het weer even over.
wat bij mij wel scheelt is dat ik haar bijhoudt als ze een sprintje trekt..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:11

Billy schreef:
Idem hier, ik zou ook nooit een pup aan dr verkopen.....
En ja, ik ken Lonneke net zo lang als Lia, dus heb het hele proces meegemaakt...
Marr, kijk voor de lol eens Lonneke dr berichten na van het afgelopen half jaar, wat ze gekocht heeft, wat ze verkocht heeft etc....

en bedankt. ik zou ook nooit een pup bij jou WILLEN kopen. laat dat duidelijk zijn

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:25

Lonneke, laat ze lekker lüllen, joh! Haha!

Bijna iedereen hier op Bokt maakt wel eens fouten, maar zij vinden allemaal dat ze "normaal" zijn!
Dan mag je schijnbaar fouten maken.
Maar zo gauw er iemand een etiket op je geplakt heeft, zit je in een glazen huisje en mag je helemaal geen fouten meer maken!!!! Boos!

Ik heb liever dat mijn hond bij iemand naar binnen schiet, als dat mijn paard flink geblesseerd raakt omdat er iemand zo dom is er een hengst naast te zetten tijdens transport..............Of had die man niet verteld dat ie "gestoord" was? Tong uitsteken

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:37

russel schreef:
Maar misschien wijdt zij dingen snel aan haar borderline, dingen die iemand zonder borderline ook doet, maar daar geen lading aan geeft. Ze is gestimatiseerd en doet het zelf ook omdat anderen dat voor haar doen, makkelijk zat neem je dat dan over.

Dus alles wat ze fout doet, impulsief doet (sommige mensen zijn impulsief) is een bij Lonneke extra verkeerd, omdat ze borderliner is.

Ik heb geen borderline en wat heb ik het afgelopen 2 jaar meegemaakt??
mijn 2 katten weggedaan omdat ik overspannen was en mijn ene kat (die ik al 9 jaar had) dwangmatig werd. Hij werd te gestressed. Ze zijn naar een hele lieve bokker gegaan met een boerderij.
Mijn paard na 1,5 jaar weggedaan. Ik kon niet meer voor hem zorgen in verband met een ernstige depressie. Ook na hele lieve bokkers gegaan, heeft het heerlijk daar.

En ooh ja! Omdat ik zo eenzaam was zonder katten en paard en vriendje in een impulsieve bui een kitten gekocht en de volgende dag weer teruggebracht Scheve mond omdat ik toch nog te zwak was om voor mijzelf te zorgen. laat staan voor een jonge kat.

Voor mij voorlopig even geen dieren meer, heel misschien als ik alles weer op de rit heb. En nee ik heb geen borderline.

En oh ja Borderline is misschien een geestesziekte maar de meeste mensen die IK ken functioneren prima. Ja ze zijn van de uitersten en zijn erg emotioneel, maar verder is er prima mee te leven.
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 08-12-08 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:38

Doortje58 schreef:
Lonneke, laat ze lekker lüllen, joh! Haha!

Bijna iedereen hier op Bokt maakt wel eens fouten, maar zij vinden allemaal dat ze "normaal" zijn!
Dan mag je schijnbaar fouten maken.
Maar zo gauw er iemand een etiket op je geplakt heeft, zit je in een glazen huisje en mag je helemaal geen fouten meer maken!!!! Boos!

Ik heb liever dat mijn hond bij iemand naar binnen schiet, als dat mijn paard flink geblesseerd raakt omdat er iemand zo dom is er een hengst naast te zetten tijdens transport..............Of had die man niet verteld dat ie "gestoord" was? Tong uitsteken

ja en om nog mar te spreken over al die bokkers die zonder cap rijden bijv. DAN ben je pas echt fout bezig.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:41

Die hebben pas borderline! leven echt op het randje hoor die mutsen zonder cap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:42

lonneke schreef:
nee, ik heb geen cursus gedaan met de hond. de vorige eigenaar wel, ze heeft de elementaire gehoorzaamheids cursus gedaan. ze luisterd heel erg goed, maar soms heeft ze haar bokkepruik op

Hoi Lonneke, mss is het leuk en raadzaam om zelf weer eens een 15 weekse cursus op te gaan pakken met je hond? Is echt heel leerzaam. Ze kunnen je tips geven om de momenten dat ze de bokkenpruik opheeft aan te pakken, hoe jij daar het beste mee om kan gaan.
Want je schreef dat je heb lopen schreeuwen, maar dat is echt het laatst ewat je doen moet hoor! Lachen

Er zijn zoveel manier om daarmee om te leren gaan, en het is nog eens leerzaam ook meestal vinden honden het erg leuk en wordt de band alleen maar sterker.

Is dat niet iets voor je?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:02

Nouks schreef:
Adil18 schreef:
@ Nouks: Preventie is de beste maatregel! Knipoog

Tuurlijk, ben ik het mee eens.

Maar als half Bokt wel eens de riem vergeten, wel eens per ongeluk een hond heeft laten weglopen, wel eens een hond bij de buren naar binnen heeft zien banjeren, waarom valt iedereen er dan zo over dat LONNEKE het gebeurt en worden er nauwelijks woorden aan vuil gemaakt dat het DE REST OOK is gebeurd?

Waar ben je nou op uit? Bij de andere bij wie het is gebeurd vind ik het dan net zo "dom". Dat alleen Lonneke nu op d'r donder krijgt is omdat zij een topic eroer start. Ik heb ook wel eens Bruno van de lijn, maar je moet je bewust zijn van de risico's en weten wat jij kan en wat je hond kan. Onze hond is een jachthond en erg dominant tegenover andere reutjes. Als ik van ver een hond zie komen (je moet immers erg op de omgevimg letten) gaat hij weer aan de riem, komen we in de buurt van een grote weg, dan gaat hij ook aan de riem, want stel dat ergens een haas wegvliegt en hij deze achtervolgt en de straat over gaat etc.

Dan nog kun je lang niet alles voorkomen, dat zie ik ook in...maar kom op, een hondenriem vergeten? Ik laat de hond en neem mee..........Nou, in ieder geval geen hondenriem Verward

Met opzet thuislaten is mij ook al eens overkomen, maar vergeten....nee... Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 15:21

tja als ik van ver af aan al had kunnen zien dat die deur open stond had ik haar bij me kunnen houden. wnat ze kan netjes volgen zonder riem. maar ik kan van een afstand niet zien dat er verderop een deur openstaat. ze liep een klein stukje voor me uit en rende toen die deur binnen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:25

lonneke schreef:
tja als ik van ver af aan al had kunnen zien dat die deur open stond had ik haar bij me kunnen houden. wnat ze kan netjes volgen zonder riem. maar ik kan van een afstand niet zien dat er verderop een deur openstaat. ze liep een klein stukje voor me uit en rende toen die deur binnen

Dan had je kunnen anticiperen op je omgeving: Als ik niet alles kan overzien komt de hond aan de lijn of moet hij volgen totdat ik het weer veilig acht om hem weer vrij te laten lopen.

Meid, ik snap echt dat dit kan gebeuren hoor! Ik denk ook dat je er van geleerd hebt. Ik denk alleen dat sommige Bokkers hier heftiger reageren omdat het zo veel slechter had kunnen aflopen en jou alleen maar voor dat 'zoveel slechter' willen sparen d.m.v. hun tips. Dat het er soms niet helemaal lekker uitkomt moet je dan even doorheen prikken denk ik Knipoog
Laatst bijgewerkt door Adil op 08-12-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:39

heb je gelijk in adil18 het blijft internet en je kan dingen dan net even anders opvatten dan het bedoeld is!
maar ik snap eigenlijk niet hoe je de riem kunt vergeten Bloos
als je de hond meeneemt is dat toch t eerste waar je aan denkt....?
tenminste ik wel,ik pak altyd eerst de riemen en dan pas de honden

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:44

Maar je kan je omgeving bijna nooit helemaal overzien ?
Als je langs een open plek loopt, en eromheen staan huizen. Denk je alsnog het is veilig, niet 'oh daar is een heg, daar kan ze doorheen of daar staat een deur open of als de hond wegloopt komt ze onder de auto'.
Als een hond anders altijd luistert...
Zoals ik al eerder heb verteld, ik kende de buurt als geen ander en wist wat wanneer. maar dat ze achter een postbode aan zou rennen en ik haar niet meer te pakken kreeg/ze niet meer luisterde zag ik niet aankomen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:10

ellenAST schreef:
heb je gelijk in adil18 het blijft internet en je kan dingen dan net even anders opvatten dan het bedoeld is!

Quote van mezelf hierboven:

Citaat:
Dan nog kun je lang niet alles voorkomen, dat zie ik ook in...maar kom op, een hondenriem vergeten? Ik laat de hond uit en neem mee..........Nou, in ieder geval geen hondenriem Verward

Met opzet thuislaten is mij ook al eens overkomen, maar vergeten....nee... Knipoog

Ben het dus volledig met je eens Knipoog

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:17

Adil18 schreef:
ellenAST schreef:

Quote van mezelf hierboven:

Citaat:
Dan nog kun je lang niet alles voorkomen, dat zie ik ook in...maar kom op, een hondenriem vergeten? Ik laat de hond uit en neem mee..........Nou, in ieder geval geen hondenriem Verward

Ben het dus volledig met je eens Knipoog

Ik neem nooit een riem mee als ik mijn hond uitlaat...