ach ik ben blij dat ik gewoon in de spiegel kan kijken in de ochtend en weet dat ik de verantwoording draag voor mijn dieren en hun gedragingen.......... dat mijn dieren niet voor overlast zorgen en dat ik rekening houd met de wensen van mijn buren, die net zoals ik recht hebben op woongenot.......
Ik ben blij dat ik als mens blijkbaar een sociaal type ben, die zich kan verplaatsen in meningen van anderen, die misschien geen dierenvrienden zijn.... en dat niet in hun tuin willen.
Het is een kwestie van verantwoordelijkheid, sociaal zijn het kunnen begrijpen.......... daaronder valt ook het tolereren van de mening van de buren die geen huisdieren van iemand anders in de tuin wil.........
DAT noemen ze sociaal, DAT noemen ze verantwoording nemen.
Zolang hier
kattenbezitters spreken die menen dat hun lieve poezenbeestje vooral zijn goddelijke gang mag gaan bij de buren in de tuin, vind ik het heel moeilijk om mee te discuseren..... want ik noem dat
asociaal gedrag! En ik hoef niet in therapie omdat ik sociaal en verantwoordelijk ben.........
Mijn tuin is mijn heaven, net zoals dit voor mijn honden en katten is........ en mijn honden jagen mensen, andere honden en katten van hun terrein af...... dat is wat ze doen, zo zijn ze!
Ook mijn honden zijn sociaal, vriendelijk, vrolijk speels...... en retelief..... alleen is het HUN terrein, en hun zijn net zo op hun privacy gesteld als het baasje.........
nee hoor, ik kan er niet bij dat mensen het normaal vinden dat hun dier voor overlast zorgt en dan maar zeggen dat het
slachtoffer (want dat ben je dan!!) het maar uit moet zoeken, zelf moet zoeken naar een oplossing........ zelf maatregelen moet nemen voor de overlast die jouw kat veroorzaakt.... dat is gewoonweg asociaal en onverantwoordelijk! Zeker als je dan ook nog boos wordt als jouw lieve poezenbeestje door de hond des huizes toegetakeld word.......
Ook op dat voorbeeld wordt gezegd dat je dan als honden eigenaar je tuin maar af moet schermen

Kan toch niet!!!
Ik zet toch ook niet mijn auto op de oprit van de buurman......