Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:36

fransje23 schreef:
Dat kattenprobleem speelt meer in Nieuw-Zeeland. dat zijn ook geen huiskatten meer maar halve tijgers..

In Australie zijn het meer de konijn en padden.

In Australië ook de katten hoor, nog niet zolang geleden een documantaire daarover gezien en de katten mochten daar ook niet zomaar meer altijd loslopen.

In Nieuw-Zeeland hebben ze ook veel problemen met de vos die daar niet van nature voorkomt.
Wij kregen een aantal jaar geleden zelfs een mail van de Nieuw Zeelandse regering of ze een foto van onze rode Cattledog mochten gebruiken om het verschil tussen een vos en een hond aan te tonen op hun voorlichtingspage.
Die page heb ik toendertijd natuurlijk ook helemaal doorgelezen. Knipoog

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:46

Adil18 schreef:
liedje89 schreef:
Als er een kat op je erf word gedumpt bel je toch de dieren ambulance, als ze heb dan echt niet kunnen plaatsen word hij teminste op een humane manier afgemaakt, niet kapot gescheurd door een hond. Ik hoop van harte dat jij nog eens verscheurd word door een hond als ik je zulke dingen hoor zeggen Misselijk . ga je man dan martelen ook een beest Hamer . Dat zou trouwens zielig zijn voor je hond, nu je hem hebt verkloot kan hij dan vast niet meer herplaast worden. Frusty .

Wat is dit voor onnozele reactie?
Katten worden vaak per direct afgemaakt omdat er te veel katten zijn en te weinig afanem...

Wat wil je nou, Liedje...? Moet ik mijn JACHThond afleren katten te pakken? Onze Teckel gaat het op het moment niet goed, maar ze werd vossenholen ingestuurd om de vossen eruit te jagen en ineens moet ik het haar verbieden niet achter een kat aan te gaan? Die honds snapt daar waarschijnlijk geen hol van en dat doe ik mijn beest niet aan...

Bruno (noem het slechte opvoeding, noem het instinct...) is gewoon echt niet te houden bij een kat. Tijdens de jacht blijft hij achte de vuurlinie en gaat hij niet achter wild aan wanneer hij iets vind, hij gaat gewoon braaf voorstaan. ook bij het het wild niet kapot/dood. Maarn een kat, nee hoor, geen enkele kans ALS (katten zijn snel) hij hem te pakken krijgt is het dag dag poessebeest...!

We hebben dit eerder megemaakt. Onze ond liep in de door ons afgezette tuin waar een kat insprong...Die heeft het niet gered. Gelukkig had de buurman (naast katten- ook hondenliefhebber) er begrip voor. Hij vond het vreselijk jammer en sneu, maar gaf duidelijk aan dat hij ons niks kwalijk nam, letterlijke woorden: "Had hij maar niet zo dom moeten zijn om bij jullie in de tuin te springen, hij weet eigenlijk wel dat de honden daar lopen..."

een kat die een afgezette tuin in springt waar op dat moment een hondrond loopt kan ik begrijpen heb ik ook gezegd maar iemand die zijn hond expres opfokt en loslaat wanneer een kat de tuin oversteekt jat vind ik nogal asociaal. En dat het een jachthond is is toch geen excuus, als je er naast staat heeft hij naast je te blijven staan als jij dat wil. Als hij alleen is dan kan het insict de over hand nemen en dat begrijp ik ook best.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:50

ThePast03 schreef:
Tenshi schreef:
Tja en waarom komen de vogeltjes in onze tuinen.. juist, omdat de boel is volgebouwd. Zijn katten niet de primaire oorzaak van. Lachen

Vogels kom al bij mensen zolang de mensen bestaan. Punt is juist dat er tegenwoordig minder vogels in de tuinen komen, deels is dat omdat mensen geen bomen/struiken meer in de tuin hebben en deels is dat te danken aan de katten.
En die katten hebben daar een groter aandeel in dan jij wil aannemen. Knipoog

Kijk eens naar Australië, daar hebben huiskatten er voor gezorgd dat sommige inheemse diersoorten uitgestorven zijn.

In australie zijn huiskatten ingevoerd. In europa hebben altijd al katten gezeten. Er is ook ooit op een eiland (eerder bekent als vogeleiland) per ongeluk een vrouwtjes slang ingevoerd. Die vogels hadden nog nooit eerder een slang gezien, dus halve populatie uitgeroeid. Die populatie zal zich waarschijnlijk nooit herstellen. in het gebied waar de slang echter altijd als had gezeten was er wel een grote vogel populatie. Dat heeft meer te maken met het inbrengen van een soort die er niet hoort dat met de kat als dier.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:52

liedje89 schreef:
een kat die een afgezette tuin in springt waar op dat moment een hondrond loopt kan ik begrijpen heb ik ook gezegd maar iemand die zijn hond expres opfokt en loslaat wanneer een kat de tuin oversteekt jat vind ik nogal asociaal. En dat het een jachthond is is toch geen excuus, als je er naast staat heeft hij naast je te blijven staan als jij dat wil. Als hij alleen is dan kan het insict de over hand nemen en dat begrijp ik ook best.

Er bestaan mensen die het asociaal vinden dat andermans huisdieren door hun tuin heen lopen en daar moet je als kattenbezitter ook rekening mee houden.

Als bezitter van de kat zorg jij ervoor dat deze gelegenheid ontstaat, dat doet die hondeneigenaar niet.

Het zou mijn werkwijze ook niet zijn om de honden er op af te sturen, maar het is nog steeds de verantwoording van de kattenbezitters dat dit soort dingen gebeuren nu eenmaal omdat sommige mensen echt wanhopig worden van de overlast die katten in hun tuin veroorzaken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:07

Zolang de loslopende katten onschuldige vogeltjes en vissen vangen mogen honden onschuldige katjes vangen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:14

ThePast03 schreef:
liedje89 schreef:

Er bestaan mensen die het asociaal vinden dat andermans huisdieren door hun tuin heen lopen en daar moet je als kattenbezitter ook rekening mee houden.

Als bezitter van de kat zorg jij ervoor dat deze gelegenheid ontstaat, dat doet die hondeneigenaar niet.

Het zou mijn werkwijze ook niet zijn om de honden er op af te sturen, maar het is nog steeds de verantwoording van de kattenbezitters dat dit soort dingen gebeuren nu eenmaal omdat sommige mensen echt wanhopig worden van de overlast die katten in hun tuin veroorzaken.

Als je wanhopig word van een paar kattendrollen dan moet je in therapie niet je buurman pesten. (je maakt van een kattendrol een olifanten hoop)
Ik snap ook best dat het kan gebeuren dat je hond zonder toezicht in de tuinloopt en dan een kat pakt die langs komt. Dat is jammer maar dat kan gebeuren. Het gaat me er echt om dat sommige mensen hun hond expres opfokken tegen een kat. Ik ziet niet waarom je de frustratie die jij voelt omdat de EIGENNAAR van de kat zijn kat niet bijzich houd maar op de kat uit moet laten. Het is toch niet de schuld van de kat dat die eigennaar hem niet binnen kan/wil houden. als de hond van je buurman de voordeur uitglipt en door je toevalig openstaande tuindeur dendert roep je toch ook eerst de buurman. Dan geef je die hond toch niet eerst een trap.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:17

liedje89 schreef:
Als je wanhopig word van een paar kattendrollen dan moet je in therapie niet je buurman pesten. (je maakt van een kattendrol een olifanten hoop)

Dit ging niet over mij maar over de mensen die er echt wanhopig van worden. En dat gaat echt wel verder dan alleen de kattendrollen.
En je zal maar zwanger zijn en in de tuin bezig zijn en in een kattendrol grijpen, zo leuk is het dan niet meer hoor.

Dode konijntjes, cavia's, vogels. Katten die hun huis komen binnenwandelen en daar staan sproeien (weet je hoe lastig die geur weg te krijgen is?), enfin lees nog maar even terug. Knipoog

Een beetje meer in een ander verplaatsen is leuker dan iemand die dit soort problemen wel ondervindt gelijk naar therapie te willen sturen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:19

Vraag me wel af of jullie er nog precies hetzelfde over denke als jullie hond eens ontsnapt, in iemand anders tuin vliegt, daar een hond zit die heeft geleerd zijn tuin te bewaken en jou hond doodscheurt.

Als je in de tuin bezig bent vind ik het raar als je geen handschoenen draagt. Er kan nog veel meer liggen dan alleen een kattendrolletje.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:24

x_Marr schreef:
Vraag me wel af of jullie er nog precies hetzelfde over denke als jullie hond eens ontsnapt, in iemand anders tuin vliegt, daar een hond zit die heeft geleerd zijn tuin te bewaken en jou hond doodscheurt.

Als je in de tuin bezig bent vind ik het raar als je geen handschoenen draagt. Er kan nog veel meer liggen dan alleen een kattendrolletje.

Ja als een van mijn honden ontsnapt en in een andere tuin terecht komt is dat mijn schuld en niet de schuld van de eigenaar van de hond die in zijn eigen tuin mijn hond doodbijt.
Zelfde als mijn hond dan de weg op zou rennen en wordt doodgereden, daar kan ik ook moeilijk de automobilist de schuld voor geven. Ik heb de verantwoording voor mijn eigen dieren en ben verantwoordelijk voor hun veiligheid, niet een ander.

Ik ken genoeg mensen die gek zijn op tuinieren en geen handschoenen dragen, zo praktisch en fijn zijn die dingen niet. Je kunt inderdaad van alles tegenkomen, maar voor een zwangere vrouw kan een kattendrol ernstige consequenties hebben. Zelf kom ik overigens (naast kattendrollen) niet veel meer tegen dan steentjes en regenwormen.

De zandbakken van de scholen hier moeten tegenwoordig ook al afgedekt worden omdat katten dat als kattenbak gebruiken.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:27

x_Marr schreef:

Wat een onzin.
Je hond ontsnapt niet iedere dag.
Er kan best een kat bij mij in de tuin komen,hij komt er alleen niet levend uit .
Niet omdat ik mijn hond opstook,maar omdat de hond zijn plekje beschermt.
Heeft een kat mazzel en gaat hij een boom in,blijft de hond er rustig 4 uur onder zitten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:47

x_Marr schreef:

Wat een stadse fratsen: handschoenen aan. Als jij met "meer" bedoelt heroïne naalden, daar helpen ook de handschoenen niet tegen. En ga me nu niet vertellen dat ik voor andermans kat handschoenen moet dragen als ik een prima hond heb om ze te verjagen/killen. Het is wéér de verantwoording bij het slachtoffer neer leggen.

Ennuh als mijn hond op andermans terrein verscheurd wordt, is dat mijn eigen schuld ja. Maar mijn hond hou ik op mijn eigen terrein met pet save, kostte wel even maar dat heb ik over voor MIJN dier Knipoog

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:59

slimmerik schreef:
x_Marr schreef:

Wat een stadse fratsen: handschoenen aan. Als jij met "meer" bedoelt heroïne naalden, daar helpen ook de handschoenen niet tegen. En ga me nu niet vertellen dat ik voor andermans kat handschoenen moet dragen als ik een prima hond heb om ze te verjagen/killen. Het is wéér de verantwoording bij het slachtoffer neer leggen.

Ennuh als mijn hond op andermans terrein verscheurd wordt, is dat mijn eigen schuld ja. Maar mijn hond hou ik op mijn eigen terrein met pet save, kostte wel even maar dat heb ik over voor MIJN dier Knipoog

Het gaat me ook niet om het per ongeluk, van een hond die zijn terrein beschermd. maar om het ik zat die rotkat eens een opdonder verkopen. of je daar nu je hond of gif voor gebruikt. Die kat kan er toch ook niks aan doen. het is de schuld van de eigenaar.
en de verantwoording bij het slachtoffer. Je doet toch ook je voordeur op slot zodat mensen je huis nog leegroven. en de gemiddelde katten iegennaar heeft helemaal geen slechte bedoeling bij het loslaten van zijn kat, in tegenstelling tot de gemiddelde insluiper.
in poep van andere dieren (ook wilde) zit net zo goed parasieten. dus het is zoiezo wel slim om hadschoenen te dragen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:00

ach ik ben blij dat ik gewoon in de spiegel kan kijken in de ochtend en weet dat ik de verantwoording draag voor mijn dieren en hun gedragingen.......... dat mijn dieren niet voor overlast zorgen en dat ik rekening houd met de wensen van mijn buren, die net zoals ik recht hebben op woongenot.......

Ik ben blij dat ik als mens blijkbaar een sociaal type ben, die zich kan verplaatsen in meningen van anderen, die misschien geen dierenvrienden zijn.... en dat niet in hun tuin willen.

Het is een kwestie van verantwoordelijkheid, sociaal zijn het kunnen begrijpen.......... daaronder valt ook het tolereren van de mening van de buren die geen huisdieren van iemand anders in de tuin wil.........

DAT noemen ze sociaal, DAT noemen ze verantwoording nemen.

Zolang hier kattenbezitters spreken die menen dat hun lieve poezenbeestje vooral zijn goddelijke gang mag gaan bij de buren in de tuin, vind ik het heel moeilijk om mee te discuseren..... want ik noem dat asociaal gedrag!

En ik hoef niet in therapie omdat ik sociaal en verantwoordelijk ben.........

Mijn tuin is mijn heaven, net zoals dit voor mijn honden en katten is........ en mijn honden jagen mensen, andere honden en katten van hun terrein af...... dat is wat ze doen, zo zijn ze!

Ook mijn honden zijn sociaal, vriendelijk, vrolijk speels...... en retelief..... alleen is het HUN terrein, en hun zijn net zo op hun privacy gesteld als het baasje.........

nee hoor, ik kan er niet bij dat mensen het normaal vinden dat hun dier voor overlast zorgt en dan maar zeggen dat het slachtoffer (want dat ben je dan!!) het maar uit moet zoeken, zelf moet zoeken naar een oplossing........ zelf maatregelen moet nemen voor de overlast die jouw kat veroorzaakt.... dat is gewoonweg asociaal en onverantwoordelijk! Zeker als je dan ook nog boos wordt als jouw lieve poezenbeestje door de hond des huizes toegetakeld word.......

Ook op dat voorbeeld wordt gezegd dat je dan als honden eigenaar je tuin maar af moet schermen Lachen Kan toch niet!!!

Ik zet toch ook niet mijn auto op de oprit van de buurman......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:03

Het spijt me maar wij laten de hond los als we een kat zien in de tuin. Staat me vrij om te doen op eigen terrein. Ophitsen is niet meer nodig Haha!

En voor de rest: helemaal met KiWiKo eens.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:08

KiWiKo schreef:
ach ik ben blij dat ik gewoon in de spiegel kan kijken in de ochtend en weet dat ik de verantwoording draag voor mijn dieren en hun gedragingen.......... dat mijn dieren niet voor overlast zorgen en dat ik rekening houd met de wensen van mijn buren, die net zoals ik recht hebben op woongenot.......

Ik ben blij dat ik als mens blijkbaar een sociaal type ben, die zich kan verplaatsen in meningen van anderen, die misschien geen dierenvrienden zijn.... en dat niet in hun tuin willen.

Het is een kwestie van verantwoordelijkheid, sociaal zijn het kunnen begrijpen.......... daaronder valt ook het tolereren van de mening van de buren die geen huisdieren van iemand anders in de tuin wil.........

DAT noemen ze sociaal, DAT noemen ze verantwoording nemen.

Zolang hier kattenbezitters spreken die menen dat hun lieve poezenbeestje vooral zijn goddelijke gang mag gaan bij de buren in de tuin, vind ik het heel moeilijk om mee te discuseren..... want ik noem dat asociaal gedrag!

En ik hoef niet in therapie omdat ik sociaal en verantwoordelijk ben.........

Mijn tuin is mijn heaven, net zoals dit voor mijn honden en katten is........ en mijn honden jagen mensen, andere honden en katten van hun terrein af...... dat is wat ze doen, zo zijn ze!

Ook mijn honden zijn sociaal, vriendelijk, vrolijk speels...... en retelief..... alleen is het HUN terrein, en hun zijn net zo op hun privacy gesteld als het baasje.........

nee hoor, ik kan er niet bij dat mensen het normaal vinden dat hun dier voor overlast zorgt en dan maar zeggen dat het slachtoffer (want dat ben je dan!!) het maar uit moet zoeken, zelf moet zoeken naar een oplossing........ zelf maatregelen moet nemen voor de overlast die jouw kat veroorzaakt.... dat is gewoonweg asociaal en onverantwoordelijk! Zeker als je dan ook nog boos wordt als jouw lieve poezenbeestje door de hond des huizes toegetakeld word.......

Ook op dat voorbeeld wordt gezegd dat je dan als honden eigenaar je tuin maar af moet schermen Lachen Kan toch niet!!!

Ik zet toch ook niet mijn auto op de oprit van de buurman......

Die kat is op dat moment net zo goed slachoffer van zijn asociale baasje. Als er een ongeluk gebeurd kan ik het best begrijpen, maar je hoeft die kat daar toch niet expres om toe te takelen. We hebben de rechtaansprakelijkheid van dieren in de middeleeuwen al afgeschaft hoor.
En slimmerik je hebt al 5 keer gezegd dat je je hond er op traint en geen enkele moeite doet om het te voorkomen en ja dan vind ik jou een asociaal mens.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:12

Wat ik al eerder zei
Mijn ex schoonzusje had 2 terriers
en ze kon regelmatig met dode katten door de buurt wandelen (in een doosje uiteraard)
omdat die 2 honden in d'r eigen tuin zaten en ze idd doodbeten.
Sneu natuurlijk voor de katteneigenaren en mijn schoonzus (die vond zielig voor de katten)
maar mijn schoonzus had iedereen gewaarschuwd in de buurt, dat de katten beter niet in haar tuin konden komen... de Buurtjes wilde/konden de katten niet binnen houden zeiden ze, tot mijn schoonzus met een doosje aan de deur stond;
Mevrouw... is dit uw kat... ze zat in mijn tuin...
(Doosje open, mensen janken.... Had ik ze maar binnengehouden werd er dan gezegd)
Je kan er helaas nix aan doen
niet aan de honden die ze doodbijten
en ook niet aan de katten, die er rondlopen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:14

liedje89 schreef:
[Die kat is op dat moment net zo goed slachoffer van zijn asociale baasje. Als er een ongeluk gebeurd kan ik het best begrijpen, maar je hoeft die kat daar toch niet expres om toe te takelen. We hebben de rechtaansprakelijkheid van dieren in de middeleeuwen al afgeschaft hoor.
En slimmerik je hebt al 5 keer gezegd dat je je hond er op traint en geen enkele moeite doet om het te voorkomen en ja dan vind ik jou een asociaal mens.

dus is de eigenaar asociaal! en de kat de dupe....... dus heeft de eigenaar niet de verantwoordelijkheid genomen en gezorgd voor zijn kat Lachen

toch....... 1 plus 1 plus 1 Lachen

de kat slachtoffer vinden is net zoiets als een inbreker die een paar klappen heeft gehad van de eigenaar van het pand omdat ie op heterdaad betrapt is slachtoffer vinden..........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:22

liedje89 schreef:

Dit noem ik dus een minder sociale instelling Bloos! :

liedje89 schreef:
En ik snap echt wel dat het vervelend is dat katten je vogels de dood in jagen. Ik zeg alleen dat je het van te voren had kunnen bedenken, en dus niet zo moet klagen.

liedje89 schreef:
En over het katproof maken van je vogel/cavia/konijnen hok, je wist toch van te voren dat het hier in nederland de gewoonte is om katten los te laten lopen, daar had je dan bij de bouw/keus van de kooi rekening mee moeten houden.

liedje89 schreef:
En bang zijn voor katten is jammer maar dan mogen katten dus ook niet meer los op straat omdat die persoon dan niet meer naar de supermarkt kan lopen. ik ken ook iemand die bang is voor duiven ja dan heb je dus gewoon pech, als er zoveel katten in je buurt rondlopen dat je niet van je tuin kan genieten zou je nog kunnen over wegen om met therapie te proberen over je angsten heen te komen.

liedje89 schreef:
Nu lopen er dus nog katten rond, op dit moment is dat nog een normale gang van zaken. Dan mag je aannemen dat als je vogels in je tuin wil hebben er zo af en toe eens een kat voor je volaire staat te kwijlen Clown . En dan moet je je daar aan aanpassen.

liedje89 schreef:
Een paar keer een katten drol is toch geen wereld ramp. overlast, overlast, het is toch geen overlast dat je 4 keer met je schepje de tuin in moet en een keer, twee keer als hij stom is de tuinslang uit moet rollen en als die echt heef stom iseen keer met de peper bus door de tuin. Waar hebben we het hier over. Waarom klagen we toch zoveel om zo'n klein drolletje. zo'n klein beestje. Je kan van een kat schijnbaar ook een olifant maken Clown (en ik maar denken dat dat trukje alleen met muggen werkte Koe ).

liedje89 schreef:

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:28

dat kan inderdaad als in minder sociale instelling gelezen worden Lachen Lachen

en dat bedoelde ik dus in mijn eerdere post...........

maargoed, het zal wel aan de leeftijd liggen Lachen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:35

slimmerik schreef:
liedje89 schreef:

Dit noem ik dus een minder sociale instelling Bloos! :

liedje89 schreef:
En ik snap echt wel dat het vervelend is dat katten je vogels de dood in jagen. Ik zeg alleen dat je het van te voren had kunnen bedenken, en dus niet zo moet klagen.

liedje89 schreef:
En over het katproof maken van je vogel/cavia/konijnen hok, je wist toch van te voren dat het hier in nederland de gewoonte is om katten los te laten lopen, daar had je dan bij de bouw/keus van de kooi rekening mee moeten houden.

liedje89 schreef:
En bang zijn voor katten is jammer maar dan mogen katten dus ook niet meer los op straat omdat die persoon dan niet meer naar de supermarkt kan lopen. ik ken ook iemand die bang is voor duiven ja dan heb je dus gewoon pech, als er zoveel katten in je buurt rondlopen dat je niet van je tuin kan genieten zou je nog kunnen over wegen om met therapie te proberen over je angsten heen te komen.

liedje89 schreef:
Nu lopen er dus nog katten rond, op dit moment is dat nog een normale gang van zaken. Dan mag je aannemen dat als je vogels in je tuin wil hebben er zo af en toe eens een kat voor je volaire staat te kwijlen Clown . En dan moet je je daar aan aanpassen.

liedje89 schreef:
Een paar keer een katten drol is toch geen wereld ramp. overlast, overlast, het is toch geen overlast dat je 4 keer met je schepje de tuin in moet en een keer, twee keer als hij stom is de tuinslang uit moet rollen en als die echt heef stom iseen keer met de peper bus door de tuin. Waar hebben we het hier over. Waarom klagen we toch zoveel om zo'n klein drolletje. zo'n klein beestje. Je kan van een kat schijnbaar ook een olifant maken Clown (en ik maar denken dat dat trukje alleen met muggen werkte Koe ).

liedje89 schreef:

Ik denk inderdaad dat je als je in nederland woont dat je dan van te voren weet dat daar katten zitten en ja als je dan iets in je tuin bouwt kun je daar rekening mee houden ja. Je doet ook je deur dicht voor insuipers, je zet je nieuwe fiets ook met drie sloten vast, Je weet dat het niet eerlijk is dat je het moet doen maar het moet. Dus als jij je gloednieuwe fiets zonder slot buiten zet en hij word gejat dan is het jammer maar dan moet je niet klagen want dat had je van te voren kunnen weten.
Dat is hetzelfde met katten die de laaste paar 1000 jaar al in de gemiddelde stad rondlopen. En ik vind inderdaad dat de meeste katten overlast hier een behoorlijk klein mugetje is dat een behoorlijk grote olifant word omgezet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:38

Die katten van nu zijn geen 1000 jaar oud hoor. Trouwens de voorloper van mijn hond hebben altijd al katten gelusten ROFL En moet ik hem daar nu voor gaan straffen?? Nee toch?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:41

KiWiKo schreef:
liedje89 schreef:
[Die kat is op dat moment net zo goed slachoffer van zijn asociale baasje. Als er een ongeluk gebeurd kan ik het best begrijpen, maar je hoeft die kat daar toch niet expres om toe te takelen. We hebben de rechtaansprakelijkheid van dieren in de middeleeuwen al afgeschaft hoor.

dus is de eigenaar asociaal! en de kat de dupe....... dus heeft de eigenaar niet de verantwoordelijkheid genomen en gezorgd voor zijn kat Lachen

de kat slachtoffer vinden is net zoiets als een inbreker die een paar klappen heeft gehad van de eigenaar van het pand omdat ie op heterdaad betrapt is slachtoffer vinden..........

JA EN DUS IS DE KAT DE DUPE. de gemiddelde kat kiest zijn baasje niet zelf uit, je hoeft hem niet te vermoorden omdat zijn baasje toevallig niet lief is.
anders kunnen we ook wel vast alle kinderen opsluiten van criminelen in plaats van de criminelen zelf, wie maakt het uit dat dat kind daar geen schuld aan heeft als de ouder maar word gestraft Boos!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:44

slimmerik schreef:
Die katten van nu zijn geen 1000 jaar oud hoor. Trouwens de voorloper van mijn hond hebben altijd al katten gelusten ROFL En moet ik hem daar nu voor gaan straffen?? Nee toch?

Nou die katten lopen daar omdat wij ze daar neer zetten, dat is geen natuurlijk gedrag hoor. Dat is gewoon menselijk gedrag. En de gemiddelde mens voed ook zijn hond op ja, maar jij vind dat niet nodig, dat is dan jou keus omdat het jou hond is maar het is wel asociaal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:47

liedje89 schreef:
KiWiKo schreef:

JA EN DUS IS DE KAT DE DUPE. de gemiddelde kat kiest zijn baasje niet zelf uit, je hoeft hem niet te vermoorden omdat zijn baasje toevallig niet lief is.
anders kunnen we ook wel vast alle kinderen opsluiten van criminelen in plaats van de criminelen zelf, wie maakt het uit dat dat kind daar geen schuld aan heeft als de ouder maar word gestraft Boos!

maar van wat is de kat de dupe??????? van de onverantwoordelijke asociale eigenaar of van de eigenaar van de tuin??????

de eigenaar is toch verantwoordelijk voor de kat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:48

liedje89 schreef:
slimmerik schreef:

Nou die katten lopen daar omdat wij ze daar neer zetten, dat is geen natuurlijk gedrag hoor. Dat is gewoon menselijk gedrag. En de gemiddelde mens voed ook zijn hond op ja, maar jij vind dat niet nodig, dat is dan jou keus omdat het jou hond is maar het is wel asociaal.

haar hond komt niet van haar erf........... dus waarom moet het dier dingen leren die buiten het erf niet nodig zijn.......... snap ik niet Lachen