Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:25

upendo schreef:
Ik snap wel dat ze die kat willen houden. :Y) :')

Nou alleen nog effe de cash binnen halen......zou lastig kunnen zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:27

Wat mij opvalt is het aantal ritten dat se krijgen uit de regio... ruim 2x zoveel als de nummer 2... al die katten komen blijkbaar ergens vandaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:28

upendo schreef:
Nou, kijk eens kinders:

*knip*

Speciaal voor jullie.

Mijn kromme tenen vinden dat er vanaf pagina 19 de meest interessante getallen staan.

Joe.

Interessant maar zegt mij helemaal niets over dit topic. Een andere jaarafrekening van een ander asiel zal er net zo uit zien.
Het zegt niets over TS haar kat.
Laatst bijgewerkt door Leo op 23-01-18 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link met naam betreffende asiel verwijderd.

upendo

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:31

Sorry Corrie, maar dan ben je niet aan het opletten.
Het ging de laatste pagina's namelijk wat ik kon lezen over het al dan niet kosten opstrijken van adoptie en teruggeven van beesten die gevangen waren. Daarom heb ik het jaarverslag er even bij gepakt.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:32

Pattypaard schreef:
Bedankt voor het delen upendo!

Holy moly die afstandsvergoeding katten bij opbrengsten! Damn!
Interessant om te zien.

Holy moly.., daar lijkt me niets raars aan.
Ik denk dat je het bedrag daarboven leest. Dat is een ander totaal.

Ik tem, want nu wordt het asiel er met de boeken bijgehaald en vind dat niet okee.
TS heeft haar verhaal gedaan hier. Of je het nu wel of niet met de actie van het asiel eens bent, het is niet aan bokt om een officieus onderzoek in te stellen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:33

Het staat gewoon openbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:36

upendo schreef:
Sorry Corrie, maar dan ben je niet aan het opletten.
Het ging de laatste pagina's namelijk wat ik kon lezen over het al dan niet kosten opstrijken van adoptie en teruggeven van beesten die gevangen waren. Daarom heb ik het jaarverslag er even bij gepakt.

Nee sorry upendo het ging nog steeds over de discussie dat het asiel in deze zaak fout zou zijn. Hier waren voor en tegenstanders. Nog steeds is het verhaal eenzijdig en zegt het jaarverslag niets over het wel of niet fout zijn van het asiel vwb deze zaak.

Een asiel blijkt wel rendabel te zijn, dat is wat ik van dit jaarverslag geleerd heb. Kan ook niet anders omdat ze met vrijwilligers en subsidies werken.

Wisten jullie trouwens dat een stichting alleen kan draaien als er geen winst behaald wordt. Anders zorgt de belasting er wel voor dat ze geen stichting meer kunnen zijn. Dus ondanks alle mooie cijfers zullen ze toch geen winst behaald hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:37

upendo schreef:
Het staat gewoon openbaar?

Maar wordt in deze gebruikt om het asiel zwart te maken. En dat mag niet. Je begeeft je op glad ijs

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:39

Het asiel is in de jaarcijfers negatief.

Een ton aan personeelskosten vind ik niet draaien op vrijwilligers.

Ik doe helemaal niks met ijs. Ik deel op een openbaar forum openbare gegevens van een stichting waardoor mensen een objectief beeld kunnen vormen van inkomsten en uitgaven. Zodoende kunnen voors en tegens makkelijker objectief gemaakt worden. ;)
Laatst bijgewerkt door upendo op 23-01-18 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:39

Ik kan niet goed rekenen maar maken ze heel veel winst dan?

Een afstandskat kost 37€ en een kat weghalen daar kost 75€ ... dat is vrij gemiddeld overal dacht ik? Er staat iets over 2 katten terug gebracht maar niet hoe dat dan werkt...

Maar ik heb nooit goed jaarverslagen kunnen lezen :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:42

upendo schreef:

Ik doe helemaal niks met ijs. Ik deel op een openbaar forum openbare gegevens van een stichting waardoor mensen een objectief beeld kunnen vormen van inkomsten en uitgaven. Zodoende kunnen voors en tegens makkelijker objectief gemaakt worden. ;)

Ze hebben 3 beroepskrachten en dan valt die (dikke) ton wel mee. Verder ben ik het met je eens v.w.b. delen van openbare info.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 23-01-18 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:42

Cer schreef:
Ik kan niet goed rekenen maar maken ze heel veel winst dan?

Een afstandskat kost 37€ en een kat weghalen daar kost 75€ ... dat is vrij gemiddeld overal dacht ik? Er staat iets over 2 katten terug gebracht maar niet hoe dat dan werkt...

Maar ik heb nooit goed jaarverslagen kunnen lezen :')

Ik ook niet maar vandaar de simpele uitleg van een stichting. Hoewel kenners weer kunnen zeggen dat er onderbedrijven ingehuurd kunnen worden waar het geld naartoe gaat. Maar dat zou op de jaarrekening staan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:43

Cowboy55 schreef:
upendo schreef:

Ze hebben 3 beroepskrachten en dan valt die (dikke) ton wel mee.

Ik ook hoor, maar dan draaien ze dus verre van op vrijwilligers. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:43

upendo schreef:

En van waaruit vind jij dan dat voors en tegens makkelijker objectief gemaakt worden ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-18 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:45

Qerty schreef:
Pattypaard schreef:
Bedankt voor het delen upendo!

Holy moly die afstandsvergoeding katten bij opbrengsten! Damn!
Interessant om te zien.

Holy moly.., daar lijkt me niets raars aan.
Ik denk dat je het bedrag daarboven leest. Dat is een ander totaal.

Ik tem, want nu wordt het asiel er met de boeken bijgehaald en vind dat niet okee.
TS heeft haar verhaal gedaan hier. Of je het nu wel of niet met de actie van het asiel eens bent, het is niet aan bokt om een officieus onderzoek in te stellen.

Over scheef kijken gesproken := Oeps! Het verbaasde me ook al maar gewoon écht niet goed gekeken dus.

Cer

Een ton gedeeld door 3 is 2700 bruto per maand? Maar er staat toch niet precies hoeveel personeel er is?

Wat een geneuzel dit

Als ze 3 beroeps hebben en 10 vrijwilligers draaien ze procentueel gezien op vrijwilligers ... en dan nog? Wat heeft dat ermee te maken :?
Laatst bijgewerkt door Cer op 23-01-18 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Anoniem schreef:
upendo schreef:

En van waaruit vind jij dan dat voors en tegens makkelijker objectief gemaakt worden ?

Cijfers. Duh.

Er staat in het jaarverslag dat er 3 mensen in dienst zijn Cer.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:47

TS noemt geen namen in haar posts. Voor mij was 'het asiel' tot nu nog naamloos en ineens staat er een link met personeelsnamen en alle bedrijfsgegevens.
Volgende stap, achterhalen waar TS woont, nameten hoever de vangkooi daarvandaan stond en een deskundige uitspraak laten doen of het aannemelijk is dat kat zich buiten het grensgebied betrof?

Dat wij nou zin hebben om tot de 200 pagina's door te discussieren.. Laat dat asiel er gewoon buiten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:48

Cowboy55 schreef:
upendo schreef:
Ze hebben 3 beroepskrachten en dan valt die (dikke) ton wel mee.

Ik ook hoor, maar dan draaien ze dus verre van op vrijwilligers. :P

Aan de andere kant: een beetje kringloopwinkel draait ook gauw op 2-3 beroepskrachten en handenvol vrijwilligers. Deze club zegt op 70 vrijwilligers te draaien. Vind het jammer dat ze het aantal FTE van die 70 niet noemen....maar dat is beroepsdeformatie :+

upendo

Ik heb al uit het topic gehaald welk asiel het was, dus dat was niet meer onbekend. Anders had ik het niet gedeeld.

Cer

Oh, daar lees ik 4... #maarikkanniettellen :D

Nb ik vind dit ook ernstig ver gaan, maar dat terzijde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:50

Qerty schreef:
TS noemt geen namen in haar posts. Voor mij was 'het asiel' tot nu nog naamloos en ineens staat er een link met personeelsnamen en alle bedrijfsgegevens.
Volgende stap, achterhalen waar TS woont, nameten hoever de vangkooi daarvandaan stond en een deskundige uitspraak laten doen of het aannemelijk is dat kat zich buiten het grensgebied betrof?

Dat wij nou zin hebben om tot de 200 pagina's door te discussieren.. Laat dat asiel er gewoon buiten.

_/-\o_

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:51

Anoniem schreef:
Wisten jullie trouwens dat een stichting alleen kan draaien als er geen winst behaald wordt. Anders zorgt de belasting er wel voor dat ze geen stichting meer kunnen zijn. Dus ondanks alle mooie cijfers zullen ze toch geen winst behaald hebben.

Komaan, er staat letterlijk op die jaarrekening:
Bestemming van de winst 2016
Conform het bestuursbesluit is het resultaat over boekjaar 2016 als volgt bestemd:
Dotatie continuïteitsreserve
Onttrekking bestemmingsreserve financiering activa doelstelling

En dan nog maak jij er gewoon een feit van dat een stichting geen winst maakt... begrijpe wie begrijpe kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:52

upendo schreef:
Ik heb al uit het topic gehaald welk asiel het was, dus dat was niet meer onbekend. Anders had ik het niet gedeeld.

Toch ben ik bang dat je hiervoor op de blaren gaat zitten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:53

Leuk dat je bang bent, hoeft niet hoor. Ik ben strong en independent.