Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essiesilly schreef:maar wat ga je met de hond doen als je beide fulltime werkt dan? moet ie thuis zitten wachten tot jullie thuis zijn?
Shanelle schreef:essiesilly schreef:maar wat ga je met de hond doen als je beide fulltime werkt dan? moet ie thuis zitten wachten tot jullie thuis zijn?
Ja, wij willen een hond omdat die heel de dag alleen moet zitten wachten op ons om dan 5min aandacht te krijgen. Alsjeblieft zeg! Zijn wij de enige die fulltime werken en een hond hebben? FIY; men kàn een hond hebben èn gaan werken, een dag telt namelijk 24u.
Kuggur schreef:Kirrr schreef:Dat mechelaar harder zijn en borders zachter wist ik inderdaad.
Maar kwa werkwilligheid en willing to please, energie en aandacht komen ze denk ik toch op hetzelfde neer..
Weinig verstand van/ ervaring met Mechelaars, maar ik kan je wel vertellen dat het spectrum zacht-hard van border collies een stuk groter is dan de meeste mensen denken (vooral als die alleen met showlijnen bekend zijn).
Er bestaan werkende border collies die erg hard zijn en daardoor uitgesproken moeilijk traineerbaar zijn, alleen iets voor ervaren handlers (die daar ook een reden voor hebben, bijvoorbeeld cattle rangers). Dit soort honden wijkt behoorlijk af van het standaard beeld dat men voor ogen heeft bij een border collie.
Hier in IJsland zijn honden met een dergelijke afstamming ingevoerd (taaie schapen), er lopen hier honden rond die veel te hard zijn voor mijn smaak.
Shanelle schreef:essiesilly schreef:maar wat ga je met de hond doen als je beide fulltime werkt dan? moet ie thuis zitten wachten tot jullie thuis zijn?
Ja, wij willen een hond omdat die heel de dag alleen moet zitten wachten op ons om dan 5min aandacht te krijgen. Alsjeblieft zeg! Zijn wij de enige die fulltime werken en een hond hebben? FIY; men kàn een hond hebben èn gaan werken, een dag telt namelijk 24u.
Ja, wij willen een hond omdat die heel de dag alleen moet zitten wachten op ons om dan 5min aandacht te krijgen. Alsjeblieft zeg! Zijn wij de enige die fulltime werken en een hond hebben? FYI; men kàn een hond hebben èn gaan werken, een dag telt namelijk 24u.
Edit: FIY moest FYI zijn, oeps! :Y
Ja, wij willen een hond omdat die heel de dag alleen moet zitten wachten op ons om dan 5min aandacht te krijgen. Alsjeblieft zeg! Zijn wij de enige die fulltime werken en een hond hebben? FYI; men kàn een hond hebben èn gaan werken, een dag telt namelijk 24u.
anneliesdj schreef:Shanelle schreef:Ja, wij willen een hond omdat die heel de dag alleen moet zitten wachten op ons om dan 5min aandacht te krijgen. Alsjeblieft zeg! Zijn wij de enige die fulltime werken en een hond hebben? FIY; men kàn een hond hebben èn gaan werken, een dag telt namelijk 24u.
Nouja, het is nogal belangrijk voor je raskeuze.
Want 2 mensen die fulltime werken, zou ik de meeste herders niet aanraden en bv ook een flatcoat niet, wat ik hier genoemd zag worden.
Wat is bij jullie fulltime? Want van 9 tot 5 is nogal wat anders dan van 7 tot 7 ivm 2 uur reistijd.
Lisse schreef:Hallo,
wij zoeken thuis een klein of middelgroot hondje.
We hebben een grote tuin en groot huis, we zijn vaak thuis.
In ons gezin zijn er 2 tieners en komen er wel soms kinderen op bezoek. Dus als hij goed met kinderen is, zou het wel een plus punt zijn. We kunnen de hond vaak uitlaten als dit nodig is. Liefst een hond die niet extreem actief is, en dus wel eens een lui dagje op de zetel kan hebben. Hij moet van aandacht houden en trouw zijn. Ook moet hij goed met andere dieren kunnen. Weten jullie een paar rassen voor ons?
Shanelle schreef:Een Berner Sennen vind ik ook echt wel super leuke honden... Is net een Golden maar dan in andere kleurtjes. Verschillen ze veel qua karakter en gebreken (heupen, knieën etc), weet iemand dat?
Shanelle schreef:Oh echt? De Berners die ik 'ken', zijn net hartstikke lief en sociaal. Tja, het hangt natuurlijk ook van zoveel af... Ach, we hebben nog even tijd, we zien wel als het zo ver is. Kan evengoed eentje uit het asiel worden.
Lisse, misschien een Tibetaanse Terriër?
anneliesdj schreef:Zijn dat honden waar je in de regel makkelijk aan kunt komen dan? Die je ook vind tussen de 'standaard' te koop staande nestjes?
Hhilde schreef:Lisse schreef:Hallo,
wij zoeken thuis een klein of middelgroot hondje.
We hebben een grote tuin en groot huis, we zijn vaak thuis.
In ons gezin zijn er 2 tieners en komen er wel soms kinderen op bezoek. Dus als hij goed met kinderen is, zou het wel een plus punt zijn. We kunnen de hond vaak uitlaten als dit nodig is. Liefst een hond die niet extreem actief is, en dus wel eens een lui dagje op de zetel kan hebben. Hij moet van aandacht houden en trouw zijn. Ook moet hij goed met andere dieren kunnen. Weten jullie een paar rassen voor ons?
Daar past best veel! Vinden jullie vachtonderhoud erg? Havanezers zijn heel leuk!
essiesilly schreef:Shanelle schreef:Ja, wij willen een hond omdat die heel de dag alleen moet zitten wachten op ons om dan 5min aandacht te krijgen. Alsjeblieft zeg! Zijn wij de enige die fulltime werken en een hond hebben? FIY; men kàn een hond hebben èn gaan werken, een dag telt namelijk 24u.
dat dus.. maar blijkbaar word dat niet begrepen
ik zou gaan voor een border collie!