De natuur in eigen omgeving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Wat maken jullie toch geweldige foto’s. Die van de Libelle Janouk is echt heel mooi.
Ik heb even niet gereageerd omdat we het echt heel druk hebben gehad met schilderwerk op de dames. Het was zulk stralend mooi weer daar hebben we echt gebruik van gemaakt. Ik heb wel nog een aantal foto’s gemaakt, ik let nu zoveel meer op mijn omgeving dan voorheen en dat is met name te danken aan jullie geweldige foto’s.
Ik heb natuurlijk niet zoveel terrein om te bewandelen, maar kijk wel erg goed nu:) En dan kom je wel eens wat tegen wat je anders niet ziet.
Deze eitjes van, ik denk een dagpauwoog?
Afbeelding

Deze hommel was zo grappig, hij viel naar beneden en klom weer naar boven
Afbeelding

Deze paddenstoel was de ene dag zo
Afbeelding
En een dag later zo
Afbeelding

Ook zag ik veel dagpauwoogrupsen en hun vervellingen, een paar dagen later zat er niks meer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een of andere koperkleurige vlieg, nu heb ik niks met vliegen, maar vond deze kleuren wel mooi
Afbeelding

Deze zonnenbloem heb ik van het voorjaar gezaaid, echt duizenden zaden gestrooid en begraven en dit is de enige op dit eiland die opgekomen was.

Afbeelding

En wat dit nu weer is
Afbeelding

Kennen jullie de springbalsemien? Als je de zaaddozen aanraakt, schieten die echt meters weg
Afbeelding

Familie Zwaan kwam ook even langs om te buurten, ze waren zo relaxed, geen opgeblazen veren, maar heel lief en gezellig

Afbeelding

prompter

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Mooie detailfoto's Yavanna! De springbalsemienen vind je heel veel in de Biesbosch, mooi dat wegspringen altijd :j

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

Mooie foto's Yavanna! Die natte hommel :(:)

De springbalsemien of reuzenbalsemien wordt hier actief bestreden omdat ze eigenlijk niet in de Nederlandse natuur thuis horen :P
Ik zie geregeld groepjes mensen in de Kampina lopen die ze uit de grond trekken.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Cayenne schreef:
Mooie foto's Yavanna! Die natte hommel :(:)

De springbalsemien of reuzenbalsemien wordt hier actief bestreden omdat ze eigenlijk niet in de Nederlandse natuur thuis horen :P
Ik zie geregeld groepjes mensen in de Kampina lopen die ze uit de grond trekken.

Klopt, ze tieren hier ook welig. Dit is het eiland waar ze ook het meest op staan en ze gaan dit eiland deze winter opknappen en halen ze ze grotendeels weg.
De kleinkinderen van vrienden gaan ze ook altijd laten springen en dan de zaden rondgooien, dus denk dat ze hier nooit zullen weggaan :')

En die foto met die wapendrager, wat ik in eerste instantie ook dacht, is een blad met een vogelkeutel _O- _O- _O- Ik heel trots aan mijn vriend vertellen wat het was, tik ik tegen het blaadje om hem te laten bewegen, was het een drol die eraf viel 8)7 . Ik kwam echt niet meer bij van het lachen..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hommels op mijn eigen bloemen op de moestuin. <3

Dus behalve mijn eigen 3 kasten bijen volop andere insecten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:14

Altijd zo mooi, zo'n heel lijfje onder het stuifmeel :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

Vind het ook geweldig dat mijn eigen bijen maar matig vliegen op eigen tuin en daardoor genoeg is voor wilde en solitaire bijen.