En iets als een Tibetaanse terriër? Vond ik altijd wel toffe hondjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
em_papillon schreef:hmm de mini aussie heeft weer heel veel beweging nodig.. zucht.. het is ook niet makkelijk
nardxash schreef:Hallo sorry dat ik zo ineens het topic kom binnen vallen maar heb en vraag aan jullie. Ik wil later graag een hond zelf zit ik te denken aan een cavalier king Charles spaniël ik ben op de hoogte van de hartkwalen en te weinig hersen ruimte enz. Maar wat zouden jullie mijn adviseren. Ik zoek een lieve best speelse hond. Ik wil er graag agilty mee gaan doen bijvoorbeeld 1x in de maand verder gewoon als gezelsschapshond
Hhilde schreef:. Is inderdaad gewoon voor de lol om te doen agilty ik zal eens kijken naar de genoemde rassen bedankt alvastnardxash schreef:Hallo sorry dat ik zo ineens het topic kom binnen vallen maar heb en vraag aan jullie. Ik wil later graag een hond zelf zit ik te denken aan een cavalier king Charles spaniël ik ben op de hoogte van de hartkwalen en te weinig hersen ruimte enz. Maar wat zouden jullie mijn adviseren. Ik zoek een lieve best speelse hond. Ik wil er graag agilty mee gaan doen bijvoorbeeld 1x in de maand verder gewoon als gezelsschapshond
Geen Cavalier. Ze krijgen op een moment in hun leven (bijna) allemaal last van ondraagbare hoofdpijn. Heel erg sneu.
Voor de rest is agility niet echt een sport die je een keer in de maand doet, maar als je het gewoon voor de lol doet misschien wel. Wat denk je van een Havanezer, leeuwhondje of Bichon Frisé? Allemaal kleine honden die in zijn voor een spelletje.
nardxash schreef:Hallo sorry dat ik zo ineens het topic kom binnen vallen maar heb en vraag aan jullie. Ik wil later graag een hond zelf zit ik te denken aan een cavalier king Charles spaniël ik ben op de hoogte van de hartkwalen en te weinig hersen ruimte enz. Maar wat zouden jullie mijn adviseren.
breakthelaw schreef:Dus als het in Nederland geen officieel erkend ras is is het een vuilnisbak of niet goed? Jammer dat sommige mensen zo kortzichtig zijn hoor. Met andere woorden, als ik het over een poedel gehad had, was het prima geweest!!?
anneliesdj schreef:Ja dat snap ik wel, maar wat niet officeel is telt mi niet mee, dan past een Duitse Dog ook wel bij haar wensen, ze moet alleen een fokker vinden die ze in toy formaat fokt
anneliesdj schreef:Nee dat zeg ik niet, maar vind het vreemd dat je ze in het bijzonder noemt terwijl het dus gewoon een AS is maar dan wat kleiner. Zijn ze er wel fokkers in NL?
Kuggur schreef:nardxash schreef:Hallo sorry dat ik zo ineens het topic kom binnen vallen maar heb en vraag aan jullie. Ik wil later graag een hond zelf zit ik te denken aan een cavalier king Charles spaniël ik ben op de hoogte van de hartkwalen en te weinig hersen ruimte enz. Maar wat zouden jullie mijn adviseren.
Wat ik zou adviseren? De cavalier king Charles uit je hoofd zetten.