[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:08

Ja, het trimwerk aan een poedel is wel niet te onderschatten, zeker als je veel sportieve dingen onderneemt..

En iets als een Tibetaanse terriër? Vond ik altijd wel toffe hondjes :)

Afbeelding

em_papillon

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:42

tibetaanse terrier is ook super leuk ja! Mijn uitlaat hondje is een tibetaantje. Maar helaas heeft die ook ontzettend veel vachtwerk, borstelen en wassen.
Zit nu even naar de mini aussie te kijken :)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:46

hmm de mini aussie heeft weer heel veel beweging nodig.. zucht.. het is ook niet makkelijk :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:47

spaans waterhondje en dan gewoon kort in de vacht houden?

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:15

em_papillon schreef:
hmm de mini aussie heeft weer heel veel beweging nodig.. zucht.. het is ook niet makkelijk :P

Elke hond heeft beweging nodig.
Persoonlijk vind ik dat de mini en toy een stuk makkelijker zijn dan de standaard.
Wel regelmatig rennen en vliegen, maar heus niet zoveel als een standaard of een BC
Ik heb dus een toy (met pups) die graag met me mee gaat, maar als ik wat minder tijd heb, past ze zich prima aan

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:23

volgens mij hebben jullie het nu over twee verschillende rassen , papillon over mini aussie en breakthelaw over poedels

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:00

Sonja_vR schreef:
volgens mij hebben jullie het nu over twee verschillende rassen , papillon over mini aussie en breakthelaw over poedels

Nee ik heb het over aussies

nardxashJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:03

Hallo sorry dat ik zo ineens het topic kom binnen vallen maar heb en vraag aan jullie. Ik wil later graag een hond zelf zit ik te denken aan een cavalier king Charles spaniël ik ben op de hoogte van de hartkwalen en te weinig hersen ruimte enz. Maar wat zouden jullie mijn adviseren. Ik zoek een lieve best speelse hond. Ik wil er graag agilty mee gaan doen bijvoorbeeld 1x in de maand verder gewoon als gezelsschapshond

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:19

nardxash schreef:
Hallo sorry dat ik zo ineens het topic kom binnen vallen maar heb en vraag aan jullie. Ik wil later graag een hond zelf zit ik te denken aan een cavalier king Charles spaniël ik ben op de hoogte van de hartkwalen en te weinig hersen ruimte enz. Maar wat zouden jullie mijn adviseren. Ik zoek een lieve best speelse hond. Ik wil er graag agilty mee gaan doen bijvoorbeeld 1x in de maand verder gewoon als gezelsschapshond

Geen Cavalier. Ze krijgen op een moment in hun leven (bijna) allemaal last van ondraagbare hoofdpijn. Heel erg sneu.
Voor de rest is agility niet echt een sport die je een keer in de maand doet, maar als je het gewoon voor de lol doet misschien wel. Wat denk je van een Havanezer, leeuwhondje of Bichon Frisé? Allemaal kleine honden die in zijn voor een spelletje.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:42

breakthelaw schreef:
Sonja_vR schreef:

Toy aussies??!

nardxashJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:35

Hhilde schreef:
nardxash schreef:

Geen Cavalier. Ze krijgen op een moment in hun leven (bijna) allemaal last van ondraagbare hoofdpijn. Heel erg sneu.
Voor de rest is agility niet echt een sport die je een keer in de maand doet, maar als je het gewoon voor de lol doet misschien wel. Wat denk je van een Havanezer, leeuwhondje of Bichon Frisé? Allemaal kleine honden die in zijn voor een spelletje.
. Is inderdaad gewoon voor de lol om te doen agilty ik zal eens kijken naar de genoemde rassen bedankt alvast

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:35

breakthelaw schreef:
Sonja_vR schreef:

Sinds wanneer heb je die in 3/4 maten?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:39

Onthoud ook dat het niet alleen voor de hond vervelend is als hij klachten krijgt. Voor jou als baasje is het ook beslist niet leuk. Je ziet je hondje pijn lijden, misschien kan hij minder dan eerst, en het kost best wat geld om regelmatig pijnstilling te geven en alles te laten onderzoeken. Dat alleen al zou voor mij reden zijn nooit een ras uit te kiezen waarbij de kans op problemen zó groot is. Ik zou daar niet mee geconfronteerd willen worden, financieel niet en emotioneel niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:45

anneliesdj schreef:
breakthelaw schreef:

Sinds wanneer heb je die in 3/4 maten?

Officieel niet geloof ik hoor. Alleen het is nogal hip om alles klein, kleiner, kleinst te maken (of groot). Dus tadaa daar waren fokkers die dan wel toy aussies gingen fokken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:47

Ja dat snap ik wel, maar wat niet officeel is telt mi niet mee, dan past een Duitse Dog ook wel bij haar wensen, ze moet alleen een fokker vinden die ze in toy formaat fokt :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:48

anneliesdj schreef:
Ja dat snap ik wel, maar wat niet officeel is telt mi niet mee, dan past een Duitse Dog ook wel bij haar wensen, ze moet alleen een fokker vinden die ze in toy formaat fokt :P

Dat ben ik met je eens :')

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:28

Dus als het in Nederland geen officieel erkend ras is is het een vuilnisbak of niet goed? Jammer dat sommige mensen zo kortzichtig zijn hoor. Met andere woorden, als ik het over een poedel gehad had, was het prima geweest!!?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:31

Nee, ik vind het nogal apart dat rassen ineens kleiner of juist groter moeten, daar wordt namelijk heel erg vaak geen rekening gehouden met bijkomende problemen. Alleen met het uiterlijk.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:40

Ik heb altijd al graag een nestje willen hebben. Mijn vorige hond had veel last van de loopsheid, dus die is jong gesteriliseerd. Nu 17 jaar later dus eindelijk wel een nestje.
Heb er bewust een grotere op gezet (moeders is 30 cm en vaders 38). Ik vind het ook vreselijk om misbaksels op de wereld te zetten (zoals de cavalier en de (sommige) franse bulletjes).
Echter weet je nooit van te voren hoe de pups uitvallen.
Ik wist van mijn teefje dat er groter in de lijnen zit (alle broers zijn tegen de 45 cm), alleen de teefjes bleven toy. Dus was niet zo heel erg bang voor super klein. Ook pappa's broers zijn allemaal maat mini en zijn ouders ook. Ik wilde er echter wel een zelfde hond op (dus rashond), ondanks het feit dat mijn hond geen stamboom heeft (ouders wel en pappa van de pups ook).

Ik wilde dus niet kleiner, maar groter (dan moeders wel te verstaan :D )

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:14

nardxash schreef:
Hallo sorry dat ik zo ineens het topic kom binnen vallen maar heb en vraag aan jullie. Ik wil later graag een hond zelf zit ik te denken aan een cavalier king Charles spaniël ik ben op de hoogte van de hartkwalen en te weinig hersen ruimte enz. Maar wat zouden jullie mijn adviseren.

Wat ik zou adviseren? De cavalier king Charles uit je hoofd zetten.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:25

Je bent op de hoogte van de kwalen en dr te kleine schedeltjes zeg je.. waarom dit ras dan nog overwegen??! Nee sorry maar ik hoop dat je je nog even kunt bezinnen voor je daadwerkelijk een hond gaat aanschaffen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:57

breakthelaw schreef:
Dus als het in Nederland geen officieel erkend ras is is het een vuilnisbak of niet goed? Jammer dat sommige mensen zo kortzichtig zijn hoor. Met andere woorden, als ik het over een poedel gehad had, was het prima geweest!!?

Nee dat zeg ik niet, maar vind het vreemd dat je ze in het bijzonder noemt terwijl het dus gewoon een AS is maar dan wat kleiner. Zijn ze er wel fokkers in NL?

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:56

anneliesdj schreef:

anneliesdj schreef:
Nee dat zeg ik niet, maar vind het vreemd dat je ze in het bijzonder noemt terwijl het dus gewoon een AS is maar dan wat kleiner. Zijn ze er wel fokkers in NL?

Misschien lees ik het verkeerd, maar ik lees hier toch dat het niet meetelt als zijnde ras.

Ja er zijn fokkers in NL, fokken ook nog met officieel stamboom ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:05

Hoe krijgen die een stamboom bij een hond die niet voldoet aan de rasstandaard?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:24

Kuggur schreef:
nardxash schreef:
Hallo sorry dat ik zo ineens het topic kom binnen vallen maar heb en vraag aan jullie. Ik wil later graag een hond zelf zit ik te denken aan een cavalier king Charles spaniël ik ben op de hoogte van de hartkwalen en te weinig hersen ruimte enz. Maar wat zouden jullie mijn adviseren.

Wat ik zou adviseren? De cavalier king Charles uit je hoofd zetten.

Wellicht is er al een fokker bezig met dit ras terug te kruisen naar een gezondere variant. Zoals bij de mopshond. Dan kan je dat misschien eens uitzoeken? :)