[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:29

em_papillon schreef:
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een hondenrasje dat lijkt op een markiesje. Het kooikerhondje vind ik niet zo mooi vanwege de kleur plus ze zijn wat pittiger dan een markiesje.
Ik zoek een klein formaat hond, max 45 cm, gemakkelijk, een schoothondje maar die ook graag grote wandelingen maakt en actief kan zijn. Ik zoek het liefst een echt hondje zonder verwerging zoals een chihuaha. Ik vind het erg lastig om iets te vinden!

Ik sta op de wachtlijst voor een markiesje maar kan zo nog 1,5 jaar duren :(

Misschien een spanieltypje(cocker/cavalier)? Maar dan zit je al snel met erfelijke aandoeningen. Wat vind je van een poedel of portugese waterhond?

NoName126

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:13

Waarom geen geduld hebben voor de hond van je dromen? Het lijkt me jammer als je nu een tweede keur ter compensatie gaat kopen..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:28

NoName126 schreef:
Waarom geen geduld hebben voor de hond van je dromen? Het lijkt me jammer als je nu een tweede keur ter compensatie gaat kopen..

Eens :).

@Em_Papillon: Misschien zou je ook eens buiten Nederland naar fokkers kunnen kijken, wie weet ben je dan sneller aan de beurt.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:00

Heb je wel Markiesjes in het buitenland? Dit is toch een echt Nederlands ras (dacht ik)? :)

Ik zou denk ik ook wachten, of anders misschien een dwerg- of middenslag zwarte poedel? :P Die voldoet wel helemaal aan je beschrijving.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:01

Weet ik niet Vogeltje maar er zijn ook buitenlandse rassen in NL dus eigenlijk zou ik denken waarom niet al is de kans wat kleiner dan andersom.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:33

Omdat het ras nog heel klein is en via een strict fokprogramma wordt gefokt, maar ik kan het ook fout hebben hoor :) Ik was zelf nl aanvankelijk ook geïnteresseerd en toen kwam ik dit tegen. Met de Hollandse smoushond heb je dit volgens mij ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:42

Ik vind anderhalf jaar wachten eigenlijk niet eens zo lang. := Ik heb bijna net zo lang op mijn pup gewacht. Maar iets dat lijkt op een Markiesje, geen idee eigenlijk?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:11

Ja in het buitenland zijn ze niet :) mogen alleen in nederland. Alleen heel soms maar dan zijn het geen raszuivere hondjes. Nouja 1,5 duurt nog behoorlijk lang en als ik in die tussentijd verliefd kan worden op een ander ras :D (Blijf nog wel gewoon op de wachtlijst hoor :) )
spaniels vind ik erg leuk maar gauw te groot..
De cavalier e.d. hebben zo'n lang lijf hihihi

poedel mixjes vind ik geweldig maar mijn vriend vind ze te fluffy haha

Jaa een hollandse smous hond heb ik altijd gehad :) Daar moesten we ook een jaar op wachten ongeveer. Maar oriënteren kan nooit kwaad toch :D

Maar lastig.. denk dat ik al gauw aan een kruising zit als ik een klein hondje wil met de looks van een grote hond..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:15

Ja, ik ben uiteindelijk ook voor een superleuk herplaatsmixje gegaan! En heb het beste hondje dat ik me maar kan wensen :) Zit er niks leuks in het asiel dat jullie type is?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:16

Wij willen ook een klein hondje, maar dan maar qua karakter en wat je ermee kan actief en veelzijdig! We zijn uitgekomen bij een Sheltie :) Het teefje in kwestie is over 2 weken uitgerekend, zo spannend of er wat bij zit voor ons :):) Ze lijken alleen niet zo op een markiesje.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:19

Sorry, maar een Portugese Waterhond aanraden ipv een Markiesje is wel heel vreemd..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:26

Heeft je vriend wel eens aan deze poedellook gedacht?

Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:31

Oei Mizora, dat vind ik toch wel echt niet mooi :') poedels zijn wel mooi kort, maar op z'n minst toch een staartje en een toefje op hun hoofd _O- verder wel knappe poedels hoor :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:35

Ik vind ze zo juist prachtig. Aan de staart mag wel wat, maar ik heb een hekel aan een poef op het hoofd. Je ziet zo de jachthond er goed in.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:38

Echt, dit is toch knap? :+: Haha ik vind zo'n toefje juist te schattig!

Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:43

Ik zou er zelf nooit voor kiezen, hoewel poedels er altijd leuk uit zien, hoe ze ook geknipt zijn. Wij hebben thuis een kruising schnauzer x maltezer waar we met de trimmer ook altijd discussie hebben over hoe hij geknipt moet worden. Nu knippen we de toef naderhand zelf maar gewoon.

Maar dat is, vind ik, een deel van het leuke van de poedels. Je kan er alle kanten mee op en als je het anders wil, dan hoef je alleen maar de tondeuze of de schaar te pakken, of geduld te hebben. En dan kan je weer aan de slag.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... zbXmjXarMg

Zoiets zou ik dan wel weer echt humor vinden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:45

Bwaa, humor wel maar ook wel wat zielig voor de beesten :P

Wij zetten onze poedels gewoon kort (zoals op de vb foto, onze jongste) maar met toefje en staart.

Maar goed, off topic :))

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:41

Hhilde schreef:
Sorry, maar een Portugese Waterhond aanraden ipv een Markiesje is wel heel vreemd..

Waarom is dat vreemd dan? :) Ze zocht een kleinere hond die actief kan zijn en graag aandacht krijgt. Dan is een portugese waterhond toch niet zo vreemd?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:48

Een portugese waterhond zou ik niet direct als klein willen bestempelen. Ze zijn ongeveer de maat van een labrador.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:27

hahah neee die poedels zijn veel te groot net als portugese water hond! hihi
En mijn vriend vind alles wat zo wollig en krullerig is niet zo cool haha

Maar ik kwam bij dit ras terecht: alpenhuetehunde
Ziet er super leuk uit, maar kan nergens nederlandse informatie vinden haha

Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:33

Stoof schreef:
Hhilde schreef:

Waarom is dat vreemd dan? :) Ze zocht een kleinere hond die actief kan zijn en graag aandacht krijgt. Dan is een portugese waterhond toch niet zo vreemd?

Portugezen zijn best flink. Inderdaad maatje labradorteef. Italianen (lagotto romagnolo) en Spanjaarden zijn al iets kleiner.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:12

Poedels zijn er in 4 maten( en 6 kleuren). Dus onwaarschijnlijk dat ze te groot zijn.

Een chihuahua is tot 25 cm. (tot 3kg)

Een toypoedel is tot 28cm (ideale hoogte 25cm, 3-6kg).
De dwergpoedel is tussen de 28 en de 35cm (6-8kg).
De middenslagpoedel is tussen de 35 en 45cm (10-15kg).
De grote poedel is tussen de 45 en 60cm (20-30kg).

Een markiesje is tussen de 32 en 39cm (6-8kg).
De labrador is tussen de 54 en 57cm (30-35kg)

Van mij hoef je geen poedel hoor, maar het zou zonde zijn als je het eigenlijk wel hartstikke leuk blijkt te vinden en je door missende of foutieve informatie anders besluit.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:30

ohh nee ik weet dat ze inderdaad in verschillende maten zijn :) Maar poedels zijn niet mijn ding, behalve die kruisingen met cocker spaniels en dergelijke haha maar dat vind mijn vriend weer niks, plus veel werk in het trimmen :)

Zoek iets tot max 45 cm hoog :)
Lastig hoor...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:41

Cryssie schreef:
Anneliesdj: Bedankt voor je uitleg. Laat ik het netjes houden:
Ik ben op zoek naar rassen die je weinig tot niet in NL ziet. Ik hoef geen uitleg over rijtjeshuis of wat ik allemaal wel niet met een hond moet doen of kan doen.

Gewoon rassen.......zo moeilijk is niet. Raad van beheer ben ik bekend, maar rassen buiten het raad van beheer om.
Tnx

De Harzer Fuchs <3

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:46

Hhilde schreef:
Stoof schreef:

Portugezen zijn best flink. Inderdaad maatje labradorteef. Italianen (lagotto romagnolo) en Spanjaarden zijn al iets kleiner.

Je hebt gelijk! Ik had de spanjaard voor ogen. :j Er zat eentje bij ons op de hondenschool en dat was een erg fijne hond.