Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neej schreef:"Zeldzaam" is ook niet per definitie "niet doorgefokt" en "gezond" natuurlijk. Ik zag bijvoorbeeld van de week letterlijk voor het eerst in het echt zo'n ontplofte cavia die door moet gaan voor een hond, een Pekingese. Zie je nooit, maar om dat nou een gezond ras te noemen...
Uiteraard is het goed om te zoeken naar een niet-doorgefokt ras, daar is helemaal niets mis mee, maar ik zou me niet bepaald blind staren op het "zeldzame" gedeelte en eerst kijken naar het "gezonde"![]()
Ik ben zelf verder helaas niet heel erg thuis in de herdertypes, een "buiten de Raad/FCI om" ras wat ik altijd erg aansprekend vind is de Boheemse herder, maar geen idee of dat dat een gezond ras is.
noviceh schreef:Boerboel was al afgeschreven hierHebben inderdaad een baas nodig die ervaring heeft met honden. Maar wel fijn dat er meegedacht wordt! Cane corso vinden we te klein. Boxer heeft teveel energie en duitse dog is te groot voor ons huis.
We willen binnenkort bezoeken gaan brengen aan fokkers die goed staan aangeschreven om kennis te maken met de honden. Dat geeft toch altijd weer een beter beeld dat google
anneliesdj schreef:noviceh schreef:Cane corso vinden we te klein. Boxer heeft teveel energie en duitse dog is te groot voor ons huis.
Ok leg uit?![]()
CC te klein maar DD te groot?
anneliesdj schreef:Waar denk je nu zelf aan dan? Heb je echt al één ras in gedachten?