Hier zie je een paar foto’s van die sturdi. Die is 130x66 cm daar mogen 2 katten of 1 nestje in. Je kunt die splitsen. En staat gewoon een kattenbak in.
Show is meestal veterinaire keuring tussen half 8 en 9 dan van 10 tot 17 mag publiek binnen. Als alles afgelopen is want we mogen niet eerder weg kun je gaan opruimen en inpakken. Kan ergens tussen 17 en 20 uur zijn. Als zijn die late wel uitzonderingen.
En nee ik ben daar niet bang voor. Ik kan ze zo pakken en vasthouden en als we terug lopen en bij het hokje zijn springt ze zelf terug in het hokje.
Het is mij nog nooit gebeurd maar er zijn daar allemaal fokkers en eigenaren gebeurt een keer dan roept er iemand kat los. De mensen die bij de deuren staan sluiten die onmiddellijk en dan kan de eigenaar of net wi de kat weer pakken. Gebeurt zelden. Ik laat hoe dan ook niet snel los. En de meeste mensen kennen hunnen katten. Kijk ik hoef niet zoals veel britten of maine coon eigenaren het hok open te laten staan of haar los op de keurtafel te zetten. (Al kan ik dat laatste soms wel) want een somali is daar gewoon veel te nieuwsgierig voor. Maar als je bij een show gaat kijken zul je zien dat je echt heel veel katten gewoon slapend in het hok vind.