Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:08

4 maanden is wel op tijd ja maar het kan. :j
Maar jij moet wel ja, anders maakt broer zus zwanger.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:09

Ik heb nog Baby Foto's van mijn Tanks.

Nero paar uur oud
Afbeelding

Koper paar uur oud
Afbeelding
(De 2 foto's komen bij Cattery Peaky Blinders vandaan)

Toen hadden ze al klauwen waar je U tegen zegt.

Nero & Koper 4 weken oud, en op baby bezoek.
Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:10

Damn wat waren die klein! :wow:
Kijk nu es naar ze! _O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:14

6 of 8 weken oud. Ze zaten precies onder een lamp.
Afbeelding

Ik vond ze best groot voor die paar weken oud, en ze waren met 4 weken al zindelijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:26

Ik heb op het moment 2 kriebelkonten. Volume valt nog mee. Cathy soms als ze denkt mij kwijt te zijn. _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 10:31

Oh katten die in broeken klimmen verschrikkelijk… dat leren mijn kitten vrij snel en hardhandig af. Daar ben ik niet van gediend. Ik knip ook regelmatig de nagels. Ook van kittens trouwens. Voor show en dekking moet het hoe dan ook.

Duimen jullie mee dat Elani niet komende week krols wordt? Ze begint weer kraag en broek te krijgen en dat zou fijn zijn als ze dat volgende week op show nog heeft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:33

Ik ga voor je duimen. :j

Mag ik vragen waarom jij showt? Is dat om aandacht voor het ras te vragen? Of jezelf bekend te maken als fokker? Of gewoon omdat je het leuk vindt?

Het lijkt mij voor de kat helemaal niets eigenlijk maar ik heb er geen verstand van...

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 11:31

Ik show voornamelijk om het ras bekendheid te geven. De somali is helemaal niet bekend bij mensen. Buiten dat is het fijn om van een keurmeester te horen wat die vind van je poes. Al ben ik daar van terug gekomen want ik heb zelf een idee waar een somali aan moet voldoen (karakter maar vooral rasstandaard)

Wij hebben eigen hokken (sturdi) waar de katten in kunnen. Elani vind al die aandacht geweldig maar Nishi niet ik neem haar dus eigenlijk nooit mee tenzij ze voor een examen nodig is. Ze doet nooit iets maar houd er niet van als vreemde aan haar zitten.

Ik vind dat je goed naar een kat moet kijken. Elani ligt 9 van de 10 keer te slapen of te bedelen om aandacht van bezoekers. Ze krijgt meestal wel van mensen speeltjes en van andere fokkers snoepjes. Wij gaan niet zo heel vaak ik vind persoonlijk dat je een kat niet elke week mee naar show moet nemen. Maar af en toe als ze er geen problemen mee hebben moet kunnen. Vergeet ook niet dat wij er vaak mee op pad gaan naar een kater enz. Elani gaat vaak mee aan het riempje dus die vind vreemde omgevingen ook niet heel spannend.
Buiten dat ben ik de enige die haar aanraakt op show buiten de keurmeester of mijn vriendin. Dus dat is helemaal prima.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 11:35

De Somali is idd niet zo bekend, ik vind het wel een prachtig ras hoor! <3 En die gaat er echt nog wel een keer komen. :D

Zo'n show is de hele dag zeker? Van 9 tot 5 ofzo? Jouw hokken zijn zo groot dat er ook een kattenbak in staat dan? Je bent niet bang dat ze weglopen als je ze eruit haalt ofzo? Is dat wel eens gebeurd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 11:46

Volgens mij is Lilly krols. Ze loopt de hele tijd te mauwen maar dan echt een hoog geluidje komt eruit.

Het is de eerste keer dat ik dit meemaak.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 11:46

Dat zou heel goed kunnen. :=
Hoe oud is ze?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 11:47

Hier zie je een paar foto’s van die sturdi. Die is 130x66 cm daar mogen 2 katten of 1 nestje in. Je kunt die splitsen. En staat gewoon een kattenbak in.
Show is meestal veterinaire keuring tussen half 8 en 9 dan van 10 tot 17 mag publiek binnen. Als alles afgelopen is want we mogen niet eerder weg kun je gaan opruimen en inpakken. Kan ergens tussen 17 en 20 uur zijn. Als zijn die late wel uitzonderingen.

En nee ik ben daar niet bang voor. Ik kan ze zo pakken en vasthouden en als we terug lopen en bij het hokje zijn springt ze zelf terug in het hokje.

Het is mij nog nooit gebeurd maar er zijn daar allemaal fokkers en eigenaren gebeurt een keer dan roept er iemand kat los. De mensen die bij de deuren staan sluiten die onmiddellijk en dan kan de eigenaar of net wi de kat weer pakken. Gebeurt zelden. Ik laat hoe dan ook niet snel los. En de meeste mensen kennen hunnen katten. Kijk ik hoef niet zoals veel britten of maine coon eigenaren het hok open te laten staan of haar los op de keurtafel te zetten. (Al kan ik dat laatste soms wel) want een somali is daar gewoon veel te nieuwsgierig voor. Maar als je bij een show gaat kijken zul je zien dat je echt heel veel katten gewoon slapend in het hok vind.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 11:50

Ohja, dat is best groot! Het is een soort tent? Het is geen ijzeren kooi iig.
Wat is ze toch mooi ook! <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 11:53

Ja een soort popup tent.

En geloof me als de kat het niet leuk vind en dat merk je snel genoeg dan is die ook niet goed te showen. Bij FiFe shows mag je de best in show rondes niet zelf showen dat doet een steward voor je dat is een goede om te zien hoe ze het doen. Elani vind dat ook prima zolang ik maar een beetje op de achtergrond blijf. Ik kan haar ook gewoon op de arm vast houden en toekijken bij anderen alleen siamezen en bengalen vind ze niet leuk O:)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 11:55

Sommige katten vinden showen geweldig en andere vinden het vreselijk. Ja er zijn zeker fokkers die katten tegen heug en meug mee nemen voor hun eigen glorie, maar de meesten nemen vooral katten mee die het prima vinden. Onze abessijn cattery stammoeder Angel vond het geweldig kon haar niet druk genoeg zijn. Die hebben ook echt tot Grand International Champion geshowed en BIV gekregen op de wereldshow etc..
In het begin vond ik het heel leerzaam, maar zodra je meer ervaring krijgt heb je die feedback niet meer nodig om te weten of je kat aan de standaard voldoet of niet en wordt de politiek (jaja keurmeesters) zichtbaar en irritant.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:00

Ik begrijp het. :j

Zijn er vaste locaties voor die shows of zijn ze overal in het land. Ik heb al eens eerder gezegd dat ik wel een keer wil komen kijken, vind het wel interessant maar alles is zo ver weg.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 12:01

Dat eens met dat laatste. Elani vind het prima maar ze is voor fife niet extreem genoeg en oah vinden ze ook af en toe rare dingen. Maar goed. Nu hebben we een special want er is een keurmeester die examen doet. En de personen die de somaby keuren zijn echt in mijn ogen de beste somaby km van NL. het probleem is dat een somali of abessijn heel moeilijk te keuren is. Veel variabelen, veel verschillen en het moet steeds extremer en keurmeesters zien ze te weinig om fatsoenlijk te beoordelen.

Voor een examen wil ik nog wel gaan. Maar verder vind ik het steeds minder leuk worden. En dadelijk met een drachte poes en nestje kan ik toch niet gaan.

De shows zijn op verschillende locaties.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:03

Ik zit rond Amersfoort, is daar wel eens een show? Ik wil tot mag 45 min rijden om te kijken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:06

Ze zoeken voor neocat Nebelung ook voor keurmeester examen. Maar ga het echt niet redden een hele dag en even op en neer rijden zit er ook niet in door de tramadol. :=

Zit voor nu al hoe ga straks veilig bij de kater komen en ophalen erna :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:07

Wanneer is de bedoeling dat je naar de kater gaat?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:08

Zodra ze goed krols is, maar dat wil nog niet echt doorzetten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:08

En hoelang blijft ze daar dan?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 12:09

Moeten je even googlen. Het showseizoen is ni weer begonnen. Ik weet niet waar alle shows georganiseerd worden.

@marcella hoe ver moet je?
@bellatrix meestal blijft een poes een dag of 3-4 bij de kater.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 12:11

Rotterdam, Harmelen en Sliedrecht als ik het goed zie..dit jaar. Helaas, allemaal te ver.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 12:11

Dalfsen, de Lier volgend jaar.