Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:40

Anoniem schreef:
Billy schreef:
Nogmaals dan....zij hebben geconstateerd dat de kat een eigenaar had. Op dat moment hadden ze het fatsoen moeten hebben om de kat of terug te brengen of hem kosteloos te laten ophalen

Of er zijn bezwarende omstandigheden waarom zij deze beslissing gemaakt hebben en dit is niet in openbaarheid gebracht. En daarom kun je niet van diefstal spreken.

Zoals? Want volgens mij zijn de enigen die dieren mogen afnemen de dierenbescherming en dierenpolitie. Een dierenambulance of asiel gaat daar niet over.

Amaris

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:45

de kat van mijn ouders sprong telkens bij andere mensen in de auto (zelfde mensen, zelfde auto) die mensen wisten niet van wie het dier was en hebben het uiteindelijk naar het asiel gebracht. Mijn ouders hebben de kat - na betaling! - weer meegenomen, want zo werkt het gewoon.

Ze hebben die mensen zelfs nog een bos bloemen gebracht voor de overlast en als dank dat ze zich het lot van het dier hebben aangetrokken en de moeite hebben genomen hem naar het asiel te brengen. Die mensen konden niet weten dat die kat van mijn ouders was en hebben te goeder trouw gewerkt.

Zo werkt het gewoon. Dier ophalen = betalen. Snap niet dat dat al 108 pagina's waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:53

Telpeva schreef:
Anoniem schreef:

Of er zijn bezwarende omstandigheden waarom zij deze beslissing gemaakt hebben en dit is niet in openbaarheid gebracht. En daarom kun je niet van diefstal spreken.

Zoals? Want volgens mij zijn de enigen die dieren mogen afnemen de dierenbescherming en dierenpolitie. Een dierenambulance of asiel gaat daar niet over.

En zijn wij geïnformeerd of deze instanties er wel of niet bij betrokken zijn ?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:56

Amaris schreef:
de kat van mijn ouders sprong telkens bij andere mensen in de auto (zelfde mensen, zelfde auto) die mensen wisten niet van wie het dier was en hebben het uiteindelijk naar het asiel gebracht. Mijn ouders hebben de kat - na betaling! - weer meegenomen, want zo werkt het gewoon.

Ze hebben die mensen zelfs nog een bos bloemen gebracht voor de overlast en als dank dat ze zich het lot van het dier hebben aangetrokken en de moeite hebben genomen hem naar het asiel te brengen. Die mensen konden niet weten dat die kat van mijn ouders was en hebben te goeder trouw gewerkt.

Zo werkt het gewoon. Dier ophalen = betalen. Snap niet dat dat al 108 pagina's waard is.

Totaal andere omstandigheden en niet te vergelijken met de situatie van TS.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:57

Amaris schreef:

Maar in dit verhaal konden die mensen met de auto niet weten dat die kat van jouw ouders was.
Het asiel kon dit wel weten na het uitlezen van de chip en dan zeggen "oeps, foutje, we hebben een eigenaarskat meegenomen, kom maar halen!". En het feit dat dat niet gebeurd is, dát is het probleem.

@Corrie: denk je niet dat TS dat niet vermeld zou hebben? Akkoord dat ze niet bepaald spraakzaam is geweest in dit topic, maar ze heeft op de meeste vragen gewoon geantwoord.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:58

Anoniem schreef:

En realiseer je je hoe verschrikkelijk suggestief het is wat je doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:59

Roodvos schreef:
Amaris schreef:

Waarom men had dan ook de kat in de auto uit moeten lezen toch ? Daarna eigenaar op de hoogte stellen of kat weer los laten ? Tenminste dat hoor ik in de situatie van TS iedere keer terugkomen.
Ook in dit geval is deze kat door toedoen van een melder in het asiel terecht gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:00

Cowboy55 schreef:
Anoniem schreef:

Nee dat doe ik niet en is zoals je weet niet mijn bedoeling. Enige punt wat ik wil zeggen is dat men niet zomaar over diefstal kan spreken zonder de details te kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:03

Xanthippe schreef:
@Corrie: denk je niet dat TS dat niet vermeld zou hebben? Akkoord dat ze niet bepaald spraakzaam is geweest in dit topic, maar ze heeft op de meeste vragen gewoon geantwoord.

Vind je het niet erg als ik niets over TS persoonlijk meer zeg, dit om problemen te voorkomen. Ik probeer nu sec naar het verhaal te kijken niet naar TS.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:08

Maar Corrie, als je niks aanneemt van wat TS heeft verteld dan is het toch nutteloos om in zo'n topic te blijven rondhangen? Op basis van wat TS verteld blijft het gewoon diefstal, en dan kun je dat gaan verdedigen door te zeggen dat je de 'rest' van het verhaal niet kent. Maar dit dierenasiel ís geen zuivere koffie. Zijn al zat nare ervaringen over dit asiel gedeeld.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:12

Anoniem schreef:
Cowboy55 schreef:

Nee dat doe ik niet en is zoals je weet niet mijn bedoeling. Enige punt wat ik wil zeggen is dat men niet zomaar over diefstal kan spreken zonder de details te kennen.

Ja dat doe je wel en als het niet je bedoeling is dan faal je.

Wat je doet is niet anders als dat ik nu bijvoorbeeld ga suggereren dat jij in dit topic reageert zoals je doet omdat je zelf bij de dierenambulance werkt en dat je wellicht zelfs je eigen fout probeert te verdoezelen.

Net als jij bewijs ik daarna helemaal niets, ik suggereer slechts dat jij geen volledige openheid van zaken geeft. Jij kunt je hiertegen op geen enkele manier verdedigen en ik ram dat punt er bij elke gelegenheid in. "Ja Corrie reageert zo maar we kennen het verhaal van Corrie niet. Misschien spelen er nog wel andere zaken die ze ons niet vertelt...."

F*cking irritant.....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:19

Billy schreef:
Ook als TS hem wil halen, het dierenasiel geeft hem niet mee...echte diefstal dus...

Ok, échte diefstal volgens jou. Aangifte doen bij de politie van diefstal is dan de te volgen weg. Heb niet de indruk dat Ts die weg ook nog wil bewandelen, want dan komt het ook op bewijsvoering etc aan. Evt. een rechtzaak, waarvan de uitkomst nog niet duidelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:19

Cowboy55 schreef:

Wat je doet is niet anders als dat ik nu bijvoorbeeld ga suggereren dat jij in dit topic reageert zoals je doet omdat je zelf bij de dierenambulance werkt en dat je wellicht zelfs je eigen fout probeert te verdoezelen.

Net als jij bewijs ik daarna helemaal niets, ik suggereer slechts dat jij geen volledige openheid van zaken geeft. Jij kunt je hiertegen op geen enkele manier verdedigen en ik ram dat punt er bij elke gelegenheid in. "Ja Corrie reageert zo maar we kennen het verhaal van Corrie niet. Misschien spelen er nog wel andere zaken die ze ons niet vertelt...."

F*cking irritant.....

Neem mijn aanbod aan om mijn facebookaccount te zien en dan zul je zien dat ik mijlenver van dit asiel woon en ook niets met dierenasiel in het algemeen te maken heb. Ik heb geen geheimen.

On topic: een van de kenmerken van mijn beroep is zaken niet zomaar aan te nemen op basis wat er gezegd wordt en ook rekening te houden met een leugenfactor in een verhaal. In dit geval een lastige omdat het asiel ( terecht ) zwijgt want een verkeerd woord en je hebt geen zaak meer als je dat zou willen.
Ik zeg dus niet dat het daarom is dat men hier zwijgt, dit kan ook andere redenen hebben. Ook een negatieve reden.

Waar ik op reageer is dat er aannames gemaakt worden dat dit diefstal is. Ook daar kunnen slechts bepaalde instanties zich over uiten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:24

Amaris schreef:

Anoniem schreef:
Roodvos schreef:

Waarom men had dan ook de kat in de auto uit moeten lezen toch ? Daarna eigenaar op de hoogte stellen of kat weer los laten ? Tenminste dat hoor ik in de situatie van TS iedere keer terugkomen.
Ook in dit geval is deze kat door toedoen van een melder in het asiel terecht gekomen.

Voeren-lokken-vangen <-> vrijwillig in auto springen
Prof. organisatie <-> particulier initiatief

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:27

candalisa schreef:
Zoals al vaker is vermeld maar ik snap dat door de grote aantal pagina`s het niet opvalt.
De buren hadden een melding gemaakt van een voor hun onbekende kat die regelmatig op hun erf liep. Deze kat zag er niet uit als een gezonde kat aangezien hij ook mank was werd er vanuit gegaan dat het dier ook medische hulp nodig had.

We hebben natuurlijk alleen de beschrijving van TS maar op mij komt het vooral over alsof de kat eruit ziet als een wat oudere kat. Ook oudere katten waar gewoon voor gezorgd wordt tonen vaak iets minder florisant. Zoals ik het van onze dierenambulance begreep namen zij alleen dieren mee die echt medische nood hadden in de zin dat het onwaarschijnlijk was dat ze nog zelf naar huis konden lopen als ze een huis hadden of het heel erg waarschijnlijk was dat de verwonding/ziekte heel snel tot dat punt zou verergeren.
Altijd lastig in te schatten natuurlijk. Dus vergissen daarin lijkt me ook normaal. Maar niet terug geven van de kat lijkt me sowieso niet te rechtvaardigen. Ook als de TS niet wil betalen kan je haar bezit niet zomaar gijzelen om betaling af te dwingen. Dat kan een gewoon dierenpension oid bijv ook echt niet doen. Je kan je sowieso afvragen of het gerechtvaardigd is om uberhaubt een rekening te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:28

Roodvos schreef:
Voeren-lokken-vangen <-> vrijwillig in auto springen
Prof. organisatie <-> particulier initiatief

Maar in beide gevallen gaat het om een aangemelde kat waar de eigenaar van bekend is. In beide gevallen hebben de katten permissie buiten te lopen.
Toch moet er in het ene geval wel betaald worden en in het andere geval niet volgens sommige Bokkers.
Daarnaast was de melding die uitgegaan is ook vanuit een particulier initiatief namelijk de buurvrouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:30

liedje89 schreef:
candalisa schreef:
Zoals al vaker is vermeld maar ik snap dat door de grote aantal pagina`s het niet opvalt.
De buren hadden een melding gemaakt van een voor hun onbekende kat die regelmatig op hun erf liep. Deze kat zag er niet uit als een gezonde kat aangezien hij ook mank was werd er vanuit gegaan dat het dier ook medische hulp nodig had.

We hebben natuurlijk alleen de beschrijving van TS maar op mij komt het vooral over alsof de kat eruit ziet als een wat oudere kat. Ook oudere katten waar gewoon voor gezorgd wordt tonen vaak iets minder florisant. Zoals ik het van onze dierenambulance begreep namen zij alleen dieren mee die echt medische nood hadden in de zin dat het onwaarschijnlijk was dat ze nog zelf naar huis konden lopen als ze een huis hadden of het heel erg waarschijnlijk was dat de verwonding/ziekte heel snel tot dat punt zou verergeren.
Altijd lastig in te schatten natuurlijk. Dus vergissen daarin lijkt me ook normaal. Maar niet terug geven van de kat lijkt me sowieso niet te rechtvaardigen. Ook als de TS niet wil betalen kan je haar bezit niet zomaar gijzelen om betaling af te dwingen. Dat kan een gewoon dierenpension oid bijv ook echt niet doen. Je kan je sowieso afvragen of het gerechtvaardigd is om uberhaubt een rekening te sturen.

En paarden die gegijzeld worden omdat mensen hun rekening niet betalen ? Is dat wel rechtvaardig ?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:32

Amaris schreef:

Zie je zelf het verschil niet? In jouw verhaal is het dier naar het asiel gebracht door particulieren. Noch het asiel noch de DA heeft iets van doen gehad met het terecht komen in het asiel.

Cowboy55

Anoniem schreef:
Cowboy55 schreef:

F*cking irritant.....

Neem mijn aanbod aan om mijn facebookaccount te zien en dan zul je zien dat ik mijlenver van dit asiel woon en ook niets met dierenasiel in het algemeen te maken heb. Ik heb geen geheimen.

Je mist mijn punt en los daarvan kunnen FB accounts ook nep zijn. Denk i dat in jouw geval? Nee. Maar de suggestie is irritant, niet? Zonder greintje bewijs schop ik dat deel van je verhaal onderuit.

Anoniem schreef:
On topic: een van de kenmerken van mijn beroep is zaken niet zomaar aan te nemen op basis wat er gezegd wordt en ook rekening te houden met een leugenfactor in een verhaal. In dit geval een lastige omdat het asiel ( terecht ) zwijgt want een verkeerd woord en je hebt geen zaak meer als je dat zou willen.
Ik zeg dus niet dat het daarom is dat men hier zwijgt, dit kan ook andere redenen hebben. Ook een negatieve reden.
<KNIP>

99,99% van alle verhalen op een forum als dit bevatten slechts 1 kant van het verhaal. Dat is het eigene van het medium. Je kunt er je levenswerk van maken om alles op een forum te gaan lopen betwijfelen. Of je doet dat niet en werkt met de info die je hebt tot het tegendeel bewezen is.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 22-01-18 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Dan is de gijzeling het gevolg van niet betalen, niet de aanleiding voor de rekening. Wat kun jij scheef argumenteren zeg, je draait als een windvaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:39

Cowboy55 schreef:
Cowboy55 schreef:

Je mist mijn punt en los daarvan kunnen FB accounts ook nep zijn. Denk i dat in jouw geval? Nee. Maar de suggestie is irritant, niet? Zonder greintje bewijs schop ik dat deel van je verhaal onderuit.

En zie hier hoe snel het verhaal van welke TS dan ook onderuit te schoppen valt.

99,99% van alle verhalen op een forum als dit bevatten slechts 1 kant van het verhaal. Dat is het eigene van het medium. Je kunt er je levenswerk van maken om alles op een forum te gaan lopen betwijfelen. Of je doet dat niet en werkt met de info die je hebt tot het tegendeel bewezen is.[/quote]

Klopt maar in topics als deze wordt nogal erg vergaand gereageerd op het feit van een eenzijdig verhaal naar de tegenpartij toe.

De meeste topics kun je op reageren zonder een andere kant omdat er geen andere kant is. Andere topics kun je heel makkelijk zaken weerleggen door eerdere topics of zaken die anders vermeld staan in profiel.
Dit topic is een van de moeilijkste. Daarnaast worden er zware beschuldigingen geuit naar de tegenpartij van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:40

Billy schreef:
Dan is de gijzeling het gevolg van niet betalen, niet de aanleiding voor de rekening. Wat kun jij scheef argumenteren zeg, je draait als een windvaan :)

Is deze gijzeling dan ook niet het gevolg van niet betalen ?
Dat is namelijk de eerste reden.
Daarna alles wat hier op bokt geschreven is en de reacties op facebook.

Maar in eerste instantie neemt dit asiel het TS kwalijk dat ze a niet geweest is en b niet wilde betalen. Het asiel heeft dus een openstaande rekening.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:44

Anoniem schreef:
Billy schreef:

Is deze gijzeling dan ook niet het gevolg van niet betalen ?
Dat is namelijk de eerste reden.
Daarna alles wat hier op bokt geschreven is en de reacties op facebook.

Maar in eerste instantie neemt dit asiel het TS kwalijk dat ze a niet geweest is en b niet wilde betalen. Het asiel heeft dus een openstaande rekening.

nee paard staat op vraag van eigenaar op die stal - eigenaar betaald niet voor gevraagde diensten
kat is gevangen - eigenaar weigert te betalen voor ongevraagde diensten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:50

Ik denk dat TS het asiel vnl kwalijk neemt dat de kat is ontvreemd....en dat ze daar losgeld voor willen.... zou ik wel doen nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:51

Alane schreef:
[]

nee paard staat op vraag van eigenaar op die stal - eigenaar betaald niet voor gevraagde diensten
kat is gevangen - eigenaar weigert te betalen voor ongevraagde diensten

Klopt maar eigenaar laat kat op juridisch juiste wijze loslopen maar loopt daar een bepaald risico mee. Dit gaat lang goed maar soms fout, in dit geval is het fout gegaan naar aanleiding van een melding. Asiel heeft gereageerd op de melding en zoals ik begrepen heb in dit topic naar aanleiding van hoe een kat eruit ziet besloten deze kat mee te nemen.
Is dit een ongevraagde dienst ? Ja. Is dit een risico wat je in moet calculeren als je een kat los laat lopen ? Ja
Als je je bewust bent van dit risico moet je dan een rekening betalen die van je gevorderd wordt ? Ja

Off topic op naar pagina 200