[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 01:06

Voor een dog/molosser is het wel normaal dat ze wat 'ouder' beginnen te worden vanaf die leeftijd.
En de lichaamsbouw zegt wel genoeg over de hoeveelheid beweging en energie die je ervan kunt verwachten denk ik. De wat lichter gebouwde doggen kun je wat dat betreft wat meer van verwachten. En een groot lichaam is ook moeilijker koel te houden bij hoge temperaturen ;)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 01:58

Ik denk dat dat er ook vanaf hangt welk ras je neemt. Zo heb ik altijd het idée dat Bordeaux dogs wat slomer zijn dan Bullmastiffs. Mijn bullmastiff is tot op hoge leeftijd nog heel actief gebleven, natuurlijk kan dat wel verschillen per hond. :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:53

anneliesdj schreef:
Cryssie schreef:
Ik ben op zoek naar hondenrassen die je heel weinig in NL ziet. Weten jullie er een paar??

Kijk eens op de website van de raad van beheer, daar staan genoeg rassen op waar je nog nooit van gehoord hebt ;)

Raad van beheer heb ik al gekeken, maar wil een hondenras hebben op den duur die je weinig ziet. Geen doorgefokte types.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:54

Stoof schreef:
Cryssie schreef:
Ik ben op zoek naar hondenrassen die je heel weinig in NL ziet. Weten jullie er een paar??

Tamaskan, Tibetaanse mastiff, Shiloh herder, Boheemse herder, Lancashire heeler, Patterdale terrier, noorse lundehund, ... Er zijn er ontzettend veel, wat voor soort zoek je?

Toch wel een beetje richting de herderachtige.

Terriers heb ik echt niets mee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:37

Je wilt een hond puur als fashionitem?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:59

waarom wil je dat perse dan cryssie? ... kan je niet beter een lijstje opstellen met wat je in een hond zoekt? dat lijkt me een betere optie dan alleen op het plaatje afgaan wat je weinig ziet

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:33

Ze kan ook uit de honden die je niet vaak ziet een selectie maken van wat ze in een hond zoekt? Voordeel van honden die je niet vaak ziet is dat ze dus niet doorgefokt zijn en ik snap ook wel dat het 'leuk' is om een hond te hebben die je niet vaak ziet.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:37

Ik heb ook nog even in je profiel gekeken, Cryssie. Wat een pracht hond!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:46

Cryssie schreef:
Stoof schreef:

Tamaskan, Tibetaanse mastiff, Shiloh herder, Boheemse herder, Lancashire heeler, Patterdale terrier, noorse lundehund, ... Er zijn er ontzettend veel, wat voor soort zoek je?

Toch wel een beetje richting de herderachtige.

Terriers heb ik echt niets mee.

Dan heb je nog heel veel keus. :) Zoek je een heel actieve hond of juist niet, groot, klein, lang haar, kort haar, kindvriendelijk? Zijn er bepaalde eisen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:56

GRACIEE schreef:
He he ik heb eindelijk 25 nuttige berichten *\o/*
Maar goed ik wil dus héél graag een hond maar ik weet nog niet welke, ik wil liever niet een al te klein hondje (sorry voor de mensen die van kleine honden houden) maar gewoon een middelmaatje. Ik ben 12 jaar en ik heb een broertje van 9, mijn vader is eigenlijk overdag nooit thuis maar komt vaak alleen 's avonds (vanwege zijn werk in Den Haag) maar is in het weekend wel de hele dag thuis. Mijn moeder is 3 en een halve dag in de week thuis (en soms werkt ze van die dagen in ons tuinhuisje), op vrijdag is er niemand thuis, Ik zit in groep 8 en ga dus over een tijdje naar de middelbare school, ik wil naar het gymnasium dus dat word wel hard werken :Y)
Ook is het ook belangrijk om te weten dat mijn vader waarschijnlijk een beetje allergisch is (wij zitten al te denken aan een doodle maar vinden dat toch niet helemaal een hond die bij ons past, weet iemand of er nog meer anti-allergische honden zijn?). Wij wonen in Utrecht in de stad, we hebben best een grote tuin (64 vierkante meter) en er is een hondentoilet heel dicht in de buurt ook wonen we dicht bij het Griftpark! Ons huis staat in een autovrije straat. Bij ons in de tuin is wel een kat (niet van ons maar van de buren) en we hebben in huis een cavia. De bedoeling is dat ik de hond eigenlijk altijd uitlaat. Ik speel fagot (een muziekinstrument) en ik rij natuurlijk paard dat doe ik 1 keer in de week maar dan wel de hele dag. Maar gelukkig heb ik nog heel veel tijd over dus ik heb wel tijd om de hond uit te laten. Ik hoop dat jullie hieraan genoeg info hebben, als niet, stel gerust vragen!! Ik ben erg benieuwd :D !!
Groetjes!

Ik lees dat je een "anti-allergische" hond zoekt, wij hebben een koningspoedel en een labradoodle. Koningspoedel is zeg maar wat verfijnder :P eleganter. Onze labradoodle is een kruising tussen een stormram en een tank :+ We zeggen altijd maar dat het haar labradorkantje is :P Poedel heb je ook in middenmaatje :j

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:43

anneliesdj schreef:

Erg jammer deze reactie.

Eigenlijk heb ik ook helemaal geen zin om hier op te reageren. Waarom moet het zo.
Typisch bokt weer.
Laatst bijgewerkt door Cryssie op 26-03-14 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:45

_Anneruth schreef:
Ze kan ook uit de honden die je niet vaak ziet een selectie maken van wat ze in een hond zoekt? Voordeel van honden die je niet vaak ziet is dat ze dus niet doorgefokt zijn en ik snap ook wel dat het 'leuk' is om een hond te hebben die je niet vaak ziet.

Dit is idd wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door Cryssie op 26-03-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:53

essiesilly schreef:
waarom wil je dat perse dan cryssie? ... kan je niet beter een lijstje opstellen met wat je in een hond zoekt? dat lijkt me een betere optie dan alleen op het plaatje afgaan wat je weinig ziet

Ik wil gewoon verschillende bijzondere rassen horen. Van daar uit kijk ik wel of dit ras bij mij past.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:56

_Anneruth schreef:
Ik heb ook nog even in je profiel gekeken, Cryssie. Wat een pracht hond!

Dank je wel. Ben ook erg blij met mijn fashion hond :+ Past ook zo goed bij me. Lekker trendy.

Nee hoor alle gekheid op een stokkie. Prachtig ras. Fijne werk hond en echt mijn hond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:00

ja maar dat vertelde je er niet bij, dus ik kan me de vraag van Annelies wel voorstellen...
ik denk bij de eerste post ook niet direct aan "die zoekt een zuiver niet doorgefokt hondje en die wil er best veel voor doen wat betreft reizen en wachten" no offence...

maar goed, wat zoek je verder qua formaat en karakter, gelijkend op de hond die je nu hebt, of iets heel anders? en waarom niet een tweede van hetzelfde? (puur interesse)
kan wel van alles gaan lopen roepen, maar als het sowieso niet bij de wensen past is dat ook zinloos...
wat heeft je huidige hond trouwens een ontzettend mooie uitstraling :j

ik zou zelf in de toekomst nog wel eens een vallhund er bij willen , maar goed, wij gaan hier eerst nog maar eens voor een tweede rottje

edit, in het oostblok en rusland lopen nog wel wat dieren rond die je hier niet idioot veel tegen komt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:04

Ik dacht heel leuk met een kortharige collie aan te komen. Die zie ik niet veel, maar dat is een beetje onnodig :+

Mudi, Puli, Pumi? chodsky pes?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:27

Begrijpelijk. Kijk die lijst bij Raad van Beheer kan iedereen aan komen en uitzoeken, maar wilde gewoon een ras wat je niet veel ziet. Nog puur is en idd al moet ik bijv een jaar wachten geen probleem!

Angel is de 2e korthaar in mijn leven. Thuis hadden we eerst een tric en heb toen altijd gezegd, als ik op mezelf woon wil ik weer een korthaar maar dan een blauwtje. Zo gezegd zo gedaan. Maar dit ras is nu klaar. Er zijn er nog zoveel :)

Ik wil in iedergeval geen kleine hond. Middel of groot :)
Geen terrier of bull achtig type. Eigenlijk de herdertypes passen het beste bij mij.
Geen voorkeur qua karakter, makkelijk/moeilijk maakt niet uit.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:34

MyWishMax schreef:
Ik dacht heel leuk met een kortharige collie aan te komen. Die zie ik niet veel, maar dat is een beetje onnodig :+

Mudi, Puli, Pumi? chodsky pes?

Die chodsky pes. Mooie hond even verder lezen!!!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:17

Heb je de Shiloh herder al eens bekeken? Lijken me ook erg fijne honden, wel ontzettend groot (voor een herder). :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:40

Staat ook op het lijstje om uit te zoeken :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:43

anneliesdj schreef:
Brr raad je nu een Boerboel aan aan iemand die geen ervaring heeft met honden??
Dat zijn echt echt alleen honden voor zeer ervaren hondeneigenaren.

Bij haar omschrijving denk ik aan een Boxer, Bordeauxdog of Duitse Dog.

Boerboel was al afgeschreven hier :D Hebben inderdaad een baas nodig die ervaring heeft met honden. Maar wel fijn dat er meegedacht wordt! Cane corso vinden we te klein. Boxer heeft teveel energie en duitse dog is te groot voor ons huis.

@Linea: dank voor jouw ervaring! Denk dat de gezondheid per hond, per ras en per fokker verschilt. Maar de bordeauxdog spreekt ons nog steeds aan! Hoewel de bullmastiff wel een lichte voorsprong heeft :D

We willen binnenkort bezoeken gaan brengen aan fokkers die goed staan aangeschreven om kennis te maken met de honden. Dat geeft toch altijd weer een beter beeld dat google :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:53

Cryssie schreef:
anneliesdj schreef:

Erg jammer deze reactie.

Eigenlijk heb ik ook helemaal geen zin om hier op te reageren. Waarom moet het zo.
Typisch bokt weer.

Het is gewoon een vraag, kun je ook gewoon op reageren.
Ik gaf je eerst al de tip op de site van de raad van beheer te kijken maar dat was niet goed.
Je komt binnenvallen en vraagt naar iets wat niemand heeft zonder daarbij verder info te noemen, is toch niet gek dat ik dan denk dat je puur op het uiterlijk afgaat en als niemand anders dat heeft, wil je dus een trendy hond?
Je zou ook alle wensen die je hebt kunnen noemen en als laatste erbij kunnen vermelden dat je graag een ras wilt wat je niet vaak ziet, dat zou een stuk begrijpelijker zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:00

noviceh schreef:
Cane corso vinden we te klein. Boxer heeft teveel energie en duitse dog is te groot voor ons huis.

Ok leg uit? :+
CC te klein maar DD te groot?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:03

Cryssie schreef:
Begrijpelijk. Kijk die lijst bij Raad van Beheer kan iedereen aan komen en uitzoeken, maar wilde gewoon een ras wat je niet veel ziet. Nog puur is en idd al moet ik bijv een jaar wachten geen probleem!

Angel is de 2e korthaar in mijn leven. Thuis hadden we eerst een tric en heb toen altijd gezegd, als ik op mezelf woon wil ik weer een korthaar maar dan een blauwtje. Zo gezegd zo gedaan. Maar dit ras is nu klaar. Er zijn er nog zoveel :)

Ik wil in iedergeval geen kleine hond. Middel of groot :)
Geen terrier of bull achtig type. Eigenlijk de herdertypes passen het beste bij mij.
Geen voorkeur qua karakter, makkelijk/moeilijk maakt niet uit.

Als je iets zoekt wat zeldzaam is en niet doorgefokt, zit je doorgaans ook op rassen die nog dicht bij het oorspronkelijk doel en type staan wat ze doorgaans niet zo geschikt maakt als huishond. Dat je ze dus nooit ziet, heeft een goede reden.
Zeldzaam is leuk maar houd er wel rekening mee dat je berghond in hart en nieren, niet in een rijtjeshuis kunt houden en dat een erfbewaker ook niet gezellig meer is als die niets heeft om te bewaken.
Dat gezegd hebbende, zijn er genoeg die je bijna nooit ziet maar die rassen zijn ook gewoon op de site van de raad van beheer te vinden ;)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:11

Anneliesdj: Bedankt voor je uitleg. Laat ik het netjes houden:
Ik ben op zoek naar rassen die je weinig tot niet in NL ziet. Ik hoef geen uitleg over rijtjeshuis of wat ik allemaal wel niet met een hond moet doen of kan doen.

Gewoon rassen.......zo moeilijk is niet. Raad van beheer ben ik bekend, maar rassen buiten het raad van beheer om.
Tnx