Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:06

Vind ik niet gek dat je het niet bij kan houden, het is zo veel tekst. Zo ver wij weten zit hij nog in het asiel :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:07

HorseTopShop schreef:
Het lukt me niet om alles bij te lezen. Jullie kletsen teveel :+

Het enige waar ik benieuwd naar ben is of de kat nou al terug is...?

top op heden niet, tenminste... is niet gemeld dat ze weer thuis is.
Asiel weigerd de kat terug te geven, niet aan TS die eigenaar is, als aan de vorige eigenaar die het dier uit het asiel heeft gehaald en met toestemming van asiel aan TS heeft gegeven.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:09

Thx.... Best sneu voor dat beestje. :(

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:10

Dat verbaast me dus. Iedereen blijft TS adviezen geven (goedbedoeld natuurlijk, dus dat is behulpzaam) maar het is toch overduidelijk dat TS deze zaak al heeft afgesloten en haar handen ervan af heeft getrokken?

Daarnaast is er wel degelijk genoeg off topic geneuzel wat echt nergens over gaat.

GDG schreef:
Shaggy09 schreef:
Misschien kunnen jullie beter een hk topic hier over maken. TS reageert allang niet meer, alles is al tig keer gezegd en uitgemolken.

Onzin. Boven jou is nog een zeer ontopic bericht gepost met een nieuwe tip informatie (en dat is niet alleen interessant voor TS).

De mensen die dit topic niet meer interessant vinden en van mening zijn dat het topic moet stoppen: ontstip gewoon. Vreemd om anderen op te willen leggen te stoppen met discussiëren... alsof je niet bij machte bent om zelf uit de discussie te stappen en niets wil missen :? .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:46

Het lijkt wel politiek. Iedereen zit eindeloos te debatteren en degene over wie het gaat zit (voor zover wij weten) nog steeds in zijn hokje.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:47

En daar blijft ie ook. Dus daarover discussiëren is zinloos.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:23

Shaggy09 schreef:
Dat verbaast me dus. Iedereen blijft TS adviezen geven (goedbedoeld natuurlijk, dus dat is behulpzaam) maar het is toch overduidelijk dat TS deze zaak al heeft afgesloten en haar handen ervan af heeft getrokken?

Dus? Alsof een topic alleen maar nut kan hebben voor een TS... Ik heb zelf ook interesse in het onderwerp en ja, ik moet door een hoop offtopic geneuzel en allerlei herhalingen van zetten heen, maar zo af en toe zit er weer iets nuttigs tussen en daarom volg ik het nog. Voor de mensen die hun interesse verloren hebben is er de mogelijkheid om te ontstippen, heel simpel.

Als het doodbloedt dan bloedt het dood, ook goed. Maar geneuzel over dat het dicht moet slaat nergens op.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:40

Ik zit hier nog omdat ik graag wil weten hoe het af loopt, de kat zit er inmiddels bijna 2 weken dus die tijd is bijna voorbij. Ik zou wel willen weten wat het asiel straks gaat doen, of ze het dier in een stom rothok laten zitten totdat een nieuwe boerderij zich meld (omdat het asiel te trots is om het dier terug te zetten bij ts), of dat het asiel laat zien dat ze het beste voor hebben met de KAT en niet met hun eigen trots, en ze het dier gewoon terug zetten daar waar het dier bekend is.

Katje zit er meen ik sinds 8 januari, dan zijn morgen die 2 weken om.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:32

Ik zei niet dat het dicht moest gaan. Maar om al dat onnodige geneuzel te voorkomen zei ik dat het misschien een idee was om een hk topic erover te maken.

GDG schreef:
Shaggy09 schreef:

Dus? Alsof een topic alleen maar nut kan hebben voor een TS... Ik heb zelf ook interesse in het onderwerp en ja, ik moet door een hoop offtopic geneuzel en allerlei herhalingen van zetten heen, maar zo af en toe zit er weer iets nuttigs tussen en daarom volg ik het nog. Voor de mensen die hun interesse verloren hebben is er de mogelijkheid om te ontstippen, heel simpel.

Als het doodbloedt dan bloedt het dood, ook goed. Maar geneuzel over dat het dicht moet slaat nergens op.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:37

Telpeva schreef:
Ik zit hier nog omdat ik graag wil weten hoe het af loopt, de kat zit er inmiddels bijna 2 weken dus die tijd is bijna voorbij. Ik zou wel willen weten wat het asiel straks gaat doen, of ze het dier in een stom rothok laten zitten totdat een nieuwe boerderij zich meld (omdat het asiel te trots is om het dier terug te zetten bij ts), of dat het asiel laat zien dat ze het beste voor hebben met de KAT en niet met hun eigen trots, en ze het dier gewoon terug zetten daar waar het dier bekend is.

Katje zit er meen ik sinds 8 januari, dan zijn morgen die 2 weken om.

Daarom lees ik ook nog mee. Ze zullen dat beestje morgen toch wel gewoon terug los laten daar? Ze zijn wel koppig, maar het blijven dierenliefhebbers. Ik denk dat ze dat al lang van plan waren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:02

Ik denk het eerlijk gezegd niet, omdat het asiel duidelijk een punt wil maken richting ts, ookal lijdt de kat eronder... ik heb het idee dat ze het diertje nog liever laten inslapen dan teruggeven...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:24

Shaggy09 schreef:
Ik zei niet dat het dicht moest gaan. Maar om al dat onnodige geneuzel te voorkomen zei ik dat het misschien een idee was om een hk topic erover te maken.

Ook dan kun je ontstippen, en de rest laten neuzelen... en wanneer dan een mod beslist dat het een HK topic moet worden, so be it.
Heb je ambities om groen te worden, meldt je aan, zou ik zeggen.

Voor de rest... voor jou geneuzel voor anderen niet.
Zover zijn er mensen bewust geworden om even te checken of de transponder van hun huisdieren op naam staan, mochten ze verloren gaan of gegijzeld worden, dan worden ieder geval de juiste familie gebeld.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:57

Billy schreef:
Ik denk het eerlijk gezegd niet, omdat het asiel duidelijk een punt wil maken richting ts, ookal lijdt de kat eronder... ik heb het idee dat ze het diertje nog liever laten inslapen dan teruggeven...

Ik denk het ook niet, omdat TS duidelijk een punt wil maken richting asiel, ookal lijdt de kat eronder... ik heb het idee dat ze het diertje nog liever laat inslapen dan terughalen..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:33

Ook als TS hem wil halen, het dierenasiel geeft hem niet mee...echte diefstal dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:41

Billy schreef:
Ook als TS hem wil halen, het dierenasiel geeft hem niet mee...echte diefstal dus...

En jij was erbij ?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:45

Anoniem schreef:
Billy schreef:

En jij was erbij ?

Dat schreef ts toch eerder, dat zowel zij als de vorige eigenaar de kat niet meer mee krijgen

Citaat:
Nouja ze geven hem niet aan mij omdat ik, nadat ik niet wilde betalen, ineens de eigenaar niet meer was. Daarvoor wel dus dat is vreemd. En ze gooien het nu op het manken.
De vorige eigenaar kreeg de kat ook niet mee, het asiel is boos vanwege dat ik ze zou hebben beschuldigd van diefstal en vanwege dit topic. Echter heb ik ze niet beschuldigd van diefstal, want ik zei "wat aangemerkt zou kunnen worden als diefstal, hoewel ik uiteraard begrijp dat het in dit geval om een vergissing (=dus geen diefstal maar vergissing) gaat"
Het komt mij nu toch ook wel over alsof ze mij een hak willen zetten en totaal niet meer bezig zijn met de feiten. Namelijk dat ik gewoon prima voor mijn kat zorgde en dat ze hem dus onterecht hebben meegenomen.

(even de tekst erbij gezocht)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:00

Anoniem schreef:
Billy schreef:

En jij was erbij ?

Nee, jij wel? Jij hebt een stuk meer in dit topic geschreven dan ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:35

Anoniem schreef:
Billy schreef:

En jij was erbij ?

Nee, jij wel? Jij hebt een stuk meer in dit topic geschreven dan ik....

Nee ik ook niet daarom ga ik niet alleen op dit verhaal af. Nogmaals een verhaal heeft twee kanten en we kunnen niet alles van 1 persoon aannemen

Edit de hoeveelheid berichten die ik geschreven heb heeft hier weinig tot niets mee te maken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:36

Gaan we die discussie weer doen? Echt waar? Nieuwe ronde nieuwe kansen en we vliegen er gewoon weer opnieuw in?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:48

Sees schreef:
liedje89 schreef:
Bij mij in de regio gaan katten die geen directe medische hulp nodig hebben dus gewoon niet mee. Als een kat vaak aan blijft lopen komt men wel de chip controleren en wordt er evt contact op genomen met de eigenaar dat een kat daar al wel erg lang rondhangt maar bij een relatief gezonde kat is er vaak eigenlijk geen noodzaak om m weg te halen en is het volgens de medewerkers bij ons dus diefstal als hij dus achteraf van de buren blijkt te zijn, dus gaat een kat alleen mee als ie echt overduidelijk gewond of ziek is, of bij het uitlezen van de chip blijkt dat ie al als vermist was opgegeven oid.

Chip kun je vaak pas uitlezen ná het meenemen.

Dat zal inderdaad in sommige gevallen bijna onmogelijk zijn. Maar als een kat niet in nood is vind men het dus ook niet perse noodzakelijk om m mee te nemen en te controleren. Tegen mij is destijds echt gezegd dat dat ivm het risico op juridische acties van eigenaren die het oneens waren met het meenemen van de kat. Je moet echt een goede reden hebben om een kat mee te nemen, dat een kat losloopt zonder neonbord met de eigenaars naam en adres is daar geen enkele reden toe. Enkel dat een dier gewond is, ernstig ziek, op het punt van bevallen staat etc is dan reden om het mee te nemen. Zo is de kat van de buren van mijn oma die was verstrikt in zijn eigen halsband uiteraard gewoon opgevangen maar de jonge relatief gezond ogende kat die tijden bij ons onder de tuinbank woonde en geen huis leek te hebben ging niet mee.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:56

Misschien is het ondertussen al wel gezegd, maar er is iets wat ik niet begrijp.
Waarom doet een asiel of dierenambulance zo ontzettend veel moeite om een kat te vangen die rond loopt op het platteland ( ik ga er niet vanuit dat een boerderij in Noord- Holland met ruim land er om heen in een woonwijk staat )?
Het asiel loopt vol met zwerfkatten en gedumpte katten, waarom dan zoveel moeite doen voor een kat die sowieso wel aan zijn kostje kan komen rond een boerderij ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:01

mirim schreef:
Misschien is het ondertussen al wel gezegd, maar er is iets wat ik niet begrijp.
Waarom doet een asiel of dierenambulance zo ontzettend veel moeite om een kat te vangen die rond loopt op het platteland ( ik ga er niet vanuit dat een boerderij in Noord- Holland met ruim land er om heen in een woonwijk staat )?
Het asiel loopt vol met zwerfkatten en gedumpte katten, waarom dan zoveel moeite doen voor een kat die sowieso wel aan zijn kostje kan komen rond een boerderij ?

Hier in het buitengebied doen ze dat omdat ze zich massaal voortplanten. En dat willen ze voorkomen. Want dan komen er nog meer zwerfkatten in het asiel.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:22

Zoals al vaker is vermeld maar ik snap dat door de grote aantal pagina`s het niet opvalt.
De buren hadden een melding gemaakt van een voor hun onbekende kat die regelmatig op hun erf liep. Deze kat zag er niet uit als een gezonde kat aangezien hij ook mank was werd er vanuit gegaan dat het dier ook medische hulp nodig had.

Of de chip ter plekke wel of niet uitgelezen was bleken de gegevens niet te kloppen en is de kat opgevangen in het asiel zodat deze achterhaald kan worden. Het is heel normaal dat je dan €25 moet betalen omdat ze het dier hebben opgevangen hun kunnen natuurlijk niet weten dat het dier daar hoorde als de chip gegevens niet kloppen. Ts had dit niet voor de kat over dus hebben hun andere stappen ondernomen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:35

Nogmaals dan....zij hebben geconstateerd dat de kat een eigenaar had. Op dat moment hadden ze het fatsoen moeten hebben om de kat of terug te brengen of hem kosteloos te laten ophalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:37

Billy schreef:
Nogmaals dan....zij hebben geconstateerd dat de kat een eigenaar had. Op dat moment hadden ze het fatsoen moeten hebben om de kat of terug te brengen of hem kosteloos te laten ophalen

Of er zijn bezwarende omstandigheden waarom zij deze beslissing gemaakt hebben en dit is niet in openbaarheid gebracht. En daarom kun je niet van diefstal spreken.