Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:03

dees_daan schreef:
Dat zeg ik, voor de wet verschillen honden en katten niet van elkaar.. Ook als je niet in het buitengebied woont moet het wel heel ver gaan voordat de gemeente stappen onderneemt en als een hele buurt klachten indient over dezelfde kat dan zullen ze het bij een kat net zo goed doen denk ik. Ik heb nog nooit gehoord dat de gemeente ook echt optrad bij een hond en ik ken(de) toch behoorlijk wat honden die ook regelmatig alleen op straat liepen en dat was gewoon door lakse eigenaren in drukke woonwijken..

klopt, maar komen ze om wat voor reden dan ook in het asiel terecht, dan is het gewoon pech hebben.
dan zit je met een factuur.. je kunt een kat met name niet makkelijk aan eigen erf binden.. dus loopt ie buiten, dan heb je gewoon t risico dat ie een keer van het erf afwandelt en in het asiel beland..

Mazida

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:16

Ik neem maar aan dat de poes niet meer naar huis komt :) . Als de twee weken voorbij zijn, zal hij wel online komen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:36

Janine1990 schreef:
Jis_ schreef:
Het is nu haar kat, snap niet dat je het op deze manier probeert, jouw kat jouw zorg. Waarom niet zelf naar het asiel gaan. Rustig blijven en als ze bij het asiel niet rustig blijven de politie bellen. Vind dit echt een ontzettend passieve houding. Zo komt het in ieder geval over.

De chip staat op de naam van de oude eigenaresse, reden voor het asiel om TS zelf te weigeren in het ophalen van de kat. Vandaar dat het zo geprobeerd is.

(misschien nog even selecteren op de berichten van TS)

Jij schrijft, de eigenaar heeft het nog via de oude eigenaar geprobeerd en daar reageer ik op.

Had wel zoiets gelezen over de chip op naam oude eigenaar ja, ga niet elke keer alles weer na wat de Ts geschreven heeft, 2 x oude terug gelezen, maar na deze reactie van jou kwam het over dat ze haar er op af gestuurd heeft. Moet zeggen dat ik zelden zo in een discussie terecht kom....wat een gezever brengt dat, ik zeg tegen mezelf houden zo. En klaar.

Kat gaat een nieuw thuis krijgen (hopelijk) wat men er ook van vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:41

Laat ook maar.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:48

TS, waarom ga je niet naar de burgemeester met je verhaal. Het asiel mag sowieso niet herplaatsen zonder toestemming van de burgemeester/gemeente.

Ik zou het zo onrechtvaardig vinden mocht het asiel hiermee weggeraken hé.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:15

Resistance schreef:
Laat ook maar.

:D Groot gelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:21

En als nu niemand meer reageert gaat het topic vanzelf over. Iedereen maakt zich nog steeds druk, maar TS heeft haar antwoorden en reageert niet meer. Ondertussen heeft iedereen strijd met elkaar en komt er geen oplossing. Misschien tijd voor een nieuw topic met een andere stelling.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:25

astridastrid schreef:
Kinderachtig van het asiel. Koste wat het kost aan principes vasthouden. Dan denk ik: doe een beetje flex, neem een chill pill, want met zulk gedrag heb je uiteindelijk alleen jezelf. Het leven is te mooi om alleen maar te haten en moeilijk te doen om het moeilijk doen.

Dit hele stuk kan je anders ook over de TS schrijven.

Leuk principes, maar de kat is toch echt de grote verliezer in dit scenario.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:27

Onali schreef:
astridastrid schreef:
Kinderachtig van het asiel. Koste wat het kost aan principes vasthouden. Dan denk ik: doe een beetje flex, neem een chill pill, want met zulk gedrag heb je uiteindelijk alleen jezelf. Het leven is te mooi om alleen maar te haten en moeilijk te doen om het moeilijk doen.

Precies dat en dat is nog erger eigenlijk want het is haar kat en dus haar eigendom. Zij zou zich er drukker over moeten maken dan het asiel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:18

Jis_ schreef:
Jij schrijft, de eigenaar heeft het nog via de oude eigenaar geprobeerd en daar reageer ik op.

Had wel zoiets gelezen over de chip op naam oude eigenaar ja, ga niet elke keer alles weer na wat de Ts geschreven heeft, 2 x oude terug gelezen, maar na deze reactie van jou kwam het over dat ze haar er op af gestuurd heeft. Moet zeggen dat ik zelden zo in een discussie terecht kom....wat een gezever brengt dat, ik zeg tegen mezelf houden zo. En klaar.

Kat gaat een nieuw thuis krijgen (hopelijk) wat men er ook van vindt.

Nouja, op zich is het niet zo gek dat je zo in een discussie verwikkeld raakt, wanneer je niet goed op orde hebt wat er is gezegd door TS, die het dichtst bij het vuur zit.
Ik begrijp dat het irritant is om dat telkens weer terug te zoeken, maar dat zorgt er uiteindelijk wel voor dat je gewezen wordt op het feit dat je reactie niet helemaal klopt met wat er door de TS is gezegd.

Tip voor de volgende keer ;) Kom je ook niet weer op deze manier in een discussie terecht. ;)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:38

Onali schreef:
astridastrid schreef:

Dat doet de TS juist, die is wel relaxed. Ze heeft van alles geprobeerd maar ik snap dat ze niet gaat smeken om HAAR kat terug te krijgen als ze zich ZOO vastklampen aan hun eigen principes. Ze had er ook mee naar HvN (bestaat dat nog) of de rijdende rechter mee kunnen gaan.

Asiel, serieus, begraaf de strijdbijl, doe wat water bij de wijn en los het op. Je moet maar zo denken: zulke “klanten” heb je (gelukkig?) zelden dus neem je verlies en geef dat beest terug. Ik zou mijn kostbare energie er niet aan verspillen en dat richten op de mensen/ dieren die het wel kunnen gebruiken. Zou me veel te veel negatieve energie kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:44

Nog een poging. Alle voorstanders en tegenstanders willen hetzelfde. Het beste voor de kat. Dus in dat opzicht zijn we het allemaal eens toch ? De enige reden waarom dit topic maar door blijft draaien is omdat we het niet eens zijn met wie er gelijk heeft. Maar dat heeft toch geen zin meer om daar nog 100 pagina’s aan te wijden.
Zelfs TS reageert niet meer en alles is al in vele herhalingen gezegd ( ik ben de grootste kapotte langspeelplaat geweest, ik weet het ).
Maar we zullen er nooit helemaal uitkomen. Wees wijs, niemand heeft 100 % gelijk niemand heeft 100% ongelijk. Dat is wat ik van dit topic geleerd heb. Maar onnodig doordiscussieren schiet niemand meer iets mee op.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:00

astridastrid schreef:
Onali schreef:
astridastrid schreef:

Dat doet de TS juist, die is wel relaxed. Ze heeft van alles geprobeerd maar ik snap dat ze niet gaat smeken om HAAR kat terug te krijgen als ze zich ZOO vastklampen aan hun eigen principes. Ze had er ook mee naar HvN (bestaat dat nog) of de rijdende rechter mee kunnen gaan.

Asiel, serieus, begraaf de strijdbijl, doe wat water bij de wijn en los het op. Je moet maar zo denken: zulke “klanten” heb je (gelukkig?) zelden dus neem je verlies en geef dat beest terug. Ik zou mijn kostbare energie er niet aan verspillen en dat richten op de mensen/ dieren die het wel kunnen gebruiken. Zou me veel te veel negatieve energie kosten.

"Van alles geprobeerd". Ze heeft 1 belletje gepleegd en 2 mails gestuurd. Meningen verschillen, maar dat vind ik niet "van alles geprobeerd"...
Van beide partijen wordt er stevig vastgehouden aan principes, maar TS kan gewoon naar dat asiel toegaan en in gesprek gaan met ze. Maar dat wilt ze niet ;)
Dus "van alles geprobeerd" gaat bij mij niet op. Kostbare energie? Ze heeft er amper energie ingestoken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:19

Anoniem schreef:
Nog een poging. Alle voorstanders en tegenstanders willen hetzelfde. Het beste voor de kat. Dus in dat opzicht zijn we het allemaal eens toch ? De enige reden waarom dit topic maar door blijft draaien is omdat we het niet eens zijn met wie er gelijk heeft. Maar dat heeft toch geen zin meer om daar nog 100 pagina’s aan te wijden.
Zelfs TS reageert niet meer en alles is al in vele herhalingen gezegd ( ik ben de grootste kapotte langspeelplaat geweest, ik weet het ).
Maar we zullen er nooit helemaal uitkomen. Wees wijs, niemand heeft 100 % gelijk niemand heeft 100% ongelijk. Dat is wat ik van dit topic geleerd heb. Maar onnodig doordiscussieren schiet niemand meer iets mee op.

Amen. _/-\o_

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:43

Anoniem schreef:
Nog een poging.

Poging tot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:14

Evi84 schreef:
Anoniem schreef:
Nog een poging.

Poging tot?

Mensen ervan te overtuigen dat het allemaal geen zin meer heeft om elkaar in de haren te vliegen. Alles is al gezegd en we komen er niet uit

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:28

Waarom is dat jouw taak precies?

Terug on topic:

www.nkd.nu/Introductie/toezicht/
Ik vond net bv dat er een commissie is die toezicht moet houden bij de dierenambulances. Betreffende asiel is hierbij aangesloten.

Mijn inziens verdient een asiel dergelijk keurmerk niet bij deze praktijken en een telefoontje/mailtje van TS naar de Commissie van Toezicht lijkt me meer dan gerechtvaardigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:31

Evi84 schreef:
Waarom is dat jouw taak precies?

Je hebt gelijk is mijn taak niet sorry

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:33

Volgens mij vliegt niemand elkaar in de haren, en gaat niemand hier de strijd aan. De enige die dat deed (o.a. met de capslock berichten) was je imo zelf Corrie. Jij was van streek, en dat is ook niet onlogisch maar dat wil niet zeggen dat iedereen van streek is, of was.
Als je het topic zat bent kan je ook zelf vertrekken ipv vragen of andere mensen willen stoppen :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:41

Misschien kunnen jullie beter een hk topic hier over maken. TS reageert allang niet meer, alles is al tig keer gezegd en uitgemolken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:43

Anoniem schreef:
Mensen ervan te overtuigen dat het allemaal geen zin meer heeft om elkaar in de haren te vliegen. Alles is al gezegd en we komen er niet uit

Niemand vliegt een ander hier in de haren. Ik zie een fijne discussie zonder ruzies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:45

Cayenne schreef:
Anoniem schreef:

Niemand vliegt een ander hier in de haren. Ik zie een fijne discussie zonder ruzies.

Ok ik heb al sorry gezegd

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:53

Anoniem schreef:
Ok ik heb al sorry gezegd

Was goed bedoelt van je. Zou je energie in leukere topic's stoppen nu. Van mij ook goed bedoelt. :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:52

Shaggy09 schreef:
Misschien kunnen jullie beter een hk topic hier over maken. TS reageert allang niet meer, alles is al tig keer gezegd en uitgemolken.

Onzin. Boven jou is nog een zeer ontopic bericht gepost met een nieuwe tip informatie (en dat is niet alleen interessant voor TS).

De mensen die dit topic niet meer interessant vinden en van mening zijn dat het topic moet stoppen: ontstip gewoon. Vreemd om anderen op te willen leggen te stoppen met discussiëren... alsof je niet bij machte bent om zelf uit de discussie te stappen en niets wil missen :? .

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:58

Het lukt me niet om alles bij te lezen. Jullie kletsen teveel :+

Het enige waar ik benieuwd naar ben is of de kat nou al terug is...?