[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:51

Stoof: heb de site van je fokker eens bekeken, wauw wat hebben ze daar gave honden! Helemaal mijn type! Zoals het lijkt vanaf de foto in ieder geval :P Een wat langere snuit en een wat minder extreem zware bouw. Ik ga dit zeker onthouden <3

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:58

Veertje11 schreef:
Welke hond past bij mij?
Het maakt niet uit of hij groot of klein is
Hij moet wel met katten kunnen (ook een beetje opvoeding natuurlijk)
Gehecht aan gezin (een beetje dan natuurlijk)
Het liefst ook eentje die een beetje kan waken
Geen ras die ongezond is door lischaams misvorming zoals de bulldog enz enz
We hebben een redelijk grote tuin en zal dus ook in de tuin mogen Rennen
Een redelijk groot huis hebben wij

Weten jullie een ras?

Hoeveel beweging kan je de hond geven? Veel honden hebben veel meer beweging nodig dan alleen maar in huis en tuin rennen. :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:08

1,5 tot 2 uur per dag ongeveer

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 01:10

Lisitano: Daar heb je gelijk in, het is een "powerbreed" en die kunnen net als andere bull-achtigen dominant zijn tegen soortegenoten. Wel denk ik dat Bullmastiffs over het algemeen niet zo fel zijn als andere rassen zoals de American stafford. Al die dat ik kende waren echte doetjes. :+

VogeltjeM: ja ze zijn leuk he. :D Als je kijkt bij "in memoriam", dan zie je de vader(Zappa) en moeder(Zoë) van die van mij en een nestgenoot (Azra). Volgens mij fokken ze met hun nakomelingen. :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 02:14

Veertje11 schreef:

Maakt grootte uit? En vacht? Wat verwacht je van de hond bij andere mensen en honden? Allemansvriend of baasgericht?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:07

Lisitano schreef:
Veertje11 schreef:

Maakt grootte uit? En vacht? Wat verwacht je van de hond bij andere mensen en honden? Allemansvriend of baasgericht?

Grootte en vacht maakt niet uit hij moet wel een beetje bij katten kunnen en allemansvriend

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:47

VogeltjeM schreef:
Casini: bullmastiffs kwijlen waarschijnlijk erger dan grote Zwitserse sennenhonden :P ze staan erom bekend. Denk wel dat het al veel scheelt als je ze alleen iets geeft in de voerbak en niet tijdens het eten enzo.

Ik was er al bang voor dat Bullmastiffs veel zouden kwijlen. Ze hebben er de "typische" lippen voor. Tja en het alleen voeren in de voerbak zal hier helaas niet gebeuren :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:20

Veertje, mag ik vragen hoe oud je bent? Ben jij de enige die straks voor de hond zal zorgen of gaan er meer mensen met hem wandelen?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:19

Dani schreef:
Veertje, mag ik vragen hoe oud je bent? Ben jij de enige die straks voor de hond zal zorgen of gaan er meer mensen met hem wandelen?

Ik en mijn ouders

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:32

cassini schreef:
VogeltjeM schreef:
Casini: bullmastiffs kwijlen waarschijnlijk erger dan grote Zwitserse sennenhonden :P ze staan erom bekend. Denk wel dat het al veel scheelt als je ze alleen iets geeft in de voerbak en niet tijdens het eten enzo.

Ik was er al bang voor dat Bullmastiffs veel zouden kwijlen. Ze hebben er de "typische" lippen voor. Tja en het alleen voeren in de voerbak zal hier helaas niet gebeuren :')

Dat veel kwijlen vind ik wel meevallen hoor. :) Ik vind labradors altijd veel erger daarin dan Bullmastiffs. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:26

ik gaf net de lab van mijn schoonouders aandacht, dan gaan de "waterworks" gelijk open op volle kracht
onze rottweiler kwijlt volgens mij minder...tenzij je mandarijnen gaat zitten pellen natuurlijk :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:57

Tsja, ik heb een kruising husky/herder en die kwijlt hele waterplasjes op de grond als er eten is. :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:49

De bullmastiffs die ik ken zijn allemaal heel relaxed en supersociaal. Beetje lomp wel, maar zit geen kwaad in.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:52

Hallo allemaal,
Wij gaan waarschijnlijk binnen een half jaar een 'hondje' kopen liefst een klein hondje of begin middenmaat. Eigenlijk eentje die bij op de bank kan zonder heel de bank in beslag te nemen. Wij zijn veel thuis en hebben een grote tuin. Vachtverzorging maakt niet uit, wij kunnen vaak gaan wandelen als het niet nodig is maakt het niet uit. De hond moet tijdens wandelingen liefst ook wel los kunnen en niet extreem moeilijk zijn om te trainen. Ook moet hij in zijn voor soms eens een lekker lui dagje, ook mag hij niet agressief zijn naar andere mensen en dieren, en toch wel baasgericht. Een hondje waarmee je heerlijk mee kan samenwerken. Ik hoop dat jullie wat rassen weten :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:31

Lisse: ik denk meteen aan een poedeltje :D Zijn echt heel leuke hondjes en je kan ze ook gewoon 'naturel' houden zonder rare flufvacht, dan zijn ze best stoer :') Heb een tijdje een poedel opgevangen en die was supertrainbaar, na iets 1x te zien wist ze meteen wat ik wilde. Ze was ook heel lief. Heel enthousiast met wandelen maar ook blij om samen op de bank te liggen en een dag wat minder lopen was geen probleem. Wij hielden haar vacht gewoon kort, ging prima en t was een heel leuk hondje :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:39

Lisse, een Border terrier of mopshond misschien? Een Sheltie is al wat actiever. Wat zie je graag in een hond?

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:55

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:08

@Lisse: dwergpoedel is niet zo groot toch? Verder inderdaad de Sheltie al kan die wel wat terughoudend zijn en anders de Corgi.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:10

Sheltie is iets te actief :(

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:12

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:16

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:25

Lisse: Jack russell terrier, Parson russel terrier, Foxterrier, Beagle. Maar dat zijn allemaal best pittige rassen. In het asiel vind je vaak dat soort hondjes dus misschien daar eens kijken voor een leuk vuilnisbakje? :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:56

Lisse: een poedel heb je ook in toy- en dwergformaat :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:58

Poedels beginnen bij 23cm en de grootste 75cm (vallen ruim buiten de maximale hoogtemaat van de grote poedel = 60cm). En dat gaat van Toy (-28cm), naar dwerg (28-35cm), middenslag (35-45cm) en dan grote poedel (45-60cm).

Dus maat is geen issue over het algemeen (en kleur ook niet: zwart, wit, bruin, grijs, abrikoos, rood en onofficieel ook nog bont en "black en tan" in verschillende kleuren).

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:02

[/quote]
Maakt grootte uit? En vacht? Wat verwacht je van de hond bij andere mensen en honden? Allemansvriend of baasgericht?[/quote]
Grootte en vacht maakt niet uit hij moet wel een beetje bij katten kunnen en allemansvriend[/quote]
mariska_YeDo schreef:
Veertje11 schreef:
Welke hond past bij mij?
Het maakt niet uit of hij groot of klein is
Hij moet wel met katten kunnen (ook een beetje opvoeding natuurlijk)
Gehecht aan gezin (een beetje dan natuurlijk)
Het liefst ook eentje die een beetje kan waken
Geen ras die ongezond is door lischaams misvorming zoals de bulldog enz enz
We hebben een redelijk grote tuin en zal dus ook in de tuin mogen Rennen
Een redelijk groot huis hebben wij

Weten jullie een ras?

Hoeveel beweging kan je de hond geven? Veel honden hebben veel meer beweging nodig dan alleen maar in huis en tuin rennen. :j

Weten jullie een ras of niet?