sallandval schreef:Simbaa schreef:Dano en Lisitano: Ja hoe actief is actief? Ik zou graag een hond willen die het leuk vindt om te rennen, spelen, mee te gaan naar de paarden en hard te lopen. Hierbij moet gedacht worden aan in ieder geval 1x per dag een flinke wandeling, aangevuld met nog hardlopen/fietsen/mee gaan naar de paarden. Sowieso dat de hond er twee keer flink uit is. Voor sommige rassen zal dit niet actief genoeg zijn, maar daar wil ik het ras graag op uitzoeken. Wel zou ik graag een ras willen die dit fysiek ook aan kan.
Er zijn niet zo veel rassen die dat niet aan kunnen. Onze honden gaan meer uit dan wat je hier schetst (minimaal 3x per dag een uurtje los rennen/zwemmen/spelen) en dat zijn franse bulldogjes![]()
Mensen vergissen zich vaak in hun activiteit. Voor een mens is drie uur actief bezig zijn met een hond een hele investering, maar voor een actieve hond is dat niet erg veel.
Ik bedoel maar te zeggen dat je om deze voornemens weinig rassen hoeft uit te sluiten omdat ze het niet aan zouden kunnen.
Oki! Ik dacht dat vooral wat grote rassen hardlopen en fietsen niet goed aan zouden kunnen, in verband met zwakkere heupen en dergelijke. Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe ik aan die info kom

Horsii: Mooie honden hoor!!