Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lysette schreef:verography schreef:De pennen zijn 3 cm kort en ontzettend bot en als je zelf je vinger erin duwt voel je helemaal niets. Mijn tante zei ook als eerste tegen mij: Heb je django ooit horen piepen van de pijn? Nee dus, wat aangeeft dat het hem, een duitse herder, geen pijn doet. En die hond is echt een doetje dus die zou het zeker laten merken als het hem zeer doet.
En waarom loopt ie dan ineens mee zonder te trekken? Omdat zijn nekje lekker gemasseerd wordt als ie in de riem hangt ofzo?
Je kunt jezelf wel voor de gek gaan houden maar die hond stopt niet met trekken omdat het geen pijn doet en ook niet omdat ie die riem er wel eng uit vindt zien ofzo.
arnjojo schreef:schreeuwen is dat de manier van respect? Je hond kan ook luisteren als je het gewoon zegt! Mijn hond blaft alleen als er iets is. Blaffen er andere honden en hij doet een keer spontaan mee zeg ik het gewoon tegen hem en voila hij stopt. Schreeuwen naar je hond omdat hij iets doet wat niet mag vind ik net zo erg als slaan, prikbanden en dergelijke! Dit is geen manier van je hond 'goed' opvoeden. Dit is jezelf niet onder controle hebben en je eigen frustratie op je hond freken
Billy schreef:Hoe wilde je dat dan doen met een superdominante hond?
Met de clicker en foei? Daar red je het echt niet mee
verography schreef:arnjojo schreef:schreeuwen is dat de manier van respect? Je hond kan ook luisteren als je het gewoon zegt! Mijn hond blaft alleen als er iets is. Blaffen er andere honden en hij doet een keer spontaan mee zeg ik het gewoon tegen hem en voila hij stopt. Schreeuwen naar je hond omdat hij iets doet wat niet mag vind ik net zo erg als slaan, prikbanden en dergelijke! Dit is geen manier van je hond 'goed' opvoeden. Dit is jezelf niet onder controle hebben en je eigen frustratie op je hond freken
Ik weet niet wie jij allemaal heb zien schreeuwen naar hun hond. Persoonlijk ben ik dat nog niet tegen gekomen. Wel de stemverheffing, tja dat klinkt iets harder omdat je je stem verheft, maar door die klank weet de hond wel dat het niet mag. Als je op een normale manier foei zegt, heeft het woord foei geen bestraffende betekenis. Zeg je het op een strenge manier, met klein beetje stemverheffing, dan koppelen ze de verandering van toon aan het woord. Dat is hetzelfde als de hond braaf is, dan verandert je klank vorming omdat je dan heel vrolijk gaat praten.
Lia_ schreef:Gisteren in Elburg weer eens in een massale vechtpartij gestaan met mijn diensthond waarbij volop werd geslagen, getrapt, gegooid met glazen, stenen, etenswaren, enz en het geschreeuw letterlijk oorverdovend was.
heb nog even met een glimlach aan jullie clicker gedacht....
Billy schreef:Persoonlijk vind ik een clicker een nutteloos apparaat
En sommige dingen weet je gewoon als je met een hond bezig bent, bij deze hond ook dat een clicker niet werkt. Voor jij hebt kunnen clicken is dat dier je al 7 keer de baas
Lia_ schreef:Oefeningen aanleren doe ik gewoon met brokjes frolic als beloning, vinden ze veel lekkerder dan een clicker
Hoe corrigeer je dan je hond, door hem geen klikje te laten horen????
Daar zullen die van mij echt van onder de indruk zijn