Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:58

Begin nou wel heel erg nieuwsgierig te worden!

Misschien zijn ze wel meteen door naar de dierenarts...

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:10

ik begin ook steeds nieuwsgieriger te worden.
toenstraks gekeken. nu(net na het eten) dacht ik van: vast wel een update: maar neee...
ach ja we zullen maar even gedult moeten hebben

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:15

Jeetje wat een verhaal!
Ik vind het knap dat je zo'n voorstel wil doen, je laat het helemaal aan de kat over, echt super! Weet niet of ik dat wel zou kunnen.....

Ik denk overigens dat dit soort dingen vaker gebeuren dan veel mensen denken. Het is niet echt een gegrond idee, maar ik heb wel zo'n vermoeden.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:17

Ts is natuurlijk ook jarig...ze heeft al gezegd dat ze pas kan posten als er geen visite is

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:20

Ben ook wel nieuwschierig ! Ik hoop echt dat je je kat terug kan krijgen, helemaal onder deze omstandigheden! Jij dacht dat dat je arme katje dood was, nu blijkt hij gewoon bij iemand in huis gezeten te hebben.

Wij krijgen vaak zwervers binnen hier, we bellen altijd gelijk op naar Amivedi, zetten ze op het internet enz enz. Dan na 2 maanden beschouwen we het beestje ook echt als de "onze". Wij hebben een keer een klein kittentje uit een boom gevist, gelijk Amivedi, asiel, dierenarts ed. ingelicht (zelfde dag). Werden een jaar later gebeld of wij hun kat hadden gezien.. Doei!
Ook vonden de buren het een leuk idee om een kat te kopen, en als ze op vakantie gaan (2 maanden Rolleyes ) moet het katje maar buiten blijven, want hij vangt toch muizen (binnenkat) ?? Kat kwam binnen als een hoopje botten/teken, beestje heeft op het randje geleeft. Na een kort woordje met de eigenaar is hij hier gebleven.. Doei!
Verder hebben wij nog een stuk of 8 katten opgevangen, die hier aan zijn komen lopen waar nooit meer iemand voor is geweest..

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:26

Heb het hele topic in sneltrein vaart doorgelezen, en vind het goed wat je allemaal doet. Is jou kat en als je hem straks laat kiezen waar hij heen wilt kun je er in elk geval vrede mee hebben.

Ben benieuwd hoe het gesprek verlopen is vandaag.

Ps: ben jij trouwens de Inge die Bono heeft verzorgt?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:28

Ohja dat is ook zo... ts is jarig vandaag. Gefeliciteerd! Ik hoop dat je een heel mooi kadootje krijgt vandaag.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:28

Ben ook wel erg nieuwsgierig. Ik vind het ook belachelijk dat dat mens je kat nooit als gevonden heeft opgegeven.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:42

Ik ben nu ook wel nieuwsgierig...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:49

hier nog zo'n nieuwsgierig aagje Bloos
haha dalijk liggen ze compleet in de clinche wat betreft de kat Scheve mond
zou helemaal balen zijn natuurlijk..
of ze zitten idd lekker te kroelen en de gemiste tijd in te halen Tong uitsteken

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:56

Ik las net pas voor het eerst dit topic, en wil je alle sterkte wensen, ik hoop echt dat je je kat terugkrijgt!
Mochten die mensen graag een lieve binnenkat willen als ze "hun" kat kwijtraken; Ik weet er nog eentje die hard op zoek is naar een baasje.

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:19

ik ben ook nieuwsgierig. Hopelijk heb je hem weer terug

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:20

ik wil ook weten hoe dit afgelopen is Lachen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:23

Clinnn_ schreef:
ik wil ook weten hoe dit afgelopen is Lachen.

hier hetzelfde !

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:24

ik heb het heel topic (posts van de ts) even doorgelezen. En ik vind dat je hier heel goed aangedaan hebt. Ik hoop dat die mensen nu dus ook echt meewerken (maar ik heb het idee dat ze nu opzich wel mee willen werken) owh trouwens zover ik weet (maar ik heb niet echt verstand van katten want wij hebben er ook geen) moeten katten minstens een week in een 'nieuw' huis zitten omdat ze dan pas weer gewent zijn (dat is iets dat ik ooit ergens gehoord of gelezen heb)

Ik hoop voor jou dat je kat terug naar jou komt (en blijft) ik ben nu ook wel nieuwschierig hoe het afgelopen is!

edit: trouwens ook gefeliciteerd.. enne.. ik zag nog een cadeautje voorbijkomen.. ook gefeliciteerd Knipoog
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 08-08-08 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:26

Beetje onzinnig om 30 posts te plaatsen met 'ik ben benieuwd/nieuwsgierig etc!'
TS zal vanzelf reageren denk ik Knipoog

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:27

kben wel heel benieuwd hoe het afgelopen is....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:31

ze zal wel visite hebben vanavond voor haar verjaardag, even afwachten tot morgen dus.
Ik hoop zo dat het goed is afgelopen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:06

He verdorie, ik denk, ik lees het nu pas, weet ik ook hoe het afloopt, niet dus Haha! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen met de kat. Ik vind dat je goed gehandeld hebt door het op deze manier te doen. Het is tenslotte jouw kat. En die vrouw had ook wel iets meer moeite mogen doen om de eigenaar te vinden dan alleen even kijken op het bord van 1 supermarkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:19

Nou Inge je zult nu wel aan je verjaardag aan het vieren zijn, zie dat er enorm mee wordt geleefd ik lees het morgen wel.
Is het niet hier dan wel op SLT (Ons forum Haha! )

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:37

ff de update, moet nog bijlezen Knipoog dus als je geen antwoord hebt zal volgen. Sorry voor de late reactie, maar de visite is pas net de deur uit (terwijl ik t alleen op de dag wilde houden)

Er is vanmiddag dus een zeer positief gesprek geweest. Aankomende maandag is er een afspraak bij een onafhankelijke DA (niet van die mevrouw en niet die van mij) waar de chip uitgelezen zal worden.
Indien het chipnummer overeenkomt met de gegevens die ik heb, komt hij hierheen. Dan zal hij 2 a 3 weken binnen worden gehouden om te wennen. Vervolgens mag hij op de oude voet verder, wat wil zeggen dat hij gewoon naar buiten kan en kan gaan en staan waar hij wil.

Indien Spike dan besluit dat hij het daar beter heeft, zal de chip van naam worden overgeschreven.
Die mensen waren na alle stukken overlegd te hebben er ook wel van overtuigd dat het om dezelfde kat ging. Echter hebben ze er verdriet van, maar kunnen wel leven met het voorstel om de kat te laten kiezen. Ik heb hun uitgelegd hoe ik er over denk (met name dat een buitenkat niet tegen zijn wil in binnengehouden moet worden) waar ze begrip voor op kunnen brengen. We hebben in elk geval de afspraak gemaakt, dat als hij besluit om van 2 walletjes te gaan eten. of wanneer hij besluit dat hij daar zijn nieuwe thuis heeft, hij daar niet meer binnen gehouden zal worden.

Qua kosten is het volgende overeengekomen: diegene waar de kat kiest te wonen, geeft de ander een kostenvergoeding. indien hij bij beide wenst te zijn, zal er geen kostenvergoeding plaatsvinden. Dus als hij kiest om bij ons te wonen, vergoeden wij € 4,- voer per week + enting + € 40,- voor overige kosten als wormenkuren en vlooienspul. Kiest hij voor het andere huis, krijgen wij een vergoeding voor de castratie en 2 jaar entingen.
Voor de rest is er nog afgesproken dat wanneer hij er voor kiest om bij beide te gaan wonen, de keus voor de DA door ons gemaakt zullen worden.

Nou voor de rest, de wijkagent zal het de komende tijd in de gaten houden, of alle afspraken goed worden nageleefd. Ook heeft hij bovenstaande afspraken opgeschreven en is eigenlijk een soort van onpartijdige getuige geworden van ons. Heb er al met al een zeer goed gevoel bij. Ja

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:39

Dat zijn keurige afspraken!!! Nou hopen dat ie de juiste keuze maakt Knipoog

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:42

linda22 schreef:
Ps: ben jij trouwens de Inge die Bono heeft verzorgt?

ja dat ben ik Knipoog - de eerste inge in elk geval (weet niet of die ander er nu nog is namelijk)

@ BW: inderdaad daar moet ik nu op hopen, maar heb wel het idee dat het op deze manier op de meest nette manier is afgesproken.
Laatst bijgewerkt door inge81 op 08-08-08 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:43

Nou dat zijn ze zeker, wat een mooie overeenkomst en super dat jullie de kat zelf willen laten kiezen Ja

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:45

Heel goed hoe het nu "opgelost" is!!