Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:28

dees_daan schreef:
ik eet wel een frikandel, of een kroket, en daar zit ook paardenvlees in, ik vindt het niet zielig, de paarden hebben vaak een goed leven gehad..

Het vlees in frikandellen en kroketten en vrijwel alle snacks is niet van NL bodem, dit vlees wordt geimporteerd uit Mexico. Dat is vele malen goedkoper.
Nu er in de US niet meer geslacht mag worden, en alle paarden in Mexico geslacht worden (onder erbarmelijk omstandigheden, arme medewerkers, slechte veiligheid, weinig tot geen middelen), loopt het helemaal uit de hand.
Paarden worden ingesloten en levend in stukken gehakt, en zijn geen middelen om ze 'vriendelijk' af te maken zoals we dat in NL doen.
Je kunt op dit filmpje eea zien, behoorlijk schokkend:
http://www.antifursociety.org/HORSE_SLAUGHTER.html

Wanneer je dan toch paardenvlees wilt eten, kun je beter paardenbiefstuk van een NL slager kopen.
Snacks zijn troep.... daar wil toch geen enkele paardenliefhebber aan meewerken lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:30

*zucht* heb je het zelf gezien? *gaat maar weer op handen zitten*

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:32

slimmerik schreef:
Ik ben boerin en weet dat het sprookjes zijn. Ja, ik lach erom. Net zoals ik om wakker dier en die idiote partij in de Tweede Kamer lach.

Dan lach je waarschijnlijk ook om mij?
xjudithx schreef:
Voor mij geen dierenleed achter mijn maaltijd: ik ben veganist en eet dus niets dierlijks. En zoveel mogelijk biologisch.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:36

dees_daan schreef:
*zucht* heb je het zelf gezien? *gaat maar weer op handen zitten*

Ja, ik kon er weken niet van slapen....
Net zoals ik niet kon slapen van de beelden van pelsdieren die levend van hun huid ontdaan werden en daarna in een ton hun hoofdje optilden en in de camera keken... een hoopje levend, bloedend naakt vlees.
Ik ga dan helemaal, helemaal kapot van binnen.
Net als bij deze paarden, het is een verschrikking.
Ze krijgen niet een kogel of pen door hun kop, was het maar waar. Maar na uuuuuuuurenlange bloedhete reis worden ze uit de vrachtwagen getrokken, soms aan hun staart of benen omdat ze niet meer kunnen lopen, en de lopende exemplaren worden ingesloten en levend in stukken gehakt.
Onze snackfabrikanten nemen dat vlees af, en heel NL zit het weg te kauwen.
En als ik dan kijk hoe explosief dik NL wordt, en maar doorvreet, en dat dat ten koste van die dieren moet gaan.... dan kan ik wel janken, tussen het nekken door.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:40

ik denk eerder dat de vraag is, heb jij beckers of mora zelf gevraagd of ze buitenlands vlees gebruiken of nederlands?
Want rest vlees, dat we in NL ook genoeg hebben, dat gaat in firkandellen en knakworsten.
Waarom dat importeren uit het buitenland? Dat kost toch kapitalen aan vervoer?
Klinkt mij gewoon niet logisch in de oren.

Dat er in het buitenland dingen gebeuren die niet kunnen klopt, maar ook alles wat je nu weer opnoemt zijn geen nederlandse praktijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:40

*haalt handen weer terug* ik bedoel natuurlijk of je er zelf bij geweest bent, wakker dier e.d laten alleen de ergste dingen zien, en idd 9 van de 10 keer in het buitenland, dat zeggen ze er niet bij, want dan is het een stuk minder boeiend, ik hoef het filmpje niet te zien de goede dingen laten ze niet zien, omdat dat niet goed is voor hun stichting, de filmpjes die op internet staan zijn ook erg, maar er zijn ook goede bij (zoals de slachterij van de boktmeeting) maar die wordt er hier niet bijgehaald.. raar he? *gaat weer op handen zitten*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:41

runningkawa schreef:
ik denk eerder dat de vraag is, heb jij beckers of mora zelf gevraagd of ze buitenlands vlees gebruiken of nederlands?
Want rest vlees, dat we in NL ook genoeg hebben, dat gaat in firkandellen en knakworsten.

Dat er in het buitenland dingen gebeuren die niet kunnen klopt, maar ook alles wat je nu weer opnoemt zijn geen nederlandse praktijken

hier ben ik het helemaal mee eens Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:41

slimmerik schreef:
Ik ben boerin en weet dat het sprookjes zijn. Ja, ik lach erom. Net zoals ik om wakker dier en die idiote partij in de Tweede Kamer lach.

Dus alle groeperingen en partijen gericht op dierenwelzijn zijn idiote kloothommels?
Wat stel je dan voor dat er moet gebeuren, wat is het alternatief?
Ik ben ook opgegroeid op het platteland en werkte veel op de boerderij, ik ben nu 32 en heb veel zien veranderen. En heel veel in het nadeel van dieren. Evengoed zijn er nog steeds goede boeren waaronder vrienden van me.
Maar er gebeuren meer dan voldoende klotedingen en ik ben blij dat er mensen zijn die zich daarvoor inzetten.

Maar goed, wat is jouw voorstel? Hoe pakken we eea aan?
Of laten we het allemaal rusten?
Als je er zo over dacht lag Canjer nu ook op iemands bord, dus er zal wel een dierenliefhebber in je zitten neem ik aan? Ben benieuwd naar jouw visie....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:43

xjudithx schreef:
slimmerik schreef:

Dan lach je waarschijnlijk ook om mij?
xjudithx schreef:
Voor mij geen dierenleed achter mijn maaltijd: ik ben veganist en eet dus niets dierlijks. En zoveel mogelijk biologisch.

Zover ik kan zien schrijf ik niets over veganisten. Dat is eigen keus en die respecteer ik gewoon. Maar ik heb een hekel aan mensen die precies denken te weten hoe een kip, koe en varken leeft bij de Nederlandse boer en daar lach ik om. Zijn vast mensen net als de mensen die bij ons wel eens op de boerderij op open dagen komen die denken dat een koe melk piest en hele vastgebonden staan.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:43

in de werkelijkheid gaan kippen door een stroombadje... Ze word levend opgehangen aan vleeshaken en gaan dan zo door het gebouw naar het badje.. Gebeurd hier in de fabriek.. heb zelfs gehoord dat ze een x voor de lol met een paar gasten een kip uit elkaar hebben getrokken (ja levend) lache, niet? Tsjah, biologisch vind ik eig ook erg.. tis allemaal vreselijk.. maar ik sluit mijn ogen ervoor.. maargoed wil er eig wel wat aan gaan doen.. minderen met vlees eig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:44

mijn idee, laat die stichtingen en partijen eerlijk zijn, dus geen filmpjes uit het buiteland laten zien, waarin ze mensen laten geloven dat dit Nederland is.. onderzoek iets goed voordat je uitspraken doet, en hang geen l*l verhalen op, als ze dat doen, praten we dan weer verder Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:46

dees_daan schreef:
runningkawa schreef:

hier ben ik het helemaal mee eens Ja

Dat is vele malen goedkoper, en klinkt niet logisch nee.... Maar daarom zijn komkommers uit fokking weet ik veel waar, ook goedkoper dan de NL komkommers, raaaaarrrrr maar waar.
In de US heeft de wereld gezondheidsorganisatie de klok geluid over deze paardenslacht-praktijken. Er zijn ook rapporten over verschenen vele serieuze media hebben er aandacht aan besteed. Het nieuws gaat blijkbaar langs veel mensen heen, maar ik ben niet te beroerd even verslag te doen.

Het zijn WEL nederlandse praktijken, want JIJ bent NEDELANDS, en eet die NL snack, van die NL snackfabrikant die het vlees importeert. Dus ja, wel NL praktijken...

Wel fijn dat jullie het met elkaar eens zijn, ga je het filmpje lekker niet kijken, ga je het niet opzoeken op internet, en kun je lekker doorbunkeren in de snackbar. Iedereen heerlijk naïef en gelukkig, wat is het leven toch mooi....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:48

ik ben aan het SJBeren, dus ik kom niet vaak in de snackbar, het is mijn keuze om dit filmpje niet te willen zien, als er iemand naief is.. ach laat ook maar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:49

pinuts schreef:
in de werkelijkheid gaan kippen door een stroombadje... Ze word levend opgehangen aan vleeshaken en gaan dan zo door het gebouw naar het badje.. Gebeurd hier in de fabriek.. heb zelfs gehoord dat ze een x voor de lol met een paar gasten een kip uit elkaar hebben getrokken (ja levend) lache, niet? Tsjah, biologisch vind ik eig ook erg.. tis allemaal vreselijk.. maar ik sluit mijn ogen ervoor.. maargoed wil er eig wel wat aan gaan doen.. minderen met vlees eig

daar gaan we weer...

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:51

slimmerik schreef:
Zover ik kan zien schrijf ik niets over veganisten.

Klopt, daarom vroeg ik er ook naar.
slimmerik schreef:
Dat is eigen keus en die respecteer ik gewoon. Maar ik heb een hekel aan mensen die precies denken te weten hoe een kip, koe en varken leeft bij de Nederlandse boer en daar lach ik om. Zijn vast mensen net als de mensen die bij ons wel eens op de boerderij op open dagen komen die denken dat een koe melk piest en hele vastgebonden staan.

Fijn dat je die keuze respecteert. Maar ik vroeg het me gewoon af, omdat die keuze vaak wel gebaseerd is op onvrede hoe er in onze maatschappij met dieren wordt omgegaan. Om die reden bestaan organisaties als Wakker Dier en Partij voor de Dieren ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:52

goh rare supermarkt hebben wij hier..liggen nu allemaal nederlandse komkommers...want ze zijn hier nu echt goedkoper hoor...dan die dingen invoeren
Alleen in de winter niet...omdat ze hier dan niet geteeld worden... dan moeten ze wel uit het buitenland komen.
Vlees is er in de winter ook gewoon....Maar zover had je nog niet gedacht denk ik Haha!

Daar gaat je verhaaltje weer...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:53

sorry hoor dees daan.. mijn vriend stond er ook maar bij.. Hij werkt dr al jaren.
Als je dingen niet wilt geloven dan lees je t niet.. Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:54

dees_daan schreef:
ik ben aan het SJBeren, dus ik kom niet vaak in de snackbar, het is mijn keuze om dit filmpje niet te willen zien, als er iemand naief is.. ach laat ook maar Haha!

Wie noem je naïef, beter gezegd: wie wil je naïef noemen?
Ik zou het filmpje ook niet gaan kijken, en ik zou ook geen research doen, straks is het waar.... en wat dan? Dan kun je na je SJB niet meer gaan snacken.... stel je voor.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:56

laten we wel een beetje aardig blijven, en steeds niet zo aangesproken voelen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:57

Ninx schreef:
dees_daan schreef:

Wie noem je naïef, beter gezegd: wie wil je naïef noemen?
Ik zou het filmpje ook niet gaan kijken, en ik zou ook geen research doen, straks is het waar.... en wat dan? Dan kun je na je SJB niet meer gaan snacken.... stel je voor.

wie zegt dat ik geen research doe? moet ik om elk stukje vlees het internet afspeuren, omdat er wat in kán zitten, nou dan ben je ook al een tijd verder.. als er iemand op internet staat die zijn pony mishandeld in het buitenland, doen we dat dan ook allemaal hier in Nederland? want wij rijden hier ook..
jammer dat alles 'onderuit gehaald wordt' zoals in de beginpost, ik heb in een kippenslachterij gewerkt, CM werkt bij de varkens, en RK heeft 'ervaring' bij de nersten (toch RK?) mensen roepen vanalles als ze iets horen.. een beetje jammer..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:59

Jammer zo veel mensen de ogen gesloten houden, doet de dieren helaas geen goed.Gewoon blijven eten doet het al helemaal geen goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:01

yep, klopt
En de meest rare dingen worden er over gezeverd... ja gezeverd, want waar is niet eens een beetje.
Ja in china, daar waar ze wezen met de benen aan een de stoel knopen..een stoel met een gat erin en daaronder een goot waar hun plas en poep dan invalt.... nee zo'n belachelijk land kun je niet verwachten dat ze humaan met dieren omgaan als de kinderen het daar nog slechter hebben dan een bio dier hier...
Maar als je dat gaat verkondigen als zijnde wat er in NL gebeurd, ben je niet beter dan die chinese lui

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:01

dees_daan schreef:
wie zegt dat ik geen research doe? moet ik om elk stukje vlees het internet afspeuren, omdat er wat in kán zitten, nou dan ben je ook al een tijd verder.. als er iemand op internet staat die zijn pony mishandeld in het buitenland, doen we dat dan ook allemaal hier in Nederland? want wij rijden hier ook..
jammer dat alles 'onderuit gehaald wordt' zoals in de beginpost, ik heb in een kippenslachterij gewerkt, CM werkt bij de varkens, en RK heeft 'ervaring' bij de nersten (toch RK?) mensen roepen vanalles als ze iets horen.. een beetje jammer..

Als je alles gelezen had, weet je dat ik ook vroeger op een melkveebedrijf heb gewerkt... jaren zelfs.
Ik heb dus niet alles van gillende websites met foutieve leuzen, ge-knip/plakte filmpjes, en buitenlandse onwaarheden gehaald.
Wanneer jij zegt dat je snacks eet, en ik zeg jou waar dat vlees vandaan komt, dan zou ik in jouw plaats willen weten of dat waar is, zodat ik weet wat ik eet.
Als jij dat niet wilt weten vind ik dat jammer, al ben je er dan 1 van velen.
Toch raadt ik je aan dit te doen, dan zul je ontdekken dat er helaas geen woord van gelogen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:03

mail is al naar beckers en mora...ik wil weten of het gel*l in de ruimte dit keer waar is.
Of ik antwoord ga krijgen is natuurlijk een 2e...maar ik hou niet van zwammen zonder het echt te weten.

jammer dat de grootste schreeuwers hier het niet eerst na gaan vragen...zou ze sieren imo.
Maar nee sites na balten...moeilijk hoor...veel eigen initiatief ook...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-08 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:03

dus je moet ervaring hebben voordat je iets mag zeggen? Als je iets hoort van een vriend moet je het niet geloven?