Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fake

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:33

Maysie schreef:
Muisvriendelijke valletjes neem ik aan ??? Scheve mond

Hoop ik toch wel.
Vind het altijd zo sneu als het van die muisonvriendelijke vallen zijn. Ach gut
Als wij al een muizenval zetten (wat we vrijwel nooit doen trouwens) gebruiken wij altijd die vallen waar ze in dat kooitje worden opgesloten en mijn vader laat ze de volgende morgen vroeg nog weer vrij in het bos hier in de buurt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:33

Chips zijn ze gek op Nagelbijten / Gniffelen Vang ik de mijne ook mee als ze ontsnappen Huilen van het lachen

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:34

Echt? wat grappig, haha!
Wist ik niet Haha!

Wij doen het altijd op de 'ouderwetse' kaasmanier Clown

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:35

HBVisser schreef:
Nou Spinny, Harry, Hanny en Rolf, Gestoord ik ben blij dat ze een fijn tehuis hebben want bij komen ze er niet in!

Bji mij had ie 'buiten' ook nooit meer gezien Bloos Bloos Bloos

Ik sla ze altijd dood, behalve als ze zo groot zijn want dan voel je dat helemaal als je erop staat, kleine babie spinnetjes zijn schattig maar die mep ik ook dood. Als er 1 binnen een straal van 1 meter langs me zit kun je me opvangen want val ik bijna flauw van de adrenaline, ben zo doodsbang er voor. Ik roep meestal mn pa als die in de buurt is anders blijf ik uit de buurt en hoop dat ze vanzelf weg gaan Clown. Of ik sla ze heel snel dood.

Ik vind het trouwens niet zielig als je ze niet martelt, in 1 mep dood dan lijden ze er ook niet aan Bloos.

Muizen zijn niet zo eng vind ik. Alleen laatst haalde ik een zak brood uit de koelcel (op mn werk) en toen zat er een gaatje in en vielen en heeel veel kruimels uit het brood/zak, toen we t brood eruit haalden viel er een muisje achteraan hahahaha, brood was ook helemaal hol van binnen. Hebben we wel te pakken gekregen is de enige keer in 9 jaar dat we een muis in de koelcel hadden Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 30-05-08 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Chips of hazelnootpasta werkt het best Haha! Probeer maar eens Clown

Tallie1979

Maysie schreef:
En dan klapt ie verkeerd neem aan dat je die bedoeld en daar ligt die kleine mini muis te lijden nee ik vind datdus niks ulke vallen .. Als hier een muisje in huis was dan kwam er een muisvriendelijk valletje met een blaasje sla of kaasje .. Om hem vervolgens bij de school aan de overkant los te laten Lovers

Waarna hij de weg oversteekt en zo weer terug is Lovers Clown

Deze muizenvallen zijn zo gemaakt dat ze in het midden toeslaan, dit omdat de lokstof zodanig is geplaatst, zodat de muis er tot halverwege inmoet.

Het "grappige" hier vind ik dat jullie de spinnen doodmeppen en de muizen zielig vinden Clown

Mila87

Ik sla spinnen niet direct dood..Omdat het een levend dier is en het dus net zo goed verdiend als wij. Hetzelfde geldt voor andere irritante en kriebelige insecten. Ik ben absoluut niet gek op alles wat maar 6 of 8 poten heeft en loop er ook bij weg, en met name voor die enorm grote zwarte spinnen die iedere zomer met zn 4en bij mn moederin huis zitten..
oehh wat een gedoe was dat altijd..ik pak ze dus zelf niet op maar vraag of iemand anders ze wil pakken en netjes buiten de deur wil parkeren. ik ben geen spinnen-opvang.
Ik heb wel eens een spinnetje door de wc gespoeld en ohhh wat voelde ik me schuldig Clown
teken e.d. spoel ik wel door de wc als ik ze bij mnm hond of kat weg haal..
Verder laat ik alles lekker leven, ze zijn banger voor ons dan wij voor hen. Ik maak ze niet bewust dood.

In mn oude woonplaats hadden (hebben, denk ik nu ook wel) een spinnencolonie..de bushokjes hingen vol met kruisspinnen, er zaten er honderden..gewoon te vies voor woorden..er zaten er sowieso een stuk of 40 achter die borden in de hokjes, waar ze te tijden op aangeven. en dan 10 keer zoveel achter die reclame borden. geen idee hoe ze er achter komen/kwamen.
En verder kon je het hokje niet meer in, ze zaten overal.
bleef gelukkig daarbij, ze kwamen niet in de buurt van huizen, en belangrijker, niet in de buurt van mijn huis Clown
Ik ben niet bang voor ze, vind het gewoon vieze diertjes.
Heb vaak genoeg zo`n grote, vieze, zwarte spin over mn lijf voelen lopen en oehhhh als ik er aan denk voel ik ze nog Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:36

Ik denk dat dat ligt aan het knuffelgehalte Clown

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:37

magda_90 schreef:
Ik denk dat dat ligt aan het knuffelgehalte Clown

Maar je snapt mijn punt wel in deze? Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:38

@ Tallie_ho: Van die vallen van kunststof? Met zo'n rond dingetje met lokstof erin? Daar kunnen ze ook verzeerd in terecht komen. mijn opa had die dingen ook, en regelmatig lag er 1 dood in die alleen zijn poot vast had zitten Nagelbijten / Gniffelen of die nog leefde, maar wel dood was zo gauw hij er uit was. Nagelbijten / Gniffelen

Spinnen doodmeppen vind ik ook zielig en ook muggen sla ik niet dood.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:38

Dat snap ik wel Tong uitsteken

Overigens had ik met mijn ouders ruzie vorig jaar. We hadden muizen op zolder en ik wou graag zo'n muizenkooival, maar ze hadden van die andere gekocht Verdrietig

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:39

Muggen sla ik al helemaal dood, ze maken mij continu wakker Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb nu zon muggenkiller (zo'n lamp) Ja

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:40

Ik snap je punt ook wel maar toch spinnen ik moet er niks van hebben brrr en een muisje vind ik niet erg maar een wild muisje mag niet in huis blijven wonen die moet ook weer de grote wijde wereld in Nagelbijten / Gniffelen

Het kan altijd misgaan met die valletjes dus ik kies toch echt voor de muisvriendelijke val.. Hij krijgt darna nog een stukje lekkers togestopt voordat hij zijn reis bij de scholen begint Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:40

Mystica schreef:
Chips of hazelnootpasta werkt het best Haha! Probeer maar eens Clown

Of pindakaas, werkt ook super!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:41

Ow ja Vork Ik ben een groninger. Alles wat vliegt ( behalve kevers/wespen etc Clown ) is hier mug. Clown Maar ik bedoel idd vliegen. Muggen gaan er wel aan Huilen van het lachen

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:43

Ja muggen hier ook.
In 1 keer meteen dood Clown

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:43

Mystica schreef:
@ Tallie_ho: Van die vallen van kunststof? Met zo'n rond dingetje met lokstof erin? Daar kunnen ze ook verzeerd in terecht komen. mijn opa had die dingen ook, en regelmatig lag er 1 dood in die alleen zijn poot vast had zitten Nagelbijten / Gniffelen of die nog leefde, maar wel dood was zo gauw hij er uit was. Nagelbijten / Gniffelen

Spinnen doodmeppen vind ik ook zielig en ook muggen sla ik niet dood.

Ik zal beloven dat als blijkt dat ze er heel erg lijden, ik andere vallen zal kopen. En dat meen ik serieus! Maar als het effectief is en de muis zit er gewoon in zoals verwacht, laat ik ze staan.

Gif strooien heb ik ook nog heel even overwogen, maar aangezien er een hond en een kat op stal rondlopen welke ik niet ziek wil maken, heb ik dat niet gedaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:44

Bromvliegen blijven leven, anders maak ik Brommetje boos Ach gut

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:45

Compromis dan maar Tallie Huilen van het lachen Gif is nog zieliger Nagelbijten / Gniffelen En idd ook zeker niet goed voor kat/hond, al schijnen die vergiftigde muizen niet te pakken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:46

Gif heb ik ook de pest in. De muizen kunnen dan net daar liggen waar je ze niet vind en dan kweek je nog meer ongedierte Nagelbijten / Gniffelen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:47

magda_90 schreef:

Brommetje mag neit boos Ach gut

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:48

Heeft iemand nog goede tips voor muizen/ratten die de bedrading van de vrachtwagen doorbijten onder de motorkap? Gif buiten is lastig ivm de honden. Kat kan niet omdat een van terriers niet zo lief is tegen katten. Heb als zo'n ding met hoogfrequente toon geprobeerd maar dat werkt niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:48

Maysie schreef:
magda_90 schreef:

Brommetje mag neit boos Ach gut

Idd, mss dat er een bromvliegenvriendinnetje bij komt Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:49

Nikka schreef:
Heeft iemand nog goede tips voor muizen/ratten die de bedrading van de vrachtwagen doorbijten onder de motorkap? Gif buiten is lastig ivm de honden. Kat kan niet omdat een van terriers niet zo lief is tegen katten. Heb als zo'n ding met hoogfrequente toon geprobeerd maar dat werkt niet.

Kan je niet een heel fijn gaas rondom de auto zetten?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:50

Nikka schreef:

Muizenval onder de motorkap?? Schijnheilig