Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klara16

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:46

hestejente schreef:
Edit: jammer dat mensen het nodig vinden om naar bokkers als Uthrick minder aardige pb's te sturen. Aan de andere kant vind ik het ook niet correct dat geadresseerde delen van de inhoud ervan openbaar maakt.

Dus als je nav een topic voor alles wat lelkijk is wordt uitgescholden via PB dan mag je dat niet in het topic gaan vertellen uit respect voor degene die zulke PB's stuurt? Dat is de omgekeerde wereld.

Degene die mij een PB stuurt met woorden als tyfus en achterlijke smurf zal toch met naam en toenaam in het topic komen hoor! Dan mogen de mods me eens komen uitleggen waarom ik daar een OW voor krijg en degene die de PB verstuurd heeft niet

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:51

... omdat pb PRIVE berichten zijn en die mogen dus niet openbaar
en aan prive berichten schijn je iets te kunnen veranderen
is hier al een heel topic over geweest

krom maar waar
als je iemand een prutsmuts vind
moet je in het openbaar lief en beleefd doen
en dat dan lekker in een pbtje zetten
dat schijnt wel te mogen Vork

ben iig voor sencuur in de pbs
zeg nou zelf
prutsmuts klink toch veel minder erg dan kh*oer Haha!

maar on topic het is te erg voor woorden dat een nederlandse agente
dingen naar der hoofd krijgt
ivm mogelijke acties van de VLAAMSE , Belgische dus .. agenten ....
hoe zieluggg als mens ben je dan wel niet

neem aan dat utrick wel kan relativeren
en het verband ziet
maar leuk is zeker anders als je dat soort pbtjes krijgt maar
openbaar maken mag dus helaas niet nee

maar hoe kortzichtig ben je wel niet als mens om je zo te gedragen ..
en hoe puberaal ...

nog meer ontopic Bloos
vind het te erg voor woorden dat een hond "zomaar" op eigen (afgesloten??) terrein
word neergeschoten , al deed hij agressief (verdedigen>?)
al vind ik het "lag vredig te slapen ... ook weer twijfel achtig daar
de familie ook lag te slapen en een hond na 1 schot echt wel wakker is
(zo niet veel eerder ... ) het verhaal rammelt weerszijden nog aan alle kanten ..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:02

Ik heb net de sites van een aantal grote Belgische kranten nagelezen... NIKS over een schietincident met een hond.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:07

Klara16 schreef:
Ik heb net de sites van een aantal grote Belgische kranten nagelezen... NIKS over een schietincident met een hond.

Is het al zo gewoon??

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:11

Ja, we knallen hier in het wilde zuiden dagelijks honden neer Gestoord

Wat ik bedoel is dat geen enkele serieuze krant eraan wil, en dat het artikel dus waarschijnlijk niet zoveel waarheid bevat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:18

Jawel hoor, belang van limburg wijdt er een heel klein artikeltje aan in een hoekje(krant zelf, site weet ik niet). Maar er staat wel telkens "volgens het Blid", zo goed als letterlijk overgenomen, en dat de agenten volgens de commissaris moesten schieten omdat de hond aggressief werd, ze zouden de betrokken agenten vragen voor meer details bij het voorval (dit zal dan wel zowat overgenogen zijn van het laatste nieuws).
Maar echt zelf contretere info geven, nee dat niet.
Ik denk wel dat er iets gebeurd is daar, maar als het allemaal zo beschreven staat als in het duidelijk subjectieve artikel van Blid, dat zullen we pas weten als we het verhaal van de agenten horen.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:19

Oh mijn god arm dier..
Ik snap niet waar die agenten het lef vandaan hebben om zoiets te doen!
Voor de eigenaars moet het ook echt verschrikkelijk zijn.
Zulke agenten zouden direct uit hun functie getrapt moeten worden!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:24

ik las even terug,heel erg triest dat sommigen hier gelijk een bepaald beeld hebben bij AST eigenaren hebben.
hoezo vooroordeel,had je dat ook bij een ander ras gezegd....

ik ben benieuwd of we ooit nog het verhaal van de agenten horen,ik wil graag het verhaal van beide kanten kennen,maar dat ze hun mond erover houden(tot nu toe)vind ik toch maar vreemd,want ik kan me haast niet voorstellen dat je zomaar schiet,ik wil hun verhaal ook wel horen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:25

Snoevie schreef:
ik las even terug,heel erg triest dat sommigen hier gelijk een bepaald beeld hebben bij AST eigenaren hebben.

ik ben benieuwd of we ooit nog het verhaal van de agenten horen,ik wil graag het verhaal van beide kanten kennen,maar dat ze hun mond erover houden(tot nu toe)vind ik toch maar vreemd,want ik kan me haast niet voorstellen dat je zomaar schiet,ik wil hun verhaal ook wel horen.

indd.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:30

Snoevie schreef:

Tja Snoevie, het is heel erg dat het gezegd moet worden maar het is helaas wel zo: mensen die AST hebben zijn ofwel mensen die een passie hebben voor het ras en die er heel erg mee bezig zijn, ofwel foute types die die hond alleen maar willen owv het dreigende karakter ervan.

En dat zijn dan ook vaak mensen die zich op zo'n manier gedragen (scene maken in het politiebureau). Ik zeg niet dat het zo gegaan is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:33

het komt zo over alsof alle eigenaren van die aso types zijn,jammer dat het zo neergezet is.(ik snap dat je het niet zo hebt bedoeld)
er zijn al zoveel vooroordelen over,jammer dat die zo weer gesterkt worden terwijl niets nog zeker is.

weet iemand al of er meer bekend is.
maargoed

*edit: als het nu wel zo blijkt te zijn,zeggen veel mensen: oh zie je nou wel,agressief ras met aso baasjes

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 09:39

Wat zijn "AST eigenaren"?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:44

Klara16 schreef:
Tja Snoevie, het is heel erg dat het gezegd moet worden maar het is helaas wel zo: mensen die AST hebben zijn ofwel mensen die een passie hebben voor het ras en die er heel erg mee bezig zijn, ofwel foute types die die hond alleen maar willen owv het dreigende karakter ervan.

En dat zijn dan ook vaak mensen die zich op zo'n manier gedragen (scene maken in het politiebureau). Ik zeg niet dat het zo gegaan is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen...

Hallo? Vooroordeel anyone? Dit is toch werkelijk waar absurd! Straks worden wij al dierenmoordenaars genoemd alleen omdat we jachthonden bezitten of wat?

Dus je mag geen AST hebben omdat je ze gewoon prachtbeesten vind? Veel mensen zijn ook geen fan van rotweilers of dobermans, en juist een van deze twee zou ik graag willen hebben 'later'. Niet omdat ik mensen bang wil maken of een 'fout type' ben...en passie voor het ras...? Vind ze gewoon hartstikke mooi! Niet meer en niet minder. En dat zou bij AST niet kunnen? Ik vind het ook prachtige honden!

En altijd dat gezever over het karakter van een dier. De een is misschien agressiever van nature dan de ander, maar een hond wordt niet vals geboren maar vals gemaakt! Een correct opgevoede AST verschild niet van een correct opgevoede mechelaar, rotweiler, doberman etc. Maar ook niet van je standaard labrador, setter, bouvier enz.

Bah, vooroordelen, echt walgelijk...! Leer mensen EN beesten eerst kennen voordat je over ze oordeelt!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 09:45

Wat is een AST??????

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:47

Adil18 schreef:
Klara16 schreef:

Hallo? Vooroordeel anyone? Dit is toch werkelijk waar absurd! Straks worden wij al dierenmoordenaars genoemd alleen omdat we jachthonden bezitten of wat?

Dus je mag geen AST hebben omdat je ze gewoon prachtbeesten vind? Veel mensen zijn ook geen fan van rotweilers of dobermans, en juist een van deze twee zou ik graag willen hebben 'later'. Niet omdat ik mensen bang wil maken of een 'fout type' ben...en passie voor het ras...? Vind ze gewoon hartstikke mooi! Niet meer en niet minder. En dat zou bij AST niet kunnen? Ik vind het ook prachtige honden!

En altijd dat gezever over het karakter van een dier. De een is misschien agressiever van nature dan de ander, maar een hond wordt niet vals geboren maar vals gemaakt! Een correct opgevoede AST verschild niet van een correct opgevoede mechelaar, rotweiler, doberman etc. Maar ook niet van je standaard labrador, setter, bouvier enz.

Bah, vooroordelen, echt walgelijk...! Leer mensen EN beesten eerst kennen voordat je over ze oordeelt!

Ik zeg toch heel duidelijk dat er ook 'goede' eigenaren zijn?

Ga je nu ontkennen dat er een probleem is met veel mensen die om de verkeerde reden zo'n hond willen? Want dat is echt wel zo. Waarom zou dat niet gezegd mogen worden?

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:49

AST of geen AST, die politie is gewoon zwaar k*t. Kom op je doet zoiets toch niet!
Niet alleen wat je die hond allemaal aan doet, want die is nu toch dood dus die merkt dat niet meer. Maar wat dacht je van die hele familie? Het is gewoon ASOCIAAL.
Ik heb er gewoon geen woorden voor.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:51

Amigo_tje schreef:
Wat is een AST??????

American Staffordshire Terrier, kortweg 'stafford' of 'staf' genoemd, het type hond waarover dit drama gaat. Als het waar is dat 4 agenten een slapende hond doodgeschoten hebben is dat natuurlijk echt walgelijk! Maar: niemand weet wat er precies gebeurd is, aangezien de eigenaren lagen te slapen en dus niet konden weten of de hond wel zo lief in de 'zetel' lag. Bovendien kunnen ze ook niet weten of de hond gelijk vanuit de bench op die stoel is gaan liggen of misschien eerst is gaan buurten?? En wie weet daarbij overlast heeft veroorzaakt op wat voor manier dan ook? Ik vind het onmogelijk om hierover te oordelen en doe het dan ook niet Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:51

je jezoes dat geld toch echt voor letterlijk alles
er zijn gelukkig nog steeds meer goede

wij hebben ook een uit de kluiten gewassen dober
die toevallig op ons pad kwam
zou m nooit bij een ras vereniging/fokker gehaald hebben
idem voor de jack russel
beide soort of met opvangers

en geloof me als er om 4 uur snachts ineens iemand de tuin in loopt doen ze echt heel heeeel erg lelijk ...
terwijl het ras sullen zijn en je bij beide echt alles kan doen
en dan met name onze kleine ..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:27

Snoevie schreef:

Ik snap je wel, maar even triest is vanaf dat er iets gebeurd met die categorie hond dat er discriminatie van alle dakgoten word geroepen. Gevolgd door het labrador fenomeen

Verder staat er niets in de krant, alleen dat een vijfjarig jongetje in het hoofd is gebeten

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:36

Klara16 schreef:
Snoevie schreef:

nou dan ben ik zeker ook aso Haha!
ik heb z'n hond een schat van een hond.
Maar heel eerlijk ik ben geen aso .
Maar als dit verhaal waar zou zijn.
en ze zouden het bij mijn hond gedaan hebben .
sorry maar dan ben ik ook Boos!.
Mijn hond en paard zijn mij alles.
dus dan ben ik ineens aso
omdat ik een stafford heb en boos word omdat er iets met me hond gebeurd .
Denk dat iedereen boos word ongeacht wat voor ras
ik had ook zo gereageerd als ik een chiwawa had
Laatst bijgewerkt door babbii_lief op 26-05-08 11:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:37

katia: dat komt omdat het fenomeen gevaarlijke hond of aso baasjes ook weer steeds opgerakeld word.
daarom staan mensen op hun achterste benen,het is gewoon niet leuk als dat maar steeds gespeculeerd word.

ik weet best dat het wel vaak zo is,maar moet dat steeds geroepen worden?
niet echt leuk voor de normale liefhebbers.

ik heb niets over een labrador gezegd.

een 5 jarig jongetje is gebeten,wat heeft dat met dit voorval te maken?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:41

Snoevie schreef:
ik heb niets over een labrador gezegd.

een 5 jarig jongetje is gebeten,wat heeft dat met dit voorval te maken?

Niks, dat is het juist Lachen

Waarom staat dit artikel niet in de krant, smaakvol genoeg voor de sensatielezers.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:42

dat snap ik idd niet,er word maat wat graag geschreven over dat soort voorvallen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:52

bokt viel er net uit toen ik aan het wijzigen was Bloos

Citaat:
Ik zeg toch heel duidelijk dat er ook 'goede' eigenaren zijn?

Ga je nu ontkennen dat er een probleem is met veel mensen die om de verkeerde reden zo'n hond willen? Want dat is echt wel zo. Waarom zou dat niet gezegd mogen worden?

je jezoes dat geld toch echt voor letterlijk alles
er zijn gelukkig nog steeds meer goede

wij hebben ook een uit de kluiten gewassen dober
die toevallig op ons pad kwam
zou m nooit bij een ras vereniging/fokker gehaald hebben
idem voor de jack russel
beide soort of met opvangers

en geloof me als er om 4 uur snachts ineens iemand de tuin in loopt doen ze echt heel heeeel erg lelijk ...
terwijl het ras sullen zijn en je bij beide echt alles kan doen
en dan met name onze kleine ..

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:00

Artikels gevonden:

Het Laatste Nieuws:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... hond.dhtml

De Standaard:

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=stafford

De Morgen:

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... hond.dhtml

Het Nieuwsblad:

http://webnieuws1.nieuwsblad.be/Article ... D=OI1SCGIB
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... d=KN1SC84F
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=HL1S9OR2

Iemand zei dat de hond geen kogelgaten vertoonde, maar ik mag hopen dat mensen wel zien dat deze hond serieus is toegtakeld. Nagelbijten / Gniffelen Daarnaast, over de leren bank buiten. Het kan ook een oude leren bank betreffen, die kan prima buiten staan hoor, als hondenbank. Ik ken veel mensen die dat doen. Lachen

Voor Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg moet je volgens mij een abbo hebben om álle artikels te kunnen lezen. Kan dus goed zijn dat je hierover niets vindt op de site. Lachen
Verder gaat het vooral over het feit dat BLID een klacht in wil dienen.

De politie zou ondertussen ondervraagd moeten zijn en vandaag zou meer uitleg komen. Maar die heb ik nog nergens gevonden. Het enige nieuwe is het laatste artikel van de Standaard.

(Even ter info voor de geïnteresseerden.)