Ik blijf hier wel leuk steeds een bericht posten, maar zijn er nog mensen die hier wel eens wat lezen?
Naja, toch maar weer een korte update.
Het is gelukkig rustig in de opvang, dat is erg prettig met de vakantie oppas die het hier doordeweeks maar in haar eentje moet redden...
Afgelopen week heeft ze 2 jonge lijsters binnen gekregen die ze erg goed aan het eten kreeg. Gisteren overdag hebben die ook steeds goed gegeten tot het schemerig werd. Dat hebben we toen geweten aan dat ze vol zaten en het donker begon te worden.
Ook had ze vrijdag een erg klein vogeltje gekregen met nest en al. Er zaten ook nog 3 dode vogeltjes is. Roze met een klein beetje pluis, niet goed te zien wat het zou worden, iets vink-achtigs denk ik.
Ook deze at gisteren boven verwachting goed.
En ze had een gierzwaluw die erg actief was maar niet makkelijk met eten Bij hem moet je echt het bekje open doen, propje vlees er in en dat slikte hij dan wel in...
Vanmorgen lagen alle 4 deze vogels dood.
En ik kan niet zo goed plaatsen waarom... Erg frustrerend, vooral voor haar...
Gisteravond werd er nog een heel mooi zijdehoen-hennetje gebracht. Zwart. Ze was langs de kant van de weg gevonden en houdt haar kopje 180 graden gedraaid waardoor ze ook omvalt.
Ik denk dat ze aangereden is en een flinke hersenschudding heeft.
Ze zit dus in een donker hokje en ik voer haar ongeveer elk uur een paar happen brood die opgeweekt zijn in elektrolyten mix om er voor te zorgen dat ze wel vocht en calorieen binnen krijgt en verder hoop ik dat ze van rust en donker op zal knappen...
Een heel leuk kipje wel dus ik hoop echt dat ze op gaat knappen...