[HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Re: [HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:37

Oké, nou de kat heeft hem niet gebeten ( ik heb het al die tijd gezien, vanaf dat hij ineens tevoorschijn kwam) de kat heeft er enkel achter aan gerend) Met als gevolg dat ik er ook achter aan moest..

Gebeten heeft hij niet.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:42

Nagels kunnen ook al genoeg zijn...
Dus daar moet je dan ook heel zeker van zijn...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:44

heel zeker kan ik er dan niet van zijn nee, weet je hoeveel dat ongeveer kost bij de da?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:04

Wat bijzonder die Specht. Heb je een tijdje terug ge PBt over een jonge duif. Is helemaal goed gekomen en is weer terug in de natuur.
Vorige week brachten ze hier een ijsvogel. Helaas hadt die zo'n gecompliceerde breuk aan de vleugel dat het niet meer haalbaar was.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:49

Wat zonde van zo'n vogel Wilawonder...

Michelle, geen idee.
Wij geven Vibravet of Bytrill.
Je moet hem eigenlijk 2 keer per dag een paar druppel geven (of een stukje brood als hij dat meteen opeet bijv.
Dus je hebt echt maar heel weinig nodig. Misschien is er met je DA te overleggen dat je 1 of 2 ml in een spuitje met dopje er op voor een paar euro kan kopen?
Wij kopen het vanwege grootgebruik altijd in grote porties...

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:12

Naar aanleiding van het topic waarin een meisje graag een kip zou willen, kwam ik hier terecht. En wat een fijn topic is dit! Geweldig dat er nog mensen zijn die zoveel over hebben voor kleine en zwakke wezens. Ik zie dat jullie zelfs kippen opvangen en herplaatsen, dat is goed om te weten aangezien ik over een tijdje (kan nog wel volgend jaar worden maar toch) graag weer kippen wil gaan houden. Die kún je natuurlijk bij één van de vele fokkers halen, maar ik gun de beschikbare ruimte liever aan 'asielkippen'! Tenslotte zijn zij door toedoen van de mens ongevraagd op de wereld gekomen en daarom verdienen ze een goed leven.

Ook al is het een eind uit de buurt, ik zal zeker aan jullie denken bij de aanschaf van de kippen *LOL* Al zal het waarschijnlijk op z'n vroegst volgend jaar worden, maar ik vrees dat jullie dan nog steeds nieuwe baasjes zoeken voor kippen... Jammer dat dieren vaak zo worden afgedankt, als oude schoenen...

Keep up the good work!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:38

Dankjewel voor je enthousiaste reactie Pretletter!!

Harlingen is in Zeeland toch (mijn oprecht excuses als mijn geografiekennis me in de steek laat)?
Zo ja, dan is er tegen die tijd wel wat te regelen. Mijn vader zit daar heel erg veel voor zijn werk...

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:55

Geeft niet hoor, maar Harlingen ligt hélemaal aan de andere kant van waar jij dacht: boven in Friesland, bij de afsluitdijk Knipoog Zou een uurtje of 2 rijden zijn maar dat maakt mij niet uit, heb bijv. wel eens jonge zelfgefokte dwergbokjes naar een jongetje in Bergen op Zoom gebracht - gratis... beter dat dan saté kambing Haha!

Ik vind trouwens al die andere dieren ook erg interessant, al de vogels, eenden, ganzen, zelfs een wasbeer zag ik voorbij komen. Niet om zelf te hebben, maar super dat er naar ze omgekeken wordt *LOL*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:46

Ahja, nu gaat er een lampje branden waar Harlingen ongeveer ook weer is... Sorry.

Tja, onze opvang is enorm veelzijdig, zeker voor eerste opvang. Maar omdat we niet optimaal ingericht zijn voor zulke dieren, plaatsen wij ze wel door...

Hebben ook regelmatig slangen.
Vorig jaar een Wallaby en een mini-shetland pony.
Eerder al eens een stinkdier en 2 nandoes...
Mensen dumpen de raarste dieren...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:57

Net 5 kippen opgehaald , enhe ze zitten al op stok , oogjes dicht , bekaf van de late reis! Slapen
Batterij van de camera was leeg , maar dan maak ik morgen wel een paar foto's.

Jullie doen goed werk!
Ik snapte eerst niet waarom het zo moeilijk was om vrijwilligers te krijgen , had het graag gewild![maar woon zelf bij Coevorden in de buurt].Maar na wat uitleg begreep ik beter waarom dit allemaal zo moeilijk is!

Ik volg dit topic al een poosje , en zal het blijven doen.
Nickeltje , gewoon blijven schrijven dus!!! Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:59

Nammie, wat top dat je er 5 mee genomen hebt!
Mam was echt verbaasd dat iemand helemaal uit Coevorden onze kippen kwam halen, maar het is echt helemaal top!!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:48

Komt helemaal door jouw topic hier!!

Ik hoop dat ze hier nog lang rond kunnen scharrelen.

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:14

Regenboog Kips, wereldberoemd in héél Nederland Knipoog

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:18

Nou , het eerste ei is er al , van de snelwegkip.
En de eerste gevechten hebben ook al plaats gevonden...das minder...
De kip die nog het magerste was , met de slapste kam , hebben jullie die wel psychologische begeleiding gegeven? Clown
Beetje neurotisch , adhd , en id crisis is mijn diagnose Haha!
Mijn broedse krielkipje was het er niet mee eens dat deze adhdér haar van haar nest af joeg , en dacht zoon grote kip wel eens even een lesje te leren. Ze pakte echt de verkeerde!!Das de enige kip die niet bang is , en die pikte er aardig op los!

Heb ze toch maar de vrijheid gegeven , want dit was niet goed gekomen in dat hokje...

Ik heb de aankomende dagen echt geen tv nodig , wat een heerlijk zooitje ongeregeld!En mijn arme hanen hebben al een poosje geen lekker kippetje gehad , en dat gaat ook nog wel even duren voordat ze van deze ''regenboogkipjes'' kunnen smullen vrees ik.
Het is duidelijk te merken dat dit broedmachinekippen zijn. Wel grappig om te zien hoe anders ze zich gedragen.
Ik zal eens foto's schieten!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:41

OK dan! Super dat je deze kippen een nieuw thuis hebt gegeven! Ik ben benieuwd naar foto's Lachen

In onze paardenopvang is het ook moeilijk vrijwilligers te vinden, voor één keertje willen ze allemaal wel helpen, maar als je wat meer inzet vraagt... achja, uiteindelijk komen we er ook wel zeker Lachen

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:58

Haha, ik ben het meisje dat opzoek is naar een kipje. Clown
Had dit topic een beetje te laat in de gaten, sorry !
Mochten jullie nog een (liefst wat ouder) kipje (niet al te groot, onze kip is ook niet super groot) kwijt willen, wij zoeken nog gezelschap voor ons oudere kipje. Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:01

Wij hebben echt veel kippen in heel veel maten en kleuren...
Bel even naar de opvang (jullie zitten vanuit Culemborg echt dichtbij!) en overleg eventjes...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:40

Hier een albumpje; http://www.mijnalbum.nl/Album=YYGUYJMV.
Ze heten ; snelwegkip , neuroot , tandje minder , slappe kam , normaal[?]
Alleen normaal staat niet op de foto.
In totaal 4 eieren vandaag , volgens mij geen een van tandje minder , of ik heb hem nog niet gevonden Pling

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:09

Slappe kam ziet er wel grappig uit Lachen ze zijn precies nog een beetje verfomfaaid, maar ze gaan het zeker gezellig krijgen zie k op de foto's Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:15

Dat ziet er niet verkeerd uit Nammie! Die kippen hebben het daar heerlijk!
Lekker veel eieren dus! 4 eieren per dag van deze 5 kippen is een hele mooie score. Elke dag 1 of 2 eieren houden ze niet lang vol, dat doen ze maar kortdurend in de legbatterij.
Deze kippen (iets ouder dus) zullen per kip gemiddeld 5 eieren per week leggen, dus je hebt niet van elke kip elke dag een eitje...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:35

Go jij! Go jij! Ik ga lekker dit hele weekend weg met mijn vriend.
Maar dat betekent ook dat ik niet online ben om vragen in dit topic of per pm te kunnen beantwoorden.
Als je dringende vragen hebt over gevonden of jonge dieren, bel dan gewoon direct met de opvang.
Ik mag geen telefoonnummer in dit topic plaatsen, maar naam en plaats mag volgens mij wel, mijn moeder weet dat ik haar hier plaats en gaat ook zonder problemen akoord.
Je zoekt dan naar
Marjolijn Hoogland
Vogelopvang Onder de Regenboog te Eck en Wiel.

Fijn weekend iedereen!! Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:18

Zo, tjonge, het is echt vakantie tijd...
Heb lang niets van me laten horen hier, maar dat betekent natuurlijk niet dat de opvang stil ligt...
Mn ouders zijn nu een week met vakantie en mijn zusje heeft de eerste week op zich genomen.
Nu het weekend ben ik er ook geweest en zal er een wissel van oppas zijn. Dan doet iemand die zelf fretten opvang het...

Goed, hier even wat foto's van wat er de afgelopen tijd aan leuke dieren langsgekomen is:

Allereerst een vogel die erg kort na binnenkomst overleden is, hij was tegen een raam gevlogen, maar ik wil jullie een duidelijke foto van een Kleine bonte specht niet ontnemen.
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783709

Dan kregen we een Wilde patrijs binnen. Ze was door een hond gepakt. Zusje heeft de wond heel mooi verzorgd en afgeplakt met een blaar pleister. Ze heeft een weekje antibiotica gehad en zal morgen al weer vrijgelaten worden.
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783600

Verder beetje standaard maar wel schattig: jonge spreeuw en jonge merel
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783666
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783758
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783784

Boze reiger
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783643

Jonge houtduif Staat op het punt van zelf beginnen eten, maar wordt nu nog gevoerd door ons.
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783617
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783693

Jonge tortelduif
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783846

Jonge huiszwaluwen. Erg schattige vogeltjes...
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783812

En als allerlaatste hebben we (tja, het is vakantie) een fretje in de opvang. Deze zal later door gaan naar een echte frettenopvang...
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1217783737

Waar ik geen foto's van heb:
Gisteren kwam de dierenambulance met een egelmoeder met 4 heel erg jonge jongen. Mensen waren hooi op gaan ruimen en hebben daarmee het nest verstoord.
Moeder was heel agressief naar iedereen en heel overstuur/druk. Gelukkig heeft niemand er met zijn blote handen aan gezeten, maar egels zijn echt heel erg moeilijk wat betrefd verstoren van het nest.
Ze zit nu in een doosje met een stronest in een konijnenhok.
Alle jongen zitten ook in dat nest, maar verder weten we niks. In overleg met meer ervaren opvangen zit ze dus zo en moeten we maar afwachten of ze het nest nog oppakt of dat ze de jongen dood zal bijten...
Even spannend dus...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:45

Even een doordeweeks updatetje:

De vakantie-oppas pakt het gelukkig erg goed aan.
Ze heeft nog niet in het nest van de egelmoeder durven kijken, maar ook geen doden naast het nest zien liggen of overmatig vliegen rond zien gaan... Klinkt aardig hoopvol dus!!
Verder heeft ze zelf al het lef gehad (met uitgebreide uitleg aan de telefoon vam mijn moeder) om zelf een reddeloos verloren vogel die gebracht werd in te laten slapen, waardoor deze een rit naar de dierenarts en daar wachten op zijn beurt bespraard gebleven is.
Ik ben heel benieuwd wat ik verder morgen aantref, dan ga ik na mijn dienst naar huis om dit weekend bij te springen en helpen met hokken schoonmaken etc...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:26

Doei!
Ik blijf hier wel leuk steeds een bericht posten, maar zijn er nog mensen die hier wel eens wat lezen?

Naja, toch maar weer een korte update.
Het is gelukkig rustig in de opvang, dat is erg prettig met de vakantie oppas die het hier doordeweeks maar in haar eentje moet redden...

Afgelopen week heeft ze 2 jonge lijsters binnen gekregen die ze erg goed aan het eten kreeg. Gisteren overdag hebben die ook steeds goed gegeten tot het schemerig werd. Dat hebben we toen geweten aan dat ze vol zaten en het donker begon te worden.

Ook had ze vrijdag een erg klein vogeltje gekregen met nest en al. Er zaten ook nog 3 dode vogeltjes is. Roze met een klein beetje pluis, niet goed te zien wat het zou worden, iets vink-achtigs denk ik.
Ook deze at gisteren boven verwachting goed.

En ze had een gierzwaluw die erg actief was maar niet makkelijk met eten Bij hem moet je echt het bekje open doen, propje vlees er in en dat slikte hij dan wel in...

Vanmorgen lagen alle 4 deze vogels dood.
En ik kan niet zo goed plaatsen waarom... Erg frustrerend, vooral voor haar...

Gisteravond werd er nog een heel mooi zijdehoen-hennetje gebracht. Zwart. Ze was langs de kant van de weg gevonden en houdt haar kopje 180 graden gedraaid waardoor ze ook omvalt.
Ik denk dat ze aangereden is en een flinke hersenschudding heeft.
Ze zit dus in een donker hokje en ik voer haar ongeveer elk uur een paar happen brood die opgeweekt zijn in elektrolyten mix om er voor te zorgen dat ze wel vocht en calorieen binnen krijgt en verder hoop ik dat ze van rust en donker op zal knappen...
Een heel leuk kipje wel dus ik hoop echt dat ze op gaat knappen...

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:47

Ik lees dit topic steeds met veel interesse, maar ik weet niet echt wat ik moet reageren. Aleen reacties van 'goh wat goed dat jullie dit doen' en 'goh wat interessant' is niet nuttige om iedere keer te geven.