Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:42

Ik ben ook altijd zoooo voorzichtig met het woord 'poes'. En zeker hier op het werk waar bijna alleen mannen werken. Ik zeg altijd maar 'kat'....

EDIT: en als ooit iemand vraagt: en hoe is het met je poes? Dan denk ik "wat heb jij daarmee te maken!" en daarna, uh, ohja, met minipoes en De Snoet gaat het prima... Bloos

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:43

IKbenEllen schreef:
Letizia schreef:
Wahaha ik sta hier net knoerhard te beweren dat mijn katten niet naar buiten mogen om allerlei regels, staat er een of andere meneer net aan m'n deur die van 'n buur zou hebben gehoord dat ik de deur forseer met houtjes zodat m'n katten naar buiten mogen Gestoord Das dus niet waar, maar maak zo'n man maar eens wijs dat jij je katten niet op straat wilt hebben Rolleyes

Haha! Haha! Haha! nee dat geloven de buurtjes vast niet.

Een van mijn katten is zeer agressief tegen vreemden, is een keer uit de tuin ontsnapt. Hij had een belletje om, dus ik zoeken.... staat er een mevrouw met d'r hondje voor daar oprit: "mevrouw, mevrouw, zoekt u uw kat?" dus ik zeg ja, zegt ze: "hij zit hier, ik durf niet naar binnen" Haha! zat ie voor haar deur te blazen en grommen, dom beest.

als bij ons een poes zo zou binnen zitten had ik em regel recht het huis uit geschopt wanneer ie in mijn huis zat te blazen. ( nu zie ik geen enkele manier hoe een kat binnen komt. maar onze katten komen niet binnen. zitten hoogstens te miauwen om wat eten. Ze krijgen 's avonds de restjes en met heel slecht weer geef ik ze een extra bakje kattenprak( dat nattevoer) omdat de jacht dan vaak tegenvalt. 's ochtens altijd brokken. en soms een vleesje van binnen. maar zelf zorgen ze voor muizen en dergelijke.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:47

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Ja, de buren van mijn broer hadden ruzie omdat de ene houd duiven en de andere houd ook karpers, ja die hobby's gaan niet goed in 1 straat, omdat de buurman zijn duiven iedere avond een rondje liet vliegen en de andere buurman zijn karpers dood gingen van de stront van die duiven...

En de katten daar waren beide buurmannen dolblij mee? Laat me niet lachen....

Hoe bedoel je? Dit heeft helemaal niets met katten te maken....

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:39

IKbenEllen schreef:
Precies, ik kan mijn vijver wel lelijk maken met draden en netten, maar dat WIL ik helemaal niet. Ik wil gewoon dat anderen zijn dieren uit mijn tuin houden en dat is ieder zijn eigen verantwoording, simpel.

Dat zeg je misschien dan wel zo mooi maar je scheert lekker alles naar 1 kant nu terwijl ik juist duidelijk probeer te maken dat dat niet eerlijk is, voor beide kanten niet. Als je dat echt wil moet je prikkeldraad om je omheining zetten.

Wat wel zou helpen is inderdaad om de poes te laten schrikken. Spuit met een waterslang langs hem, daar schikt hij even van maar doet hem niks. Wel dat hij waarschijnlijk niet meer terug zal komen naar die vijver Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:14

Jolandaa_ schreef:
als bij ons een poes zo zou binnen zitten had ik em regel recht het huis uit geschopt wanneer ie in mijn huis zat te blazen.

Hij zat niet binnen maar op de oprit. En ja, dat was haar goed recht geweest om hem een rotschop te geven, maar gelukkig voor mij en de kat durfde ze dat niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:16

Myra schreef:
Dat zeg je misschien dan wel zo mooi maar je scheert lekker alles naar 1 kant nu terwijl ik juist duidelijk probeer te maken dat dat niet eerlijk is, voor beide kanten niet. Als je dat echt wil moet je prikkeldraad om je omheining zetten.

Wat wel zou helpen is inderdaad om de poes te laten schrikken. Spuit met een waterslang langs hem, daar schikt hij even van maar doet hem niks. Wel dat hij waarschijnlijk niet meer terug zal komen naar die vijver Clown

Waarom is het niet eerlijk dat andermans huisdieren uit mijn tuin moeten blijven? Is toch de verantwoording van de eigenaar?
Prikkeldraad, dat houdt voor zover ik weet geen katten tegen Verward , en ja, dat water snap ik allemaal wel, maar ik zit niet 24/7 mijn tuin te bewaken hoor. D'r staat een schutting omheen, daar hou ik mee binnen wat ik binnen wil houden. En van een plensje water blijven ze echt niet levenslang weg hoor (ik lees zelfs dat er katten zijn die behoefte hebben aan water!)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:08

ROFL Komt de kat van de buren elke dag bij jou hengelen naar een maaltje én een douche halen..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:16

Tsja, vertel het je kat maar eens: in díe tuin mag je niet komen! Nagelbijten / Gniffelen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 08:08

Laura24 schreef:
Tsja, vertel het je kat maar eens: in díe tuin mag je niet komen! Nagelbijten / Gniffelen

Ja, als iedereen dat nou eens deed Knipoog

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 08:14

ja mijn kat komt buiten. Maar ik woon in een vrij groot park en daar loopt meneer vrolijk rond. Niemand heeft er problemen mee en iederee zegt altijd; jou kat is zo leuk. Haha, hij gaat altijd naar iedereen toe om maar even geaaid te worden. Sowieso heb ik goed contact met mijn buurt en zolang niemand er problemen mee heeft vind ik het best zo Lachen Er is geen drukke weg ( alleen een klein weggetje waar je 30 mag voor naar onze huizen toe) dus heel gevaarlijk is het hier ook niet Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:20

IKbenEllen schreef:
Waarom is het niet eerlijk dat andermans huisdieren uit mijn tuin moeten blijven? Is toch de verantwoording van de eigenaar?
Prikkeldraad, dat houdt voor zover ik weet geen katten tegen Verward , en ja, dat water snap ik allemaal wel, maar ik zit niet 24/7 mijn tuin te bewaken hoor. D'r staat een schutting omheen, daar hou ik mee binnen wat ik binnen wil houden. En van een plensje water blijven ze echt niet levenslang weg hoor (ik lees zelfs dat er katten zijn die behoefte hebben aan water!)

Alle katten die in jouw tuin niet mogen komen moeten dus automatisch maar gewoon worden opgesloten binnen Verward
En dat allemaal om 1 tuin.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:32

Nee hoor, mijn katten mogen ook gewoon in mijn eigen tuin. En in buitengebieden is ook geen probleem. Maar ik begrijp niet dat je dat raar vindt: je houdt je hond toch ook uit andermans tuin?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:56

IKbenEllen schreef:
Nee hoor, mijn katten mogen ook gewoon in mijn eigen tuin. En in buitengebieden is ook geen probleem. Maar ik begrijp niet dat je dat raar vindt: je houdt je hond toch ook uit andermans tuin?

Ja, maar er zit nogal een verschil tussen een hond en een kat. Mijn hondje klimt niet zomaar mijn tuin uit via de schutting....

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:01

IKbenEllen schreef:
Jolandaa_ schreef:
als bij ons een poes zo zou binnen zitten had ik em regel recht het huis uit geschopt wanneer ie in mijn huis zat te blazen.

Hij zat niet binnen maar op de oprit. En ja, dat was haar goed recht geweest om hem een rotschop te geven, maar gelukkig voor mij en de kat durfde ze dat niet.

Hoezo een rotschop geven dacht dat jullie van dieren houden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:02

Binckydenice schreef:
Ja, maar er zit nogal een verschil tussen een hond en een kat. Mijn hondje klimt niet zomaar mijn tuin uit via de schutting....

Ja maar je vind het toch ook niet normaal (neem ik aan) dat ie in mijn voortuin gaat vroeten, daar zit geen schutting omheen.

IKbenEllen

Midasje schreef:

Ik wel, maar misschien anderen niet Knipoog

Joto

Hier gaan ze lekker naar buiten wanneer ze willen:D.
Is 1 keer gebeurt dat een vrouw dacht hierachter dat het een zwerfkat was, maar ze voerde hem bij dus dan blijft hij daar. toen 3 weken binnen gehad en komt elke dag braaf binnen slapen en eten.
Een kat is een beest die hoort zijn vrijheid te hebben vindt ik (net als een paard).
sommige willen niet naar buiten maar is maar net wat ze gewend zijn

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:06

IKbenEllen schreef:
Midasje schreef:

Ik wel, maar misschien anderen niet Knipoog

Als ik 1 x zie dat iemand een dier een rotschop geeft kan die beter maar heel hard gaan lopen want anders gaat hij / zij eraan.
dan geef ik geen rotschop maar een doodschop.
Ik zie te veel dierenleed de laatste tijd dat moet afgelopen zijn.
Wij zijn nix meer of minder als dieren.

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:07

de mijne gaat ook naar buiten als je hem alleen maar binnen zou hebben dan zou je
knettergek worden
het enige wat hij altijd deed was bij mij buurvrouw naar binnen glippen dan ging hij
ergens op een bed liggen slapen Nagelbijten / Gniffelen van mijn buurvrouw mocht dat maar nu hebben
we een tijd nieuwe buren maar nu doet hij het ook niet meer gelukkig Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:08

Onze ene kat gaat wel naar buiten en de andere kat is een echte binnenkat, vanwege haar hartafwijkingen. Die is heel gelukkig binnen, hoor, Ze houdt erg van rust en maalt er niet om, om ook naar buiten te gaan. En gelukkig maar, want ze zou het nooit redden daarbuiten. Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:11

Midasje schreef:
Als ik 1 x zie dat iemand een dier een rotschop geeft kan die beter maar heel hard gaan lopen want anders gaat hij / zij eraan.
dan geef ik geen rotschop maar een doodschop.
Ik zie te veel dierenleed de laatste tijd dat moet afgelopen zijn.
Wij zijn nix meer of minder als dieren.

Als je bedreigd wordt door een dier ( wat hier zeker het geval was, mevrouw kwam er ECHT niet langs) snap ik best dat je dat doet. Maar ik zei al, gelukkig voor mij en kat durfde ze dat niet.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:17

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:

Ja maar je vind het toch ook niet normaal (neem ik aan) dat ie in mijn voortuin gaat vroeten, daar zit geen schutting omheen.

Tja, ik vindt dat je het iets te zwaar opneemt, dat je vissen wilt beschermen snap ik helemaal, maar zal je echt wakker liggen van een kattendrolletje in de tuin?
Ik kan daar niet echt boos van worden, tja het is misschien vervelend maar er zijn genoeg manieren om het op te lossen.

Wij hebben een visser op ons paardenland, die vertelde dat hij een stroomdraadje had gespannen omdat hij gek werd van de poep, dit klinkt misschien dieronvriendelijk maar dat doen we met de paarden toch ook? Hij heeft nergens meer last van, dat draadje had hij een maandje gespannen en hij is er helemaal vanaf...

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:17

Jij ik snap het wel hoor Knipoog , maar er is zoveel haat tegen dieren de laatste tijd dat ik het gewoon niet wil zien want dan zijn ze de mijne.

Tuurlijk krijgt mijn kat, paard, hond wel eens een klap maar dan is het idd als ze naar mij dreigen of iets dergelijks.
Maar niet als de kat van de burnen in mijn tuin zit en dan dat beest ga schoppen of zo.
Je moet nooit vergeten dat dier weet niet beter, dan moet je naar de eigenaar gaan met je verhaal.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:22

Mijn sphynxjes komen alleen buiten in de kattenren. Heel af en toe mogen ze even in de tuin rondlopen wanneer ik er buiten een toeziend oog op heb. Vinden ze heerlijk een beetje door de tuin heen froeten en beestjes observeren Knipoog Maar als ik naar binnen ga, gaan zij dus mooi mee.

mijn redenen beetje hetzelfde als de meeste andere cattery's

Diefstal en mensen die denken dat een haarloze kat nogal ziek is en ze mee naar de dierenarts nemen????? hahaha, niet meegemaakt maar wie weet....

Ziektes van andere katten, zoals aids, kattenziekte, niesziekte etc.

Krolse kat -> zeer ongewenste zangerschap van de zieke buurtkater!

Kattenhaters oa. vergiftigen, verdrinken, vuurwerkstunts je hoort tegenwoordig zulke vreselijke verhalen Boos!

en uiteraard het verkeer.

Ik zie niet aan mijn katten dat ze ongelukkig zijn, maar zij zijn uiteraard ook nooit anders gewend geweest Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:25

onze poezen lopen altijd buiten! noway dat ik katten in huis wil houden als ze niet naar buiten mogen!! we zijn nu al 15 en 8 en kunnen heel goed opletten op verkeer!