EDIT: en als ooit iemand vraagt: en hoe is het met je poes? Dan denk ik "wat heb jij daarmee te maken!" en daarna, uh, ohja, met minipoes en De Snoet gaat het prima...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IKbenEllen schreef:Letizia schreef:Wahaha ik sta hier net knoerhard te beweren dat mijn katten niet naar buiten mogen om allerlei regels, staat er een of andere meneer net aan m'n deur die van 'n buur zou hebben gehoord dat ik de deur forseer met houtjes zodat m'n katten naar buiten mogenDas dus niet waar, maar maak zo'n man maar eens wijs dat jij je katten niet op straat wilt hebben
![]()
![]()
nee dat geloven de buurtjes vast niet.
Een van mijn katten is zeer agressief tegen vreemden, is een keer uit de tuin ontsnapt. Hij had een belletje om, dus ik zoeken.... staat er een mevrouw met d'r hondje voor daar oprit: "mevrouw, mevrouw, zoekt u uw kat?" dus ik zeg ja, zegt ze: "hij zit hier, ik durf niet naar binnen"zat ie voor haar deur te blazen en grommen, dom beest.
IKbenEllen schreef:Binckydenice schreef:Ja, de buren van mijn broer hadden ruzie omdat de ene houd duiven en de andere houd ook karpers, ja die hobby's gaan niet goed in 1 straat, omdat de buurman zijn duiven iedere avond een rondje liet vliegen en de andere buurman zijn karpers dood gingen van de stront van die duiven...
En de katten daar waren beide buurmannen dolblij mee? Laat me niet lachen....
IKbenEllen schreef:Precies, ik kan mijn vijver wel lelijk maken met draden en netten, maar dat WIL ik helemaal niet. Ik wil gewoon dat anderen zijn dieren uit mijn tuin houden en dat is ieder zijn eigen verantwoording, simpel.
Jolandaa_ schreef:als bij ons een poes zo zou binnen zitten had ik em regel recht het huis uit geschopt wanneer ie in mijn huis zat te blazen.
Myra schreef:Dat zeg je misschien dan wel zo mooi maar je scheert lekker alles naar 1 kant nu terwijl ik juist duidelijk probeer te maken dat dat niet eerlijk is, voor beide kanten niet. Als je dat echt wil moet je prikkeldraad om je omheining zetten.
Wat wel zou helpen is inderdaad om de poes te laten schrikken. Spuit met een waterslang langs hem, daar schikt hij even van maar doet hem niks. Wel dat hij waarschijnlijk niet meer terug zal komen naar die vijver
Laura24 schreef:Tsja, vertel het je kat maar eens: in díe tuin mag je niet komen!
IKbenEllen schreef:Waarom is het niet eerlijk dat andermans huisdieren uit mijn tuin moeten blijven? Is toch de verantwoording van de eigenaar?
Prikkeldraad, dat houdt voor zover ik weet geen katten tegen, en ja, dat water snap ik allemaal wel, maar ik zit niet 24/7 mijn tuin te bewaken hoor. D'r staat een schutting omheen, daar hou ik mee binnen wat ik binnen wil houden. En van een plensje water blijven ze echt niet levenslang weg hoor (ik lees zelfs dat er katten zijn die behoefte hebben aan water!)
IKbenEllen schreef:Nee hoor, mijn katten mogen ook gewoon in mijn eigen tuin. En in buitengebieden is ook geen probleem. Maar ik begrijp niet dat je dat raar vindt: je houdt je hond toch ook uit andermans tuin?
IKbenEllen schreef:Jolandaa_ schreef:als bij ons een poes zo zou binnen zitten had ik em regel recht het huis uit geschopt wanneer ie in mijn huis zat te blazen.
Hij zat niet binnen maar op de oprit. En ja, dat was haar goed recht geweest om hem een rotschop te geven, maar gelukkig voor mij en de kat durfde ze dat niet.
Binckydenice schreef:Ja, maar er zit nogal een verschil tussen een hond en een kat. Mijn hondje klimt niet zomaar mijn tuin uit via de schutting....
Midasje schreef:Hoezo een rotschop geven dacht dat jullie van dieren houden.
IKbenEllen schreef:Midasje schreef:Hoezo een rotschop geven dacht dat jullie van dieren houden.
Ik wel, maar misschien anderen niet
Midasje schreef:Als ik 1 x zie dat iemand een dier een rotschop geeft kan die beter maar heel hard gaan lopen want anders gaat hij / zij eraan.
dan geef ik geen rotschop maar een doodschop.
Ik zie te veel dierenleed de laatste tijd dat moet afgelopen zijn.
Wij zijn nix meer of minder als dieren.
IKbenEllen schreef:Binckydenice schreef:Ja, maar er zit nogal een verschil tussen een hond en een kat. Mijn hondje klimt niet zomaar mijn tuin uit via de schutting....
Ja maar je vind het toch ook niet normaal (neem ik aan) dat ie in mijn voortuin gaat vroeten, daar zit geen schutting omheen.