Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissPippin

Re: Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:11

bullterriers zijn idd niet verboden, kruisingen daarvan echter wel, sorry

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:55

Kimberley77 schreef:
OOOh wat is het een schatje zeg, kijk dat smoeltje toch eens. Vind de naam ook erg mooi, hoe kom je erop, hihi.

Ik vind het ook dat het belachelijk is hoor dat ze als gevaarlijk worden beschouwd. Maarja, das weer een heel andere discussie.
Gut, wat een lekker koppie heeft Ice zeg, ik tel 8 pups, dat zijn me er nogal wat, hihi.

Dank je wel! Haha! Het waren er 9, maar eentje was al opgehaald die ochtend.

Sunnygirl: Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, is uitgezocht en helemaal niet waar!!!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:59

sunnygirl schreef:

Alleen als ze de uiterlijke kenmerken hebben van een pittbull. Maar dit geldt voor alle soorten kruisingen. Ik vind dit hondje er niet bepaald uitzien als een RAD-hondje.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:07

sunnygirl schreef:

hellaas niet.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:11

Oooooooh Ollie, wat een schátje Lovers

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:52

Dank je splash!! Ik ben ook helemaal in love..... Lovers
Jolliegirl: Waarom helaas?

Bull terriers hebben nou niet echt de "vierkante" kop van een RAD hond...

Ik heb trouwens de tweede helft van de nacht in bed geslapen! Wel even bij hem bllijven zitten tot hij sliep en toen naar bed gegaan. Ging erg goed!
Hebben jullie trouwens tips om je pup na het plassen 'snachts weer in slaap te krijgen? Ik draag hem naar buiten, laat hem plassen en draag hem weer naar binnen. Vaak blijft hij dan half slapen maar gisteren was-is helemaal wakker en speels.... Clown

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:53

Nee, daar heeft die van mij ook nog nu regelmatig last van. Hij heeft nu zijn speeluurtje rond een uur of 00:30, niet echt handig *LOL*

Ik zou eigenlijk niet weten wat een goede tip daarvoor is...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:18

hihi, ellendig he als ze weer wakker worden, haha.
Ik deed altijd even spelen en goed belonen na het plasje doen, zodat het een feest wordt als hij geplast had (zodat het zindelijk maken makkelijker werd, hij dacht yes, als ik buiten plas dan is vrouw erg blij en vrolijk).
Dat deed ik maar heel eventjes, anders draaien ze door van vrolijk/speelsheid. Gewoon even paar minuutjes en dan stoppen en ik zei er altijd 'Klaar' bij en op een of andere vreemde manier begreep hij dat erg snel het woord klaar.
Nog steeds, als we nu voetballen kan hij erg speels doorgaan, ben ik het na een half uur rennen wel zat en dan zeg ik Klaar en dan kijkt hij me met schuine kop aan, probeerd het nog een keer door de bal naar me te rollen en dan kijk ik hem aan, zeg klaar en dan is het ook over meteen.

Wie weet kan je het woord over of klaar er ook inpraten bij hem?

Veel succes Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:18

Splash: Da's ook een lekker tijd ja.... Clown
Kimberley: Meestal gaat hij 's nachts echt alleen plassen en dan beloon ik hem wel maar niet zoals overdag. Als ik blij ga doen 's nachts kan ik er weer een uur tegenaan en ik ben nou eenmaal niet zo speels om half vier 's nachts. Tong uitsteken Gisteren was hij denk ik te vroeg in slaap gevallen dus hij was gewoon een beetje klaar met slapen. Voeg daar twee katten aan toe die dit ook wel een geschikte tijd vonden om om eten te gaan mekkeren en je hebt je wakkere pup Haha! .

Blij om te horen dat meer mensen dit kennen. Ik zal aan jullie denken als ik nog eens 's nachts op de keukenvloer zit.....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:33

hihi, oh ik moet er niet aan denken zeg om weer een pup op te voeden...wat een energie heb je dara voor nodig zeg.
Helaas geen tip voor je wat je ozu kunnen proberen. Hopelijk emand anders met een pup, hihi.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:02

Ooh, wat ben ik blij als die van mij zijn kiezen allemaal gewisseld heeft Lachen Hij heeft nu een ontzettende bijtperiode omdat ie er zo'n last van heeft.

Ik wil zondag met hem ff naar het strand, maar schijnt onwijs slecht weer te worden!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:47

Splash: Hoe oud is jouw hondje? Strand is wel iets wat hoog op het lijstje staat als Ice straks wat groter is. Hij is nu al gek op water!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:05

Kimberley77 schreef:
hihi, oh ik moet er niet aan denken zeg om weer een pup op te voeden...wat een energie heb je dara voor nodig zeg.

Dat vond ik juist een hele leuke tijd.
Ligt er misschien ook wel aan met welke pup je te maken hebt Clown , maar zoals ik het ervaren heb zou ik het zo weer overdoen.
Met een volwassen hond kan je andere dingen doen als met een pup (denk aan fietsen, lange wandelingen, behendigheid en die dingen), maar de puptijd is opzich ook een mooie tijd, samen dingen leren en ontdekken, de gekke fratsen die die uithaalt en die dingen.
Dat mis je allemaal als je een hond op volwassen leeftijd krijgt, je hebt bepaalde voordelen maar ook zeker nadelen als je een hond in huis haalt die geen pup meer is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:16

Nou dat is zeker waar, de pupperiode is erg danbaar en ook erg leuk..ik kan altijd gewoon lekker zitten kijken naar mn honden, toen ze pup waren ook, alles wat ze opnieuw ontdekte etc..
maar de energie die mis ik nu..ik merk dat aan goede vrienden van me, zij hebben nu een pup, ontzettend lekker beestje, maar zo verschrikkelijk ondeugend..heb een weekje gelogeerd daar toen zij op vakantie waren, heerlijk, erg druk en hoop werk, maar voor een week te doen, haha.
Moet wel zeggen, je ziet precies wt je verkeerd hebt gedaan in de opvoeding, denk net als bij je kinderen (heb ik zel fniet maar kan me zo voorstellen) je wordt erg geconfronteerd met de dingen die je ze geleerd hebt, of juist niet..karkater speelt daarin ook zeer zeker een rol, maar zo had ik vroeger concequenter moeten zijn dat ze echt niet op de bank mochten, want dat krijg ik er niet meer uit helaas...* is alweer bang voor de regenperiode,, haha*

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:05

sunnygirl schreef:

hier ga je de fout in... sorry.. Tong uitsteken

een bullterrier kan je met alle honden kruisen alleen als ze voor 80% aan het uiterlijk van een pitbull voldoen dan zit je fout ja..

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:17

Kimberley77 schreef:
Moet wel zeggen, je ziet precies wt je verkeerd hebt gedaan in de opvoeding, denk net als bij je kinderen (heb ik zel fniet maar kan me zo voorstellen) je wordt erg geconfronteerd met de dingen die je ze geleerd hebt, of juist niet..karkater speelt daarin ook zeer zeker een rol, maar zo had ik vroeger concequenter moeten zijn dat ze echt niet op de bank mochten, want dat krijg ik er niet meer uit helaas...* is alweer bang voor de regenperiode,, haha*

Er is hoop hoor Clown
Ze mochten bij ons ook altijd op de bank, maar sinds we een nieuwe hebben niet meer.
Af en toe kropen/kruipen ze nog wel stiekum op de bank, maar ze gaan er niet meer heerlijk liggen pitten zoals eerst.
Wat we er alleen niet uitkrijgen, is dat ze op de bank springen om naar buiten te kijken als daar wat aan de hand is.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:37

SGWOllie schreef:
Splash: Hoe oud is jouw hondje? Strand is wel iets wat hoog op het lijstje staat als Ice straks wat groter is. Hij is nu al gek op water!

Ollie, hij is nu 5 maanden en 1 week. Ik ben voor het eerst met hem geweest toen ie bijna 4 maanden was, en toen 2 weken later nog een keer. Heb toen wel met hem op het harde zand gelopen, want om hem te laten banjeren dat hele stuk door het zware mulle zand vond ik nog wat slecht voor zijn beentjes. Murphy weet nog niet zo goed wat ie met water aanmoet, hij loopt wel met je mee door de zee, maar vind het maar wat vreemd *LOL* Een meertje vind ie ook raar, hij snapt nog niet dat hij daar in kan zwemmen Lachen Echt grappig om te zien hoe ze alles ontdekken.