Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:02

katiavl schreef:
De Mag test is helemaal niet waterproof, en dan nog dan moet je elk jaar een test afnemen, en een jaar kan veel verschillen is zelfs nog een lange periode

En zoals het nu gaat, ishet wel waterproof??
Onschuldige dieren die afgemaakt worden?

Ik dacht dat het altijd was: onschuldig tot het tegendeel bewezen is??

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:03

slimmerik schreef:
Ik hoop dat er steeds meer mensen zich op lopen vreten en er daardoor wat gedaan wordt aan die bezitters van verboden honden.

laten we eerst beginnen met de wet die de fokkers aanpakt!!!

griebels

Es79 schreef:
slimmerik schreef:
Ik hoop dat er steeds meer mensen zich op lopen vreten en er daardoor wat gedaan wordt aan die bezitters van verboden honden.

Ik snap je wel maar ik heb het gevoel dat die honden jou echt geen ruk kunnen schelen...........

dat gevoel heb ik ook!

Debsey

griebels schreef:
katiavl schreef:
De Mag test is helemaal niet waterproof, en dan nog dan moet je elk jaar een test afnemen, en een jaar kan veel verschillen is zelfs nog een lange periode

En zoals het nu gaat, ishet wel waterproof??
Onschuldige dieren die afgemaakt worden?

Ik dacht dat het altijd was: onschuldig tot het tegendeel bewezen is??

dat zijn de menselijke rechten Knipoog

dierenrechten kennen we nog niet helemaal hier

lesilla

Ik zou het melden als ik da ben Lachen maar ik ben belgisch dus melding moet ik niet doen

Neen zoals hierboven dat verhaal, die honden zijn hoe je het draait of keert rad specifiek, en die liggen daar arme eigenaar met bloemmetjes en al in wake. Terwijl er niks word gezegd hoe onozel en dom die eigenaar was.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:04

katiavl schreef:
Ik zou het melden als ik da ben Lachen maar ik ben belgisch dus melding moet ik niet doen

Neen zoals hierboven dat verhaal, die honden zijn hoe je het draait of keert rad specifiek, en die liggen daar arme eigenaar met bloemmetjes en al in wake. Terwijl er niks word gezegd hoe onozel en dom die eigenaar was.

maar de DA doet dit juist niet!!
die geeft de pups allemaal een paspoortje mee naar huis en dan??
waar laat jij al die pups?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:04

Debsey schreef:
dat zijn de menselijke rechten Knipoog

dierenrechten kennen we nog niet helemaal hier

Ja klopt, alleen mensen zijn levende wezens met gevoel en emoties etc...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:07

Ik ben niet elke da, ik ben alleen mezelf, ik zou eerst een hard praatje slaan met de eigenaars, en dan de pups goeie vraag euthanaseren en schenken aan diergeneeskunde faculteit Lachen

En ja ik heb gevoelens

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:08

Es79 schreef:
slimmerik schreef:

Ik snap je wel maar ik heb het gevoel dat die honden jou echt geen ruk kunnen schelen...........

Dat gevoel is verkeerd. Mij kunnen honden enorm veel schelen. Maar ik zie die arme beesten liever afgemaakt als in verkeerde handen of opbergcentra's.

Die baasjes en fokkers die kunnen me idd geen ruk schelen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:08

idd... dierenrechten kennen we hier niet Boos!

laatst die vent die die clumber spaniel had mishandeld.. Bobo.. die kreeg een banketstaaf taakstrafje van 80 uur!!! is toch om te kotsen!!! zo iemand moet gewoon minimaal 10 jaar de cel in!!!
Laatst bijgewerkt door Limanade op 08-06-07 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:09

katiavl schreef:
Ik ben niet elke da, ik ben alleen mezelf, ik zou eerst een hard praatje slaan met de eigenaars, en dan de pups goeie vraag euthanaseren en schenken aan diergeneeskunde faculteit Lachen

En ja ik heb gevoelens

Gelijk de pups euthanaseren?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:11

Idd gelijk de pups euthaniseren maar liever nog voorkomen dat er pups komen.

Verder vind ik dat iemand die een verboden hond gehad heeft die afgemaakt moest worden nooit maar dan ook nooit meer in het bezit mag komen van een hond.

En idd mogen de daders van dierenmishandeling net zo zwaar gestraft worden imo als "mensen" mishandelaars/moordenaars....

griebels

slimmerik schreef:
Dat gevoel is verkeerd. Mij kunnen honden enorm veel schelen. Maar ik zie die arme beesten liever afgemaakt als in verkeerde handen of opbergcentra's.

Zie jij die honden die onterecht worden afgemaakt dan niet liever vrolijk in een liefdevol gezin?
Want die stomme eigenaren houden net zoveel van hun hond als iemand met een hond met papieren...
Uitzonderingen daargelaten!

Debsey

katiavl schreef:

En ja ik heb gevoelens

ik zal niet beweren dat jij geen gevoelens hebt.. Knipoog

er is ook geen wet op het sterrileseren en castreren van de bulls op zich?

als ik namelijk hier zo om me heen kijk zie ik zat staffords lopen met papieren die hun zaakje nog hebben hangen.

dat brengt mij op het punt om alle staffs(en de anderen) te laten helpen... en alleen de beesten niet die bij een erkend fokbedrijf lopen niet.
elke pup die daar verkocht word... laten helpen .

zo los je mischien wel die kruising problemen op, niet binnen een jaar, maar op den duur zou je toch resultaat moeten zien?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:13

dan ben je nog steeds aan het uitroeien van een ras wat een verkeerde stempel heeft gekregen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:14

Ook wel een goed idee, Of alleen dat erkende gecontroleerde fokkers met een quoting zoals bij het melk van de koeien mogen fokken. Zo valt broodfok ook af

Neen griebels, dan ben ik de wet aan het handhaven Lachen

Debsey

nu roeien ze alles uit wat maar enigzins een klein beetje van het uiterlijke kenmerk heeft.

het is niet echt uitroeien. je behoud het 'ras' maar dan wel onder goed toezicht.

Limanade

een papiertje zegt echt niks over een hond..
een hond met papier zal zich er echt niet anders om gaan gedragen dan een zonder..

alle honden zijn hetzelfde... alleen dat zo'n stom stukje papier bepaald of je mag blijven leven of niet.. DAT vind ik belachelijk!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:15

griebels schreef:
slimmerik schreef:

Zie jij die honden die onterecht worden afgemaakt dan niet liever vrolijk in een liefdevol gezin?
Want die stomme eigenaren houden net zoveel van hun hond als iemand met een hond met papieren...

Nee, want als je dát gaat doen dan is het hek helemaal van de dam en bovendien is dat liefdevol gezin in overtreding.

Ik zie ook wel dat de in beslag genomen honden volkomen onschuldig zijn maar imo kán het gewoon niet anders. Bovendien kunnen ze beter zo sterven dan in een illegaal hondengevecht.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:15

Ja is ook wel, ik ben het er niet geheel mee eens, maar het zou wel een oplossing zijn voor het probleem wat er nu is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:17

slimmerik schreef:
Nee, want als je dát gaat doen dan is het hek helemaal van de dam en bovendien is dat liefdevol gezin in overtreding.

Ik zie ook wel dat de in beslag genomen honden volkomen onschuldig zijn maar imo kán het gewoon niet anders. Bovendien kunnen ze beter zo sterven dan in een illegaal hondengevecht.

Illegale hondengevechten heb ik hier in NL nog niets van gehoord, maar ik woon dan ook tegen de belgische grens aan.
Misschien dat het in grote steden wel voorkomt!?

Ik zie ze liever de RAD regeling aanpassen. Honden met uiterlijk aanhouden, testen, en afmaken of teruggeven met bewijs van goed gedrag.
Dat is wat ik wil bereiken!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:17

slimmerik schreef:

Citaat:

Ik zie ook wel dat de in beslag genomen honden volkomen onschuldig zijn maar imo kán het gewoon niet anders. Bovendien kunnen ze beter zo sterven dan in een illegaal hondengevecht

klopt, maar 80% van de ''illegale'' honden komt juist weer in een liefdevol gezin terecht.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:18

Citaat:
Ik zie ze liever de RAD regeling aanpassen. Honden met uiterlijk aanhouden, testen, en afmaken of teruggeven met bewijs van goed gedrag.
Dat is wat ik wil bereiken!

dat is wat ik een paar blz terug schreef maar toen kreeg ik te horen dat ik het met het RAD eens was Koe

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:18

Debsey schreef:
klopt, maar 80% van de ''illegale'' honden komt juist weer in een liefdevol gezin terecht.

En die worden weer "lief" gevonden door de buren die hem dan "onkundig" ook aanschaffen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:19

dan is er niet goed gelezen of niet goed uitgelegd.. miscommunicatie Knipoog