Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:56

Mijn tenen waren dit jaar weeral eens verschrikkelijk aan het krullen toen ik alle topics van pasgeboren kittens zag, gelukkig ben ik dus niet de enigste. Haha!

In het asiel hier hadden we eindelijk (normaal hebben we 's winters maar 2-3 katten ofzo zitten, deze winter dus niet, we zaten stampvol!!) eventjes 2 katten maar, wat dan wel redelijk goed is want het kittenseizoen komt er weer aan en ja hoor na een weekje hadden we onze eerste zwangere poes al... En het zullen er nog wel meer worden. En als je dan een hele dag hebt gewerkt in het asiel (dode kittens wegghaald, neusjes en oogjes uitkuisen bij kittens met niesziekte die gewoon geen adem meer krijgen en langzaamaan de verstikkingsdood sterven, afgezette nesten kittens aannemen die helemaal verwilderd zijn en dus niet meer geplaatst kunnen worden,...) en dan kom je 's avonds op de computer en je leest topics van " YEEES, we hebben kittens!" of topics waarin mensen vragen hoe ze het beste hun eigen HTK-kat met de kater van de buren kunnen kruisen, geloof me dan begin je wel even door te draaien hoor...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:58

Er staan ook handelsstallen vol paarden en tóch worden er veulens geboren Verward

Ik kan me goed voorstellen dat jullie in de asiels daar simpel van worden maar de mensen die aan huis een kitten op komen halen zouden anders ook niet naar de asiels gegaan zijn.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:59

slimmerik schreef:
Er staan ook handelsstallen vol paarden en tóch worden er veulens geboren Verward

Ik kan me goed voorstellen dat jullie in de asiels daar simpel van worden maar de mensen die aan huis een kitten op komen halen zouden anders ook niet naar de asiels gegaan zijn.

Dat wordt toch ook niet goedgekeurd, of wel?? Bovendien is dat er eentje, en geen nest vol...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:02

De mensen die honden en/of katten dumpen, zul je nooit zover krijgen dat ze hun poes laten steriliseren zolang het zo duur blijft.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:04

slimmerik schreef:
De mensen die honden en/of katten dumpen, zul je nooit zover krijgen dat ze hun poes laten steriliseren zolang het zo duur blijft.

Er is een veterinair steunfonds, weet niet of ze ook castratie/sterilisatie ondersteunen?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:07

Als je een dier neemt moet je er verantwoordelijk voor kunnen zijn, ze dus ook kunnen betalen en dus ook een sterlisatie of castratie kunnen betalen , kan je dat niet, neem dan geen dieren. Want wat ga je dan doen als je hond/kat een ernstig letsel heeft waar hij aan geopereerd kan worden, zou dat dan plots wel kunnen betalen?

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:09

Soprano schreef:
Als je een dier neemt moet je er verantwoordelijk voor kunnen zijn, ze dus ook kunnen betalen en dus ook een sterlisatie of castratie kunnen betalen , kan je dat niet, neem dan geen dieren. Want wat ga je dan doen als je hond/kat een ernstig letsel heeft waar hij aan geopereerd kan worden, zou dat dan plots wel kunnen betalen?

Er kan iig altijd iets gebeuren waardoor je het niet kan betalen Bloos Je kan niet altijd in de toekomst kijken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:09

Ik heb ook wel eens een hond uit het asiel gehaald. Is me prima bevallen. Toch zijn het dieren met een geschiedenis (of dat verhaal lééft iig onder de mensen). Dus mensen willen toch graag een kitten die ze nog helemaal zelf kunnen "kneden".

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:18

Wij hebben destijds bij onze eerste kat ook gekozen voor een kitten. En dat bleek er eentje te zijn met zware hartafwijkingen, wat ons al heel wat geld gekost heeft. Maar dat geeft niet, je kiest niet voor niets voor een dier en als ze ziek zijn, betaal je de DA. Punt uit.

De tweede werd ook een kitten, omdat een oudere kat geen optie was om bij onze oudste te zetten. Het was een behoorlijke gok, gezien het karakter van onze oudste kat. Gelukkig is het goed gegaan en hebben ze elkaar prima geaccepteerd. Lachen

Ik heb destijds wel gekeken in het asiel, maar er zat niets bij voor ons, helaas. De kat moest met kinderen om kunnen gaan (ik was toen zwanger), niet overal in de rondte plassen en we wilden geen kat die elke dag medicijnen toe gediend moest hebben e.d. (helaas hadden ze voornamelijk dat soort katten op dat moment), omdat we ook wel eens op vakantie willen en dat is zo'n gedoe. Als het nu zou gebeuren bij onze katten, a la, dan moet het natuurlijk, voor alle duidelijkheid. Gelukkig zijn ze kerngezond in principe.

En 'kneden'??? Ach, ze hebben ieder zo hun verschillende karaktertjes.

En ja, ik vind ook dat er teveel hondjes, konijntjes en veulens zijn, maar ja...... Mensen denken vaak niet goed na, helaas..... De mensheid is gewoon niet zo slim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:47

slimmerik schreef:
Ik heb ook wel eens een hond uit het asiel gehaald. Is me prima bevallen. Toch zijn het dieren met een geschiedenis (of dat verhaal lééft iig onder de mensen). Dus mensen willen toch graag een kitten die ze nog helemaal zelf kunnen "kneden".

Een kat is een totaal ander dier dan een hond.

Dat iemand geen hond uit het asiel wil ivm geschiedenis kan ik begrijpen. Maar katten zijn totaal andere dieren, natuurlijk zijn er een aantal die een geschiedenis hebben, maar de meeste zijn gewoon superlief. Met die katten is niks mis, die hebben geen trauma's of andere rare dingen.

En wat ik persoonlijk een voordeel vind van een volwassen kat, is dat het karakter al vast staat. Bij een kitten is dat altijd maar weer afwachten.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:52

Wuis schreef:
tita schreef:
kat wat is unief

Hier in de omgeving Rotterdam zijn er geen asiels die hun katten zomaar een spuitje geven

Nee, hier ook niet, niet zomaar in ieder geval. Maar je moet wat, als je ruimte hebt voor 150 katten, en je met 200 katten zit. Want niemand die ze wil opvangen hoor.

Nou niet overdrijven he.. Er zijn genoeg mensen die katten opvangen hoor.. Maar ook bij ons ("particuliere opvang") is het eens vol.. Vorig jaar zijn er eens 33 katten uit een huis gehaald, en die zijn allemaal met vereende krachten door deze en gene opgevangen, waaronder ik er 5 tegelijk in huis heb gehaald, want ze konden nergens heen ivm overvolle asiels..

Ik snap helemaal je ergenis, maar verlies niet uit het oog dat er ook vele mensen klaar staan voor deze katten, kittens e.d. die hier verder hun mond over houden, en dit gewoon doen. Het is triest, maar het is dweilen met de kraan open momenteel.. En de tijd van dieren dumpen staat weer voor de deur.. en dan heeft klagen totaal geen zin, want dit blijft zo, omdat nu eenmaal niet ieder mens zo denkt over dieren als wij...

Heb er nu dan ook 10 in huis rondlopen, ben begonnen met 2, en heb vorig jaar 8 katten geadopteerd..
Laatst bijgewerkt door Raveltje op 08-05-07 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:18

Honey79 schreef:
daantjuhhh schreef:
Maarruhh.. (show/raskatten) worden ook gedumpt hoor.
Wij hebben ooit ee witte angora (geloof ik) uit het asiel gehaald.
Beestje was al vet oud, had amper tanden, z'n hele vacht zat onder de dikke klitten die vast op zijn huid gekleefd waren!

Mijn persje was ook gedumpt! Gelukkig gaat het nu na ruim een half jaar stukken beter!

Ja de mijne was waarschijnlijk ook gedumpt vanwege zijn leefijd.
ze hebben hem gevonden in een zwembad!!! ze hebben hem met een visnetje eruit gevist en toen naar het gemeente asiel gebracht.
wij kwamen daar en konden echt niet snappen dat iemand z'n mooie spierwitte kater kon dumpen, en lief dat ie was!
Hij had gelukkig nog niet het vertrouwen in de mens verloren.
die kat heeft ons ook echt uitgezocht!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:22

switchx schreef:
.

Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:23

Saningie schreef:
Nou niet overdrijven he.. Er zijn genoeg mensen die katten opvangen hoor.. Maar ook bij ons ("particuliere opvang") is het eens vol.. Vorig jaar zijn er eens 33 katten uit een huis gehaald, en die zijn allemaal met vereende krachten door deze en gene opgevangen, waaronder ik er 5 tegelijk in huis heb gehaald, want ze konden nergens heen ivm overvolle asiels..

Ik snap helemaal je ergenis, maar verlies niet uit het oog dat er ook vele mensen klaar staan voor deze katten, kittens e.d. die hier verder hun mond over houden, en dit gewoon doen. Het is triest, maar het is dweilen met de kraan open momenteel.. En de tijd van dieren dumpen staat weer voor de deur.. en dan heeft klagen totaal geen zin, want dit blijft zo, omdat nu eenmaal niet ieder mens zo denkt over dieren als wij...

Heb er nu dan ook 10 in huis rondlopen, ben begonnen met 2, en heb vorig jaar 8 katten geadopteerd..

Ik overdrijf niet, misschien is jouw asiel veel groter, 'mijn' asiel is slechtts in een dorpje in Oost-Groningen. Ik denk dat de asielen in steden enzo allemaal veel groter zijn, en veel meer personeel hebben. Lachen

En genoeg? Genoeg heb je nooit. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:26

bij ons zit het ook overvol, en dat is wel in de grote stad, meer katten dan plek voor, en je kan ze niet verplaatsen want de andere zitten ook vol. Maar ja steriliseren en castreren is zo duur, het is maar een kat he.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:31

In bepaalde weken in het jaar heeft de dierenarts praktijk hier acties dat steriliseren voor een kwart van het geld kan. Ik ga er dus vanuit dat zeker de andere driekwart winst is.....

Dus waarom niet altijd?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:34

slimmerik schreef:
In bepaalde weken in het jaar heeft de dierenarts praktijk hier acties dat steriliseren voor een kwart van het geld kan. Ik ga er dus vanuit dat zeker de andere driekwart winst is.....

Dus waarom niet altijd?

Ja ik vind zulke actie's echt super..
Zouden ze hier ook moeten doen.
Dan waren wij zeker weten veel eerder heen gegaan.
Maar we hebben er nu 2 laten doen, over 10 weken gaat de ander (die heeft nu kittens dus dat kon niet meer)
Maar we hadden een rekening van 275 euro...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:35

Goed dan ga ik toch maar even reageren op de sterilisatie kwestie. Knipoog

Het zou idd goedkoper moeten, en ook KUNNEN. Ga maar naar Spanje en kijk wat je daar betaalt, de helft minder. Kan het daar dan zoveel goedkoper? Ja, want de dierenartsen hier willen gewoon meer winst behalen dan de dierenartsen daar, blijkbaar.

Wij hebben bij het asiel een dierenarts in dienst en die zei dat de kostprijs van een castratie 25 euro is.

Maargoed mijn mening over de dierenartsen van tegenwoordig (er zullen heus wel uitzonderingen zijn, helaas heb ik ze nog niet gevonden) heb ik al een keer in een ander topic duidelijk gemaakt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:37

tuurlijk is het winst hij mag een ereloon vragen vind het alleen maar fair, als de dierenarts al zonder winst moet werken, zodat mensen voor de gevolgen van dierenhouden moeten opkomen zou straf zijn Lachen

Maar goed als het weer een dierenartsen zijn geldwolven topic word ben ik ook weg, echt beu die kwestie.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:38

Waar moet die dierenarts anders van leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:39

Tuurlijk moet hij winst maken, dat is logisch!

Maar als ik van onze dierenarts hoor dat het 25 euro kost, vind ik bedragen tussen de 120 en 140 euro wel líchtelijk overdreven, moet ik eerlijk zeggen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:41

Honey79 schreef:

van liefdadigheid van andere, sommige mensen denken echt dat je er rijk van word. Ik snap dat niet je werkt kei hard vroeger kon je nog zeggen ik doe het voor de dieren mensen waren dankbaar. Waar je kwam kreeg je een koekje en wat te drinken. Nu krijg je allemaal zure blikken, op bokt achter je rug zelfs nu in het kattentopic weer

omg weet je studeer het zelf is, het is echt knokken en als je voor het geld doet raak je echt niet door Boos!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:42

Een castratie kan best 25 euro kosten...maar dan heb je het niet over een (in de volksmond genoemde) sterilisatie. Die prijs ligt tussen de 75-100 euro, logisch, want het is een buikoperatie. Gewone simpele castraties kosten rond de 40, maximaal 50 euro. Weet niet waar jij die prijzen vandaan haalt?

@ Katiavl: hoor je mij zeggen dat hij er rijk van moet worden? Maar OOK een DA heeft een hypotheek!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:44

katiavl schreef:
Honey79 schreef:

van liefdadigheid van andere, sommige mensen denken echt dat je er rijk van word. Ik snap dat niet je werkt kei hard vroeger kon je nog zeggen ik doe het voor de dieren mensen waren dankbaar. Waar je kwam kreeg je een koekje en wat te drinken. Nu krijg je allemaal zure blikken, op bokt achter je rug zelfs nu in het kattentopic weer

omg weet je studeer het zelf is, het is echt knokken en als je voor het geld doet raak je echt niet door Boos!

Ik dacht meer aan subsidies.... ik weet ook wel dat alleen al de vaste lasten van de DA gigantisch zijn. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:45

Ik blijf bij mijn punt dat als de kostprijs 25 euro is dat ik het overdreven vind om op een relatief kleine ingreep zoveel te verdienen (het is lopende band werk). En met mijn ervaring met dierenartsen bedoelde ik niet het geld, maar dat ze mijn gezonde dieren dood wilden spuiten zoals ik toen ook al verteld had. Dit terzijde, het was niet de bedoeling om hier een anti-dierenarts topic van te maken. Knipoog