Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:08

stef schreef:
als er een ijsbeer inzit niet, in burgers hebben ze geen beren.
In NL alleen ijsberen in ouwehand, artis en amersfoort (volgens mij)

in Dierenpark Europa en in Blijdorp hebben ze ook ijsberen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:11

In Blijdorp hebben ze op dit moment geen ijsberen.

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:21

ER is nog 1 Tijgerin in Artis die heeft staart problemen daarom is haar staart weg gehaald. ze zit ook alleen in de ruimte

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:25

Zoop word opgenomen in Ouwehands. Ik vind Burgers zoo een geweldige dierentuin. De leefomgeving word goed nagebouwd. de dieren hebben ruimte. kijk maar naar de Savanne waar de neushoorns,giraffen en zebra's lopen. super groot. de beren en tijgers daar ook. en de andere dieren ook. super dierentuin!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:14

In burgers hebben ze geen beren (ja, nu dan die neusberen, maar met beren denk ik aan grote beren)
Blijdorp heeft geen ijsberen meer, waar die zaten zit nu een tijger verblijf

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:41

hmmm in Artis hebben ze geen Bruine beren meer eerst wel

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:43

stef schreef:
Elzepelze schreef:
Zoop wordt toch in Burgers Zoo opgenomen?

als er een ijsbeer inzit niet, in burgers hebben ze geen beren.
In NL alleen ijsberen in ouwehand, artis en amersfoort (volgens mij)

Amersfoort niet Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:51

goh, ff denken want ik heb het verblijf zo voor mn ogen, waar was dat dan? Heb echt Amersfoort in mijn hoofd...
emmen dan misschien? er tegenover staat een zweefmolen, dat weet ik nog Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:57

Ik weet het niet.
Maar in A'foort hebben ze ZEKER weten geen ijsberen Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:58

ik ga gewoon teveel naar verschillende dierentuinen denk ik, dan raak je in de war Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:01

Hahahahah Vork

Ik kan me alleen herrineren dat ze in Ouwehands dierenpark ijsberen hebben , verder kom ik altijd in A'foort verder niet zo veel.

Maar ik vind dat die beesten soms echt walgelijke verblijven hebben

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:05

ik vind het verblijf in ouwehand op zich wel mooi, zeker in vergelijk wat ze in blijdorp hadden. het verblijf wat ik in mijn hoofd heb is ook zoiets.

Owh wacht ff, kan dat niet de achterkant van het verblijf in ouwehand zijn? het oude verblijf? Ik weet dat ik er met mijn schoonouders was, dus als het amersfoort niet is, moet het wel ouwehand zijn...
Ooowwhh, dit kan ik dus niet uitstaan he! Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:09

na enig reserch: Yups, Ouwehand Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:40

Kijk het is natuurlijk wel waar dat als er geen dierentuinen zijn er minder diersoorten zijn. Maar ik weet niet (weet het haast wel zeker) dat die dieren het zo super geweldig vinden om in die hokken te zitten.
En het is niet hun schuld dat ze uitsterven Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:43

casperrr schreef:
Kijk het is natuurlijk wel waar dat als er geen dierentuinen zijn er minder diersoorten zijn. Maar ik weet niet (weet het haast wel zeker) dat die dieren het zo super geweldig vinden om in die hokken te zitten.

Maar dierentuinen moeten toch niet weg, verder uitleg vorige posten

Uitsterven= aan de palmolieindustrie doen ze bar weinig dus zoals orang oetang enzo staat dus op het randje daardoor, dus als ze daar niets aan doen zijn dierenparken een must

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:45

Ik zeg ook helemaal niet dat de dierentuinen weg moeten of wel soms? Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:52

casperrr schreef:

laatste zin kan ik het alleen maar mee eens zijn. Om daarop verder te gaan: Wij hebben dan als mens de "macht" om keuzes te maken. Of alles laten zoals het is, met als gevolg dat we over weet ik veel hoeveel jaar geen olifanten, tijgers, en weet ik wat nog meer hebben, of we richten fokprogramma's in ter behoudt van diverse diersoorten. In veel gevallen worden nazaten van dierentuin dieren weer in het wild uitgezet.
Ja, de ouder dieren leven in hokken. Ik ben dan ook zoals ik eerder aangeef een groot voorstander van zgn ecosystemen, die je overal ter wereld steeds meer gaat zien.
Dierentuinen zitten in een fase van dieren tentoonstellen die over gaat in behoudt (en uitbreiding) van de populatie. Omdat tentoonstellen een steeds minder belangrijke factor wordt zijn ecosystemen ook steeds meer mogelijk. Ook de mens verandert. Ik ben niet de enige die een voorstander is van een ecosysteem. Ik vind het heerlijk om bijv in de bush ergens te gaan zitten en op mijn gemakje rond te kijken. Een kwartier zie ik niks, en dan ineens een mooi vogeltje, hagedisje, whatever. Omdat ik het bekendst ben met arnhem hou ik die even als voorbeeld aan.
De apen verblijven (en dan bedoel ik niet de chimps en gorilla's) loop ik standaart voorbij, ik kijk er niet eens naar. De fasanterie ga ik wel altijd even binnen, maar ik ben ook een vogel mens.
Alleen ik zie liever verblijven als het gieren verblijf of waar de (o.a.) zilverreigers zitten.

Uit bovenstaand verhaal is denk ik duidelijk waarom ik niet naar artis ga. Dan wordt er gezegt: Artis kan geen kant op. Dat is op zich waar, máár: Emmen ook niet, die zitten ook midden in de stad, maar die gaan wel aan de rand van de stad (waar nu al o.a. het pinguin verblijf is gerealiseerd) een compleet nieuwe dierentuin opzetten.
Waarom kan Emmen het dan wel?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:55

Misschien omdat Emmen er de juiste financiën voor heeft? Weet het verder ook niet..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:07

stef schreef:
Uit bovenstaand verhaal is denk ik duidelijk waarom ik niet naar artis ga. Dan wordt er gezegt: Artis kan geen kant op. Dat is op zich waar, máár: Emmen ook niet, die zitten ook midden in de stad, maar die gaan wel aan de rand van de stad (waar nu al o.a. het pinguin verblijf is gerealiseerd) een compleet nieuwe dierentuin opzetten.
Waarom kan Emmen het dan wel?

Whaha jah joh, we laten de bezoekers van artis even via een loopbrug naar de rand van de stad lopen.. kunnen ze daar verder diertjes kijken Knipoog ...

dat is als je het mij vraagt echt appels met peren vergelijken. Grond in de randstad is stervens duur en de afstand om zulke oppervlakte grond te krijgen is veel groter dan in een gat als emmen Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:34

waarom hebben ze dan een dierentuin ín Amsterdam gezet als dat zo stervens duur is en er toch te weinig plek is? Blond

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:39

misschien omdat artis uit de tijd stamt dat er nog plek zat was en het niet zo stervens duur was Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:44

tsja dan kampen ze met een probleem....
*is heel blij dat ze niet in de stad woont*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:37

shiloh: Emmen centrum gaat helemaal weg, loopbrug is tijdelijk.
Als Emmen het geld heeft kan theoretisch Artis het ook hebben, blijdorp heeft ook een stuk bij kunnen kopen (onder het spoor door, waar het oceanium nu staat).
Als Emmen en Blijdorp het kunnen, kan Artis het ook. Daarbij zijn er ruim voldoende sponsors en donateurs te vinden voor zoiets.
Keerzijde is natuurlijk de vraag of Artis wel wíl

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:03

Planckendael is ook gekomen omdat antwerpse zoo midden in het stad ligt, mijn eigelijk zijn daar echt geen verbeteringen van gekomen voor veel dieren. Behalve de neushoorns.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:36

Artis is geen ideale dierentuin, voor de dieren dan. Sommige diersoorten hebben het in andere dierentuinen echt beter dan in Artis. En alle dieren zijn voor hun eigen geluk natuurlijk nog het beste af in de vrijheid. (voor zover daarvoor voor alle dieren nog plaats voor is op deze aarde) Maar daar is Artis zelf zich ook erg bewust van hoor...

Maar voordat sommigen van jullie nu helemaal anti zijn (en misschien ook blijven, dat mag ook) moet je wel het hele plaatje zien. In Artis en mischien ook andere dierentuinen kun je elke dag mee met een rondleiding achter de schermen. Dan leer je veel over het gebeuren achter de schermen zelf. Over de fokprogramma's, de stamhouders van alle diersoorten, (want een individuele dierentuin beslist nooit, dat wordt allemaal gedaan door een netwerk van mensen dat alle dierentuinen kent), over de educatieve rol van dierentuinen, over de verrijkingsprogramma's voor het gedrag, en over feiten achter individuele dieren.

Zo is de orang oetang die altijd zo zielig kijkt, nu eenmaal een erg depressief ogend dier, dat graag iets over zijn hoofd trekt. Dat zou hij ook doen als zijn verblijf 6 keer zo groot was. En met soortgenoten hoeft hij niets, want zo zit hij niet in elkaar. Zo is het nijlpaard Tanja zwaar bejaard en kreeg ze helemaal een aparte loopplank om het water in en uit te kunnen en wordt zij ook niet meer vervangen als ze dood gaat. Omdat ze geen ruim genoeg verblijf kunnen maken voor nijlpaarden. Maar Tanja is gelukkig op haar oude dag en heeft een erg goede band met haar verzorgster. Dat beest wordt doodongelukkig als nu nog eens verplaatst zou worden.

Stel je nu eens voor dat er geen dierentuinen meer zouden bestaan, dan worden er veel minder mensen op de wereld geinteresseerd in de dieren (als kind al, want ze zien ze nooit) en zullen er veel minder mensen op volwassen leeftijd het nut inzien van het behoud van die dieren en diersoorten.
Educatie is ALLES, dat zie je op het gebied van gewoon naar school gaan, op het gebied van Aids bestrijding en noem maar op. Hoe banketstaaf het soms ook is voor de dieren die er nu zitten, ze hebben wel een belangrijke functie. En de dierentuinen hebben zelf ook een ideaalbeeld voor ogen voor de situatie. Alleen kan niet alles in slechts een paar jaar bereikt worden.