[HK] Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: [HK] Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:30

Pluttersput schreef:
Gister weer naar me pony's geweest, en dus ook naar de puppies. Heb wel wat foto's, maar die staan nog niet op de pjoeter. We hebben nu ook 2 labradoodles ertussen lopen! Labrador x poedel dus. Die zijn toch leuk!

lieieieif.. foto foto foto foto Tong uitsteken haha

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:40

Mijn poedel bijt ook, maar dan alleen in botjes en brokjes. Mensen en zo hebben we haar niet geleerd dus dat doet ze niet.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:16

chanora schreef:
Ik heb tog zo een hekel aan poedels.
Ik vind er echt niks aan.
Ze zien er echt niet uit en lijken zulke kak hondjes.
De naam fifi past er super bij

Ben ik het helemaal mee eens Clown :
Afbeelding
(en nee, het is geen harlekijnpoedeltje Haha! ).

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:17

ahwww wat lieff (A) I love spelende doggies

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:15

als het geen harlekijn poedeltje is. is het dan jip.. en als het jip is.. issie dan zéér vies Clown

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:39

Hoi allemaal ik ben er even niet geweest, drukdrukdruk je kent het wel, maar toch even een update. We hebben vorige week zaterdag een puli gekregen een herplaatser uit hongarije van 1 jaar, Djinta. Het was een hartstikke lieve hond in huis en met wandelen. Het enige nadeel was dat ze al snel absoluut niet zonder ons bleek te kunnen. Als ze samen met Pipi thuis moest blijven dan krabde ze aan de deur als een bezetene. We dachten dat wordt wel minder, maar het werd alleen maar meer. Woensdag is ze door de hele kamer tegen de muur en het raam opgesprongen (dat was te zijn aan de pootafdrukken). Ik heb toen de dierenarts gebeld en die adviseerde haar terug te brengen omdat je dit er bijna niet uit krijgt en zeer niet als je werkt en dat zou betekenen continue oppas voor de hond zoeken als je weg gaat. Aangezien dat niet echt te doen is hebben we in overleg met de opvang waar ze vandaan kwam besloten dat ze terug zou gaan. Ze is nu alleen nog maar beschikbaar voor een gezin waarin minimaal 1 persoon niet werkt. Nu het apartste gedeelte van het verhaal, je brengt de hond tergu en dan zou je zeggen dan heb je er nog 1. Maar nu heb ik 2 poedels. Het opvangadres had nameijk een allerliefst poedelreutje van 4 maanden Jojo zitten, de vorige en eerste eigenaar heeft hem na een paar weken weg gedaan, omdat hij soms binnen plaste. Op he voorstel van de opvang hebben we hem geruild tegen Djinta. Het is een witte met abricote oren en een abricote schijn, of een hele lichte Abricote. Eerst dachten we het laatste maar na een goede was beurt gisteren werd hij ineens wel heel licht van kleur. Het is nu echt een ijsbeer, met heel veel haar, volgens mij is hij nog nooit geknipt.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:04

Woei, heel verhaal Vork .
Jammer van die Puli, maar ik had er ook niet oud mee willen worden.
Betreft de poedel, is niet zo heel moeilijk achter te komen of ie al eens getrimd is, breng'm naar een trimsalon en wacht de reactie af Knipoog (van de hond dan he)
Ik kon uit je verhaal niet uit maken of het met deze hond wel goed ging in huis?
Ik kan er ook niet uit maken wat voor poedel het is? gezien je niet weet of ie echt apricot is of wit? er zit geen stamboom bij? (ga ik niet vanuit met opvangdieren).
Heel verhaal m.a.w.: FOTO Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:24

Inderdaad een heel verhaal, wat betrefd het trimmen, dat doe ik altijd zelf en hij vond het scheerapparaat super vreemd, maar was wel erg braaf. Vooral bij het knippen met de schaar, daar ging hij op een gegeven momant zelfs bij liggen. Het is zowiezo een knuffelhond, het liefst ligt hij de hele dag op schoot. Wat betrefd het alleen blijven hebben we ervoor gekozen hem aan een bench te wennen, zeker gezien het feit dat hij aan het wisselen is en dus overal op wil bijten. De eerste nacht vond hij dat een beetje vreemd, maar al snel sliep hij rustig en gisteren is hij voor het eerst met Pipi alleen gebleven en dat ging ook erg goed. Hij gaat nu uit zichzelf de bench in als ik weg ga, omdat hij weet dat hij daar wat lekkers krijgt. Hij heeft geen stamboom, maar te zien aan de bouw is het wel een echte poedel, we denken dat het een grote dwerg/middenslag wordt en na de was en knip beurt durf ik te zeggen dat hij uiteindelijk wit gaat worden. Ik zal vanavond even een foto uploaden en mijn profiel aanpassen.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:17

is ook zo, was ik even vergeten Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:19

wauw wat een verhaal. jammer van die puli idd. maar leuk dat je nu nog een poedeltje hebt Lachen
ik verheug me op de foto's Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:14

Ik ga even proberen of de foto´s lukken, maar hij staat in ieder geval in mijn profiel.

Allereerst een van Pipi
Afbeelding

en dan JoJo (uitgesproken als DjoDjo)
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:15

Help de foto is erg groot, bijna nog groter dan de hond in het echt. Maar zo krijgen jullie wel een goede indruk denk ik.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:14

Ach valt best nog mee qua maat. Wat een leuk ding zeg! ZOu kunnen dat hij nog wit wordt, maar ik denk idd een lichte abricot.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:48

Wat een leukerts! Jojo lijkt veel op Jip als pup! Kan best zijn dat hij aardig wit wordt. Jip wordt ook nog steeds maar lichter en lichter.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:56

Ik heb inderdaad bij de fokker van Pipi ook een hondje gekent die eerst uitzag als JoJo maar later spierwit werd, alleen de oren van die hond waren nog donkerder. Ze zijn zo leuk samen, alleen als Jojo te wild wordt, dan waarschuwt Pipi, maar verder springt hij bovenop haar loopt onder haar door van links naarechts, maar ook van achter naar voren, tussen de achterpootjes van Pipi door en ze laat het zich allemaal gevallen. Op hun kussen/ in de mand liggen ze meestal tegen elkaar aan, behalve als Jojo speeltijd heeft, dan schuift Pipi opzij.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:02

leuke fototjes Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:50

het is hier trouwens wel extreem dood hoor Gaaaap

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:04

't gaat niet hard nee wacht maar tot ik een poedel krijg Clown

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:21

ja Haha!
ik ben ook nogsteeds aan het overhalen (een beetje op onopvallende wijze, maar ze krijgen lanzaam maar zeker het gevoel van, wij moeten een hond)
en dan zeg ik.. it's up to me Haha!

groetjes mij

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:32

Je hebt gelijk je kunt gewoon niet zonder hond, en inderdaad het is hier redelijk dood, maar ik ben ook wat minder online geweest.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:20

hoe is het met de poedels?
schandalig.. al twee weken niet gereageerd.
(zelf ook hoor Clown )

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:21

Echt schandalig Clown

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:32

Met de mijne is het goed, de jongste lijkt wel een beetje in de puberteit te zitten, maar is ook wel weer erg lief. Ze liggen gewoon de hele avond tegen elkaar aan te slapen op 1 kussen, lief he.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:36

die van mij gaat voorlopig niet door, m'n auto begint uit elkaar te vallen No Cheer

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:12

Die van ons gaan ook goed. Die van een kennis zijn nu gedekt, een witte door een bruine reu, en een zwarte door een zwarte reu. Ben heel benieuwd Haha!