Wil je een ratje kopen? GÉÉN DW of Tuincentrum!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: Wil je een ratje kopen? GÉÉN DW of Tuincentrum!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:40

Soda schreef:
ShirleyA schreef:
Hoe heet die rattery?

Hoezo ben je daar nieuwsgierig naar? Knipoog Ik weet niet of dit topic een goede plek is om uitgebreid over specifieke rattery's te praten.
Er zijn trouwens (meer in het algemeen) een heel aantal rattenfora en websites met overzichten van rattery's en rattenopvangen. Ik heb zowel mijn nieuwe kooi als mijn toekomstige ratjes en een heleboel informatie gevonden op die manier.

Gewoon, nieuwsgierig. Ik heb nl mijn Krisje (uit t K nest bij Ratpack (In Utrecht) vandaan.... miss de zelfde?
Krisje is een heerlijk ventje, super lief. (er staat n fototje v m hieer op t forum). En ik vond t een fijne rattery. Dus als je daar je ratje vandaan hebt heb je vast een heel fijn ratje Pling Uit t M nestje zeker? En eh.... als dit klopt welke van die schatjes wordt v jou?

Verder is zijn die rattensites idd heel goed voor t vinden v allerlei info. Altijd goed om even te snuffelen naar nieuws.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:04

ShirleyA schreef:
Gewoon, nieuwsgierig. Ik heb nl mijn Krisje (uit t K nest bij Ratpack (In Utrecht) vandaan.... miss de zelfde?
Krisje is een heerlijk ventje, super lief. (er staat n fototje v m hieer op t forum). En ik vond t een fijne rattery. Dus als je daar je ratje vandaan hebt heb je vast een heel fijn ratje Pling Uit t M nestje zeker? En eh.... als dit klopt welke van die schatjes wordt v jou?

Verder is zijn die rattensites idd heel goed voor t vinden v allerlei info. Altijd goed om even te snuffelen naar nieuws.

Inderdaad, uit het M-nest van Ratpack Haha! Ik krijg twee dametjes, maar weet nog niet welke. Ik weet ook nog niet welke de mensen voor mij op de lijst willen hebben. Eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit, vind ze allemaal leuk Knipoog Vanavond ga ik ze bekijken, ben zo benieuwd!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:55

Soda schreef:
Inderdaad, uit het M-nest van Ratpack Haha! Ik krijg twee dametjes, maar weet nog niet welke. Ik weet ook nog niet welke de mensen voor mij op de lijst willen hebben. Eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit, vind ze allemaal leuk Knipoog Vanavond ga ik ze bekijken, ben zo benieuwd!

Leuk! Heel veel plezier dan met knuffelen vanavond. Doe Karin de groeten v mij en Krisje.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:14

Jongens, als we het even gaan vergelijken met paarden...

Die laten we toch ook keuren enzo?
Dan spreek ik even over het algemeen en wat verstandig is.

Noemen jullie het verstandig om bijv een veulen te kopen, van broer x zus en waar ze 100 veulens hebben lopen, die allemaal hetzelfde voer krijgen, in een stal staan, hengsten en merries doorelkaar en etc.
Is er 1 ziek? Hmm maakt niet uit, als ze 1 jaar of 2 jaar zijn en nog niet verkocht gaan ze gewoon naar de slacht.
Hoefsmid , dierenarts enzo worden niet gebeld.
Je hebt prima huis-tuin en keuken medicijnen/antibiotica.
En het kost immers geld dus dat doen we niet.
Er wordt vooral gelet op kleur.
Merries zijn gerust drachtig als ze bijv 2 jaar zijn, want hengsten en merries staan gewoon bij elkaar.

Hm, maakt niet uit toch?

* en als ze ook nog eens aangehaald worden, maakt het helemaal niet uit, want dan zijn ze gewend aan mensen... dan zijn ze nog lief ook.... *

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:19

Citaat:
Pasoagirl Onderwerp bericht: Re: Wil je een ratje kopen? GÉÉN DW of Tuincentrum!Geplaatst: 02 maart 2007 13:18

Berichten: 38 ik heb de discussie over het doodmaken van dieren (in dit geval ratten) gevolgd, en ik vind dat een klap op de kop (wel een goeie natuurlijk) humaner is dat een spuitje bij de dierenarts...
wat heb jij liever, een pook in je buik (want zo groot is een spuit voor zo'n klein beestje) of een schommel tegen je hoofd (dat alles in één klap weg is).
voor mij was die keuze snel gemaakt. wat jij shirley

Wat een kortzichtige reactie!

Ik weet zker dat Shirley, net als mij, het eens is dat een "pook in de buik" not done is!

Het is verschrikkelijk om een dikke naalt hoppa in de lever, hart, maag etc te prikken.
Zeggen wij dat we zo ratten inslapen?

Pardon hoor, maar ik iig niet!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:10

ShirleyA schreef:
Leuk! Heel veel plezier dan met knuffelen vanavond. Doe Karin de groeten v mij en Krisje.

Oeps, lees dit te laat, ben net terug. Ik zal haar de volgende keer de groeten doen Knipoog Ze zijn echt ontzettend schattig Lovers Nog 4 weken wachten...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:22

( even nog een reactie van mijn reactie )

Wij rattenliefhebbers ( lees: de ervaren rattenliefhebbers onder ons, op rattenfora ) Zijn TEGEN het inslapen via de buik-prik methode.

Daar heb je helemaal gelijk in, dat is pijnlijk. De 1 reageerd er niet op, de ander wel.
Maar het is GEEN vriendelijk methode.

Vorkeur gaat uit naar eerst verdoven, dan wel met roes of met een prikje.

Er bestaat gewoon geen 100% humane inslaapmethode...

Ja die bestaat wel, met Lachgas/koolstofmonoxide.,.... maar daar heb je over het algemeen de middelen niet voor.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:29

Hannanas schreef:
Er bestaat gewoon geen 100% humane inslaapmethode...

Een dier blijft ook een dier hoop ik?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:30

wat wil je daar mee zeggen?

Humaan, oke raar verwoord, maar ik bedoel een vriendelijke manier.
Dus zonder veel stres en pijn. Je begrijpt me toch wel!?

Bestaat er voor mensen wel een 100% humane manier?

Ja.. als je al zover heen bent door de shots morfine...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:34

Hannanas schreef:
Bestaat er voor mensen wel een 100% humane manier?

Geen idee! Maar er wordt in dit topic veel over humaan gesproken, terwijl humaan in mijn ogen toch iets anders is dan dierwaardig inslapen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:52

Hannanas schreef:
Ja die bestaat wel, met Lachgas/koolstofmonoxide.,.... maar daar heb je over het algemeen de middelen niet voor.

Hierdoor ben ik al een hele tijd bezig met het idee om een gesloten aquarium te bouwen met een gasfles (CO2 of lachgas) en zuurstoffles erop aangesloten (zonder O2 gaat het branden in de keel etc.). Maar ik kan er niet achter komen wat de mengverhoudingen zijn, behalve dat je 50-50 begint en dan langzaam de O2 dichtdraaid. Ik ben echter niet bereid om dit domweg uit te proberen.
Ik weet dat hier al eerder dierproefen mee gehouden zijn, maar ik kan daar geen specifieke informatie over krijgen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:04

Moderatoropmerking:
Aub terug ontopic, dit topic gaat niet over het laten inslapen van ratten en methodes daarvoor...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:06

Citaat:
Geen idee! Maar er wordt in dit topic veel over humaan gesproken, terwijl humaan in mijn ogen toch iets anders is dan dierwaardig inslapen

Dan heb ik het vanaf nu over "dierwaardig". Ik bedoel er immers hetzelfde mee.

En waar zit bij jou het grote verschil dan?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:12

Hannanas, ik heb gisteravond verzocht om terug ontopic te gaan en die discussie over het inslapen van dieren niet hier te voeren.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:41

oke sorry hoor.

Ben alleen benieuwd naar het verschil.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:55

Die discussie mag je wat mij betreft in een ander (nieuw) topic voeren, maar hou het netjes en onderbouwd (met argumenten).