Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:18

superwoman schreef:
Een hond en een kat vind ik een groot verschil en niet te vergelijken met elkaar, net als een paard. Knipoog

waarom is dat anders dan? ik zie geen verschil, het is JOUW dier, dus JOUW verantwoordelijkheid, of het nu een hond, kat, paard of wandelende tak is. En communiceren met de eigenaar is niet nodig als die gewoon zorgt dat zijn kat geen overlast bezorgd. Ik wil best wel gaan melden hoor, dat iemands kat in onze tuin zit en de vissen vangt, maar als ik dan de rekening zou presenteren van een dure koi, dan is het opeens nooooit iemand zijn poes Clown klinkt heel leuk in theorie, maar in de praktijk is mijn ervaring dat het niet zo geweldig werkt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 22:19

Paarden staan ook binnen een omheining. HOnden mogen anderen ook niet lastig vallen en katten ook niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:35

kjoetie schreef:
superwoman schreef:
Een hond en een kat vind ik een groot verschil en niet te vergelijken met elkaar, net als een paard. Knipoog

waarom is dat anders dan? ik zie geen verschil, het is JOUW dier, dus JOUW verantwoordelijkheid, of het nu een hond, kat, paard of wandelende tak is. En communiceren met de eigenaar is niet nodig als die gewoon zorgt dat zijn kat geen overlast bezorgd. Ik wil best wel gaan melden hoor, dat iemands kat in onze tuin zit en de vissen vangt, maar als ik dan de rekening zou presenteren van een dure koi, dan is het opeens nooooit iemand zijn poes Clown klinkt heel leuk in theorie, maar in de praktijk is mijn ervaring dat het niet zo geweldig werkt.

Het enige wat die dieren gemeen hebben is dat het huisdieren zijn.

Ik heb al eerder gemeld dat wanneer iemand last heeft van mijn kat, dat ik bijv best stoomdraad
en zo'n apperaat voor wil kopen als dat die persoon helpt.
Wel zou ik eerst proberen om mijn kat vrij te laten blijven. Ik woon immers erg vrij Bloos
Ook vind ik het prettig dat hij de muizen vangt, die door mijn paardenvoer worden aangetrokken.

Maar iedereenen elke situatie is anders en daarom is deze discussie waardeloos.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:42

superwoman schreef:

Het enige wat die dieren gemeen hebben is dat het huisdieren zijn.
het heet niet voor niets een HUISdier Haha! wat deze dieren met elkaar gemeen hebben is dat ze de verantwoordelijkheid zijn van hun eigenaar Ja

Ik heb al eerder gemeld dat wanneer iemand last heeft van mijn kat, dat ik bijv best stoomdraad
en zo'n apperaat voor wil kopen als dat die persoon helpt.
Wel zou ik eerst proberen om mijn kat vrij te laten blijven. Ik woon immers erg vrij Bloos
Ook vind ik het prettig dat hij de muizen vangt, die door mijn paardenvoer worden aangetrokken.

Kijk, dat zou ik zelfs nog overwegen, zolang het mijn tuin maar niet ontsierd. Een tuin met een vijver en mooie planten heb je toch om naar te kijken, en niet om er netten en lelijke draden enzo omheen te gooien. Kan dit zonder te ontsieren en wil de katteneigenaar dit spul kopen en komen plaatsen, prima Knipoog maar dat zie ik in de realiteit nog niet zo snel gebeuren. En zoals gezegd, als je vrij woont is het een heel ander verhaal, dan is er ook geen sprake van overlast- hoewel ik het gevaar voor t verkeer wel nog steeds van belang vind.

Maar iedereenen elke situatie is anders en daarom is deze discussie waardeloos.

dat vind ik niet, er zijn in grote lijnen gewoon 2 verschillende situaties: in de bouw, of op het platteland. In het eerste geval vind ik dat je je kat gewoon op je eigen terrein moet houden, in het tweede geval, mits geen gevaar en geen overlast, kan hij lekker los.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 22:50

Heb ik ook al een paar keer gezegd Kjoetie maar op de een of andere manier lezen ze dat niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 07:05

Desiree schreef:
Heb ik ook al een paar keer gezegd Kjoetie maar op de een of andere manier lezen ze dat niet.

Meen jij nou werkelijk, Mevrouw Hondenmensje, dat een kat het begrijpt dat hij binnen de lijn van zijn eigen tuin moet blijven? Het is een dier nogaantoe, die snappen dat gewoonweg niet, hetzelfde als jij tegen een hond zegt, ga effe bij de bakker drie broden halen. Kom op zeg. Katten zien de grens niet, die bepalen ze zelf. En there is no way dat ik moeite ga doen om mijn kat bij me te houden voor iemand zoals jij, die volgens mij meent dat katten de onderkruipsels zijn en dat honden alleen maar de beste zijn. Want zo komt het wel over. Honden doen meer kwaad dan katten. En dat weet je zelf ook.

Hoe vaak lees je wel niet in de krant, 'Hond bijt kind dood.' 'Drie doden schapen door hond.' 'Loslopende hond veroorzaakt ongeval.' 'Mensen aangevallen door hond.'

En praat jezelf er maarniet uit door nou ter zeggen, 'Ja, maar honden mogen ook niet los.' Je spreekt jezelf meerdere keren tegen door dit hele topic. Je probeert te zeggen dat katten maar binnen gehouden moeten worden, zonder dat het goed onderbouwd is.

Als jij wil zeiken over katten, kan ik ook gaan zeiken over honden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 07:55

Joh, ze heeft toch wel weer een (slecht onderbouwd) weerwoord.
Laten wij lekker stoppen met reageren, dan kan ze in haar eentje verder discussieren; misschien dat ze dan wel successen boekt! Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 08:38

nou nou, hebben jullie het over een goed onderbouwd weerwoord ... de pot verwijt de ketel, zeg..

jammer dat er niet inhoudelijk wordt ingegaan op de argumenten voor het binnenhouden van een kat (want ik geloof toch dat mijn post echt wel goed onderbouwd is, en absoluut niet op de man speelt zoals dat hier gebeurt door een aantal andere posters). Zoals gezegd hou ik net zoveel van honden als van katten, en juist ook daarom zou ik ze binnen houden, om mensen en dierenleed te voorkomen. En ja, als een hond losloopt en schade aanricht vind ik dat baasje net zo asociaal als een katteneigenaar die zijn kat maar los laat lopen. En dat honden meer overlast bezorgen is natuurlijk onzin, dat ligt er maar helemaal aan waar je woont en hoe de situatie is, ik vind kattenstront in de tuin als ik aan het tuinieren ben toch net even wat irritanter dan het hondje van de buurvrouw die af en toe eens keft. Dat is gewoon persoonlijk. Ik vind het jammer dat er zo gefrustreerd gereageerd wordt door een aantal mensen, terwijl dit gewoon een discussie topic is, en ik niet zie dat er geen katteneigenaar is die persoonlijk wordt aangevallen. helaas is het omgekeerde wel het geval en ja, dat doet ook bij mij het idee rijzen dat er toch helaas veel katteneigenaren zijn die het niet wíllen zien. Beetje gevalletje pennymeisje met te kleine pony, en daar schreeuwt dan iedereen moord en brand om.. Jammer, heel jammer.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:21

Het is een discussie van niks en zeker hoe het is begonnen, slaat nergens op.
Zoals ik al zei, situaties zijn altijd anders en je zal altijd rekening met elkaar moeten hoeden én het zal altijd zo zijn dat sommige dat niet doen.

Ik ben blij dat het poezie nog leeft!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:21

Ik vind nog steeds dat het van de situatie afhankelijk is. Ik ga mijn katten niet ineens binnenhouden omdat mensen hier vinden dat dat moet. Tuurlijk niet.
Mijn buren hebben weinig last van onze katten, en als ze dat wel hebben zijn ze vrij om er een plens water over te gooien. De katten weten ook waar ze wel en niet gewenst zijn Knipoog

Maar zou ik in een drukke buurt wonen met mensen die niet van katten houden, veel honden en een boel verkeer zou ik mijn katten ook wel binnen houden ja.

Maar dat is echt situatiegebonden. Ik kan toch ook niet van achter mijn computertje zeggen hoe mensen met hun hond om moeten gaan, als ik de hele situatie niet ken? Dus om nou te gaan generaliseren en zeggen dat heel Nederland z'n katten maar binnen of in een ren moet houden, behalve de mensen die de luxe hebben om landelijk te wonen.. dat wil er bij mij echt niet in.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb best begrip voor jullie standpunten hoor. Ik moet ook geen vreemde kat op mijn hamster- of gerbilkooi vinden, of (mochter er vissen in zitten) bij onze vijver.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:28

Maar als je goed gelezen hebt zie je dat "wij" (overigens spreek ik alleen voor mezelf hoor Haha!) er ook begrip voor hebben dat katten die al gewend zijn om buiten te lopen, niet meer goed binnen kunnen aarden. Dat snap ik zeker, dat kun je zo'n beest niet aandoen. Maar ik vind wel dat mensen die een jonge kat aanschaffen het beestje van begin af aan moeten leren binnen te blijven, of de tuin zo afzetten dat ze niet weg kunnen (tenzij je dus mega landelijk woont). Ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, vind een lieve mauwerd in de tuin niet eens zo'n probleem, maar mijn moeder, vanwege de vijver, wel, en die heeft ook geen zin om de hele dag politieagent te spelen om de katten van een ander uit de tuin te houden (want zoals we allemaal weten kunnen de spinners nogal euhm.. hardnekkig zijn Haha! ). Dát vind ik gewoon aso. Ik vind dat je beter kunt generaliseren en de verantwoordelijkheid voor je dier hoort te nemen (want je kunt hem nou eenmaal niet in de gaten houden alsie vrij loopt, je weet gewoon niet wattie uitspookt) dan maar te hopen dat niemand er last van heeft. Ik vind dat de omgekeerde wereld, en gewoon niet netjes.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:37

Dat is toch zo vaak, dat mensen dieren aanschaffen zonder daar "iets"over te weten.....
Dat is idd aso!

En dat mensen geen rekening houden met elkaar is ook aso......

helaas!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:23

Moderatoropmerking:
Dit onderwerp loopt telkens weer uit op dezelfde discussie. Op zich prima, maar het zou fijn zijn als de discussiepartners respect bleven opbrengen voor elkaar.

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:25

nou sorry hoor ik heb al heel erg lang katten, en mijn katten heb ik nog nooit binnengehouden voor evt overlast, das dan erg jammer, wij wonen in een rijtjes huis en hebben van beide buren ook weleens overlast,en ik ga mijn katten echt niet binnen houden,ze lopen al van jongst af aan buiten,en dat mogen ze lekker blijven doen. ik heb 3 katten, heb zelfs 2 raskatten gehad, die heel geliefd waren als je die buiten zou laten lopen, maar zelfs die waren geholpen, en gingen gewoon naar buiten, zolang ze goed verzorgt worden,ontwormt,en vlooienspray en "geholpen " zijn, vind ik t best dat ze buiten lopen, hun hebben net zoveel recht om vrij los te lopen als andere dieren,als t niet anders kan ja dan moet je ze binnen houden maar zolang ze hier de ruimte hebben mogen ze lekker naar
buiten toe, maar goed dat is ieder voor zich die dat bepaalt.

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:31

en zover ik weet,tenminste ik woon hier al heel me leven heb ik nog nooit 1 klacht gehad van de omgeving dat ze last hebben van me katten, en ja kan ze helaas geen 24 uur per dag in de gaten houden, en indien je voor katten geen losloop gebied heb buiten en speciale katten uitlaat plaatsen , ja zorgen hun nu eenmaal voor misschien meer overlast dan andere dieren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 11:43

xx_Horsiex schreef:
Meen jij nou werkelijk, Mevrouw Hondenmensje,

Bedenk zelf eens iets en wees orgineel! Knipoog

xx_Horsiex schreef:
dat een kat het begrijpt dat hij binnen de lijn van zijn eigen tuin moet blijven? Het is een dier nogaantoe, die snappen dat gewoonweg niet, hetzelfde als jij tegen een hond zegt, ga effe bij de bakker drie broden halen.

Een paard snapt ook niet dat hij op een wei moet blijven als jij deze niet afrastert.

xx_Horsiex schreef:
Kom op zeg. Katten zien de grens niet, die bepalen ze zelf. En there is no way dat ik moeite ga doen om mijn kat bij me te houden voor iemand zoals jij, die volgens mij meent dat katten de onderkruipsels zijn en dat honden alleen maar de beste zijn. Want zo komt het wel over. Honden doen meer kwaad dan katten. En dat weet je zelf ook.

En dat is het hem nu juist! Altijd klagen over honden dat die zoveel kwaad doen, en daarom wilde ik het eens vanuit de andere kant bekijken, en zien wat katten allemaal voor kwaad aanrichten! Daarom dit topic. Katten bepalen de grens alleen maar zelf omdat ze die neit zien, zoals je zelf zegt. Aan jou dus om die grens duidelijk merkbaar te maken, hoge schutting met daarover een stroomdraadje.

xx_Horsiex schreef:
Hoe vaak lees je wel niet in de krant, 'Hond bijt kind dood.' 'Drie doden schapen door hond.' 'Loslopende hond veroorzaakt ongeval.' 'Mensen aangevallen door hond.'

Ja, honden kunnen hard bijten. VEel mensen die een hond hebben die er eigenlijk ook geen hadden moeten hebben en daar kunnen honden niets aan doen. En net zoals de meeste ongelukken met paarden hadden voorkomen kunnen worden als de mensen in hun omgeving meer opgelet hadden, is dat ook met bijtincidenten met honden. WAnt vaak is het niet eens de schuld van de hond! En dat weet jij vast net zo goed als ik.
xx_Horsiex schreef:
En praat jezelf er maarniet uit door nou ter zeggen, 'Ja, maar honden mogen ook niet los.' Je spreekt jezelf meerdere keren tegen door dit hele topic. Je probeert te zeggen dat katten maar binnen gehouden moeten worden, zonder dat het goed onderbouwd is.

Maar WETTELIJK mogen honden ook bijna nergens los. Dat is toch zo! En ik zeg niet dat katten BINNEN in huis gehouden moeten worden. ZE mogen gerust in de tuin komen. MAar in de bouw moet je niet andere mensen de dupe laten worden van jouw liefhebberij. Ik vind dat een behoorlijk goede onderbouwing! Maar wil dat niet inzien, want dat past jou niet.
xx_Horsiex schreef:
Als jij wil zeiken over katten, kan ik ook gaan zeiken over honden.

DAn moet je een ander topic openen. Dit gaat over katten.

Goof schreef:
Joh, ze heeft toch wel weer een (slecht onderbouwd) weerwoord.
Laten wij lekker stoppen met reageren, dan kan ze in haar eentje verder discussieren; misschien dat ze dan wel successen boekt! Knipoog

Noem dan maar eens een slecht onderbouwd weerwoord! Ik vind dat ik verrekt goede argumenten heb gegeven die jullie niet konden weerleggen.

Prescious schreef:
en zover ik weet,tenminste ik woon hier al heel me leven heb ik nog nooit 1 klacht gehad van de omgeving dat ze last hebben van me katten, en ja kan ze helaas geen 24 uur per dag in de gaten houden, en indien je voor katten geen losloop gebied heb buiten en speciale katten uitlaat plaatsen , ja zorgen hun nu eenmaal voor misschien meer overlast dan andere dieren.

WEten de mensen in wiens tuin jouw katten komen, aan wie de dieren toebehoren? Want als ze dat niet weten, kunnen ze ook moeilijk klagen he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:05

Pff Desiree. Ik ben blij dat ik jou niet als buur heb te zeuren. Er is niet tegen je aan te praten want je hebt toch altijd gelijk in jouw ogen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 12:13

DAT krijg je dan te horen als je met argumenten komt die ze niet kunnen weerleggen. "je hebt toch altijd gelijk in jouw ogen".

Kijk, er zijn buurten waar mensen niets doen in de tuin, er niets mee hebben of er niets in houden. GEen vijver, vogels, mooi aangelegde (moes)tuin of kleine dieren. WAt maakt het hen uit als er dan katten in tuinen komen? Die kunnen daar geen schade aanrichten. Maar sommige mensen doen dat wel en het is in hun belang dat katteneigenaren daar rekening mee houden.

Noem dat maar zeuren Janne. Trouwens, ik geloof wel dat mijn buren tevreden met mij zijn als buurvrouw. We hebben nameljk altijd veel aan elkaar en zo. Toevallig houden zij trouwens niet van katten..... Haha!
Sterker nog, ik ben het "katvriendelijkste" van allemaal hier!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:20

Nou, en daarom zitten mijn katten ook binnen Vork
omdat ik het erg vervelend vindt als ze overlast zouden bezorgen, en omdat ik het mezelf nooit zou vergeven dat ze wat overkomt...
Op het moment dat zij namelijk los lopen zonder dat ik weet waar ze zijn, heb ik er geen invloed meer op.
Dat heb ik op een hond wel want daar ben ik bij.
Dat heb ik op een paard ook, want daar ben ik ook bij.
En dat heb ik met ieder ander dier wat onder mijn verantwoordelijkheid valt en zo hoort het ook.

Het idee dat mijn katten terugvindt als vloerkleedje op de straat omdat er iemand overheen is gereden.. nee, dat zou ik mezelf nooit vergeven...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:41

cer, je haalt me de woorden uit de mond Lachen

Citaat:
hun hebben net zoveel recht om vrij los te lopen als andere dieren

dat is het hem juist, andere dieren hebben OOK geen recht om vrij los te lopen- er wordt altijd toezicht van je verwacht. Ik geloof niet dat jij je paard zomaar los gooit op straat? en als iemand dat met zijn hond doet, nou dan kan je het horen. Dus nogmaals, ik zie geen verschil tussen katten en andere dieren. Alleen willen veel katteneigenaren dit kennelijk niet zien.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:42

Desiree schreef:
Ik vind dat ik verrekt goede argumenten heb gegeven die jullie niet konden weerleggen.

Meningen zijn verdeeld!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:45

ik zie ook niemand inhoudelijk op mijn argumenten ingaan...

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:06

voor honden moet je toch belasting betalen?
dan lijkt het me logisch dat je dat voor katten ook moet..
toch?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:22

@Cer; Amen! Sigaar

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 14:24

kjoetie schreef:
ik zie ook niemand inhoudelijk op mijn argumenten ingaan...

Doen ze niet. Ze zeggen gewoon dat het slecht onderbouwd is. MAar waarom? ZElf komen ze niet met tegenargumenten.