xx_Horsiex schreef:Meen jij nou werkelijk, Mevrouw Hondenmensje,
Bedenk zelf eens iets en wees orgineel!
xx_Horsiex schreef: dat een kat het begrijpt dat hij binnen de lijn van zijn eigen tuin moet blijven? Het is een dier nogaantoe, die snappen dat gewoonweg niet, hetzelfde als jij tegen een hond zegt, ga effe bij de bakker drie broden halen.
Een paard snapt ook niet dat hij op een wei moet blijven als jij deze niet afrastert.
xx_Horsiex schreef:Kom op zeg. Katten zien de grens niet, die bepalen ze zelf. En there is no way dat ik moeite ga doen om mijn kat bij me te houden voor iemand zoals jij, die volgens mij meent dat katten de onderkruipsels zijn en dat honden alleen maar de beste zijn. Want zo komt het wel over. Honden doen meer kwaad dan katten. En dat weet je zelf ook.
En dat is het hem nu juist! Altijd klagen over honden dat die zoveel kwaad doen, en daarom wilde ik het eens vanuit de andere kant bekijken, en zien wat katten allemaal voor kwaad aanrichten! Daarom dit topic. Katten bepalen de grens alleen maar zelf omdat ze die neit zien, zoals je zelf zegt. Aan jou dus om die grens duidelijk merkbaar te maken, hoge schutting met daarover een stroomdraadje.
xx_Horsiex schreef:Hoe vaak lees je wel niet in de krant, 'Hond bijt kind dood.' 'Drie doden schapen door hond.' 'Loslopende hond veroorzaakt ongeval.' 'Mensen aangevallen door hond.'
Ja, honden kunnen hard bijten. VEel mensen die een hond hebben die er eigenlijk ook geen hadden moeten hebben en daar kunnen honden niets aan doen. En net zoals de meeste ongelukken met paarden hadden voorkomen kunnen worden als de mensen in hun omgeving meer opgelet hadden, is dat ook met bijtincidenten met honden. WAnt vaak is het niet eens de schuld van de hond! En dat weet jij vast net zo goed als ik.
xx_Horsiex schreef:En praat jezelf er maarniet uit door nou ter zeggen, 'Ja, maar honden mogen ook niet los.' Je spreekt jezelf meerdere keren tegen door dit hele topic. Je probeert te zeggen dat katten maar binnen gehouden moeten worden, zonder dat het goed onderbouwd is.
Maar WETTELIJK mogen honden ook bijna nergens los. Dat is toch zo! En ik zeg niet dat katten BINNEN in huis gehouden moeten worden. ZE mogen gerust in de tuin komen. MAar in de bouw moet je niet andere mensen de dupe laten worden van jouw liefhebberij. Ik vind dat een behoorlijk goede onderbouwing! Maar wil dat niet inzien, want dat past jou niet.
xx_Horsiex schreef:Als jij wil zeiken over katten, kan ik ook gaan zeiken over honden.
DAn moet je een ander topic openen. Dit gaat over katten.
Goof schreef:Joh, ze heeft toch wel weer een (slecht onderbouwd) weerwoord.
Laten wij lekker stoppen met reageren, dan kan ze in haar eentje verder discussieren; misschien dat ze dan wel successen boekt!

Noem dan maar eens een slecht onderbouwd weerwoord! Ik vind dat ik verrekt goede argumenten heb gegeven die jullie niet konden weerleggen.
Prescious schreef:en zover ik weet,tenminste ik woon hier al heel me leven heb ik nog nooit 1 klacht gehad van de omgeving dat ze last hebben van me katten, en ja kan ze helaas geen 24 uur per dag in de gaten houden, en indien je voor katten geen losloop gebied heb buiten en speciale katten uitlaat plaatsen , ja zorgen hun nu eenmaal voor misschien meer overlast dan andere dieren.
WEten de mensen in wiens tuin jouw katten komen, aan wie de dieren toebehoren? Want als ze dat niet weten, kunnen ze ook moeilijk klagen he.