Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:05

[quote="LimaGentle]denk je dat een politicus zomaat wat uit haar duim zuigt??
[/quote]

Het is alleen maar haar mening, verder niets. Dan had er namelijk wel een bronvermelding bij gestaan Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:07

LimaGentle schreef:
Dat is alleen maar een politicus, nog steeds geen onderzoek??

denk je dat een politicus zomaat wat uit haar duim zuigt??
[/quote]

En waarom neemt het toe? Omdat er te soepel met deze wet wordt omgegaan en er dus een grote groep mensen is die daar misbruik van maakt.

Ten koste van de honden, dat is het ergste!

In plaats van gewoon een Amstaff aan te schaffen met FCI papieren moeten ze zo nodig een hond die verboden is, want dat is stoerder. Het kan ze geen reet schelen dat ze hiermee het leven van de hond in gevaar brengen.
Voor dat soort mensen de wet aanpassen? Nee dank je.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:12

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
Dat is alleen maar een politicus, nog steeds geen onderzoek??

denk je dat een politicus zomaat wat uit haar duim zuigt??

En waarom neemt het toe? Omdat er te soepel met deze wet wordt omgegaan en er dus een grote groep mensen is die daar misbruik van maakt.

Ten koste van de honden, dat is het ergste!

In plaats van gewoon een Amstaff aan te schaffen met FCI papieren moeten ze zo nodig een hond die verboden is, want dat is stoerder. Het kan ze geen reet schelen dat ze hiermee het leven van de hond in gevaar brengen.
Voor dat soort mensen de wet aanpassen? Nee dank je.
[/quote]

ik zal het nogmaals een keer herhalen
Citaat:
daarom zijn wij ervoor om de honden die dus in beslag zijn genomen de MAG test te laten doen.. slagen ze, onvruchtbaar maken en door laten leven.. zo sterven ze vanzelf uit
en ook de eigenaren en fokkers een hoge straf geven zodat ze het de volgende keer wel willen laten om er 1 zonder stamboom aan te schaffen

we doen het echt niet voor de mensen... maar voor de honden!!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:18

onvruchtbaar maken en door laten leven heeft geen ENKELE zin, hoevaak moeten we je dat nog vertellen??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:19

LimaGentle schreef:
we doen het echt niet voor de mensen... maar voor de honden!!!

Als je nu eens nadenkt.
Als er een kans is dat de hond door de test komt en ze de hond dus gewoon mogen houden dan gaat er alleen maar meer gefokt worden en meer gekocht.
Wat gebeurd er met de honden die niet door de test komen? Juist, die worden dus gewoon weer ingeslapen....

En denk je nu echt dat de honden die nu in "criminele" handen zijn getest gaan worden? Dacht je dat die bazen daar aan mee gaan werken? Die lachen zich toch helemaal slap om dit soort voorstellen.
Hetzelfde geldt voor de fokkers van dit soort honden (vaak ook niet de meest frisse mensen om het maar eens lief uit te drukken) die zien hun geldberg al groeien.
Mevrouwtje: U kunt zo'n pup rustig kopen hoor, even een gedragstest doen als de pup anderhalf jaar is en er is niets meer aan de hand.
Tja en je hebt natuurlijk een soort mensen die het liefste luisteren naar wat ze zelf graag willen geloven.

Het enige waar de honden echt wat aan hebben is dat de fokkerij van dit soort honden stopt en dat mensen ze niet meer kopen.
Wat hier nu nog in Nederland is zal naar België moeten om een goede kans te krijgen.

Maar een verandering waarbij nog een deel van de honden risico loopt om zinloos te worden afgemaakt kan ik nu niet bepaald een verbetering voor de honden noemen.
Stop de fokkerij, stop met het kopen van dit soort honden, stop met het goedpraten van de mensen die dit soort honden hebben gekocht.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:38

Quote van mij uit een ander topic:

[*olduser*] schreef:
Geen vooroordelen maar wel blij dat de retriever in dit filmpje mijn hond niet is:

http://www.metacafe.com/watch/171312/pittbul_attack/

Ik ben niet snel meer onder de indruk maar van dit filmpje heb ik dus wel een paar dagen last gehad.
Jammer toch dat er mensen zijn die honden fokken waar natuurlijk gedrag en bijtrem uitgefokt is. Verdrietig

Wat zouden jullie doen met deze hond? Testen en indien goedgekeurd weer terug naar zijn baas?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:49

En wat zeggen wij voorstanders nu anders als jij:
stop fokkerij= eens
stop domme aso's=eens
Wij praten de mensen niet goed, maar zijn wel tegen het onrechtmatig in beslag nemen,van wat een type zou kunnen zijn ,en het afspuiten daarvan.Afmaken om dat ze niet door de mag test komen,liever niet, maar is wel beter te verdragen als de door de buurvrouw verraden hondjes die niets misdaan hebben,geef die een kans op rehabilitatie,magtest en sterilisatie.
Heb het filmpje nog niet gezien,maar ik kan de strekking ervan wel raden,
met nog minder moeite kan je echter ook filmpjes zien die wel heel positief voor de pitjes zijn, zag er vanavond nog paar leuke bij Americas funniest animals.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:56

Misser schreef:
@CherokeeChum: je weet dat een eigenaar nu al aansprakelijk is voor de daden van zijn dier he? Maar hoofdelijk aansprakelijk, met wie samen bedoel je dan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:07

CherokeeChum schreef:
En wat zeggen wij voorstanders nu anders als jij:
stop fokkerij= eens
stop domme aso's=eens
Wij praten de mensen niet goed, maar zijn wel tegen het onrechtmatig in beslag nemen,van wat een type zou kunnen zijn ,en het afspuiten daarvan.Afmaken om dat ze niet door de mag test komen,liever niet, maar is wel beter te verdragen als de door de buurvrouw verraden hondjes die niets misdaan hebben,geef die een kans op rehabilitatie,magtest en sterilisatie.
Heb het filmpje nog niet gezien,maar ik kan de strekking ervan wel raden,
met nog minder moeite kan je echter ook filmpjes zien die wel heel positief voor de pitjes zijn, zag er vanavond nog paar leuke bij Americas funniest animals.

En nu geef je weer de buurvrouw de schuld van het afmaken van dit soort honden.
Dat bedoel ik nu!
Leg de schuld bij degene die er echt schuldig aan zijn (de fokkers en degene die de pups kopen) en je begrijpt dat je de wet niet hoeft aan te passen alleen de boetes vele malen hoger maken en bij herhaling een verbod op het houden van dieren voor dit soort mensen.

Dan zal de fok uiteindelijk best wel stoppen en dus ook het zinloos afmaken.
Honden weer een kans geven is ook de fokkerij en de mensen die dit soort honden kopen weer een kans geven.
Ik wil ze die kans dolgraag geven: in een land waar ze zijn toegestaan en dus veilig.

En over dat filmpje: Helaas kan ik er veel meer vinden. Heb er ook een gezien waarbij een Pitbull een kleuter pakte op ongeveer dezelfde manier. Daar word je niet vrolijk van hoor.
Hond was getest en goed bevonden om naar een gezin met kleine kinderen te gaan (zat in het asiel), er gebeurde niets schokkends waarop de hond zo zou moeten reageren. Het was voor de mensen van het asiel en degene die de test hadden uitgevoerd zelfs na vele malen bestuderen van het filmpje nog een raadsel waarom de hond zo reageerde. Zonder waarschuwing, zonder ook maar een klein hondenteken vooraf....

Nogmaals: Dit soort honden wil je niet in onvervaren en onverantwoordeijke handen.
De honden verdienen een kans in een land waar ze zijn toegestaan maar die bazen die nu zo onverantwoordeijk zijn geweest om ze aan te schaffen verdienen van mij absoluut geen tweede kans. En met al die punten die jullie willen geven jullie dit soort mensen dus wel een tweede kans.
Plus je helpt die onverantwoordelijke fokkers ermee.
Je helpt eigenlijk alles behalve de honden zelf.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:40

Dit heb ik niet in dit filmpje gezien, ook geef ik de buurvrouw niet de schuld, al haat ik dit soort mensen.
Het gaat mij om de honden die onterecht in beslag worden genomen,en geloof me dat zijn er meer als terecht.
Natuurlijk wil je dit soort honden niet in handen van leken,ik was 20 jaar geleden al een roepende in de woestijn .
Dit geld echter ook voor Herders,Rotweilers,Mastino'seigenlijk alles wat boven een laat gemaaide grasspriet uitkomt.
Ze zijn potentieel net zo gevaarlijk en hebben procentueel gezien, veel meer (dodelijke) slachtoffers gemaakt als pitbulls.
In 92'waren er 3 dodelijke bijtgevallen met Rotweilers in Nederland, maar omdat het aantal hiervan in NL het50 voudige bedroeg als het aantal pitjes werd hier wel de kans geboden een mag-test te doen,close escape!
Wat die filmpjes betreft ik kan er waarschijnlijk net zoveel vinden van andere honden.
Ik ben er van overtuigd door eigen ervaring gedurende een lange periode dat pitjes gewoon leuke huisdieren kunnen zijn.
Misschien een houdersschap certificat zoals in Duitsland.
Daar zijn ze in principe ook verboden echter als je aan strenge voorwaarden voldoet,mag je ze houden,dit word ook aangemoedigd(certificaat halen) dmv de te betalen hondebelasting, dwz in sommige deelstaten betaal je meer hondebelasting,maar kun je hier dus korting op krijgen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:16

CherokeeChum schreef:
In 92'waren er 3 dodelijke bijtgevallen met Rotweilers in Nederland, maar omdat het aantal hiervan in NL het50 voudige bedroeg als het aantal pitjes werd hier wel de kans geboden een mag-test te doen,close escape!

Dit kun je niet zo stellen. Het waren honden die op Rottweilers leken. Zonder stamboom kan er van alles doorheen gefokt zitten.
Dat is het probleem ook met die zogenaamde onderzoeken naar bijtincidenten. Er wordt niet gekeken of het echt een rashond betreft of een kruising. Stamboomloze honden worden niet geregistreerd en het merendeel van de mensen weet het verschil niet eens tussen een Pitbull en een boerenfox.
Dit soort onderzoeken zijn dus alles behalve betrouwbaar. Iemand komt in het ziekenhuis omdat hij door een hond is gebeten. Er wordt dan gevraagd: wat voor een ras was het?
En je wilt niet weten wat voor een antwoorden je dan krijgt. Als de hond een lichtbruine kleur heeft is het gewoon een Retriever bijvoorbeeld.

De Rottweiler heeft de kans gekregen omdat de rasvereniging er alles aan wilde doen om de fokkerij te verbeteren. Is zelf gekomen met een aantal eisen waaraan de fokdieren moeten voldoen en daarmee hebben ze van Den Haag het "oranje licht" gekregen toendertijd.
Helaas is het zo dat er buiten de rasvereniging om wordt raak gefokt en gekocht waarmee het ras nooit uit de gevarenzone komt.

En wel eerlijk blijven: Jij weet net zo goed als ik dat een Pitbull heel wat meer kracht in de kaken heeft dan welke andere hond dan ook en dus ook heel wat meer schade kan veroorzaken.

Jij weet ook heel goed dat de Pitbull is gefokt (en nog altijd wordt gefokt) voor hondengevechten en dat dat er nog wel degelijk inzit.
En je kunt geen vergelijkbare film vinden van andere honden, normale honden stoppen een gevecht als de andere hond zichzelf overgeeft en zullen niet al kwispelend verder gaan.
Voor een Pitbull normaal, ingefokt gedrag wat je met veel beleid misschien kunt indammen, maar voor een ieder andere hond zou dit als gestoord gedrag bestempeld worden.

En jij kan dan net een verantwoordelijke eigenaar zijn geweest, gelukkig heb ik die ook gekend en van zijn honden heeft geen mens of dier ooit last gehad en er was ook werkelijk niemand die kwaad sprak over die Pitbulls.
Maar je moet wel reeel blijven: Het merendeel van de mensen die nu nog dit soort honden heeft is geen verantwoordelijke eigenaar, dat zijn mensen die zichzelf niet stoer genoeg vinden (klein geschapen misschien?) en zo'n hond nodig hebben. Dat zijn mensen die het prachtig vinden dat andere mensen bang zijn voor hun hond(en) en daarin hun hond zelfs aanmoedigen.

Of het zijn domme mensen die koste wat kost wil bewijzen dat hun Pitbullachtige een schatje is en de arme hond in allerlei risicosituaties brengen. Die laten ze gewoon op vreemde honden afstormen met risico's op gevechten. Laten ze bij kleine kinderen (het liefst nog alleen) om maar aan te tonen wat een lieverds het toch zijn.
Dat zijn nu net de mensen die dit soort honden niet nodig heeft, die ze meer kwaad dan goed doen.

Onder strenge voorwaarden zou ik het ook prima vinden, maar jij weet net zo goed als ik dat er dan maar heel mensen door die test zouden komen.
En zeker weten dat een ander deel dan weer op hun achterpoten gaat staan.

Maar voor nu: stoppen met fokken en kopen, anders blijft er gewoon zinloos hondenleed bestaan.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:02

Ik weet niet zo goed hoe je quote;Dit waren honden die op Rotweilers leken= hetzelfde ging op voor de mensen bijtende pitbullachtigen waarvan velen aantoonbaar ander bloed voerden.
Pitbulls zijn oorspronkelijk gefokt als jachthond en catch dog en zijn eigenlijk vrij pure nazaten van de oorspronkelijke bulldog.
Er zijn afbeeldingen van honden die ingezet werden voor de jacht op dassen,die naadloos onder de beschrijving pitbull passen, let wel ,in Nederland begin 19e eeuw!
En natuurlijk vechthond,veedrijver,erfbewaker eigenlijk alles wat je kunt bedenken.Er is hier een heel goed boek over van Diane Yessup,The Working Pitbull,geschreven door een animalcontrollofficer,je mag het van me lenen.Waarschijnlijk kijk je dan iets genuanceerder tegen deze honden aan.
Defieeer ,,dit soort honden'' eens voor mij als je wilt, want volgens mij zitten we langs elkaar heen te praten .
By the way:volgens Duitse onderzoekers bijt een Rotweiler evenhard of harder als een Pit,lijkt me ook logisch = eengrotere zwaardere hond.Wij hebben eind jaren 80'al aangeboden om de honden op diezelfde manier als Rotweilers te laten testen.
Pitjes en hun eigenaren waren verkozen tot zondebok..hadden hun imago niet mee(daar kan ik me wat bij voorstellen,al word je in dit tolerante land,nog steeds op je uiterlijk en vaak niet op je daden beoordeeld)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:06

ThePast03 schreef:
Quote van mij uit een ander topic:

ThePast03 schreef:
Geen vooroordelen maar wel blij dat de retriever in dit filmpje mijn hond niet is:

http://www.metacafe.com/watch/171312/pittbul_attack/

Ik ben niet snel meer onder de indruk maar van dit filmpje heb ik dus wel een paar dagen last gehad.
Jammer toch dat er mensen zijn die honden fokken waar natuurlijk gedrag en bijtrem uitgefokt is. Verdrietig

Ik snap niet waarom niemand een pistool pakt en die hond neer knalt.. zulke honden moet je in laten slapen. maar de eigenaar van de hond moet je harder aan pakken. Jezus, dat noem ik gewoon luiheid op een hond op te voeden. Als je een hond niet KAN op voeden, neem dan geen hond Boos! Boos!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:23

Weer zo iemand die menselijke moraal afmeet naar honden,zucht Wat betreft opvoeden en verantwoordelijkheid nemen geef ik je wel gelijk,hoewel dit filmpje wel natuurlijk weer anti pitbull propaganda ten top is.Die hond is ook maar zo gemaakt....

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:36

CherokeeChum schreef:
Weer zo iemand die menselijke moraal afmeet naar honden,zucht Wat betreft opvoeden en verantwoordelijkheid nemen geef ik je wel gelijk,hoewel dit filmpje wel natuurlijk weer anti pitbull propaganda ten top is.Die hond is ook maar zo gemaakt....

Interesseerd me niet of die hond zo gemaakt is! Die hond is niet lekker in zijn koppie, van mij had ie al veel eerder de kogel gegeven. Vreselijk. Zulke beesten moet je niet hebben in de samenleving.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:36

CherokeeChum schreef:

Net zoals al die filmpjes die de ronde gaan een pro pitbull propaganda is.
Ze zouden beiden niet nodig zijn.
Dat ze op honden uit de oudheid lijken is prachtig, maar nu worden ze gefokt op vechtlust en worden ze daar op geselecteerd.
Het is dus niet zo dat ze alleen worden gemaakt, het zit er in gefokt net zoals jachpassie in een jachthond gefokt is.
En dat kan naar boven komen, bij onverantwoordelijke en onervaren mensen zelfs heel makkelijk.
Wel eerlijk blijven in het verhaal.

En al zou de Rottweiler (het is echt met dubbel t hoor Haha!) een evengrote bijtkracht hebben, dit ras is nooit of te nimmer gefokt om met andere honden te vechten.
Sterker nog: Een goed gefokte Rottweiler heeft een hoge verdraagzaamheid en zal dus al helemaal niet snel in een vechtpartij terecht komen.
En als hij in een vechtpartij heeft hij in ieder geval nog die bijtdrempel als de andere hond zichzelf overgeeft, iets wat er bij de Pitbull uit is gefokt. Die blijft doorgaan, meestal tot de andere hond dood is.

En dat de eigenaren van dit soort honden een bepaalde naam hebben gekregen? Daar heeft het merendeel gewoon zelf voor gezorgd. Triest voor het handjevold wat wel verantwoordelijk en ervaren was, maar zo gaat het nu eenmaal altijd. Het is niet uit de lucht komen vallen en niet gekomen door de media en de AID maar door die mensen zelf!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:42

En weet je: Die pro propeganda filmpjes voor de Pitbull zijn eigenlijk veel erger.
Die geven de mensen de indruk dat het makkelijke hondjes zijn en dat iedereen zo'n hond moet kunnen hebben.
Daardoor komen die honden in verkeerde handen en daar worden de honden uiteindelijk de dupe van!

Maar we drijven af van het onderwerp. Iedereen hier in Nederland kan een American Staffordshire Terrier kopen en houden als hij maar voorzien is van het FCI stamboom.

Maar nee er zijn weer mensen die perse de hond willen hebben die nu net niet mag in Nederland en die zorgen voor het zinloos afmaken van die honden.
Want daar draait het om! Nergens anders om.
Dit is niet de schuld van Den Haag, niet van de AID, maar van die mensen die het zo stoer vinden om zichzelf niet aan de wet te houden en daarvoor spelen met levens van honden.

En dat kun je proberen te verbloemen met "zielige" foto's op websites, nog zieligere verhalen, maar dat verandert niets aan het feit dat die mensen zelf schuldig zijn aan deze ellende en niemand anders.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:51

Dat is jouw mening, en daar heb je recht op,maar mij overtuig je er niet mee.En nee rottweilers zijn niet gefokt om te vechten maar om mensen te bijten(vooruit ook koeien) ook lekker.
De eerste keer dat mijn aangelijnde pit werd aangevallen was als pup van 8mnd, door 2 rottweilers, zonder provocatie.
Ik neem dat de honden niet kwalijk, maar wel de domme eigenaar.
Dombo's heb je overal,een rasstanddaard is geen garantie voor goed gedrag.
Hierbij doelde ik op je vorige post.
Laatst bijgewerkt door CherokeeChum op 06-10-06 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:53

@ Nanno:weer niets zinnigs toe te voegen?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:53

Jullie hebben geen enkel bewijs, gissen maar wat in de rondte, en wij moeten JULLIE overtuigen? Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:57

CherokeeChum schreef:
Dat is jouw mening, en daar heb je recht op,maar mij overtuig je er niet mee.En nee rottweilers zijn niet gefokt om te vechten maar om mensen te bijten(vooruit ook koeien) ook lekker.
De eerste keer dat mijn aangelijnde pit werd aangevallen was als pup van 8mnd, door 2 rottweilers, zonder provocatie.
Ik neem dat de honden niet kwalijk, maar wel de domme eigenaar.
Dombo's heb je overal,een rasstanddaard is geen garantie voor goed gedrag.

Ik zit hier ook niet om jou te overtuigen.

Rottweilers zijn van oorsprong inderdaad koeiendrijvers en dat drijven doen ze door middel van heelen (het in de achterpoten bijten van koeien). Er zijn nog maar weinig Rottweilers die tegenwoordig dat gedrag laten zien, maar een Australian Cattle Dog bijvoorbeeld laat dat gedrag wel degelijk al vanaf pup af aan zien. Aan de eigenaar natuurlijk om de pup te leren dat het niet de bedoeling is dat ze mensen gaan heelen.

En ik kan je heel veel voorbeelden geven van allerlei rassen die honden weleens gebeten hebben, dus dat heeft weinig zin.
Nog minder zin heeft het om andere rassen/honden aan te vallen om een pleidooi te houden voor de Pitbull.

Maar je weet donders goed waarvoor de Pitbull gefokt wordt en dat die vechteigenschappen er wel degelijk in zitten gefokt en ook dat de bijtrem eruit is gefokt.
Het is inderdaad aan de eigenaar of andere honden daar mee lastig gevallen worden, maar zoals al eerder gezegd: dan blijven er maar weinig eigenaren die echt geschikt zijn voor deze hond.
Ik heb het al eerder gezegd: van mij mag er een strenge test komen en blijvende controle, dan zal niemand meer problemen hebben.

Maar dit is allemaal toekomstmuziek.
In de tussentijd worden er nog steeds honden zinloos afgemaakt omdat er mensen zijn die ze blijven fokken en kopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:59

CherokeeChum schreef:
@ Nanno:weer niets zinnigs toe te voegen?

Zo zul je echt veel steun krijgen vanuit de hondenwereld zeg.
Net zoals het afgeven op andere rassen zoals de Rottweiler, echt dan krijg je mensen achter je.
Zie je nu zelf niet in hoe je bezig bent?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:00

Dat zeg ik weer niets zinnigs toe te voegen,allleen weer een hoop geblaat.Geen bewijs? wat is jouw definitie van bewijs?
Ik praat vanuit mijn standpunt en heb nooit naar een website oid gerefereerd.Hoewel ik het er wel grotendeels mee eens ben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:09

CherokeeChum schreef:
Dat zeg ik weer niets zinnigs toe te voegen,allleen weer een hoop geblaat.Geen bewijs? wat is jouw definitie van bewijs?
Ik praat vanuit mijn standpunt en heb nooit naar een website oid gerefereerd.Hoewel ik het er wel grotendeels mee eens ben.

Je praat uit liefde voor een bepaald soort hond en wat ik uit jouw posts begrijpt ben jij ook een van de weinige die verantwoordelijk is omgegaan met dit soort honden en over voldoende ervaring beschikt. Op zich heb ik daar bewondering voor.

Maar je liefde lijkt je ook blind te maken voor de werkelijkheid. De werkelijkheid is helaas dat de meeste mensen niet die ervaring en verantwoordelijkheid hebben maar gewoon een stoere hond willen. Dat het verboden is maakt het op de een of andere manier nog stoerder.
En natuurlijk luisteren ze het liefst naar de mensen die zeggen dat het wel meevalt of naar degene die ze proberen wijs te maken dat het eigenlijk een kruising Labrador is.
Dat is nu eenmaal de hondenhandel eigen: vertellen wat een mens wil horen. Er gaat een hoop geld in om!

En uit je ervaring weet je ook wat er kan gebeuren met dit soort honden in verkeerde handen. Daar moet je gewoon eerlijk in zijn en ook toegeven dat er bijna geen andere hond bestaat die het op kan nemen tegen de Pitbull.
Dan wil ik nog niet eens denken aan het feit dat er ook mensen zijn die dit soort honden opzetten tegen mensen en de ongelukken die daarmee kunnen gebeuren.
De ingefokte vechtlust, de vasthoudendheid erbij van een Terrier en het vermogen om bij mensen de botten gewoon te breken. Dat zijn dingen waar die onervaren en onverantwoordelijke mensen niet over nadenken of nog erger: ze vinden dat juist stoer.

We zijn het op een heleboel punten eens alleen zoals het nu gepresenteerd wordt gaat het niet werken. Nog meer mensen gaan dit soort pups aanschaffen.
Zelfs al zou je dan de fokkers aanpakken gaan de mensen wel naar België, als de hond hier eenmaal is kan hij volgens jullie dan toch gewoon na een gedragstrest en castratie verder leven?
Ach en dat er dan een hoop alsnog zinloos worden afgemaakt omdat ze niet door de gedragstest heen komen (wat dan ook best aan de verkeerde baas kan liggen volgens jullie zelf ook) schijnt niet zo belangrijk te zijn.

Mijn idee: Stoppen van het zinloos inslapen van al dit soort honden. Dus niet meer toestaan dat ze gefokt en gehouden worden in dit land.
Wacht.... het is al zo? Dus controle verscherpen en hele hoge boetes en een verbod op het houden van dieren (welke dan ook) bij herhaling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:13

Citaat:
Vorig jaar werden er 190 pitbulls in beslag genomen door de politie en de Algemene Inspectie Dienst (AID), tegenover 50 in 2000.

Dit geeft de SP aan om te "bewijzen" dat er nu meer pitbulls zijn als in begin 2000.
Ze vergeet daarbij dat er in 2000 een aardige uitbraak van varkenspest was gevolgd door de MKZcrisis.
Tja, toen hadden de pitbulls niet echt prioriteit en had de AID wel wat anders aan het hoofd Rolleyes

Doet me denken aan "the Church of the Flying Spaghetti Monster"
Citaat:
You may be interested to know that global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of Pirates since the 1800s. For your interest, I have included a graph of the approximate number of pirates versus the average global temperature over the last 200 years. As you can see, there is a statistically significant inverse relationship between pirates and global temperature.
Afbeelding

Zo kun je dus van alles "bewijzen" Knipoog