Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashquar

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:17

Ik vind dat een kat geen leuk leven heeft als ie niet buiten kan zijn. Onze katten zijn altijd buiten. Maar als een kat bijv. geopereerd is is het logisch als ie even niet naar buiten mag.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:25

Goof schreef:
Eerst gaat het erom dat een kat ook een hond kan verwonden, dan draai je het weer op het feit dat katten niet in de natuur horen.
Alles om maar bij je standpunt te kunnen blijven en katten ( en hun eigenaren) in een negatief daglicht te stellen.

Nee, daar ben jij juist mee bezig. Ik geef argumenten, dat is alles. JIj wil gewoon goed praten dat katten maar overal mogen komen. En daar gaat dit topic over. Over de schade die katten aanrichten en waarom ik dus denk dat katten niet zomaar overal moeten kunnen komen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:02

Goof schreef:
Het verschil tussen katten en honden is (maar ik mag toch aannemen dat je dat zelf ook weet) dat een kat zich goed kan beheersen en niet op een hond af zal vliegen, waar dat andersom wel gebeurt.
Jouw hondjes zouden alleen gewond raken als ze bovenop een kat duiken en de kat uit zelfverdediging uithaalt.

Mijn Chihuahua's zijn hoogbejaard en zullen hooguit even bij zo'n kat gaan kijken om te zien wie dat nu weer is. Die vinden alles lief en leuk, zeker als het vier poten heeft.
Maar het risico dat zo'n kat de nagels in hun ogen zet is dan wel aanwezig en het zal niet de eerste hond zijn die zo hun oog kwijt is geraakt.

Maar je blijft alles op een hoop gooien, het ligt aan de honden als er een kat in andermans tuin wordt doodgebeten, aan mijn honden als ze in hun oog gekrabt worden, maar de eigenaar van de kat heeft nooit verantwoording.

Mijn konijnen konden vroeger heerlijk los door onze grote tuin hobbelen, tegenwoordig moeten ze het met een (gelukkig nog wel grote) ren doen omdat ze lastig werden gevallen door de katten van anderen.

Het konijn van mijn zus is zelfs gewond geraakt door een kat uit de buurt en durfde niet meer in de tuin te lopen. Dier liep altijd los in huis en tuin.

Daarmee zeg ik niet dat jouw katten dat ook doen, maar dat katten dus wel degelijk voor overlast zorgen bij andere mensen.
Maar de grootste fout is blijkbaar dat zowel ik als mijn zus nooit hebben geklaagd bij de eigenaren.

Maar ja, de mensen die ik ken die dat wel gedaan hebben kregen als antwoord: daar kan ik niets aan de doen, is nu eenmaal de natuur van het beest en ze horen buiten los te lopen.

Persoonlijk denk ik dat er nooit iets zal veranderen tenzij er een wet komt die verbied dat katten los mogen lopen zoals ook bij de honden is gebeurd.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:25

ThePast03 schreef:

Persoonlijk denk ik dat er nooit iets zal veranderen tenzij er een wet komt die verbied dat katten los mogen lopen zoals ook bij de honden is gebeurd.

daar heb je idd gelijk in denk ik, zolang er geen verbod is, zullen mensen (ik dus ook) altijd hun katten naar buiten willen laten (noujah, de meeste dan)

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:40

ik vond het heerlijk dat mijn kat buiten kan
de hele buurt weet wel welke kat bij wie hoort (dorpje he), mocht er iemand problemen mee hebben dan hoop ik dat ze mij erop aanspreken

wil dat niemand last ondervind van hem (mijn kat)

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:19

Marshaha schreef:
ik vond het heerlijk dat mijn kat buiten kan
de hele buurt weet wel welke kat bij wie hoort (dorpje he), mocht er iemand problemen mee hebben dan hoop ik dat ze mij erop aanspreken

wil dat niemand last ondervind van hem (mijn kat)

Da's best lastig voor mij wanneer door jouw kat ik ternauwernood aan een ongeluk ontsnap? Als voorbijganger weet ik niet dat het jouw kat is en kom dus niet klagen. Het lijkt me voor alle partijen trouwens plezieriger als die kat die mijn ongeluk veroorzaakt maar gewoon van niemand is. Je zult namelijk maar weten dat het jouw kat was die voor de auto langs schoot die nu om een boom gewikkeld ligt........ Ik zou het vréselijk vinden.
Laatst bijgewerkt door Rosita op 04-08-06 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:22

ik zou het ook vreselijk vinden

gelukkig woon ik in een woonwijk en het is hier abso niet druk

maar sorry, ik ga hem niet binnenhouden

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:04

Welshcobfan schreef:
Weet je waar ik een tyfus hekel aan heb? Krolse katten onder je raam! Ik gooi dan met alle liefde water naar buiten toe in de hoop dat ze weggaan Boos!

Weet je waar ik pas een hekel aan heb? De eigenaren van die krolse katten die domweg hun ongesteriliseerde beesten naar buiten pleuren en ze dus 's nachts laten blèren èn paren en dan later zeggen kattenoverschot? Nou ik ben al mijn kittens al weer kwijt aan een goed tehuis hoor. Dìe mensen mag je van mij met alle plezier met hun hoofd tegen een muur rammen Frusty Frusty

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:24

Saningie schreef:
Het is zelfs een periode zo erg geweest, dat een dame hier in de wijk met 2 grote honden het vertikte om ze zelf uit te laten.. Hen hekdeur stond 24 uur per dag open, en de honden werden aan hun lot overgelaten, met als gevolg dat ze vals werden, want ze werden bekogeld door kinderen met van alles.. Toen ik hier net woonde had ik nog geen tuinhek, en die honden presteerden het om elke dag hier een lekkere grote keutel te draaien, terwijl ik zelf braaf 4x per dag met de hond liep, en mijn hond niet eens zelf haar behoefte in de tuin deed.. Ook ik heb er niets van gezegd, want dit was geen beleefde dame, en had geen zin om dit bij haar aan te kaarten, en er ruzie zou gaan ontstaan, want ik wil hier nog wel gezellig wonen.. Uiteindelijk kwamen er meerdere klachten van diverse omwonenden, en die honden zijn ik denk 2 weken geleden in beslag genomen door de DB... Wie zijn er dan uiteindelijk de dupe, ja die honden.. Al denk ik dat ze het elders stukken beter hebben..

Precies, het zijn de baasjes die verantwoordelijk zijn! Maar er is toch geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het dier dan maar iets aan te doen. Laatst zat er ook een poes van verderop bij ons in de voortuin z'n behoefte te doen. Niet fris maar een bui regen doet wonderen. Ik ga zo'n dier toch echt geen rottrap verkopen om zoiets relatief onbenulligs. Kom op zeg! Er zijn ergere dingen in de wereld. Leven en laten leven.

Maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk eng wordt van de dingen waartoe mensen in staat zijn om je kat uit de tuin te houden. Ook van bokkers, en dat zouden nog dierenliefhebbers moeten zijn.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:19

ellenlouise schreef:
Saningie schreef:
Het is zelfs een periode zo erg geweest, dat een dame hier in de wijk met 2 grote honden het vertikte om ze zelf uit te laten.. Hen hekdeur stond 24 uur per dag open, en de honden werden aan hun lot overgelaten, met als gevolg dat ze vals werden, want ze werden bekogeld door kinderen met van alles.. Toen ik hier net woonde had ik nog geen tuinhek, en die honden presteerden het om elke dag hier een lekkere grote keutel te draaien, terwijl ik zelf braaf 4x per dag met de hond liep, en mijn hond niet eens zelf haar behoefte in de tuin deed.. Ook ik heb er niets van gezegd, want dit was geen beleefde dame, en had geen zin om dit bij haar aan te kaarten, en er ruzie zou gaan ontstaan, want ik wil hier nog wel gezellig wonen.. Uiteindelijk kwamen er meerdere klachten van diverse omwonenden, en die honden zijn ik denk 2 weken geleden in beslag genomen door de DB... Wie zijn er dan uiteindelijk de dupe, ja die honden.. Al denk ik dat ze het elders stukken beter hebben..

Precies, het zijn de baasjes die verantwoordelijk zijn! Maar er is toch geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het dier dan maar iets aan te doen. Laatst zat er ook een poes van verderop bij ons in de voortuin z'n behoefte te doen. Niet fris maar een bui regen doet wonderen. Ik ga zo'n dier toch echt geen rottrap verkopen om zoiets relatief onbenulligs. Kom op zeg! Er zijn ergere dingen in de wereld. Leven en laten leven.

Maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk eng wordt van de dingen waartoe mensen in staat zijn om je kat uit de tuin te houden. Ook van bokkers, en dat zouden nog dierenliefhebbers moeten zijn.

Ik zou dat ook niet kunnen, en zal het ook nooit of te nimmer doen.. Wij hebben hier veel zwervende katten, maar heb er in mijn tuin niet tot nauwelijks last van.. Er lopen zelfs 2 katers rond die door de baasjes hier zijn achtergelaten toen ze gingen verhuizen.. Die worden nu door enkele bewoners in de wijk gevoerd, en in leven gehouden..

Hier zijn eigenlijk de hondenbezitters in de meerderheid, en ik kan je vertellen dat wij meer last van de honden hebben, dan van die zwerfkatten..

Achter mijn tuin ligt een groot park, en daar lopen dagelijks loslopende honden.. Ik loop altijd met mijn hond aan de riem, maar mijn hond wordt dan weer lastig gevallen door die honden.. Ze is zelfs een keer gebeten door een loslopende hond.. Zeg je hier iets van, dan krijg je als antwoord dan ga je toch ergens anders je hond uitlaten..

Gelukkig heb ik nog een instelling van geen kwaad met kwaad vergelden, want daar bereik je zo weinig mee.. En die beesten kan ik er ook niet voor verantwoordelijk houden.. Dus ik pik het allemaal maar, en ga gewoon door met mijn leven, want idd er zijn belangrijkere dingen in het leven..

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:26

Het heeft idd met een stuk moraliteit te maken Saningie, en daar is het zo nu en dan droevig mee gesteld.

Als je niet bereid bent om voor een dier te zorgen - met alle lusten èn lasten - begin er dan gewoon niet aan. Want mensen die hun dier maar een beetje laten lopen, uit de auto flikkeren, achterlaten bij een verhuizing etc etc. dat zijn in mijn ogen geen dierenliefhebbers.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:30

Citaat:
Hier zijn eigenlijk de hondenbezitters in de meerderheid, en ik kan je vertellen dat ..

Dit wil ik gerust met 13 katten (ja, binnen) wel even rechttrekken hoor? Ik denk trouwens dat je geen gelijk hebt. heel veel mensen die hier andere mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen zijn zélf kattenbezitter en zelfs door schade en schande 'wijs'geworden. Dit willen we collegakattenbezitters graag besparen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:32

Rosita schreef:
[

Dit wil ik gerust met 13 katten (ja, binnen) wel even rechttrekken hoor? Ik denk trouwens dat je geen gelijk hebt. heel veel mensen die hier andere mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen zijn zélf kattenbezitter en zelfs door schade en schande 'wijs'geworden. Dit willen we collegakattenbezitters graag besparen.
[/quote]

hier is daar 1 van. Vork

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:42

Wij hebben 4 katten. 2 hiervan komen niet verder dan de tuin. De andere 2 klimmen gewoon over de schutting en waggelen buiten wat rond. Dit zijn onze 'gewone'huis tuin en keuken katten. De andere twee zijn perzen. Die hebben we vanaf dat ze kittens waren maar ze zijn nooit verder dan de tuin geweest. De reden hiervoor bij ons is dat we bang zijn dat ze gejat worden, perzen brengen namelijk erg veel geld op. Maar naar mijn idee hebben ze het prima naar hun zin, ze jagen in de tuin gewoon op beestjes en spelen samen dus ik vind het wel goed zo en zij volgens mij ook wel.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:45

Die van ons zitten ook binnen, we wonen ook maar 100 meter van het drukste kruispunt in de buurt af, én hier razen nog wel eens wat ziekenwagens hard voorbij. Daarnaast vinden ze het ook niet erg om alleen maar binnen te zitten. Ik ga wel eens kijken of ik misschien in de tuin zo'n stroomafzetting kan maken, waardoor ze wel in de tuin kunnen, maar niet over het hek heen. Kunnen we zelf tenminste ook de buitendeur eens lekker open zetten 's zomers.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:50

Binnen
please houd ze binnen, of in een kattenren ofzoo
vooral als je in een woonwijk woont..!
want wij hebben last van de katten van de buren
het gaat zelfs zo ver dat ze gewoon doodleuk ons huis binnen lopen en het vlees van het aanrecht afhalen!
onze groentetuin word dagelijks omgeploegt met het gevolg dat de helft niet opkomt.
en als we aan de eigenaar vragen of ze er wat aan kunnen doen dan zeggen ze: "tjaa dat doen katten nou eenmaal, we kunnen ze ook moeilijk binnen houden dat zijn ze nou eenmaal niet gewend,"
en het erge is..
hun krijgen steeds meer katten.
want ze hebben in Poes, die ze eigluk pilletjes horen te geven zodat ze niet vruchtbaar is.. maarja dat vergeten ze steeds.
met als gevolg..
allemaal jonge katjes. die ze aan de straatstenen niet kwijtraken!

dus please houd ze binnen.!
of voed ze goed op... want je doet de buurt er geen plezier mee!
want ik was heel lang een kattenfan..
en wou altijd een kat hebben.. maar dat is nu echt wel verandert
het liefst zou ik ze dingen aandoen wat eigluk niet kan!

Het mag toch neit zo zijn dat wij de deur moeten dicht doen in de zomer. voor de huisdieren van iemand anders!
hun moeten op hun eigen dieren letten...
en als je een kat van jongs af aan binnen houd dan mist hij niks.
want hij weet ja niet dat hij naar buiten kan!
en wat hij niet weet kan hij ook niet missen!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:07

Rosita schreef:
Citaat:
Hier zijn eigenlijk de hondenbezitters in de meerderheid, en ik kan je vertellen dat ..

Met HIER bedoel ik Hellevoetsluis, ik heb het niet eens over de bokkers... Misschien even goed teruglezen... Ik ben zelf ook een hond, en katten bezitter..

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:20

hier komen geen katten in de tuin want de hond gaat erachter! De enige last die ik van katten heb, is dat ze snachts wel soms in de tuin komen en mijn hond wordt dan wild (hij zit snachts binnen) maarja.. de hond wordt ook wild als er snachts een vogeltje buiten zit dusja...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:25

Saningie schreef:

Met HIER bedoel ik Hellevoetsluis, ik heb het niet eens over de bokkers... Misschien even goed teruglezen... Ik ben zelf ook een hond, en katten bezitter..

Oké, sorry. Ik zie het probleem en de oplossingen wat algemer dan mijn eigen straat vandaar mijn verkeerde interpretatie van jouw opmerking. Ik dacht 'hier' als in deze discussie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:03

Citaat:
Gelukkig heb ik nog een instelling van geen kwaad met kwaad vergelden, want daar bereik je zo weinig mee.. En die beesten kan ik er ook niet voor verantwoordelijk houden.. Dus ik pik het allemaal maar, en ga gewoon door met mijn leven, want idd er zijn belangrijkere dingen in het leven..

Gelukkig zijn er dus ook nog mensen die normaal kunnen reageren zoals jij en ze niet gelijk oppakken en weg stoppen in een asiel om het baasje er maar mee te kwetsen.
Hoe vervelend het ook is, andere katten in je tuin, normaal en volwassen reageren lijkt me niet meer dan fatsoenlijk.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:06

Goof schreef:
Citaat:

Gelukkig zijn er dus ook nog mensen die normaal kunnen reageren zoals jij en ze niet gelijk oppakken en weg stoppen in een asiel om het baasje er maar mee te kwetsen.
Hoe vervelend het ook is, andere katten in je tuin, normaal en volwassen reageren lijkt me niet meer dan fatsoenlijk.

Idd, en het mooie van alles is, dat ze in elke topic zeuren dat de asiels overvol zitten, en dan een kat die wel degelijk een baasje heeft die willen ze oppakken en in een asiel stoppen.. Hoe dubbel kun je zijn.. En wie pakken ze er uiteindelijk mee, nee niet de baasjes, maar de kat, want die wordt uit zijn vertrouwde omgeving geplukt.. Maar daar zijn wij toch allemaal tegen.. snap hier werkelijk helemaal niets meer van..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:36

Goof schreef:

Geef jij dan eens een normale en volwassen oplossing als een emmer water niet helpt, de tuinslang niet en zelfs de loslopende honden niet?
Als de dierenbescherming ze komt halen is er niets aan de hand voor de kat hoor, die kan gewoon (tegen betaling) weer opgehaald worden door zijn baasje. Knipoog

Doen ze met loslopende honden toch ook?

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:43

ThePast03 schreef:
Goof schreef:

Geef jij dan eens een normale en volwassen oplossing als een emmer water niet helpt, de tuinslang niet en zelfs de loslopende honden niet?
Als de dierenbescherming ze komt halen is er niets aan de hand voor de kat hoor, die kan gewoon (tegen betaling) weer opgehaald worden door zijn baasje. Knipoog

Doen ze met loslopende honden toch ook?

Wat ik met een loslopende hond doe die ik vind is het volgende..
Ik neem ze in huis op, en hang overal A4 formaat advertenties op in div. supermarkten, en een aan mijn keukenraam (direkt aan straat), en bel asiels e.d. af om er achter te komen waar de hond thuis hoort.. Nee ik breng ze niet naar een asiel...

Een kat laat ik lopen, mits het een heel jong katje is wat volgens mij nog helemaal niets buiten te zoeken heeft.. Daar hang ik ook advertenties voor op, plus weer een A4 formaat aan mijn raam, met de tekst een katje gevonden.. Bel ik ook asiels voor af enz. enz.... En nee ook een kat breng ik niet naar het asiel..

En mocht er niemand meer voor komen dan zoek ik een goed tehuis voor deze hond, en of kat..
Zo heb ik dit al een aantal x gedaan!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:48

Saningie schreef:
Wat ik met een loslopende hond doe die ik vind is het volgende..
Ik neem ze in huis op, en hang overal A4 formaat advertenties op in div. supermarkten, en een aan mijn keukenraam (direkt aan straat), en bel asiels e.d. af om er achter te komen waar de hond thuis hoort.. Nee ik breng ze niet naar een asiel...

Een kat laat ik lopen, mits het een heel jong katje is wat volgens mij nog helemaal niets buiten te zoeken heeft.. Daar hang ik ook advertenties voor op, plus weer een A4 formaat aan mijn raam, met de tekst een katje gevonden.. Bel ik ook asiels voor af enz. enz.... En nee ook een kat breng ik niet naar het asiel..

En mocht er niemand meer voor komen dan zoek ik een goed tehuis voor deze hond, en of kat..
Zo heb ik dit al een aantal x gedaan!

Zo deed ik dat vroeger ook maar dat kan nu niet meer. Er lopen hier teveel honden waaronder twee oudjes die vrij kwetsbaar zijn.

Katten kan ik ook zomaar niet in huis nemen, heb zelf katten die daar niet op zitten te wachten en bovendien is het juist de bedoeling om die katten van mijn terrein af te krijgen. Knipoog

Er wordt dus gevraagd naar een "normale en volwassen" oplossing om andermans katten uit de tuin te houden omdat Goof blijkbaar mijn oplossing niet normaal en volwassen vindt.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:50

Vorig jaar zat er een katje bij mij op de schutting met een neus wond, het was rond de 10 weken oud.. Was door die loslopende K*t honden van mijn buurvrouw gegrepen in mijn tuin.. (toen nog geen hek) die heb ik in huis opgenomen, ben ermee naar de dierenarts geweest.. koste me 3.50.. Advertenties geplaatst en de hele riedel als hierboven beschreven.. en na 1 week was de eigenaar al gevonden, en die heeft het katje weer opgehaald..

En begrijp me niet verkeerd, ben gek op honden, maar niet als het loslopende, losgeslagen projectielen worden zodra ze hun vrijheid proeven..