Geiten + schapen topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaaatje

Re: Geiten + schapen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:03

Aagh, meis! wat zielig voor hem! maar goed dat je zo je best hebt gedaan, en ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt! Want je kan zo'n dier inderdaad niet laten leven, omdat jij het zo graag wilt!

Heel veel sterkte ermee!

Charloepy schreef:
.Ik had eerder dit topic al vermeld dat ze soms een soort "aanval" kreeg en daarbij dan omviel en begon te schudden en over 4 min was dat weer weg.

Weet je toevallig wat dat was, waarom hij zo raar deed?
Klinkt mischien stom, maar wij hebben ook een koe gehad die dat deed, hij begon ineens hevig te beven, liet zich terplekke vallen met zijn ogen rolend. Heel hard hijgen.. en na een tijdje stond ze gewoon weer, liep wankel weg! Dit gebeurde 3 of 4 keer op een dag. Uiteindelijk ging het wat beter, en opeens was ze dood!
Mijn vader dacht aan een eplepsie aanval, het was overegings nog maar een pink! Ik weet niet of dat verschil maakt..

Maar ik vond het iniedergeval raar, en toen ik dat van jou las vond ik het herkenbaar! Mischien dat je weet wat het is? Ik wil namenlijk altijd overal een antwoord op..

Sorry, voor het gedoe van die koe.. want ja, het ging immers over je lammetje..

Maar toch..!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:40

ik wil nou niemand bang maken maar het klinkt als gekke koeienziekte en scrapie bij schapen
ziekte in de hersenen dus
ik zou zeker het dier laten onderzoeken door de dierenarts!

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:58

Irmaaatje: Ik dacht eerlijk gezegd ook an eplepsie!
Plots viel ze om, en dan lag ze te spartelen om weer recht te raken... en dan bleef ze liggen omdat ze niet meer kon .

Ook begon ze, toen je aan haar rechterkaak krabde, met haar poot naar haar kaak te stampen, zoals een hond en soms een pony doet als hij jeuk heeft aan zijn hoofd.

Ik dacht eerst mss heeft ze vlooien maar ze deed het iedere keer... dus dit moet ook een soort 'trekje' zijn dat ze had.
Ik denk dat ze te lang heeft vastgezeten terwijl ze geboren werd...

Maar ze leip wel alleen een beetje slunglig enn als de andere bokkesprongen maakten deed ze dat ook soms alleeen viel ze dan heel soms om....

Bedankt allemaal!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:18

sterkte met het verlies wat zwaar...

ik ga mijn oudste geit ook nog vreemd verliezen vrees ik want daar scheelt vanalles aan... maar zo is het, en in de natuur zouden ze het zo lang niet trekken probeer ik dan te denken

sterkte!!!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:27

Ik ben er dus vandaag achter gekomen dat we een kween hebben, dat is een meisje, met een balzak haar plassertje zit ook heel erg laag, ze heeft er geen last van, gelukkig!

Als je goed kijkt zie je ook een verdiking onder haar buik, dat is dus haar balzak, ze heeft ook egt 2 balletjes daar zitten.. heel erg gek om te zien!
Afbeelding

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:45

Oe dat is raar!!!
Nooit gedacht dat dat kon!!

Ze twijfelde wat het zou worden, en heeft ze alle2 gepakt!

gelukkig heeft ze er geen last van!

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:04

Huh wat vreemd zeg!
Nou ja, zolang hij/zij er geeh last van heeft is er niks aan de hand toch

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:38

irmaaatje dat is raar dat had ik ook nog nooit gehoord en gezien

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:18

kwenen komen heel vaak voor bij rassen zonder horens. Echt enorm vaak, meer dan 1/10. 't is dus helemaal geen uitzondering

zal even uit een cursus van me overnemen:
kenmerken van kwenen:
grove kop, een baard (als ze nog jong zijn), als ze plassen zetten ze hun achterbenen uit elkaar en de urinestraal gaat in een 'boogje', ze maken bokkegeluiden, de clitoris is vergroot (zie je wel goed op de foto imo ), in de uierstreek zitten twee equivalenten van de testes (zoals je zei).
ze zijn niet vruchtbaar.

herkenbaar?

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:20

met mijn geitjes gaat het niet zo goed trouwens, woensdag komt de dierenarts.
eentje verliest veel haar (niet zomaar verharen) en heeft ontstoken wonden, op haar uier en voorborst.
een tweede verhaart heel slecht (ze is al oud)

de andere even ontwormen en de hond ook nog even nakijken want die is wat sloom...
hopelijk komt het in orde met mijn eerste geitje...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:23

Dat is ook zielig Ponyzotje

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:37

mja, ik hoop dat het in orde komt... 't is altijd al een zielepietje geweest dat klein, moest vroeger ook apart eten enzo... maar nu is het wel heel erg...

stel haar verwondingen komen door bokker van andere geiten, wat moet ik dan...? ik kan ze niet volledig scheiden en niemand wil zo'n geitje... en ik wil ze ook niet kwijt.

ooh, ik weet het, rubbertje op hun horens plakken
neuh, eerst maar eens de dierenarts afwachten, overmorgen pas zeg... ze had het ook druk... maar het is een hele goeie dus ben wel blij dat ze komt

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:39

Ik ga voor je duimen ponyzotje!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:43

dankjewel!!!

dierenarts (die weet dat ik ook voor dierenarts studeer) aan telefoon: 'je wilt zeker dat ik na je examens kom?' ehhh nee zo snel mogelijk
ach, ben al heel blij dat ze komt, nu hopen dat de wonden er nog een beetje zitten, anders is er ook niets aan te zien

hihi, 't is trouwens het geitje uit mijn avatar... had daar nooit meer op gelet heb die ava al jaren

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:49

aah, dat is juist zo'n leuk en lief geitje! ik hoop dat ze goed nieuws heeft de dierenarts!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:56

ooh dankje ik vind het ook een schatje ook omdat het zo'n zorgenkindje van me was...
en mijn vriend is sinds kort ook he-le-maal verknocht aan haar. Geitjes hier zijn een beetje 'wild' gehouden, meeste kan je niet zomaar pakken en zeker zij niet.
Tot hij een paar dagen terug haar kon strelen in de weide, vriendlief was helemaal opgetogen en 't is nu zijn absolute lieveling

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:01

DA komt trouwens ook hiervoor:
Afbeelding

iemand een idee? 't zit er soms en 't gaat vanzelf weer weg en ook als je erop duwt 'floept' het weer naar binnen....

horens zijn inderdaad afge'knipt', vandaar het rare uiteinde, anders groeien ze in haar hoofd mogen nu trouwens weer eens bijgeknipt, da's altijd zo'n gedoe, geit stubbelt enorm tegen en ben dan altijd superbang dat ik in haar oog zou steken ...

enkele zenuwslopende dagen op komst dus, en dan nog eens examen

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:13

Heel veel succes!
Dat oog heb ik ook nog nooit gezien, goed dat je de DA er naar laat kijken

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:13

haar derde oog is waarschijnlijk opgezet/ontstoken! dit weet ik natuurlijk niet zeker, maar zo ziet het er wel uit! suxes ermee!

Heb jij nu nog examen???? die heb ik alang achter de rug!!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:14

mja, is er nog maar paar keer 'uitgefloept' zeg maar, en anders lijkt er niets aan de hand... maar toch maar laten kijken

ik heb nog examen tot volgende week dinsdag... unief heeft altijd heel lang examens hier... ben ook al bezig van 29 mei..

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:16

ja, inderdaad! als hij er dan toch is, dan maar even het hele zooitje

Maar jee, dan heb je wel veel tijd om te leren voor het volgende examen he

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:30

hallo, ik wil me hier ook graag aanmelden

ik heb een geitje, ze is van januari vorig jaar, ze was verstoten en de eigenaar deed er niks aan. haar zusje was al dood, dus we hebben mekkie maar meegenomen. had niet eens verwacht dat ze de eerste nacht zou overleven. later kreeg ze nog gewrichtsziekte ofzo..om de dag moes tik ene spuit in dr iele halsje spuiten. zo zielig, maar het is wel helemaal over gegaan.

verder heb ik 2 zwarte ouessantjes van 3 jaar. het rammetje heb ik met 2 week gekregen, was een deel van ene tweeling en de moeder vond da tniks dus verstootte hem. achteraf niet slim da tik zo met m bezig was, want nu pakt ie alles en iedereen wat in de buurt komt. en ik heb er laatst nog ene wit ooitje bij gekocht, die is nu ook een jaar oud. ik zal ff foto's uplaoden

@ spettertje? ik heb ouessantschaapjes, zijn echt ideaal! alleen rammetjes zijn best aggresief
@ irmaaatje bij ons ging een keer rond dat een fries paard een qeen zou zijn, ben toen maar gaan controleren en was onzin, vind het wel apart dat jij een hebt, ik zal mn eigen schaapjes ook eens controleren dan.
@ponyzotje mijn rammetje heeft ook een hoorn die de kop ingroeit als we m niet afzagen. bloed het bij jouw geit niet? toen die van mij n lammetje was is zn hoorn eraf getrapt door n pony, hij liep namelijk altijd los mee

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:42

ff snel want ik ga op bed, zoek morgen wel even leuke mooiere foto's.
Afbeelding
mijn rammetje, hij staat hier ff kort vast want meneer voelde zich zo vrij toen zn dikke vacht er af was, dat hij zo over het hek sprong. ik heb ze nog nooit zien springen!
Afbeelding
en mn bemoeizuchtige geit, met ouessantjes er naast.achter

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 00:42

elinax21 leuke dieren hoor

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:19

elina dat is wel een mooi bokje

mja, de dierenarts is niet gekomen hier er was zgz een 'misverstand', imo was ze het een beetje vergeten maar dat weet ik natuurlijk niet. De wonden zijn genezen en verder was er niet echt iets dringends meer, dus haal ik er geen andere DA bij (ze wil mijn geiten niet meer doen, ze is eerder van de kleine huisdieren.... maar ze heeft al jaren zo goed voor mijn geitjes gezorgd )

Enfin, komt erop neer dat mijn enige prangende probleem nog is dat ze moeten ontwormd worden. Nu heb ik daar zo'n blauwe plastiek spuit voor gekregen waarin die pillen moeten, en dat moet ik dan in de keel schieten.
Iemand enig idee hoe dat juist in z'n werk gaat? ik durf niet zo goed