Apple schreef:Wat mij eigenlijk verbaast is dat er al 11 pagina's lang wordt gediscussierd of een B&T Terrier een JR is of niet. Het stamboek heeft nu eenmaal een rasbeschrijving en helaas, B&T is niet toegestaan als kleur bij een JR. Dat neemt niet weg dat een B&T terrier best hele leuke hondjes kunnen zijn.
Als we dit even doortrekken naar paarden: bij paarden wordt het wel heel normaal gevonden dat bepaalde kleuren niet zijn toegestaan, lijkt me ook heel normaal bij honden (Fjorden zijn bijvoorbeeld altijd isabel, de eerste die aangeeft een bonte of zwarte fjord te hebben gekocht moet ik nog tegenkomen, idem voor een bruine of zwarte haflinger
, een witte Fries?). Waarom dan zo moeilijke doen over een JR?
B&T mag niet bij JR. Punt.
(zo zijn er ook kleuren die niet bij Deense Doggen mogen. Een Rottweiler of Dobermann komt trouwens ook in vast kleurpatroon voor.)
precies, dit is niet de eerste en zal ook niet de laatste "discussie"zijn over B&T, (ja niet zozeer op dit forum hoor, maar gewoon algemeen) ik vind het helemaal niet erg om uitleg te geven, wanneer mensen het gewoon niet weten, mensen trappen er gewoon nog in, in mooie advertenties en praatjes... zonde maar daar kan je niks aan doen, dus het uitleggen is het minste wat "wij"fokkers en liefhebbers kunnen doen, vind het alleen zo jammer dat het een wellus nietus "spelletje"moet worden, steeds maar weer, terwijl het ook gewoon feiten zijn... zelfs na 10 pagina's nog een opmerking van een jr is toch ook niet zuiver waarom dan geen B&T?, tja daar zakt mijn broek dan wel weer van af, beetje moedeloos word ik daarvan...
en idd het staat volkomen los van het feit of je ze mooi vind of ze lief zijn enz....