Black and Tann terriers zijn geen Jack Russell terriers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: Black and Tann terriers zijn geen Jack Russell terriers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:58

Apple schreef:
Wat mij eigenlijk verbaast is dat er al 11 pagina's lang wordt gediscussierd of een B&T Terrier een JR is of niet. Het stamboek heeft nu eenmaal een rasbeschrijving en helaas, B&T is niet toegestaan als kleur bij een JR. Dat neemt niet weg dat een B&T terrier best hele leuke hondjes kunnen zijn Lachen.

Als we dit even doortrekken naar paarden: bij paarden wordt het wel heel normaal gevonden dat bepaalde kleuren niet zijn toegestaan, lijkt me ook heel normaal bij honden (Fjorden zijn bijvoorbeeld altijd isabel, de eerste die aangeeft een bonte of zwarte fjord te hebben gekocht moet ik nog tegenkomen Haha!, idem voor een bruine of zwarte haflinger Haha!, een witte Fries?). Waarom dan zo moeilijke doen over een JR?

B&T mag niet bij JR. Punt.

(zo zijn er ook kleuren die niet bij Deense Doggen mogen. Een Rottweiler of Dobermann komt trouwens ook in vast kleurpatroon voor.)

precies, dit is niet de eerste en zal ook niet de laatste "discussie"zijn over B&T, (ja niet zozeer op dit forum hoor, maar gewoon algemeen) ik vind het helemaal niet erg om uitleg te geven, wanneer mensen het gewoon niet weten, mensen trappen er gewoon nog in, in mooie advertenties en praatjes... zonde maar daar kan je niks aan doen, dus het uitleggen is het minste wat "wij"fokkers en liefhebbers kunnen doen, vind het alleen zo jammer dat het een wellus nietus "spelletje"moet worden, steeds maar weer, terwijl het ook gewoon feiten zijn... zelfs na 10 pagina's nog een opmerking van een jr is toch ook niet zuiver waarom dan geen B&T?, tja daar zakt mijn broek dan wel weer van af, beetje moedeloos word ik daarvan...

en idd het staat volkomen los van het feit of je ze mooi vind of ze lief zijn enz.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:41

Haha! Of het nu Jack RusseLLs, Jack Russels, Jack Hussels, Jack terreurs, B&T Terriers, B&T Jack Russells,

we zijn er allemaal gek mee, ennnn ze zijn in gedrag allemaal hetzelfde. Ik moet altijd weer om ze lachen, hun gedrag is gewoon allemaal hetzelfde.

Mensen die zich verdiepen en goedbekende kennels zoeken voor een pup heb je altijd en mensen die een nestje zien en roepen, oooo wat lievvv en de eerste de beste asbakkenras kopen met het idee dat ze Hoe heet het ook al weer? Ow jah een Jack Russell! kopen, heb je ook altijd weer.

Maarrre ik zie vaak zat gruwelijk lelijke hondjes die voor JRT worden uitgemaakt door de eigenaren. Als die mensen dan niet beter weten, ach die geven hun geld uit aan meer rotzooi zonder na te denken. Trots dat ze zijn op hun poepie, een JRT? Neuh, maar weten zij veel. Deze mensen hebben zich ook nooit verdiept en zullen het ook nooit doen. Sommigen zijn ware Gremlings, maar heel leuk en lief en daar gaat het toch ook om?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 00:03

Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat mensen gelukkig zijn met hun hondje alleen noem je een Döbermann ook geen Rötweiler om maar eens een voorbeeld te pakken.

Overigens is het vrij simpel om te controleren of ouderdieren een stamboom hebben. Je vraag om de officiële stamboomnaam, typt deze in bij stambomen online bij www.kennelclub.nl en als het goed is rolt de stamboom van de hond daar uit. Zo niet, heeft de hond geen stamboom want alle honden met stamboom staan daar geregistreerd. Ook al ze geïmporteerd zijn staan ze daar want op het moment dat ze erkend worden in Nederland krijgen ze een eigen NHSB nummer

Dat de stamboom er niet bij zit als je de pup haalt is op zich niet zo vreemd. Die van onze pup wordt ook nog aangevraagd, dat gebeurt pas als het hele nest een naam heeft en alle hondjes met de nieuwe baasjes mee zijn. Stamboom aanvragen kan tot maximaal negen maanden na de geboorte. Dat NHSB-nummer moet al wel bekend zijn, dat wordt kort na de geboorte toegewezen aan elke pup als het nest geregistreerd wordt.

En nu ga ik weer verliefd naar mijn pup zitten staren Knipoog Morgen ga ik zijn foto's uploaden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:00

Nee klopt maar de rotweilerbezitter is te trots om het zijn dobermann te noemen (ook gave honden)

Als ik aan mijn 2e hond begin doe ik wel onderzoek naar stamboom e.d. Wil namelijk als volgende hond een Weimaraner en als het kan nog een JRT erbij omdat ik ze zo leuk vind. Maar dan dus wel eentje die rustig en makkelijk met andere honden kan en niet zo dominant. Nu een Weimaraner pup erbij en hij wordt meteen opgevroten. Vork

Maar het valt niet mee om ook nog eens te snappen waar ze over praten. Neem aan dat karakter meer meetelt dan in de paardenfok waar vooral naar uiterlijk wordt gekeken. Ik heb nl weinig interesse om mij daar doorheen te worstelen. Ben zo een luie die naar een nieuw nestje gaat kijken en dan op slag verliefd wordt. Doe deze maar Ja

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:14

Weet niet of dat iets met "te trots zijn" te maken heeft, denk eerder dat je gewoon weet waar je over praat als je stil hebt gestaan bij een ras.

Of karakter of uiterlijk meer telt heeft denk ik ook te maken met het feit of je voor een showlijn gaat of voor een karakterlijn, ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Percy, gefeli met je pup! had even gemist dat je hem al hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:23

Als je een hond koopt weet je toch wel het verschil tussen een rotweiler en een dobbermann?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:28

Nou aan pups van Rottweilers of Dobers is het soms moeilijk om het verschil te zien. En met die broodfokkers zijn de raskenmerken soms ver te zoeken.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:53

Percy schreef:
En nu ga ik weer verliefd naar mijn pup zitten staren Knipoog Morgen ga ik zijn foto's uploaden Haha!

Op deze ben ik verliefd: (kleinkids van mijn hond....)

Afbeelding

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:57

neh hahha, ik ben al te verliefd op mijn eigen wijfie Lachen

Afbeelding

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:58

Ach nou ben ik er al op 4 verliefd...(inc. mijn ouwe wijffie hier thuis)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:07

OOOO wat zijn ze lief, om dood te knuffelen. Dan doen stamboompjes er voor mij niet meer toe hoor. O zo lekker zacht....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:45

Cheveyo schreef:
Nou aan pups van Rottweilers of Dobers is het soms moeilijk om het verschil te zien. En met die broodfokkers zijn de raskenmerken soms ver te zoeken.

Weet dat het hier over de JRT's gaat maar hier toch even wat foto's van pups. Het is gewoon moeilijker te zien soms, helemaal als ze nog zo klein zijn. Dat is voor andere rassen net zo natuurlijk.
Laat ik wel zeggen dat een andere hond van een vuilnisbakkenras net zo lief en leuk kan zijn, dat bedoel ik er dus niet mee. Maar het is dan niet een volle ras hond ook al maken sommige fokkers/mensen dat er van en lijken ze er op het eerste gezicht op.

Dobers
http://www.dpca.org/Photos/pups1.jpg
http://www.dpca.org/Photos/pups2b.jpg
http://www.geocities.com/myleadobermans/pups1dec801.jpg
http://www.akc.org/images/breeds/doberman_pinscher/photos/lg_doberman_pinscher9.jpg
http://www.nextdaypets.com/ListingImages/8bb69a16-29911.jpg
http://www.nextdaypets.com/resize.asp?path=/ListingImages/48f8ed93-8b811.jpg&width=230

Rotties
http://www.nextdaypets.com/ListingImages/cf5d0209-e0811.jpg
http://www.nextdaypets.com/ListingImages/edcd1d77-95511.jpg
http://www.nextdaypets.com/ListingImages/d73e3faf-3bf11.jpg
http://www.nextdaypets.com/ListingImages/8a3745de-e5f11.jpg

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:21

Deze discussie is al een poosje bezig, maar ik zie hem nu pas.
ik ben het eens met het gene waar de discussie over begon.
Ik heb ook een jack, met bruin koppie. Sterk overheersend wit dus.
De B&T's zijn erg leuk, maar ik zie er geen jack in. het "hoort niet".
ik ken er twee. de een is opzeker met een teckel gekruisd ( is erg te zien in het langere lijfje, heeft wel een jack russell koppie) de ander heeft hele lange poten.
( zou van parson kunnen zijn )

Ik vind ze erg lief, zeg hier ook niks over, maar het is geen "jack".
Zonde dat mensen deze voor veel geld kopen met de titel "jack russel."
Het is leuk als het een nieuw hondenras wordt, maar niet onder naam van JRT.

Voor de ecte fokkers van het JRT ras is het een domper, om zo even te zeggen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:27

mandy_b_s schreef:
Deze discussie is al een poosje bezig, maar ik zie hem nu pas.
ik ben het eens met het gene waar de discussie over begon.
Ik heb ook een jack, met bruin koppie. Sterk overheersend wit dus.
De B&T's zijn erg leuk, maar ik zie er geen jack in. het "hoort niet".
ik ken er twee. de een is opzeker met een teckel gekruisd ( is erg te zien in het langere lijfje, heeft wel een jack russell koppie) de ander heeft hele lange poten.
( zou van parson kunnen zijn )

Ik vind ze erg lief, zeg hier ook niks over, maar het is geen "jack".
Zonde dat mensen deze voor veel geld kopen met de titel "jack russel."
Het is leuk als het een nieuw hondenras wordt, maar niet onder naam van JRT.

Voor de ecte fokkers van het JRT ras is het een domper, om zo even te zeggen.

Afbeelding

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:20

*subtiel shopje !* Schijnheilig

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 13:34

Ach alles is nu wel gezegd toch? Maar mag inderdaad wel opnieuw gelezen voor degenen die het niet weten nog........