Ik ben ook niet zo'n voorstander van koekjes.. Dan komen de honden om de verkeerde reden en vervolgens kun je niets meer zonder koekje.. Overigens wordt mijn hond ook strond vervelend wanneer iemand koekjes in zijn zak heeft.. De buurvrouw heeft altijd koekjes en waneer ik langs het meer loop en zij is er ook, staat mijn hond om haarheen te springen en probeert zo mooi mogelijk te zitten, pootjes te geven, kortom bedelen.. om maar een koekje te krijgen...
Hoezo komt een hond om de verkeerde reden? Ik kan heel veel zonder koekjes, als ik in het bos ben kan ik voor mijn hond ook een denneappel weggooien als beloning. Bovendien krijgt mijn hond niet altijd een beloning maar af en toe. Dit werkt beter dan altijd belonen en kost me ook minder koekjes. Soms vergeet ik ook wel eens mijn koekjes en toch komen ze want ze weten van te voren niet of ze het wel of niet krijgen, dat blijft een verrassing.
Vind je het trouwens gek dat je hond zo doet bij de buurvrouw? Ik zou het ook wel weten als hond, als het wat opleverd om dat te doen zou ik het ook doen

.
nee joh tuurlijk vind ik dat niet gek

Dat was even om aan te geven dat het bij mijn hond dus echt niet zou kunnen, omdat zij er zo 1 zou zijn die dan 'door drijft'' in het willen hebben van een koekje.
En nee, ik bedoel niet de honden die af en toe beloond worden met een koekje, doelde op d ehonden die consequent beloond werden met een brokje. Dát vind ik niet goed.
en shiloh: je kan het ook omdraaien; sommige mensen in dit topic willen er gewoon niet aan dat fysiek straffen soms wél nodig is..

mijn hond houd trouwens van modderbaden! Had haar mee met skeeleren en mevrouw had het zeker nogal warm, dus PLONS, midden in de modder. hihi toen was mijn hondje ineens donkerbruin in plaats van blond!