Zieke hond zonder diagnose

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Re: Zieke hond zonder diagnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 18:36

Wat verdrietig. Heel veel sterkte Y;(

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 18:37

Jemig wat een enorm ding. Heftig zeg. Zo rot voor jullie allemaal.

Heel veel sterkte gewenst, jullie hebben het goed gedaan voor haar. :knuffel:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 18:46

Wat een enorme tumor zeg! Bizar gewoon!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 18:50

Heel veel sterkte gewenst! Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:05

Heel veel sterke!

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:12

Hoe verdrietig.
Heel veel sterkte.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:18

Heel veel sterkte voor jullie allemaal

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:19

Wat fijn dat jullie bij haar mochten blijven tot ze sliep van haar narcose dat zal vast een geruststelling zijn dat je niet met de gedachten kan spelen achteraf was ik er maar bij gebleven.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:21

Dit was het laatste wat ik wilde lezen. Ik moet er zelf om huilen. Zo oneerlijk om een te jong dier te moeten laten gaan. Respect voor wat jullie gedaan hebben voor haar.
Ja sorry, ik ben nogal knullig in mijn woorden maar het raakt me.
Heel veel sterkte!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:30

Ik lees net de uitslag... Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte met het verlies van je maatje...

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:38

Wat een verdriet. Ik had jullie echt een hele andere uitslag gegund. Maar ontzettend dapper dat jullie dit besluit hebben gemaakt en dat jullie zo lang gezocht hebben naar de oorzaak. Heel veel sterkte! :knuffel:

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:53

Wat verschrikkelijk verdrietig. Jullie zijn echt bovenste beste baasjes voor haar geweest! Heel veel sterkte gewenst :knuffel:

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:04

Wat een verdrietige afloop, veel sterkte gewenst voor jullie hele gezin!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:25

Jeetje wat heftig. Wat ontzettend verdrietig en wat een nare uitkomst. Je hebt wel duidelijkheid wat, waarom en hoe maar dat maakt het gemis en verdriet niet minder behalve dan dat jullie er goed aan hebben gedaan door hulp te zoejen.

Ik wens jullie sterkte en kracht bij deze moeilijk tijd, met al het verdriet en het afscheid nemen.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:25

Wat een vreselijke afloop. Wat hebben jullie gevochten voor haar, echt uit alles spreekt de liefde die jullie voor haar hadden. Heel veel sterkte met het verlies!
Afbeelding

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:00

Oh nee wat vreselijk, ik had zo gehoopt op een andere uitkomst..

Heel veel sterkte :knuffel:

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:19

Stille meelezer, die hoopte dat er nog een wonder kon gebeuren. Wat een verdrietig bericht. Jullie hebben alles gedaan wat je kon doen, desondanks mag jullie verdriet er uiteraard zijn. ;(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 22:10

Wat verschrikkelijk :( heel veel sterkte :(:)

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 22:19

Wat ontzettend verdrietig zeg, heel veel sterkte!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 01:13

De slechtst mogelijke optie werd Nala's diagnose, maar wel een heel duidelijke. Onder alle ellende en verdriet ben ik nog wel "blij" dat ze rustig in je armen onder narcose is gegaan, is gaan slapen. Wat moet dat met dit monster in haar koppie fijn geweest zijn, niks meer hoeven voelen. Tot op het laastst hebben jullie werkelijk alles voor haar en in haar belang gedaan, alleen al het nog even in de auto wachten in plaats van alvast naar binnen gaan raakte me.
Heel veel sterkte, wat een groot gat zal ze achterlaten in jullie gezin.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 01:40

Ik lees net pas de laatste update, maar wat een afschuwelijke uitkomst. |(
Verschrikkelijk dat ze dat nog had, wel heel fijn dat ze zo geliefd is geweest door jullie.

Gecondoleerd en heel erg veel sterkte. :knuffel:

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 05:04

Wat verschrikkelijk.. Heel veel sterkte met dit grote verlies. Jullie hebben alles gedaan wat jullie konden.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 05:07

Kapot na een dag huilen maar alsnog wakker liggen natuurlijk...
Bedankt voor alle steun en fijne meelevende woorden, dat doet erg goed.
Ik heb net al mijn eigen berichten doorgelezen, dit topic is (onbedoeld) ook een heel dagboek van de rollercoaster met Nala geworden. Wat nu best fijn is want je gaat toch twijfelen. Er zijn wel een aantal punten waarop we de verkeerde afslag hebben genomen waardoor er vertraging is opgelopen maar die zijn wel steeds met Nala's belang voor ogen genomen. Ik was erg bang voor de narcose in haar toestand en dat bleek gister ook een hele terrechte zorg. Dr. Santifort gaf ook aan dat de narcose voor haar erg gevaarlijk was omdat de hersendruk zo groot was. Het was de vraag of ze er überhaupt goed uit wakker geworden was gezien de schade. Er moesten ook allerlei speciale maatregelen genomen worden en ze werd meteen beademd. Door de vergrote druk was een lumbaalpunctie ook niet mogelijk (en ook niet nodig weten we nu).
We hebben het wel enorm getroffen met Koen Santifort, wat een ontzettend fijne en betrokken dierenarts is dat! Hij luisterde heel goed en ging zo fijn en respectvol met Nala om dat ze zelfs behoorlijk over haar angst heen kwam. Hij ging zelfs gewoon bij haar op de grond zitten om de laatste onderzoeken te doen zodat ze niet weer op de tafel getild hoefde te worden (ze vond tillen heel naar door alle pijn).
Alle kleine signalen die al zo vaak waren weg gewuifd, niet herkend werden of afgedaan werden als toevalligheden als ze niet in het plaatje pasten klopten allemaal bij zijn beeld. Ik ben inmiddels zo gewend om dierenartsen op haar afwijkende gedrag te wijzen (maar KIJK dan wat ze nu doet) maar hij zag alles ook de kleine dingen die ons dwars zaten maar nooit echt goed meegenomen werden (uitpuilende ogen, gekke blik in haar ogen, even van de wereld zijn, niet goed kunnen zien, subtiel afwijkend gedrag, met een boog ergens heen lopen ipv recht, langs de wanden lopen)
Hij gaf vrij snel in het consult aan dat hij dacht aan erg verhoogde hersendruk door een massa. Zelfs het niezen wat Nala al sinds de zomer doet (en wat ik in september al bij de dierenarts heb benoemd maar is weggewuifd) had te maken met de verhoogde druk. Er kwam dan vaak wat heldervocht uit haar neus, dat blijkt dus gewoon hersenvocht geweest te zijn, zo triest. Ze heeft al veel langer last gehad zonder iets te laten merken. Terugkijkend met deze informatie herkennen we natuurlijk hele kleine dingetjes maar dat was zo subtiel. Pas toen ze echt niet meer kon is ze echt gaan tonen.
De pijn aanvallen waren signalen van druk die zo hoog werd dat ze extreem veel pijn had. Alle andere pijn uitingen kwamen ook door die verhoogde druk. De rare blik in haar ogen bleken ook een soort mini episodes te zijn waarbij ze onbewuste oogbewegingen had. Haar bolle ogen kwamen natuurlijk ook door de verhoogde hersendruk. Er zat ook echt heel veel vocht in haar hoofd.
Als je zag hoe vervormd alles in haar koppie was en hoe groot die tumor was vind ik het een wonder hoe ze tot op het laatst is blijven functioneren. Ze is ondanks haar helse pijn tot op het laatst lief gebleven voor iedereen. Donderdag probeerde ze nog steeds kwispelend naar me toe te komen op de bank (al vallend) toen ik weer binnen kwam na een sessie (die moesten ook gewoon doorgaan met alle dierenarts rekeningen). En hebben we nog lekker een bordje eten gedeeld (de enige manier om haar nog wat te laten eten was om haar mensen eten te geven van mijn bord (in een bakje was het niet interessant maar samen eten vond ze geweldig). Ze heeft haar laatste nacht zo dicht tegen me aan gedrukt geslapen dat ze bijna in me kroop.
Ik ben er ook van overtuigd dat ze wist dat het klaar was, ze was zo rustig in de auto en ging zo makkelijk mee, ze liet alles zien en hield zich niet meer groot (die optie had ze nu ook echt niet meer) en ging zo tevreden met een diepe zucht in mijn armen liggen (dat zocht ze echt nog op) na het narcose middel. Bij het inslapen is ze ook heel rustig weg gegleden. Dr. Santifort heeft haar daarna zelf op de brancard naar de auto gebracht en in heel mooi in haar mandje neergelegd. Die betrokkenheid is zo fijn op zo'n moment.

Voor Nala was het echt goed zo en ik ben ook heel opgelucht dat ze van haar helse pijn verlost is. Maar ik mis haar zo ontzettend. We waren eigenlijk altijd bij elkaar en ze was echt mijn soul mate.
Al vanaf het moment dat ik haar in mijn armen kreeg vanuit het busje uit Roemenië besloot ze dat wij bij elkaar hoorden, waar alle andere hondjes extreem angstig het busje uit kwamen kwispelde Nala haar billen er zo'n beetje af toen ze ons zag. Het eerst wat ze deed was mijn hele gezicht af likken. De hele autorit is ze alleen maar aan het knuffelen geweest. We hadden de kinderen voorbereid op een bang buitenlands hondje maar na vijf minuten binnen stond Nala al op de salontafel te dansen... Ze was gewoon altijd zo blij en vrolijk en leefde echt voluit. Haar leven is echt veel te kort maar wel heel mooi geweest. Jullie kennen Nala nu alleen maar op haar slechts dus ik plaats nog even wat foto's van hoe ze echt was. De eerste foto's in de sneeuw zijn op 3 januari gemaakt toen alles nog goed leek...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:37

Och tranen, ontzettend veel kracht gewenst lieve Swift!
Deze liefde gaat zo diep, wat een verdriet maar wat heb je het goed gedaan. Tot het eind voor haar gestreden en alles zo eerlijk mogelijk voor haar gedaan.
Ik ‘ken’ je nog uit het topic van je mogelijk drachtige Shetland merrie en ook daarin las ik zo veel liefde voor je dieren. Ik vind het heel bijzonder hoe je alles doet voor je beestjes.

Alle liefde en kracht voor jou en je gezin, met het verlies van Nala

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:39

Tranen over mijn wangen bij het lezen van je bericht :knuffel: wat heb je dit prachtig mooi omschreven... En wat een prachtige foto's :knuffel:
Mijn hele hart huilt voor jullie :knuffel: