Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
robbie88 schreef:Gefeliciteerd, in stilte meegelezen… helaas hier vorig jaar ook de andere kant gezien.. nu al een poosje op zoek naar een pup , want alleen is maar alleen. Mocht er een teefje over zijn mag je mij wel een pb sturen

maar de bescherming hebben ze WEL al van mama, voor de nu meest voorkomende dingen.kiwiwitje schreef:Mag ik vragen waarom pas na de 1e enting?![]()
Ik fok toch al een aantal jaar, maar hier komen ze ergens tussen de 2,5 en 3 weken voor het eerst. Beetje afhankelijk vaak hoe t weekend valt.
Die 1e enting gaat ze echt niet meer beschermen voor vreemd bezoek.. t is niet dat als de enting erin zit ze namelijk direct beschermd zijn. Dat duurt een paar weken..maar de bescherming hebben ze WEL al van mama, voor de nu meest voorkomende dingen.
Ik ga alleen niet naar shows als ik pups heb, maar dat is echt alles. Mijn teven gaan ook gerust mee naar t bos na de bevalling wanneer ze daar zin in hebben en we lopen ook gewoon op de plekken waar andere honden komen.
Ik zou lekker vanaf een week of 3 bezoek inplannen. Alleen maar goed voor de pups. Nieuwe indrukken. En voor de baasjes leuk om zo mee genomen te worden in het opgroeien van de pups.
Darliiing7 schreef:robbie88 schreef:Gefeliciteerd, in stilte meegelezen… helaas hier vorig jaar ook de andere kant gezien.. nu al een poosje op zoek naar een pup , want alleen is maar alleen. Mocht er een teefje over zijn mag je mij wel een pb sturen
Hoi, wat fijn dat je meeleest en interesse hebt in een pupje![]()
Voorlopig is er nog maar 1 teefje gereserveerd. Er zijn verder wel geïnteresseerden maar niet met specifieke voorkeur voor teefje of reutje. Vanaf dat de pups hun 1e enting hebben gehad laat ik geïnteresseerden langskomen en kijken of ze nog interesse hebben en in welke pup
Darliiing7 schreef:oke, ik zou daar, bijv gewoon in de weekenden wel tijd voor maken. Zeker de buren blijven niet heel de dag. En kunnen makkelijker even een kwartiertje/half uurtje binnen hoppen. Dat is ook voor de pups fijner. Dan zijn ze bekend met de mensen en de geuren.kiwiwitje schreef:Mag ik vragen waarom pas na de 1e enting?![]()
Ik fok toch al een aantal jaar, maar hier komen ze ergens tussen de 2,5 en 3 weken voor het eerst. Beetje afhankelijk vaak hoe t weekend valt.
Die 1e enting gaat ze echt niet meer beschermen voor vreemd bezoek.. t is niet dat als de enting erin zit ze namelijk direct beschermd zijn. Dat duurt een paar weken..maar de bescherming hebben ze WEL al van mama, voor de nu meest voorkomende dingen.
Ik ga alleen niet naar shows als ik pups heb, maar dat is echt alles. Mijn teven gaan ook gerust mee naar t bos na de bevalling wanneer ze daar zin in hebben en we lopen ook gewoon op de plekken waar andere honden komen.
Ik zou lekker vanaf een week of 3 bezoek inplannen. Alleen maar goed voor de pups. Nieuwe indrukken. En voor de baasjes leuk om zo mee genomen te worden in het opgroeien van de pups.
Had niet perse met de inenting zelf te maken, maar eerder met de periode waarin we zitten. Tegen dat ze 2,5 a 3 weken zijn zitten we in de eindejaarsperiode en dan is het al zo druk daar rondom...
En sowieso mijn buren mogen als eerste komen omdat zij eerste keus hebben in welke pup ze graag willen. Dus pas daarna kan ik eventuele andere geïnteresseerden laten langskomen. Dus dat is dan pas tegen einde week 4, begin week 5... tot die tijd worden ze wel meegenomen het opgroeien van de pups, maar dan aan de hand van foto´s en filmpjes...
Kabayo schreef:Wachten tot na de feestdagen zou ik ook doen dan zijn de pups een week of 3Ik snap Ts eigenlijk ook wel. Had het denk ik ook na 1 januari gedaan. Ik vind het nu te vroeg en met kerst en oud&nieuw is het gewoon niet praktisch. En vaak druk genoeg in huis met visite
Butterfly schreef:Ik snap het ook wel eigenlijk, dat TS deze keuze maakt. In, ik zeg maar wat, oktober oid is het toch een stuk makkelijker plannen dan nu rondom alle feestdagen.
Maar heel eerlijk? Ik krijg ook de indruk dat álles wat TS doet en zegt onder een vergrootglas ligt. TS wordt begeleid door onder andere een fokker en een dierenarts, misschien niet die van jullie, maar iedereen heeft het beste voor met TS haar hondje en de pups.
Gewoon een oprechte vraag, maar kán TS het nog wel goed doen voor jullie? Of heeft ze nu afgedaan en is alles wat ze doet en kiest fout, slecht, ondoordacht? Moet overal minstens een maar en een opgetrokken wenkbrauw bij geplaatst worden?
Het gaat hartstikke goed met de mama en haar kleintjes, TS is enthousiast en optimistisch.
Van schreef:nou dit inderdaad.Kabayo schreef:Wachten tot na de feestdagen zou ik ook doen dan zijn de pups een week of 3Ik snap Ts eigenlijk ook wel. Had het denk ik ook na 1 januari gedaan. Ik vind het nu te vroeg en met kerst en oud&nieuw is het gewoon niet praktisch. En vaak druk genoeg in huis met visite
Maar Ts zei te willen wachten tot de eerste enting en dan zijn de pups al 6-7 weken oud.
Ik heb nu ook een nestje liggen. En ja dat is een hoop geregel vooral tijdens de feestdagen(ook nog een kind jarig tussendoor..) maar dat is nou eenmaal zo met pups.

Bij dit nest kon bezoek pas rondom 4,5/5 weken voor het eerst komen vanwege alle ellende en de pups waren echt wel meer terughoudend.