Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Een verhoginkje zou dan handig zijn inderdaad. Mijn kater en zijn zusje komen uit een gezin waar ze ook twee staffies hadden. En de katten aten daar op een hoge plek waar ze via de tafel op konden springen.

love_mandy

Re: Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:55

Hier ook van mening dat natvoer geen traktatie is. Ze krijgen hier 2x natvoer (animondi, almo daily en feringa) en 2x brokjes.

Mijn katten hebben een tijd 2x per dag KVV gegeten, de overgang van natvoer naar KVV was heel makkelijk eigenlijk. Maar na een maand of 5/6 besloten ze bijna alle smaken niet meer lekker te vinden en aten ze dus gewoon niet. Toen toch maar weer terug gegaan naar natvoer, wat ze wel altijd eten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Nouja. Je kan beter alleen brokken voeren dan alleen slecht natvoer.
De zakken brok van huismerk pets Place of wat ze bij de Jumbo verkopen zijn nog een stuk beter dan de slechte merken natvoer.

Vooral doen wat haalbaar is (op lang termijnl). :j
Hier 2x per dag natvoer / vlees en verder brokken. Want dat is haalbaar.
De poes eet ook nooit alles direct op en is met natvoer een moeilijke terwijl ze (meestal) netjes haar brokjes eet dus dat is voor haar het beste.
Gooi er trouwens altijd wat water bij, bij het natvoer. Vocht probleem ook weer opgelost.

Bellatrix, ik dacht dat Zooplus ook een test pakket had. Van verschillende merken 1 of 2 blikjes / zakjes. Misschien is dat iets om naar te kijken?

Voor info kun je kijken op voerwijzer.nl , catmoneo of misschien nog op FB Kim's kattenweetjes , ik weet alleen niet zeker of haar lijsten nog online staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:42

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Dat is al wel slimmer dan 6 blikken in een keer, katten kennende :+ zou wel even checken of de zakjes hetzelfde zijn dan de blikken.

Maar ik bedoelde een soort proef pakket van verschillende merken waar dan bijvoorbeeld 2 zakjes Animonda inzitten, 2 applaws, 2 Lily's kitchen of weet ik het. Krijg het zo snel niet gevonden in de app maar ik dácht me te herinneren dat ze zoiets wel hadden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:47

Oh dat zou nog beter zijn ja haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

Zul je net zien dat je dan uiteindelijk zo'n voer in grotere aantallen gaat bestellen en dat ze 't dan de derde keer niet lusten :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Die kans zit er in...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:00

Wie heeft de tip tegen stinkende ontlasting? Welk merk is voor zowel nat als droogvoer geschikt?