Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:09

Een verhoginkje zou dan handig zijn inderdaad. Mijn kater en zijn zusje komen uit een gezin waar ze ook twee staffies hadden. En de katten aten daar op een hoge plek waar ze via de tafel op konden springen.

love_mandy

Re: Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:55

Hier ook van mening dat natvoer geen traktatie is. Ze krijgen hier 2x natvoer (animondi, almo daily en feringa) en 2x brokjes.

Mijn katten hebben een tijd 2x per dag KVV gegeten, de overgang van natvoer naar KVV was heel makkelijk eigenlijk. Maar na een maand of 5/6 besloten ze bijna alle smaken niet meer lekker te vinden en aten ze dus gewoon niet. Toen toch maar weer terug gegaan naar natvoer, wat ze wel altijd eten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:27

Nouja. Je kan beter alleen brokken voeren dan alleen slecht natvoer.
De zakken brok van huismerk pets Place of wat ze bij de Jumbo verkopen zijn nog een stuk beter dan de slechte merken natvoer.

Vooral doen wat haalbaar is (op lang termijnl). :j
Hier 2x per dag natvoer / vlees en verder brokken. Want dat is haalbaar.
De poes eet ook nooit alles direct op en is met natvoer een moeilijke terwijl ze (meestal) netjes haar brokjes eet dus dat is voor haar het beste.
Gooi er trouwens altijd wat water bij, bij het natvoer. Vocht probleem ook weer opgelost.

Bellatrix, ik dacht dat Zooplus ook een test pakket had. Van verschillende merken 1 of 2 blikjes / zakjes. Misschien is dat iets om naar te kijken?

Voor info kun je kijken op voerwijzer.nl , catmoneo of misschien nog op FB Kim's kattenweetjes , ik weet alleen niet zeker of haar lijsten nog online staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:42

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:17

Dat is al wel slimmer dan 6 blikken in een keer, katten kennende :+ zou wel even checken of de zakjes hetzelfde zijn dan de blikken.

Maar ik bedoelde een soort proef pakket van verschillende merken waar dan bijvoorbeeld 2 zakjes Animonda inzitten, 2 applaws, 2 Lily's kitchen of weet ik het. Krijg het zo snel niet gevonden in de app maar ik dácht me te herinneren dat ze zoiets wel hadden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:47

Oh dat zou nog beter zijn ja haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:58

Zul je net zien dat je dan uiteindelijk zo'n voer in grotere aantallen gaat bestellen en dat ze 't dan de derde keer niet lusten :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:59

Die kans zit er in...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:00

Wie heeft de tip tegen stinkende ontlasting? Welk merk is voor zowel nat als droogvoer geschikt?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 12:14

Wie heeft de tip voor goed voer bij blaasgruis? Ik wil dat dan eigenlijk aan alle katten voeren. Ik heb 2 katers van 12 jaar oud en 1 poes van bijna 4 jaar oud. Bij een van de heren is blaasgruis ontdekt door de dierenarts. Hij heeft geen blaasontsteking.

Ik voer nu Purizon Sterilised lam/kip. Ik ben niet zo'n voorstander van Hills en Royal Canin.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 12:20

Niqui schreef:
Wie heeft de tip voor goed voer bij blaasgruis? Ik wil dat dan eigenlijk aan alle katten voeren. Ik heb 2 katers van 12 jaar oud en 1 poes van bijna 4 jaar oud. Bij een van de heren is blaasgruis ontdekt door de dierenarts. Hij heeft geen blaasontsteking.

Ik voer nu Purizon Sterilised lam/kip. Ik ben niet zo'n voorstander van Hills en Royal Canin.

Enige dat ik kan bedenken wat iedereen mag eten is rauw vlees. Of een brok waar cranberry in zit. Dat is een natuurlijke ph verlager waardoor gruis afgebroken word. Maar gruis dieet is niet gezond voor katten die het niet hebben…

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:40

Iemand die ook katten heeft die hun neus ophalen voor “goed” natvoer en alleen maar troep willen eten? Ik geef ze graag ter afwisseling en voor wat extra vocht natvoer. Nou zijn ze daarin nogal kieskeurig: zo’n vies blik met stukken (meer granen dan vlees, van die blikken) vreten ze met liefde op, maar als ik voor kwaliteit ga (als in veel vlees, geen toevoegingen als suiker etc) willen ze het niet. Nou eten ze wel van die mega dure almo blikjes, maar de goedkopere paté varianten eten ze dan weer niet… Ze zitten wel op een hele goede brok en dit is voor erbij/afwisseling, maar toch geef ik dan liever geen troep….

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 23:15

xoranlover schreef:
Niqui schreef:

Enige dat ik kan bedenken wat iedereen mag eten is rauw vlees. Of een brok waar cranberry in zit. Dat is een natuurlijke ph verlager waardoor gruis afgebroken word. Maar gruis dieet is niet gezond voor katten die het niet hebben…

Dank je. Ik las het ook vandaag op Catmoneo dat je het alleen moet gebruiken als het nodig is. Ik ga hem nu nog eens laten testen, want las dat de urine ook niet ouder mag zijn dan 2 uur omdat er anders kristallen in kunnen ontstaan en dit een verkeerd beeld geeft. Nu was de urine al een aantal uren ouder toen we het brachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 19:20

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar kattenvoer tegen de windjes.
De 2 dames staan op Hill's maar ze stinken verschrikkelijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 08:24

Oh dat is balen zeg. :=
Ik heb die van mij nog nooit geroken? Of windjes horen laten?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 08:29

Van verkeerd voer kunnen ze idd vreselijk gaan stinken. Die van mij kregen van hun oude baasjes brokjes van de Lidl en vooral de rooie was soms niet te harden als ie op schoot lag.

Verder niet echt advies, ik zou zelf wat verschillende merken gaan uitproberen (wel met tussenpozen, niet de ene week merk A en de andere week merk B).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 09:43

Ze staan nu op Hill's. Er is ook nog een andere variant die ik ga proberen nadat deze zak op is.

De volgende variant van Hill's wordt aangeraden door chatgpt.

Eens kijken of dit beter gaat.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 17:28

purny schreef:
Ze staan nu op Hill's. Er is ook nog een andere variant die ik ga proberen nadat deze zak op is.

De volgende variant van Hill's wordt aangeraden door chatgpt.

Eens kijken of dit beter gaat.

Ik vind Hills qua samenstelling geen goede voeding dus zou zelf kijken naar een heel ander merk met kwalitatief betere ingrediënten zoals veel vlees, weinig granen etc. Er worden meerdere goede opties in dit topic besproken :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 18:32

In een willekeurige hills zit: meel, mais, rijst en eh, meel.
Een kat (carnivoor) kan daar niet zoveel mee dus dat moet er allemaal weer uit.
(Oké, zwart wit gezegd zo maar je snapt me)
Zoek een merk met veel vlees (en geen dierlijk meel) en waarschijnlijk gaat het al een stuk beter.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 21:30

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 23:14

Haak al af op rijst en aardappel. :=

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 23:17

Zit helemaal geen aardappel in.
Wel bruine rijst.

Marcella