Mizora schreef:Ah, de stalker is er weer.
Nee, ze waren niet goedkoop. Nee, ze waren niet duurder dan hun basisrassen. Nee, het waren geen broodfokpups en dat weet je dondersgoed. Ze waren wel zorgvuldig getest, er was het halve land afgereist om de meest geschikte reu te gebruiken, als enig nest in de woonkamer opgegroeid en zeer zorgvuldig grootgebracht (incl. maanden vrij genomen). En ja, ze zijn sportgefokt. Dat jij alleen rashonden acceptabel vindt voor de sport is jouw keuze. Want tja, als ze niet ingezet mogen worden voor het wk, dan kunnen het geen sporthonden zijn. Dat is blijkbaar jouw enige criteria. Ik ben geen fan van ingeteelde honden (alles vanaf 12.5% genetisch COI), dat vinden veel rasfokkers weer geen probleem.
De stalker, gekkie. Nu bevestig je precies waarvan je beschuldigd wordt hier. Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik ergens voor het laatst gereageerd heb want over het algemeen zie ik je berichten niet eens.

Ik zeg overigens juist dat je geen broodfokker bent, maar ook absoluut niet mijn keuze qua fokker zou zijn in die bende (de eisen die ik daaraan stel) waar die pups opgegroeid zijn. Dat is overigens openbaar terug te vinden, ook dat bevestigd dat jouw gedachtegang in wat normaal, veilig en schoon is afwijkt van hetgeen wat je zou mogen verwachten. Daarmee beweer ik overigens niet dat je slecht voor de beestjes gezorgd heb, voordat je dat weer als aanname doet.
Wat ik wél zeg is dat je bewust een kruising gefokt hebt maar hier nu begint over oepsnestjes, kruisingen, asielen etc terwijl je zelf net zo goed bijgedragen hebt aan vermeerderen. Want hoewel je zelf denkt dat je pups perfect zijn, is het geen goedgekeurde outcross en voegen ze weinig toe aan één van de rassen. Lijkt me een feit, geen aanname, anders was het proces anders gelopen.
Ik vind niet alleen rashonden acceptabel voor de sport, ik vind een fatsoenlijke hond acceptabel voor de sport. Een te kleine ras poedel of ras terriër is ook niet acceptabel voor de sport, een ras standaard poedel in groot formaat is ook niet acceptabel voor de sport. Een goed gelukte borderpap is prima acceptabel voor de sport, zou alleen nóóit mijn keuze zijn want het merendeel mislukt, soort Russisch roulette qua fokken. Maar toch zijn er ook leuke en acceptabele kruisingen voor de sport, het is alleen niet mijn keuze. Die zocht TS echter niet.
Dit is overigens ook het enige wat ik erover zeg, dit kost alweer tijd en energie die het niet waard is.
Fijn dat TS wijzer geworden is door het topic, dat is het belangrijkste. En fijn om te lezen dat steeds meer mensen bewust ervan zijn dat niet alle stichtingen met de beste bedoelingen hondjes uit het buitenland halen.